ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/3467/20
20 квітня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.
представника позивача Зушман О.Б.
представника відповідача Равлів М.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт, набуте на підставі повідомлення за № ТП 061201420085, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт, набуте на підставі повідомлення за № ТП 061201420085.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час обстеження спірного об`єкта комісією встановлено, що відповідачем наведено недостовірні дані у поданому ним повідомленні про початок будівельних робіт, а саме встановлено, що вказаний будівельний паспорт не видавався управлінням архітектури, містобудування та кадастру.
Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач просить припинити ОСОБА_1 право на виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 №ТП061201420085.
Ухвалою від 09.11.2020 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалою суду від 01.12.2020 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 21.12.2020 о 10:45 год.
21 грудня 2020 року судом відкладено розгляд справи на 18.01.2021 о 10:00 год., у зв`язку із неявкою сторін.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 13.01.2021. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.
21 травня 2020 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради було зареєстровано повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ТП061201420085.
В серпні 2020 року комісія Тернопільської міської ради проводила обстеження реконструкції індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 . Згідно даного акту не можливо встановити результати даного обстеження по відношенню до замовника будівництва.
Підставою для звернення Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради до Тернопільського окружного адміністративного суду стало те, що від управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради надійшов лист відповідно до якого будівельний паспорт не зареєстрований вважаємо, що звернення до суду Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради є передчасним оскільки не дотримано порядку, який встановлено нормами чинного законодавства.
З огляду на викладене, реєстрація повідомлення про початок виконання будівельних робіт є актом одноразового застосування, який потягнув за собою настання певних правових наслідків, в даному випадку вчинення Відповідачем дій щодо реалізації наданого йому цим повідомленням права на проведення будівельних робіт.
Разом з тим, після реєстрації права власності на збудований об`єкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність об`єкту до експлуатації, остання вичерпує свою дію фактом виконання.
За таких обставин, з урахуванням вимог статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку № 698, вважаємо, що інформація, отримана від інших органів влади (в даному випадку лист управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради № 2/1402 від 27 серпня 2020 року), по своїй суті не є формою державного архітектурно-будівельного контролю або нагляду. А тому відповідач просив відмовити в задоволенні позову.
Ухвалою суду від 18.01.2021 відкладено розгляд справи на 09.02.2021 року о 10:15 год., у зв`язку із неявкою представника позивача.
09.02.2021 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.
Ухвалою суду від 09.02.2021, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) оголошено перерву до 04.03.2021 о 10:45 год. та зобов`язано представника відповідача подати копію технічного паспорта.
04 березня 2021 року ухвалою суду відкладено розгляд справи на 20 квітня 2021 року о 11:15 год., у зв`язку із неявкою сторін.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, просила позов задовольнити, з мотивів викладених в позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позову, просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю, посилаючись на відзив на позовну заяву.
Суд, заслухавши в судовому засіданні думку представника позивача та представника відповідача, з`ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , як власник житлового будинку з прибудовою та надбудовою, господарськими будівлями та спорудами (РНОНМ 59597361101) та земельної ділянки загальною площею 0,0325 га, кадастровий номер 6110100000:12:011:0038 (РНОНМ 452873861101) за адресою АДРЕСА_1 з дотриманням Закону України Про архітектурну діяльність та Закону України Про регулювання містобудівної діяльності має право проводити будівельні роботи на власному об`єкті приватної власності.
21 травня 2020 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради було зареєстровано повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ТП061201420085.
Так, відповідно до Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про регулювання містобудівної діяльності , Про архітектурну діяльність та державних будівельних норм розпорядженням міського голови від №106 від 16.04.2020 створено комісію з метою виявлення та запобігання незаконної забудови на території м.Тернопіль.
З метою належного розгляду звернення гр. ОСОБА_2 від 03.07.2020 року, комісія вийшла на місце з метою огляду об`єкта будівництва за адресою АДРЕСА_1 . Комісією встановлено наступне.
В Єдиному реєстрі отриманих повідомлень по початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об`єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів міститься інформація про зареєстроване повідомлення про початок виконання будівельних робіт Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 № НОМЕР_1 , замовник - Френдій Роман Дмитрович.
Відділ ДАБК ТМР жодним чином на процес реєстрації дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт (щодо об`єктів незначного класу наслідків) не впливає в силу встановлених діючим законодавством декларативних процедур. Право на виконання будівельних робіт набувається замовником безумовно на підставі поданого через особистий електронний кабінет забудовника на сторінці онлайн сервісу https://e-dabi.gov.ua/ повідомлення.
Замовником будівництва у вищевказаній повідомленні вказано, що будівництво здійснюється на підставі будівельного паспорта.
Судом не встановлено наявність будівельного паспорта у відповідача ОСОБА_1 , а на вимогу суду його представник його не надав.
Разом з тим на адресу відділу ДАБК ТМР надійшов лист управління містобудування, архітектури та кадастру, відповідно до якого будівельний паспорт на об`єкт Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 не зареєстровано в управлінні.
Отже, відповідачем наведено недостовірні дані у поданому повідомленні про початок виконання будівельних робіт Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 №ТП061201420085.
Не погодившись із протиправними діями відповідача Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради звернувся до суду із даним позовом.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ч.ч. 1.2.4.5 ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Відповідно до ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність , будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Стаття 41-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначає Державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.1 ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.3.17 ДБН А.2.2.-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
З п.3.2, п.4.8 ДБН А.2.2.-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво вбачається, що будівництво - нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об`єктів будівництва. Проектна документація має бути розроблена з урахуванням усіх документів будівельних норм та стандартів, чинних на час її передачі у виробництво.
Відповідно до ч.І ст.31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.5 Порядку №466, замовник має право виконувати будівельні роботи після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України; видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля .
При цьому, згідно з положеннями п.13 Порядку №466, повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1,2 і 2-1 - до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронний кабінет до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об`єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт. Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня надходження повідомлення забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до реєстру згідно з цим Порядком. У разі подання повідомлення через електронний кабінет внесення до реєстру інформації, зазначеної у повідомленні, здійснюється в день його надходження автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру.
Відповідно до ч.2 ст.39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі набрання законної сили судовим рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду звертається до суду із позовом про скасування реєстрації такої декларації або про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.
Відомості про набрання законної сили судовим рішенням про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, вносяться до Реєстру будівельної діяльності.
Відповідно до п.3 ч.7 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно- будівельного контролю у разі на підставі судового рішення, що набрало законної сили.
Згідно з ч.8 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.
Як вбачається із довідки №2/1402 від 27.08.2020 року, виданої управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради - органом, в компетенції якого є Видача будівельного паспорта у відповідності до вимог пункту 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (затв. наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 року №103), що в свою чергу є належним і допустимим доказом факту порушення ОСОБА_1 вимог ч.2 ст. 24, ч.1 ст.27, ч.7 ст.34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , п.п.2.1.2.9,2.10,2.16 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки .
Вказана Довідка надана у відповідь на письмовий запит відділу держархбудконтролю Тернопільської міської ради, проведений на підставі та з метою встановлення достовірності, повноти даних та відповідності вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності документів і матеріалів об`єктів нагляду, складених під час виконання ними своїх повноважень.
Відсутність у ОСОБА_1 будівельного паспорта стверджується крім Довідки №2/1402 від 27.08.2020 року управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради Актом роботи комісії від 28.08.2020 року.
Відповідач ОСОБА_1 не представив, як доказ правомірності здійснюваного будівництва належним чином виданого та зареєстрованого будівельного паспорта.
Отже, підсумовуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач навів недостовірні дані у поданому повідомленні про початок виконання будівельних робіт, а тому потрібно припинити ОСОБА_1 право на виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 № НОМЕР_1 .
Виходячи з вищенаведеного, вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Відповідно до ч.І ст.376 Цивільного кодексу України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю. Припинити ОСОБА_1 право на виконання будівельних робіт набуте ним на підставі поданого повідомлення №ТП 061201420085 про початок виконання будівельних робіт "Реконструкція індивідуального житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 26 квітня 2021 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради (місцезнаходження/місце проживання: бульвар Т. Шевченка, 1,м. Тернопіль,46001 код ЄДРПОУ/РНОКПП 34334305);
відповідач:
- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_2 код ЄДРПОУ/РНОКПП ).
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2021 |
Оприлюднено | 30.04.2021 |
Номер документу | 96648564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні