Справа №766/2221/21
н/п 1-кс/766/4130/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.04.2021 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря: ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ ХРУП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Херсонської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 ,про надання дозволу на проведення обшуку,
в с т а н о в и в :
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: надати дозвіл старшому слідчому СВ Херсонського районного управління поліції ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 , а також іншому слідчому, який входить до групи слідчих у кримінальному провадженні №42020231010000055, а саме ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 на проведення обшуку у приміщенні робочого кабінету ОСОБА_15 , а саме приміщенні кабінету № 312 розташованого на 3 поверсі у Херсонській міській раді за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37, з метою відшукання та вилучення технічних засобів збереження електронної інформації (флеш-накопичувачі, венчестери, компакт-диски, планшети, мобільні телефони, тощо) а також технічні пристрої у які вони вмонтовані (персональні комп`ютери, телефони, ноутбуки, тощо), а також протоколи проведення електронних (публічних) торгів, документацію щодо електронних торгів починаючи з 01.01.2020 року, банківські платіжні карти, за реквізитами яких імовірно від переможців конкурсу відбувалось перерахування неправомірної вигоди (кошти) або інші документи, що підтверджують наявність банківських рахунків, готівкові кошти.
Вказане клопотання вмотивоване тим, що Слідчим відділом Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021231010000055 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що протягом 2020 року представники відділу державних закупівель Херсонської міської ради, відхиляли за формальними ознаками від імені представників тендерного комітету КП «Херсонський комунальний транспортний сервіс» потенційних учасників електронних торгів на сайті «Prozorro» за лотами щодо закупівлі вищезазначеним комунальним підприємством дизельного палива на загальну суму близько 7 млн. грн., а також щодо закупівлі аналогічним чином департаментом ЖКГ ХМР послуг з благоустрою м. Херсон на суму близько 1,5 млн. грн. з метою недопущення до участі в електронних торгах учасників, які мали наміри запропонувати нижчу ціну від ціни переможців аукціону, а саме щодо дизельного палива ТОВ «Нафтосфера», ТОВ «Манго-Груп», щодо послуг з благоустрою м. Херсон ФОП ОСОБА_16 .
Таким чином, посадові особи відділу державних закупівель зловживаючи своїм службовим становищем, імовірно умисно не допустили до участі в конкурсі потенційних учасників, які мали намір запропонувати нижчу ціну за предмет виставлених на електронних торгах лотів, діючи в інтересах переможців конкурсу, що спричинило Херсонській міській раді збитки, сума яких на даний час встановлюється та може перевищувати 500 тис. грн.
15.06.2020 Херсонської місцевою прокуратурою за вказаним фактом внесено відомості до ЄРДР за № 42020231010000055 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, державним інтересам, яке спричинило тяжкі наслідки.
Крім того досудовим розслідуванням встановлено, що протягом 2020 року посадові особи Херсонської міської ради діючи за попередньою змовою під час проведення публічних закупівель пального, шляхом несанкціонованого втручання в роботу електронних мереж, протиправно виконуючи свої службові повноваження, самостійно приймали рішення щодо відхилення за формальними ознаками неугідних їм учасників торгів із значно нижчими ціновими пропозиціями, що призвело до нанесення збитків державному бюджету.
28.01.2021 Херсонським районним управлінням поліції за вказаним фактом внесено відомості до ЄРДР за № 12020230040000109 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 361 КК України - несанкціоноване втручання в роботу автоматизованих систем, комп`ютерних мереж чи мереж електрозв`язку, що призвело до витоку, втрати, підробки, блокування інформації, спотворення процесу обробки інформації або до порушення встановленого порядку її маршрутизації, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони заподіяли значну шкоду.
29.01.2021 Херсонською місцевою прокуратурою кримінальні провадження № 42020231010000055 та № 12021230040000109 об`єднані під загальним номером № 42020231010000055.
Допитаний в якості свідка ОСОБА_17 показав, що є засновником та директором ПП «Агростар», яке займається реалізацією паливно-мастильних матеріалів відмінної якості ( в т.ч. Євро 5) по всій області та деяким інгим регіоном України. Підприємство неодноразово приймало участь у тендерних закупівлях підприємствами та установами державної та комунальної власності МПП (дизельне пальне, бензин , тощо) під час яких отримувало перемогу. В деяких випадках коли ціна на «Нафту та дистиляти» у світі знижувалась, вже після проведення тендерів та підписання договорів на поставку МПП, ПП «Агростар» неодноразово ініціювало внесення змін до договору в частині зменшення ціни товару.
24.04.2020 Комунальне підприємство Херсонської міської ради «Херсонський комунальний транспортний сервіс» проводило торги (2 Лоти) по публічним закупівлям Дизельного палива (ідентифікатор закупівлі UA 2020-01-27-001315-c) на загальну суму близько 7000000 гривень (Лот закупівля 55 тон дизельного палива наливом для теплоходів з доставкою в акваторію Херсонського морського порту, в межах м. Херсона, на суму близько 1500000 гривень, а Лот 2 закупівля 208 тон Дизельного палива по талонах через АЗС розташованих в м. Херсоні та Херсонській області на суму близько 5500000 гривень).
Після оприлюднення документів для участі у торгах пропозицію ПП «Агро Стар» безпідставно було відхилено, як таку що начебто по технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям не відповідає вимогам тендерної документації, в результаті чого не допущено до торгів. Конкретних причин відхилення від участі в публічних закупівлях до теперішнього часу не вказано та не отримано. Ймовірно, що рішення по відхиленню було прийнято не членами тендерного комітету вказаного комунального підприємства, а посадовими особами ХМР (в т.ч. відділу координації державних закупівель).
У зв`язку з цим, спеціалістами ПП «Агро Стар» в електронному вигляді було відправлено тендерному комітету КП «ХКТС» ряд зауважень про порушення ними вимог законодавства України (Закону України «Про публічні закупівлі») на що було отримано формальні відписки, а по деяким відповіді до теперішнього часу взагалі не отримані. Зокрема було вказано, що у відповідності до п.5 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій встановленої форми, який підписується всіма членами тендерного комітету та оприлюднюється замовником на веб-порталі. На що була надана відповідь, що з технічних причин, функціонал офіційного порталу Prozorro на сьогодні не дає можливість оприлюднення самого протоколу, у зв`язку з відсутністю необхідних для цього функцій на майданчику Newtend.
Крім того йому відомо, що за результатами вказаних торгів у Лоті № 2 (закупівля 208 тон дизельного палива по карткам) перемогу отримало ТОВ «Манго - Груп» (код ЄДРПОУ 39039648) із ціновою пропозицією 20,8 гривень за 1 літр з ПДВ.
Згідно з листом УСБУ в Херсонській області № 71/14/141-1327 від 11.06.2020 встановлено, що комунальним підприємством «Херсонський комунальний транспортний сервіс (код ЄДРПОУ 01235573) наприкінці квітня 2020 року проводились публічні закупівлі дизельного палива на загальну суму близько 7000000 гривень (ідентифікатор закупівлі UA 2020 -01-27-001315-c). Однак члени тендерного комітету вказаного комунального підприємства фактично не приймали участь його проведенні, а лише формально підписали відповідні протоколи.
За оперативними даними, вказані публічні закупівлі, шляхом несанкціонованого втручання в роботу електронних мереж, фактично здійснювались начальнику відділу державних закупівель Херсонської міської ради ОСОБА_15 та деякими підконтрольними їй працівниками відділу, які протиправно використовуючи свої службові повноваження, самостійно приймали рішення щодо відхилення за формальними ознаками неугідних їм учасників торгів із значно нижчими ціновими пропозиціями, що призвело до нанесення збитків міському бюджету.
Керівництво ПП «Агро Стар» (код ЄДРПОУ 37631543) під час участі у вказаному тендері мало намір запропонувати значно нижчі ціни за реалізацію дизельного палива на рівні 17,0 гривень за 1 літр. Разом з тим, під час проведення вказаних торгів ОСОБА_15 зловживаючи службовим становищем, навмисно надавала вказівки підлеглим працівникам ОСОБА_18 та ОСОБА_19 , щодо недопущення до вказаного аукціону вищевказаного приватного підприємства, шляхом його відсторонення за формальними ознаками. У зв`язку з цим, у Лоті № 1 (закупівля 55 тон дизельного палива для теплоходів) ОСОБА_15 було допущено до тендерних закупівель та визнано переможцем «Нафтосфера» (код ЄДРПОУ 41131435) із ціновою пропозицією 983400 гривень тобто за ціною 17,88 гривень за 1 л з ПДВ, а у Лоті №2 (закупівля 208 тон дизельного палива по карткам) ТОВ «Манго-Груп» (код ЄДРПОУ 39039648) із ціновою пропозицією 4333056 гривень тобто за ціною 20,8 грн за 1 лз ПДВ.
Крім того, ОСОБА_15 таки же чином провела публічні торги по закупівлі Департаментом ЖКГ ХМР послуг з благоустрою м. Херсона, під час якого у Лоті № 3 (послуги з очищування вулиць на території Таврійського мікрорайону) пролобіювала інтереси підконтрольного суб`єкта господарювання ФОП « ОСОБА_16 » із завищеною ціновою пропозицією 113400 гривень.
Таким чином, протиправними діями начальнику відділу державних закупівель ХМР ОСОБА_20 у якості організатора, а також її підлеглими ОСОБА_18 та ОСОБА_19 у якості виконавців міському бюджету нанесено збитки у розмірі 500000 гривень.
Відповідно до листа УСБУ в Херсонській області № 71/14/141-1522 нт від 29.06.2020 встановлено, що посадовими особами відділу координації державних закупівель Херсонської міської ради є начальник ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка реєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , (каб. № 312) заступник начальника ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 (кабінет № 324), головний спеціаліст ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , (каб. 324), головний спеціаліст ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_4 , (каб. 323).
Допитаний в якості свідка ОСОБА_23 показав, що робоче місце ОСОБА_15 , розташоване у кабінеті № 312 на третьому поверсі приміщення Херсонської міської ради за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37.
Згідно з витягом реєстру з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_5 , на праві комунальної власності є Херсонська міська рада.
Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 13.04.2004 власником адміністративної будівлі Херсонської міської ради розташованої за адресою: Херсонська область, м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 37.
Згідно рапорту старшого оперуповноваженого в ОВС 1 сектору ВБКОЗ УСБ України в Херсонській області ОСОБА_24 № 71/14/141-161 від 27.01.2021 сурма ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , начальник відділу координації державних закупівель ХМР, фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 (квартира належить на праві власності ОСОБА_15 , інформаційна дов. № 240875365.) Робоче місце знаходиться за адресою: АДРЕСА_6 .
Таким чином вищезазначені посадові особи Херсонської міської ради імовірно за попередньою змовою, маючи єдину мету та умисел спрямований на незаконне збагачення продовжували вчиняти продовжувані злочини передбачені ч.2 ст. 364, ч.2 ст. 361 спрямовану на досягнення мети постійне збагачення за рахунок привласнення коштів з міського бюджету через будь які електронні торги, що проводились організаторами електронних торгів.
ОСОБА_15 , обіймаючи посаду начальнику відділу координаційних державних закупівель ХМР будучи наділеною організаційно-розпорядчими функціями, перевищуючи свої службові повноваження надавала злочинну вказівку своїм підлеглим працівникам, а саме ОСОБА_22 , ОСОБА_19 , здійснити не лише методичне забезпечення проведення тендеру членам тендерного комітету, а провести самий тендер з використанням персональних електронних цифрових підписів членів тендерного комітету в службових приміщеннях ХМР та безпосередньо за місцем мешкання ОСОБА_22 та ОСОБА_19 , які добровільно погодились прийняти участь, а також доручила здійснення контролю над проведенням усього тендеру своєму заступнику ОСОБА_21 , 24.04.2020 провели вищезазначений тендер безпідставно недопущеними до участі у тендері «Агро-Стар», що виражається у тому, що останньому не надається аргументованої відповіді про причини не допуску до тендеру, як то передбачено чинним законодавством тим самим усунувши потенційного переможця конкурсу, який би запропонував цінову пропозицію в 17 гривень за 1 літр палива.
З огляду на викладене у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні обшуку у приміщенні робочого кабінету ОСОБА_15 , а саме приміщенні робочого кабінету № 312 розташованого на 3 поверсі у Херсонській міській раді за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37.
Відповідно до п.4 ч.3 ст. 234 КПК України підставою проведення обшуку є знаходження у приміщенні робочого кабінету ОСОБА_15 , а саме приміщенні робочого кабінету № 312 розташованого на 3 поверсі у Херсонській міській раді за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37, знарядь вчинення злочину, а саме технічних засобів збереження електронної інформації (флеш-накопичувачі, венчестери, компакт-диски, тощо) а також технічних пристроїв у які вони вмонтовані (персональні комп`ютери, телефони, ноутбуки, тощо) на яких перебувають електронні цифрові ключі голів тендерних комітетів та їх членів, а також протоколи проведення електронних (публічних) торгів, інша документація щодо електронних торгів починаючи з 01.01.2020 року, які мають значення у кримінальному провадженні, а також технічних засобів збереження електронної документації щодо спілкування між собою вищезазначеними особами, а також іншими щодо кримінального правопорушення (мобільні телефони, планшети, ноутбуки, інші), банківські платіжні карти, які отримати в інший спосіб не можливо.
В судовому засіданні слідчий та прокурор подане клопотання підтримали, просили його задовольнити.
Заслухавши пояснення слідчого та прокурора, вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:
1) було вчинено кримінальне правопорушення;
2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;
3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;
4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;
5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим не надано належних доказів того, що відшукувані речі знаходяться у вказаному ним володінні особи, а саме приміщенні кабінету ОСОБА_15 № 312, розташованому на 3 поверсі у Херсонській міській раді за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37. Так, до клопотання не долучено належних доказів того, хто з посадових осіб ХМР, який саме кабінет займає. Відповідь заступника начальника Управління СБУ в Херсонській області не є доказом вказаної обставини, а лише певною інформацією, яка повинна бути перевірена в ході досудового розслідування. Що стосується протоколу допиту свідка ОСОБА_23 , то слідчий суддя також не може прийняти вказаний доказ як належний. Так, протокол не містить відомостей про документ, яким посвідчено особу свідка. Крім того, ОСОБА_23 у протоколі зазначає, що розташування робочих кабінетів працівників ХМР йому відомо зі слів знайомих, що є показами з чужих слів.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 234, 235, 369372, 395 КПК України, слідчий суддя
у х в а л и в :
В задоволенні клопотання старшого слідчого СВ ХРУП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Херсонської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 ,про надання дозволу на проведення обшуку - відмовити за необґрунтованістю.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали виготовлено та проголошено 29.04.2021 року о 10.00 год.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2021 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 96630090 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні