ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
29 квітня 2021 року м. Житомир справа № 240/6633/21
категорія 109020100
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Черняхович І.Е., перевіривши дотримання вимог законодавства при подачі позовної заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Брусилівської селищної ради Житомирської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до суду з позовом до Брусилівської селищної ради Житомирської області, в якому просять:
- винести рішення яким визнати рішення шостої сесії 5 восьмого скликання Брусилівської селищної ради від 24.02.2021 року № 215 "Про розгляд заяв громадян" про відмову у передачі у власність земельної ділянки площею по 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Западня Брусилівського району Житомирської області ОСОБА_1 в зв`язку з тим, що земельна ділянка, яка зазначена в графічних матеріалах із відміткою бажаного місця розташування земельної ділянки, входять до складу земельного масиву за межами населеного пункту Западня Брусилівського району Житомирської області, площею 9,7362 га кадастровий номер 1820983500:05:000:8107, який включено до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами, незаконним та скасувати його;
- зобов`язати Брусилівську селищну раду на черговій сесії надати у власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Западня Брусилівського району Житомирської області кадастровий номер 1820983500:05:000:8107;
- винести рішення яким визнати рішення шостої сесії 5 восьмого скликання Брусилівської селищної ради від 24.02.2021 року № 215 "Про розгляд заяв громадян" про відмову у передачі у власність земельної ділянки площею по 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Западня Брусилівського району Житомирської області ОСОБА_2 в зв`язку з тим, що земельна ділянка, яка зазначена в графічних матеріалах із відміткою бажаного місця розташування земельної ділянки, входять до складу земельного масиву за межами населеного пункту Западня Брусилівського району Житомирської області, площею 9,7362 га кадастровий номер 1820983500:05:000:8107, який включено до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами, незаконним та скасувати його;
- зобов`язати Брусилівську селищну раду на черговій сесії надати у власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Западня Брусилівського району Житомирської області кадастровий номер 1820983500:05:000:8107.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
При вирішенні питання про прийняття позовної заяви до провадження, досліджуючи зміст та обґрунтованість позовної заяви та наданих документів до позовної заяви, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає поверненню, виходячи з наступного.
Згідно з частиною 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Статтею 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 4 КАС України позивачем є особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.
Частинами 1 та 2 статті 16 КАС України визначено, що позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Звертаючись із даним позовом до суду, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , в обгрунтування поданої позовної заяви вказують, що 15.01.2021 кожним із них були подані до Брусилівської селищної ради заяви про передачу їм у власність земельних ділянок площею по 2,0 га кожному для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Западня Брусилівського району Житомирської області. Однак, рішення шостої сесії 5 восьмого скликання Брусилівської селищної ради від 24.02.2021 року № 215 "Про розгляд заяв громадян" їм було відмовлено у зв`язку з тим, що земельні ділянки, які зазначені в поданих ними графічних матеріалах із відміткою бажаного місця розташування земельної ділянки, входять до складу земельного масиву за межами населеного пункту Западня Брусилівського району Житомирської області, площею 9,7362 га кадастровий номер 1820983500:05:000:8107, який включено до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами. Вважаючи таку відмову протиправною, позивачі звернулись з даним позовом до суду.
Таким чином, зі змісту поданої позовної заяви вбачається, що позов поданий з метою захисту прав та інтересів 2-х позивачів. Однак заявлені ними позовні вимоги, що об`єднані позивачами в одну позовну заяву, містять різний предмет спору, оскільки такі вимоги стосуються різних земельних ділянок, на які претендують позивачі.
Відповідно до частини 1 статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.
Чинними нормами Кодексу адміністративного судочинства України не передбачена можливість подання адміністративного позову колективно декількома позивачами, оскільки в одній позовній заяві не можуть бути об`єднані позовні вимоги, які направлені на захист порушених прав, свобод або інтересів різних осіб, якщо вони порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, який повинен був вчинити певні дії окремо щодо цих осіб.
Вказане свідчить про невідповідність позовної заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вимогам процесуального законодавства.
Враховуючи вищенаведене, оскільки в позовній заяві порушено правила об`єднання позовних вимог, вона, згідно з пунктом 6 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, підлягає поверненню.
При цьому, суд вважає за необхідне роз`яснити позивачам, що з метою захисту їх прав на отримання у власність земельних ділянок кожному з позивачів необхідно звернутись до суду з окремою позовною заявою.
Керуючись статтями 169, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Позовну заяву ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Брусилівської селищної ради Житомирської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії повернути позивачу.
Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду, у строк та в порядку, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2021 |
Оприлюднено | 05.05.2021 |
Номер документу | 96671895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні