Ухвала
від 28.04.2021 по справі 916/3031/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про розгляд заяви

"28" квітня 2021 р.м. Одеса Справа № 916/3031/16

Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Суліми Г.В.

розглянувши заяву арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. про заміну сторони виконавчого провадження

у справі №916/3031/16

за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю „Нова Співдружність»

до боржника: Публічного акціонерного товариства „Елакс» (65006, м. Одеса, вул. Вапняна, 87; код ЄДРПОУ 00204659)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні

представники сторін та учасників:

від заявника (стягувача): не з`явився;

від боржника: не з`явився.

Встановив:

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.02.2021р. затверджено звіт арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в сумі 629 092, 61 грн. за виконання ним повноважень ліквідатора за період з 05.07.2017р. по 25.01.2021р.; стягнуто з ТОВ «Нова Співдружність» на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошову винагороду у розмірі 589 459, 78 грн.; стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошову винагороду у розмірі 11 952, 76 грн.; стягнуто з Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошову винагороду у розмірі 13 840, 04 грн.; стягнуто з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошову винагороду у розмірі 2516, 37 грн.; стягнуто з Одеської міської ради в особі Виконавчого комітету Одеської міської ради на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошову винагороду у розмірі 11 323, 67 грн.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.02.2021р. затверджено звіт ліквідатора ПАТ „Елакс» ; затверджено ліквідаційний баланс ПАТ „Елакс» ; припинено повноваження ліквідатора ПАТ „Елакс» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.; закрито провадження у справі №916/3031/16 та інше.

03.02.2021р. на примусове виконання ухвали видано наказ.

Арбітражний керуючий Дарієнко В.Д. звернувся із заявою від 15.04.2021р. (вх. №3-198/21 від 16.04.2021р.) про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просить здійснити заміну з Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області Державної податкової служби України.

В обгрунтування поданої заяви Дарієнко В.Д. посилається на наступне, що станом на даний час Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області відмовляється виконувати наказ № 916/3031/16 від 03.02.2021р. про стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області на користь Дарієнка В.Д. грошової винагороди в розмірі 11 952,76 грн., посилаючись на відсутність в органах казначейства рахунку, який відкрито на ім`я Головного управління Державної податкової служби в Одеській області.

Ухвалою суду від 21.04.2021р. призначено до розгляду у судовому засіданні заяву арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просить здійснити заміну з Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області Державної податкової служби України на 28.04.2021 р. об 11:00.

27.04.2021р. арбітражний керуючий Дарієнко В.Д. подав до суду заяву, в якій просив суд провести засідання по справі за його відсутності.

28.04.2021 за вх. № 11826/21 Головним управлінням ДПС в Одеській області подано заяву про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просить суд замінити кредитора Головне управління ДПС в Одеській області на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та засідання по справі провести без участі представника.

В обґрунтування викладеного зазначено, що п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби; відповідно до п. 2 вказаної постанови територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Головне управління ДПС в Одеській області вказує, що наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020р. №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби територіальний орган - Головне управління ДПС в Одеській області; наказом ДПС України від 24.12.2020р. №755 визначено розпочати з 01.01.2021р. здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020р. №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ; наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 30.12.2020р. №114 визначено розпочати з 01.01.2021р. здійснення Головним управлінням ДПС в Одеській області, утвореним як відокремлений підрозділ ДПС згідно з наказом ДПС від 30.09.2020р. №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» , функцій і повноважень Головного управління ДПС в Одеській області, що ліквідується відповідно до п. 1 Постанови №893.

До вказаної заяви додано: наказ Головного управління ДПС в Одеській області №114 від 30.12.2020р. «Про початок забезпечення здійснення Головним управлінням ДПС в Одеській області повноважень та функцій» ; наказ Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020р. «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» ; Положення про Головне управління ДПС в Одеській області №643 від 12.11.2020р.; витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осію-підприємців та громадських формувань.

Постановою Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020р. «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Згідно п.п. 2, 3 вказаної Постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи;

У додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №893 «Перелік територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються» зазначено Головне управління ДПС в Одеській області.

Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020р. №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС в Одеській області.

Згідно п. 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області останній є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у записі 1 «найменування відокремленого підрозділу юридичної особи» вказано Головне управління ДПС в Одеській області, «відомості щодо юридичної особи» - Державна податкова служба України.

Ч. 1 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно підпункту 41.1.1. п. 41 ст. 41 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Відповідно до п. 41.5 ст. 41 ПК України повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Ч.ч.1, 2 ст. 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» передбачено, що Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Згідно ч. 3 ст. 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» Положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Ст. 52 ГПК України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Ч.5 ст.334 ГПК України передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно ч. 3 ст. 334 ГПК України суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Ч. 1 ст. 338 ГПК України передбачено, що процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень, вирішуються судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, якщо інше не визначено цим розділом.

Ст. 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Ч. 2 ст. 76 ГПК України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Ч.ч. 1, 2 ст. 91 ГПК України передбачено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Висновки суду

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного або часткового припинення його адміністративної компетенції.

Приймаючи до уваги те, що з 01.01.2021р. відбулося фактичне (компетенційне) процесуальне правонаступництво, за яким здійснено передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, суд задовольняє заяву арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. про заміну правонаступника та замінює боржника по справі №916/3031/16 Головне управління ДПС в Одеській області на його правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Керуючись ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 52, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Задовольнити заяву арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. про заміну боржника по справі №916/3031/16 правонаступником.

2.Замінити Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 44069166; вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) щодо виконання ухвали Господарського суду Одеської області від 03.02.2021р. по справі № 916/3031/16 в частині стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області на користь арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. грошової винагороди у розмірі 11 952, 76 грн.

Ухвала набирає законної сили 28.04.2021р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги.

Повну ухвалу складено та підписано 29.04.2021р.

Копію ухвали надіслати: Головному управлінню ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), арбітражному керуючому Дарієнку В.Д. (65023, м. Одеса, вул. Садова, 18, оф. 5).

Суддя Л.І. Грабован

Дата ухвалення рішення28.04.2021
Оприлюднено05.05.2021
Номер документу96668254
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3031/16

Ухвала від 17.02.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Картере В.І.

Ухвала від 20.01.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Картере В.І.

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 30.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 21.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Постанова від 13.12.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 18.11.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 08.09.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 02.09.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 19.08.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні