12/588-НМ
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "12" вересня 2007 р. Справа № 12/588-НМ
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Сікорської Н.А.
при секретарі Біленькій Ю.П.
за участю представників сторін
від позивача Москаленко В.І. - ліквідатор підприємства облспоживспілки "Звірогосподарство".
від відповідача Чеховська Л.М., дов. від 11.09.07р.
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Підприємства облспоживспілки "Звірогосподарство" (с. Тетерівка Житомирського району)
до Тетерівської сільської ради (с. Тетерівка Житомирського району)
про зобов'язання вчинити певні дії
В судовому засіданні від 06.09.07р., у відповідності до ст. 150 КАС України, оголошувалась перерва до 10:00 год. 12.09.07р.
Позивачем пред'явлено позов про зобов'язання відповідача здійснити прийняття об'єктів житлового фонду підприємства облспоживспілки „Звірогосподарство” в комунальну власність територіальної громади с. Тетерівка.
12.09.07р. позивачем подано уточнення до позовної заяви №16-74 (а.с.55), згідно яких останній просить зобов'язати відповідача здійснити прийом у комунальну власність територіальної гомади с. Тетерівки житлові будинки, що перебувають на балансі підприємства облспоживспілки „Звірогосподарство”, та знаходяться в с. Тетерівка Житомирського району, а саме:
- житловий будинок №1, рік введення в експлуатацію 1962р., первісна вартість 11012,00 грн., залишкова вартість 8267,50 грн.;
- житловий будинок №2, рік введення в експлуатацію 1962р., первісна вартість 11083,00 грн., залишкова вартість 8437,78 грн.;
- будинок двоповерховий на 8 квартир, рік введення в експлуатацію 1966р., первісна вартість 61244,00 грн., залишкова вартість 47226,91 грн.;
- сарай до житлового будинку, рік введення в експлуатацію 1996р., первісна вартість 3938,00 грн., залишкова вартість 871,60 грн.;
- будинок двоповерховий на 16 квартир, рік введення в експлуатацію 1964р., первісна вартість 195187,00 грн., залишкова вартість 153242,19 грн.;
- будинок 4-поверховий на 24 квартири, рік введення в експлуатацію 1981р., первісна вартість 428553,00 грн., залишкова вартість 3371140,49 грн.;
-будинок одноповерховий на 4 квартири, рік введення в експлуатацію 1989р., первісна вартість 79761,00 грн., залишкова вартість 59889,05 грн.;
- будинок на 2 квартири, рік введення в експлуатацію 1995р., первісна вартість 579,00 грн., залишкова вартість 448,42 грн.;
- КНС (каналізаційна система), рік введення в експлуатацію 1966р., первісна вартість 0 грн., залишкова вартість 0 грн.
Представник позивача позов підтримав в уточненому обсязі.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечує з підстав, викладених у письмових відзивах на позовну заяву (а.с.13, 40).
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з позовної заяви, постановою господарського суду Житомирської області від 26.01.07р. у справі № 7/2228”Б” визнано банкрутом Підприємство облспоживспілки ”Звірогосподарство” (позивач), відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором голову ліквідаційної комісії Москаленка В.І. (а.с.8-9). Вищевказана інформація також підтверджується даними „Судового інформаційного центру” господарського суду.
За даним позивача, на балансі підприємства обліковуються об'єкти житлового фонду – житлові будинки №№1-7 с. Тетерівка, Звірогосподарство, №27 по вул. Річній с. Тетерівка, які відповідно до ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” не включаються до складу ліквідаційної маси, а мають бути передані до комунальної власності відповідної територіальної громади без додаткових умов.
12.02.07р. на адресу Тетерівської сільської ради (відповідача) було направлене відповідне звернення щодо вирішення питання передачі зазначеного житлового фонду в комунальну власність територіальної громади с. Тетерівка (а.с.11).
Листом від 19.02.07р. (а.с.12) відповідач повідомив позивача про розгляд звернення останнього та вказав, що для передачі об'єктів повинна бути створена комісія, яка визначає технічний стан об'єкта, його вартість. Висловив прохання забезпечити передачу об'єкта належним чином.
Вказаний спір не було врегульовано сторонами в досудовому порядку і на день звернення до суду питання також залишилося не вирішеним.
Свої позовні вимоги позивач обгрунтовує пунктом 4 „Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. №1253, згідно якого орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня надходження пропозиції щодо передачі у комунальну власність об'єктів житлового фонду мав її розглянути і прийняти відповідні рішення з цього питання (а.с.48). Зазначив, що таке рішення відповідачем не було прийняте.
Відповідач проти позовних вимог заперечує. Вказав, що за умовами ч.2 п.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. №1253 передача об'єктів житлового фонду здійснюється шляхом подачі таких документів: розрахунок коштів на утримання та ремонт об'єктів передачі, відшкодування витрат, пов'язаних з утриманням та охороною об'єктів, відшкодування вартості об'єктів, повязане з поліпшенням, відшкодування у разі заподіяння шкоди підприємством -правонаступником, на балансі якого перебували об'єкти тощо... Враховуючи, що позивачем не надано перераховані вище документи, просить відмовити в позові у зв'язку із недотриманням процедури передачі об'єктів житлового фонду, про що зазначив у письмовому відзиві на позовну заяву (а.с.40).
В усному порядку в судовому засіданні сільський голова наголосив на відсутність фінансування на утримання житлового фонду та на неналежний стан каналізаційної системи,яка передається разом із житловим фондом, що також вимагає значних матеріальних вкладень для приведення її в робочий стан.
Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Оцінивши в сукупності матеріали справи та, враховуючи пояснення представників сторін, господарський суд дійшов висновку про правомірність позовних вимог на підставі слідуючого.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Згідно Статуту Підприємство облспоживспілки "Звірогосподарство" є підприємством, створеним Житомирською обласною спілкою споживчих товариств, яка є засновником та власником всього його майна.
Майно підприємства складається з основних засобів, переданих власником підприємства - облспоживспілкою в оперативне управління, а також інших цінностей, набутих у процесі господарської діяльності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства.
Суд вважає безпідставними посилання сторін у своїх поясненнях на „Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств -правонаступників”, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. №1253, оскільки застосування вказаниого Порядку у правовідносинах, які склались між сторонами по даній справі є неправомірним.
Для врегулювання спірного питання слід керуватися Положенням "Про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій" затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 листопада 1995 р. N 891 та ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до п.1 Положення "Про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 листопада 1995 р. N 891, це Положення визначає порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (далі - відомчий житловий фонд), у разі банкрутства, зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ та організацій.
Передача в комунальну власність відомчого житлового фонду в інших випадках здійснюється в такому ж порядку з дотриманням вимог Законів України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про місцеве самоврядування в Україні" та інших законодавчих актів.
За п.п. 2, 3 Положення передачі в комунальну власність підлягають житлові будинки відомчого житлового фонду у тому числі гуртожитки.
Відомчий житловий фонд передається у комунальну власність безоплатно. Разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).
Згідно п.5 Положення передача будинків відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність, яка утворюється Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями або виконкомами відповідної Ради.
У відповідності до п.6 Положення комісія з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність визначає технічний стан житлового будинку та об'єктів комунального призначення, що його обслуговують, відповідно до правил оцінки фізичного зносу житлових будинків,затверджених Держжитлокомунгоспом.
Підприємства, установи чи організації, що передають відомчий житловий фонд в комунальну власність, додають до акта приймання-передачі розрахунки витрат на його утримання.
Якщо підприємства, установи чи організації передають відомчий житловий фонд у комунальну власність в разі їх банкрутства, зміни форми власності або ліквідації, утримання його забезпечується - за рахунок наявних коштів відповідних державних адміністрацій або виконкомів відповідних рад. У разі потреби порушується питання про вишукання коштів з державного бюджету.
Згідно п.8 Положення передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього.
Водночас ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" чітко зазначає, що в разі відкриття ліквідаційної процедури підприємства, передача об'єктів житлового фонду до комунальної власності відповідної територіальної громади, в даному випадку до комунальної власності територіальної громади с. Тетерівка, здійснюється у встановленому законодавством порядку без додаткових умов і фінансування.
Таким чином посилання відповідача на недотриманість позивачем умов передачі та відсутність фінансування на утримання об'єктів житлового фонду є неправомірним і таким, що не грунтуються на вимогах чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати, у відповідності до ч.1 ст. 94 КАС України покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.51,71,94,158-163,167,254 КАС України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Тетерівській сільській раді (Житомирська обл., Житомирський р-н., с. Тетерівка, вул. Щорса, 25, код 04348450) здійснити прийом в комунальну власність територіальної громади с. Тетерівки житлових будинків, що перебувають на балансі Підприємства облспоживспілки „Звірогосподарство” (Житомирська обл., Житомирський р-н., с. Тетерівка, вул. Кооперативна, 5, код 01735873), та знаходяться в с. Тетерівка Житомирського району, а саме:
- житловий будинок №1, рік введення в експлуатацію 1962р., первісна вартість 11012,00 грн., залишкова вартість 8267,50 грн.;
- житловий будинок №2, рік введення в експлуатацію 1962р., первісна вартість 11083,00 грн., залишкова вартість 8437,78 грн.;
- будинок двоповерховий на 8 квартир, рік введення в експлуатацію 1966р., первісна вартість 61244,00 грн., залишкова вартість 47226,91 грн.;
- сарай до житлового будинку, рік введення в експлуатацію 1996р., первісна вартість 3938,00 грн., залишкова вартість 871,60 грн.;
- будинок двоповерховий на 16 квартир, рік введення в експлуатацію 1964р., первісна вартість 195187,00 грн., залишкова вартість 153242,19 грн.;
- будинок 4-поверховий на 24 квартири, рік введення в експлуатацію 1981р., первісна вартість 428553,00 грн., залишкова вартість 3371140,49 грн.;
- будинок одноповерховий на 4 квартири, рік введення в експлуатацію 1989р., первісна вартість 79761,00 грн., залишкова вартість 59889,05 грн.;
- будинок на 2 квартири, рік введення в експлуатацію 1995р., первісна вартість 579,00 грн., залишкова вартість 448,42 грн.;
- КНС (каналізаційна система), рік введення в експлуатацію 1966р., первісна вартість 0 грн., залишкова вартість 0 грн.
3. Стягнути з Тетерівської сільської ради (Житомирська обл., Житомирський р-н., с. Тетерівка, вул. Щорса, 25, код 04348450)
на користь Підприємства облспоживспілки „Звірогосподарство” (Житомирська обл., Житомирський р-н., с. Тетерівка, вул. Кооперативна, 5, код 01735873) 03,40 грн. судового збору.
Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення постанови у повному обсязі у відповідності до ст.163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня викладення постанови в повному обсязі та подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Віддрукувати:
1 - в справу
2 - позивачу
3 - відповідачу
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2007 |
Оприлюднено | 25.09.2007 |
Номер документу | 966775 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Сікорська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні