Постанова
від 02.03.2010 по справі 2-а-29945/08/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

61064, м.Харків, вул.Володарсько го, 46 (1 корпус)

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2010 р. Справа № 2-а-29945/08/2070

Колегія суддів Харків ського апеляційного адмініс тративного суду у складі

Головуючого судді: Сіренко О.І.

Суддів: Спаскіна О.А. , Любчи ч Л.В.

за участю секретаря судово го засідання Дерев'янко А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Л енінському районі м. Харкова на постанову Харківського о кружного адміністративного суду від 18.09.2009р. по справі № 2-а-2 9945/08/2070

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "ТІНГ" < Список > < Текст >

до Управління Пенсійн ого фонду України в Ленінськ ому районі м. Харкова < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про скасування вимог и про сплату боргу ,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ТОВ "ТІНГ", звернув ся до суду з позовною заявою д о Управління Пенсійного фонд у України в Ленінському райо ні м. Харкова, в якій просив су д скасувати вимогу Управлінн я Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Ха ркова про сплату боргу в розм ірі 4915,64 грн., за №Ю 397 від 24.06.2008 року.

Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 18.09.2009 року адміністрат ивний позов товариства з обм еженою відповідальністю "ТІН Г" до Управління пенсійного ф онду України в Ленінському р айоні міста Харкова про ск асування вимоги про сплати б оргу задоволено в повному об сязі.

Скасувано вимогу Управлін ня Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Х аркова про сплату боргу в роз мірі 4915,64 грн. за №Ю 397 від 24.06.2008 року .

В апеляційній скарзі Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Ленінському районі м. Хар кова просить оскаржувану пос танову скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову. В обгру нтування вимог апеляційної с карги посилається на винесен ня постанови з порушенням но рм матеріального права, що пр извело до неправильного вирі шення адміністративної спра ви. Зазначає, що бов'язковість сплати страхового внеску на загальнообов'язкове пенсійн е страхування не пов'язуєтьс я із статусом платника подат ку як суб'єкта підприємницьк ої діяльності, а спір по даній справі не підпадає під право відносини, що регулюються Ук азом Президента України від 03.07.1998 № 727/98 "Про спрощену систему о податкування, обліку та звіт ності суб'єктів малого підпр иємництва".

Ст. 18 Закону № 1058 визначено, що страхові внески є цільовим з агальнообов'язковим платеже м, який справляється на їй тер иторії України в порядку, вст ановленому цим Законом.

Страхові внески не включаю ться до складу податків, інши х обов'язкових платежів, що ск ладають систему оподаткуван ня, на ці внески не поширюєтьс я податкове законодавство (п . 4 Закону № 1058). Згідно п. 6 згадано го Закону законодавством не можуть встановлюватися піль ги з нарахування та сплати ст рахових внесків або звільнен ня від їх сплати. Відповідно д о п.а ч. 1 ст. 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення", прав о громадянина на державне пе нсійне забезпечення виникає лише за умови сплати підприє мствами та організаціями стр ахових внесків до Пенсійного фонду України. Тому несплата страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування у повному об сязі не тільки не є такою, що в становлюється законодавств ом про спрощену систему опод аткування, але й порушує прав о громадянина України на дер жавне пенсійне забезпечення , встановлене Конституцією У країни та законами України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши суддю-допові дача, перевіривши правильніс ть застосування судом першої інстанції норм чинного зако нодавства, колегія суддів ап еляційної інстанції, перегля даючи судове рішення у даній справі у відповідності до ст . 195 КАС України, дійшла висновк у, що апеляційна скарга підля гає задоволенню, виходячи з н аступного.

Судом першої інстанції вст ановлено, що спеціалістами в ідділу по контрольно-перевір очній роботі за нарахуванням та сплатою платежів УПФУ в Ле нінському районі міста Харко ва проведено планову перевір ку на предмет правильності о бчислення повноти нарахуван ня внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування ТОВ "ТІНГ" за період з 24.06.2005 року по 20.06.2008 року. За результ атами перевірки складено акт 145 від 24.06.2008 року,

Згідно з вимогою про сплату боргу №Ю 397 від 24 червня 2008 року У ПФУ у Ленінському районі міс та Харкова вимагало від пози вача сплатити недоїмку зі ст рахових внесків в сумі 4915,64 грн . у десятиденний строк з дня од ержання вимоги.

Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив з того, що ТОВ "ТІНГ" зареє стровано як платник внесків на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування в У ПФУ в Ленінському районі міс та Харкова за номером 5630.

Статтею 11 Закону України "Пр о підтримку малого підприємн ицтва" від 19.10.2000, № 2063-III встановлен о, що для суб'єктів малого підп риємництва в порядку, встано вленому законодавством Укра їни, може застосовуватися сп рощена система оподаткуванн я бухгалтерського обліку та звітності, яка, зокрема, перед бачає заміну сплати встановл ених законодавством податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) сплатою єдиного податку

Згідно зі свідоцтвом № 302 про право сплати єдиного податк у суб'єктом малого підприємс тва-юридичною особою серія А №582191 від грудня 2005 року, зі свід оцтвом №607 про право сплати єд иного податку суб'єктом мало го підприємства-юридичною ос обою серія А №521819 від 31.05.2005 року, з і свідоцтвом №123 про право спл ати єдиного податку суб'єкто м малого підприємства-юридич ною особою від 07.12.2006 року ТОВ "ТІ НГ" має право сплати єдиного п одатку за ставкою єдиного по датку 10% та застосування спрощ еної системи оподаткування, обліку та звітності у 2007 році, 2 006 році та 2005 році відповідно.

З довідки від 17.08.2009 року вбача ється, що ТОВ "Тінг" з травня 2005 р оку по червень 2008 було платник ом єдиного податку за ставко ю 10% згідно Указу Президента У країни №727/98 від 03 липня 1998 року. З а даний період діяльності пі дприємства єдиний податок пе рераховувався в повному обся зі у розмірі 10% від сум доходу, о триманого на поточний рахуно к чи в касу підприємства.

З наявних в матеріалах спра ви платіжних доручень та вип иски по рахунку ТОВ "ТІНГ" в АП ПБ "Аваль" ТОВ "ТІНГ" сплачувал о єдиний податок до Пенсійно го фонду Ленінського району міста Харкова.

В довідці за вих.№17327/03-29 від 06.12.200 6 року, виданої першим заступн иком начальником УПФУ в Лені нському районі міста Харкова зазначено, що ТОВ "ТІНГ" рег.№563 0, код ЄДРПОУ 33479965 станом на 01.12.2006 ро ку заборгованість перед Пенс ійним фондом немає.

У довідці за вих.№14330/03-29 від 05.12.200 7 року, виданої начальником УП ФУ в Ленінському районі міст а Харкова зазначено, що ТОВ "ТІ НГ" рег.№5630, код ЄДРПОУ 33479965 стано м на 01.12.2007 року заборгованість п еред Пенсійним фондом немає.

Таким чином, суд першої інст анції дійшов висновку, що поз овні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню в пов ному обсязі.

Колегія суддів не може пого дитися з таким висновком суд у першої інстанції виходячи з наступного.

Позивач з червня 2005 року по г рудень 2008 року був платником є диного податку за ставкою 10 ві дсотків згідно Указу Президе нта України "Про спрощену сис тему оподаткування, обліку т а звітності суб'єктів малого підприємництва" № 727/98 від 03 липн я 1998 року. З наявних в матеріала х справи виписок по рахунку Т ОВ "ТІНГ" сплачувало єдиний по даток до управління Пенсійно го фонду України в Ленінсько му районі м. Харкова.

Згідно пункту 6 Указу Презид ента України від 03.07.1998р. № 727/98 "Про спрощену систему оподаткува ння, обліку та звітності суб'є ктів малого підприємництва" суб'єкт малого підприємництв а, який сплачує єдиний подато к, не є платником видів податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) за встановленим перелі ком Закону України "Про систе му оподаткування".

Законом України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування" визначені п ринципи, засади і механізми ф ункціонування системи загал ьнообов'язкового державного пенсійного страхування, при значення, перерахунку і випл ат пенсій, надання соціальни х послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахун ок страхових внесків роботод авців, бюджетних та інших дже рел, передбачених цим Законо м, а також регулюється порядо к формування накопичувально го пенсійного фонду та фінан сування за рахунок його кошт ів видатків на оплату догово рів страхування довічних пен сій або одноразових виплат з астрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, п ередбаченим цим Законом.

Сфера дії Закону поширюєть ся на відносини, що виникають між суб'єктами системи загал ьнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових а ктів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, пе редбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить йом у. Виключно цим Законом визна чаються принципи та структур а системи загальнообов' язк ового державного пенсійного страхування, коло осіб, які пі длягають загальнообов' язк овому державному пенсійному страхуванню, а також платник и страхових внесків

Відповідно приписам ст. 14 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» страхувальни ками відповідно до цього Зак ону є, зокрема, роботодавці, то бто підприємства, установи і організації, створені відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від форми власн ості, виду діяльності та госп одарювання, об'єднання грома дян, профспілки, політичні па ртії (у тому числі філії, предс тавництва, відділення та інш і відокремлені підрозділи за значених підприємств, устано в, організацій, об'єднань гром адян, профспілок, політичних партій, які мають окремий бал анс і самостійно ведуть розр ахунки із застрахованими осо бами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юрид ичних та фізичних осіб - суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які обрали особливий спо сіб оподаткування (фіксовани й податок, єдиний податок, фік сований сільськогосподарсь кий податок, придбали спеціа льний торговий патент), які ви користовують працю фізичних осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, або за договорами ц ивільно-правового характеру , - для осіб, зазначених у пункт ах 1, 10, 15 ст. 11 цього Закону.

В п. 6 ст. 17 даного Закону запис ано, що страхувальники зобов ' язані нараховувати, обчисл ювати і сплачувати в установ лені строки та в повному обся зі страхові внески.

Відповідно приписам ст. 19 За кону страхові внески до солі дарної системи нараховуютьс я: для роботодавця - на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі в натуральній формі, які в изначаються згідно з нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до Закону Ук раїни "Про оплату праці", випла ту винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п'яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті.

В ст. 20 Закону встановлено, що обчислення страхових внескі в застрахованих осіб, зазнач ених у п. п. 1, 2, 5-7, 9, 10, 12 і 15 ст. 11 цього З акону, здійснюється страхува льниками на підставі бухгалт ерських та інших документів, відповідно до яких провадит ься нарахування (обчислення) або які підтверджують нарах ування (обчислення) заробітн ої плати (доходу), на які відпо відно до цього Закону нарахо вуються страхові внески. При цьому передбачено, що страху вальники зобов'язані сплачув ати страхові внески, нарахов ані за відповідний базовий з вітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із д ня закінчення цього періоду. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансо вого стану платника страхови х внесків.

Відповідно до ст. 18 Закону ст рахові внески є цільовим заг альнообов'язковим платежем, який справляється на всій те риторії України в порядку, вс тановленому цим Законом. Стр ахові внески не включаються до складу податків, інших обо в'язкових платежів, що склада ють систему оподаткування. Н а ці внески не поширюється по даткове законодавство. Страх ові внески не можуть зарахув атися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівн ів, не підлягають вилученню з Пенсійного фонду або з Накоп ичувального фонду і не можут ь використовуватися на цілі, не передбачені цим Законом. З аконодавством не можуть вста новлюватися пільги з нарахув ання та сплати страхових вне сків або звільнення від їх сп лати.

З аналізу наведених норм ви пливає, що законодавець не зв ільняє платників єдиного под атку від обов' язку нарахову вати та перераховувати страх ові внески з фонду заробітно ї плати найманих працівників . Таким чином, відповідач був з обов' язаний самостійно про водити такі нарахування і сп лачувати кошти до Пенсійного фонду.

Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд апеляційної інстан ції за наслідками розгляду а пеляційної скарги може своєю постановою змінити постанов у суду першої інстанції або п рийняти нову постанову, яким и суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольн яє позовні вимоги.

Отже, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду пер шої інстанції через порушенн я ним норм матеріального пра ва, які призвели до ухвалення неправильного рішення, підл ягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адмін істративного судочинства, ко легія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу У правління Пенсійного фонду У країни в Ленінському районі м. Харкова задовольнити.

Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 18.09.2009р. по справі № 2-а-29945/ 08/2070 скасувати.

Прийняти нову постанову, як ою відмовити в задоволенні п озову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІНГ" до Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Ленінському районі м . Харкова про скасування вимо ги про сплату боргу.

Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена у к асаційному порядку протягом місяця з дня складання поста нови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) Сіренко О.І.

Судді (підпис)

(підпис) Спаскін О.А.

Любчич Л .В.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Спаскін О.А.

Повний текст постанови виг отовлений 09.03.2010 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9665822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-29945/08/2070

Постанова від 02.03.2010

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні