РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 квітня 2021 року справа № 580/907/21
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «Сав Агро» до Головного управління ДПС у Черкаській області, Державної податкової служби України про скасування рішення і зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство «Сав Агро» (19162, Черкаська область, Монастирищенський район, с. Летичівка, вул. Гагаріна, 161А) звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) в якій просить:
-визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 14.01.2021 № 2317132/42526450;
-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних з моменту подання на реєстрацію податкову накладну Фермерського господарства «Сав Агро» від 15.12.2020 № 1.
В обґрунтування позову зазначено про порушення відповідачем вимог законодавства, оскільки зміст первинних документів позивача достовірно підтверджує факт реального виконання господарських операцій.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області подано відзив на позовну заяву з проханням у задоволенні позову відмовити повністю. Підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної стало ненадання позивачем копій документів щодо придбання товарів.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Фермерське господарство «Сав Агро» зареєстроване, як суб`єкт господарювання - юридична особа з 05.10.2018, код ЄДРПОУ 42526450 та є платником ПДВ з 01.11.2018 у відповідності до витягу №2023204500041. Основний вид діяльності: Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, оптова торгівля зерном.
22.12.2020 ФГ «Сав Агро» подало на реєстрацію в ЄРПН ПН, виписану ним 15.12.2020 податкову накладну №1, на суму ПДВ 26708грн щодо поставки ПП «Престиж Сервіс» кукурудзи в обсязі 24,28т. У відповідь отримало електронну квитанцію про прийняття документа та зупинення реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у зв`язку з відповідністю його критерію ризиковості платника податку.
Позивач надіслав відповідачу повідомлення про надання пояснень та документів щодо вказаної ПН, однак 14.01.2021 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла рішення №2317132/42526450 про відмову в реєстрації в ЄРПН ПН №1 у зв`язку з ненаданням платником податків пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН.
Суд звернув увагу, що контролюючим органом не досліджувалося питання про достатність первинних документів наданих позивачем.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач подав скаргу за результатами розгляду якої Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 28.01.2021 №4503/42526450/2, яким скаргу на рішення від 22.01.2020 № 2317132/42526450 залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд врахував, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.
Спірні відносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України) та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 49.8 ст. 49 ПК України, прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана відповідно до п. 49.9 ПК України зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Крім того, пунктом 201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
й) індивідуальний податковий номер.
У заявлених спірних правовідносинах порушень щодо оформлення ПН не встановлено.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
ПН згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Абзацом першим п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Отже, дії позивача, як продавця, щодо реєстрації в ЄРПН, ПН є виконанням встановленого законом обов`язку.
Відповідно до п. 2 Порядку №1246 ПН - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його ПН та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані ПН/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Згідно з п.201.16 ПК України, реєстрація ПН/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:
D= S/T,
де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;
T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:
P = Pм х 1,4,
де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;
Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;
У податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно з п. 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких ПН/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.п. 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Отже, у разі зупинення реєстрації ПН зі вказаних підстав подальші дії платника полягають у спростуванні виявлених ознак ризиковості операції та зазначеної процедури відповідачем дотримано.
Згідно з п.п. 25, 26 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.
Відповідно до п. 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія контролюючого органу згідно з п. 44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Отже, відповідні Комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН, та мають обов`язок перевірити їх достовірність, тобто дійсність посвідчуваних ними правочинів.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Як встановлено судом , основним видом діяльності ФГ Сав Агро є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Для здійснення своєї діяльності Господарство використовує земельні ділянки сільськогосподарського призначення на території Аврамівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області, Великосевастянівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області, Бачкуринської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області, Попуднянської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області та м. Монастирище Черкаської області загальною площею 21,98 га, що вбачається з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Так, у 2020 році господарство займалось вирощуванням зернових та зернобобових культур - пшениці, кукурудзи, соняшника та цибулі, що підтверджується поданими до контролюючого органу звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг.
У 2020 році господарство зібрало 4,5т - пшениці, 24,28т - кукурудзи, 30,54т -соняшник (звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році за формою № 29-сг).
Для здійснення господарської діяльності господарство має в користуванні основні засоби: трактор колісний МТЗ-82.1, державний номер - НОМЕР_1 ; агрегат дисковий для обробки ущільненого грунту ЛДН-2,5 (навісний); машина МВД-1,2. Також, господарство укладає договори підряду на виконання робіт по збиранню урожаю.
Для вирощування сільськогосподарської продукції господарство використовувало, зокрема: насіння кукурудзи, придбаного у ТОВ Седна-Агро , код ЄДРПОУ 33143734, згідно видаткової накладної від 29.03.2019 року №781; мінеральні добрива/пестициди - засоби захисту рослин, придбане у ТОВ АгроРось , код ЄДРПОУ 21374294, згідно видаткової накладної від 11.06,2020 року №РН-0006696 та у ТОВ Спец Хім Агро , код ЄДРПОУ 39709506, згідно видаткової накладної від 12.02.2020 року №42; дизельне пальне для сільськогосподарської техніки придбане у ТОВ Платінумоіл , код ЄДРПОУ 36778818, згідно видаткової накладної від 10.02.2020 року №419.
14 грудня 2020 року між ФГ Сав Агро (продавець) та ПП Престиж Сервіс (покупець) укладено договір купівлі-продажу №1412/30к, відповідно до якого, продавець зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець зобов`язується прийняти цей товар і своєчасно здійснити його оплату. Найменування, кількість, ціна вказується у рахунку-фактурах та/або видаткових накладних.
Пунктом 3.1. договору №1412/30к визначено, що місцем передачі товару є склад покупця, що знаходиться за адресою: Черкаська область, м. Христинівка, вул. Ювілейна, буд. 20.
Згідно п. 3.2. договору №1412/30к, товар передається покупцеві в термін до 10 календарних днів. Датою поставки товару є дата передачі товару покупцю. Підтвердженням факту отримання товару є підпис уповноваженого представника покупця на товарно-транспортній накладній та/або видаткової накладних, завірена печаткою покупця (за наявності).
Згідно видаткової накладної № 9 від 15.12.2020 року продавцем передано покупцю, товар, зокрема кукурудзу у кількості 24,280т. на загальну суму 160248,00 грн. в тому числі 26708,00 грн. ПДВ.
Відповідно до п. 4.4. договору №1412/30к, покупець здійснює оплату у розмірі 80% вартості товару в українських гривнях шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок Продавця протягом трьох робочих днів з моменту отримання рахунку на оплату поставленого Товару. Кінцева оплата 20 % за відповідну партію поставленого Товару здійснюється протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання документів передбачених п. 5.1.5. даного Договору (рахунок-фактуру; підписаний договір; видаткова накладна на кожну партію поставленого Товару; податкову накладну на кожну відповідну партію поставленого Товару (або на передоплату) у електронному вигляді, належним чином оформлену у відповідності до правил, які встановлені п.201.1. Податкового кодексу України, зокрема із обов`язковим зазначенням коду згідно з УКТ ЗЕД, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних через систему електронного документообігу в момент першої події протягом двох днів з дати першої події; копію витягу із реєстру платників податку на додану вартість або копію свідоцтва ПДВ; копія витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців; реквізити підприємства (контактні телефони, факси, e-mail директора, головного бухгалтера, поштова адреса, банківські реквізити), оформлені на фірмовому бланку, завірені печаткою і підписом директора; копію форми 4-сг Посівні площі за 2020 рік з відміткою про прийняття органами статистики; копію форми 29-сг Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур за поточний рік, з відміткою про прийняття органами статистики; копію довідки з податкової інспекції про статус платника податку за 2020 рік; копію довідки про наявність земельних угідь у власності чи оренді із зазначенням площ земельних угідь, виданою сільськими (селищними) радами або витяги про реєстрацію речових прав на земельні ділянки Державної реєстраційної служби України за 2020 рік; копію довідки 37-сг Звіт про сівбу та збирання врожаю сільськогосподарських культур, проведення інших польових робіт за поточний рік, з відміткою про прийняття органами статистики; документація, що підтверджує відповідність вимогам ISCC включно з картами всіх посівних площ. їх розмірами).
Поставка товару здійснювалась продавцем із залученням автомобільного перевізника, зокрема укладено договір-заявку №14-12/20 від 14.12.2020 року із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , а за результатами наданих послуг між сторонами складено акт надання послуг №36 від 14.12.2020 року.
Транспортування товару на склад покупця, що знаходиться за адресою: Черкаська область, м. Христинівка, вул. Ювілейна, буд. 20, підтверджується товарно-транспортною накладною №011 від 14.12.2020 року.
Вивезення кукурудзи на склад покупця відбувалось відразу з поля, де і здійснювався збір урожаю кукурудзи, із залученням підрядника - ТОВ Транс Агро Оіл , згідно договору підряду №02-11/20 від 02.11.2020 року. За результатами наданих послуг між сторонами складено акт надання послуг №22 від 14.12.2020 року та проведено розрахунки.
15 грудня 2020 року ПП Престиж Сервіс перерахувало на рахунок ФГ Сав Агро 129000,00 грн. авансу (80,5%, п. 4.4 Договору №1412/30к) за товар. Отримання коштів підтверджується платіжним дорученням №1941 від 15.12.2020 року.
За правилом першої події, а саме відвантаження товару, ФГ Сав Агро виписало та подало на реєстрацію податкову накладну, яка має усі необхідні реквізити, передбачені ст. 201 ПК України, коди реалізованого товару відповідають УКТ ЗЕД, маючи в системі електронного адміністрування ПДВ відповідний ліміт, достатній для реєстрації такої податкової накладної.
Згідно з ч.1 ст.9 ЗУ №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Використання посівних площ для вирощення товару у 2020 році підтверджується звітами про площі та валові збори сільськогосподарських культур.
Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Оскільки позивач надав відповідачу достатньо доказів щодо ПН №1 відповідно до укладеного договору та первинно-бухгалтерських документів на реалізацію зерна кукурудзи, вартість якого відповідає договірним умовам, а переміщення та зберігання підтверджуються ТТН, даними звітів про посівні площі та здійснення позивачем основного виду діяльності, суд дійшов висновку, що спірне рішення, не відповідає нормам законодавства.
Зазначена підстава прийняття спірного рішення «ненадання первинних документів щодо придбання товарів» спростована та не відповідає дійсним обставинам спору, а тому суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення та наявність обґрунтованих підстав для його скасування.
Відповідно до підп.14.1.242 п.14.1 ст.14 ПК України технічний адміністратор електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.
Отже, саме Державна податкова служба України уповноважене забезпечити прийняття ПН та реєстрацію її в ЄРПН.
Тому обґрунтованими є доводи позивача, що належним і ефективним способом судового захисту є зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкову накладну датою її прийняття для реєстрації в ЄРПН.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, на підставі викладеного, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Отже, на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору в повному розмірі.
При цьому суд зауважує, що у даному спорі є два відповідачі, однак тягар по відшкодуванню судових витрат слід покласти на відповідача - Головне управління ДПС у Черкаській області, позаяк саме останній прийняв спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке в подальшому судом визнано протиправним та скасоване.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 77, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.01.2021 № 2317132/42526450, ухвалене Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкову накладну Фермерського господарства «Сав Агро» від 15.12.2020 № 1, датою її подання на реєстрацію 22.12.2020.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (ЄДРПОУ 43142920) на користь Фермерського господарства «Сав Агро» (ЄДРПОУ 42526450) судовий збір в сумі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок )грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.
Суддя П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2021 |
Оприлюднено | 05.05.2021 |
Номер документу | 96675491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні