Постанова
від 22.04.2021 по справі 340/1724/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

22 квітня 2021 року м. Дніпросправа № 340/1724/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2020 року у справі № 340/1724/20 (суддя Петренко О.С., м. Кропивницький, повний текст рішення виготовлено 08.09.2020 року) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Біодобрива Органік Плюс до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України, про визнання дій протиправним та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, зобов`язання зареєструвати податкові накладні у реєстрі, -

в с т а н о в и в:

29.05.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (далі по тексту - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі по тексту - відповідач-2), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1333980/42296804 від 20.11.2019 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №40 від 11.11.2019 року; №1510041/42296804 від 02.04.2020 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №41 від 20.03.2020 року; №1510039/42296804 від 02.04.2020 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №42 від 23.03.2020 року; зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №40 від 11.11.2019 року, №41 від 20.03.2020 року, №42 від 23.03.2020 року - датою їх фактичного отримання.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 року позовні вимоги задоволено.

Не погодившись рішенням суду першої інстанції Головне управління ДПС у Кіровоградській області подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення, позивачем було складено та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкові накладні, які за результатами опрацювання виявились такими, що не відповідають нормам, зокрема у накладних було виявлено невідповідність обсягів придбаних товарів/послуг відповідно до УКТЗЕД та відповідно інформації з Єдиного реєстру, встановлено, що у 2019 році позивач здійснював операції з продажу товару іншої номенклатури, іншим об`ємом, ніж придбавав до цього. Апелянт вказував, що з метою недопущення використання схемного податкового кредиту було здійснено заходи щодо встановлення реальності господарських операцій. Апелянт вказував, що позивачу було запропоновано надати пояснення щодо відповідності обсягів постачання товарів обсягам придбаних товарів, проте, надані пояснення та документи не усунули виявлені порушення. Пояснення та первинні документи, які б підтверджували правомірність формування податкових накладних, не надано. Підставою для прийняття комісією рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації. Апелянт вказував, що підставою для зупинення реєстрації накладної є відповідно до профільного Порядку ризик порушення норм податкового законодавства.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Суд першої інстанції вказував, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДПС, здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація. Податкові накладні подані до реєстрації позивачем не містили помилок та були сформовані у відповідності до вимог ст. 201 ПК України, а саме в податкових накладних містились всі обов`язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця), зазначена податкова накладна реєструвалась вперше, що виключає факт реєстрації податкової накладної з такими ж реквізитами. Суд першої інстанції вказував, що податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної, у разі надходження до ДФС (ДПС) рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. Датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Матеріалами справи встановлено, що 11.11.2019 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс сформувало податкову накладну № 40, за результатами поставки ТОВ Торіо Груп товарів (добриво органічне (біогумус)). 11.11.2019 року податкова накладна № 40 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.11.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

ТОВ Біодобрива Органік Плюс направило до ДПС України пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Пояснення направлено 13.11.2019 року, що підтверджується повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних. Не надано документи, які б підтвердили підстави виписки податкової накладної.

20.11.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1333980/42296804, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з не наданням платником податку копій документів, або які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 40 від 11.11.2019 року.

Головне управління ДПС у Кіровоградській області надає копію протоколу № 52 від 20.11.2019 року в якому розглядалось питання про реєстрацію податкової накладної № 40 від 11.11.2019 року, та ухвалено відмовити у реєстрації податкової накладної з підстави відсутності повного пакету документів щодо формування податкових зобов`язань, постачання продукції, зберігання і транспортування, навантаження, складські документи, акти приймання-передачі товарів тощо.

Як доказ правомірності формування податкової накладної № 40, ТОВ Біодобрива Органік Плюс долучено до матеріалів справи видаткову накладну №31 від 12.11.2019 року, відповідно до якої ТОВ Біодобрива органік плюс здійснено поставку ТОВ Торіо Груп товару біодобрива органічного (біогумус) в кількості 475,22 тонн на загальну суму 12199999,91 грн.

Встановлено, що 11.11.2019 року між ТОВ Біодобрива Органік Плюс та ТОВ Торіо Груп укладено договір зберігання №11/11/19, відповідно до умов якого зберігач зобов`язується на умовах встановлених договором, за винагороду, приймати та зберігати в цілісності майно (товар), яке передане поклажодавцем та повертати ці товари на його вимогу. Відповідно до акту передачі - приймання матеріальних цінностей на відповідальне зберігання від 11.11.2019 року ТОВ Торіо Груп передано ТОВ Біодобрива Органік Плюс на відповідальне зберігання добриво органічне (біогумус) у кількості 475,22 тонн на загальну суму 12199999,91 грн.

Встановлено, що видаткова накладна сформована ТОВ Біодобрива Органік Плюс про передачу товару ТОВ Торіо Груп на виконання договору, укладеного 01.11.2019 року між ТОВ Біодобрива Органік Плюс та ТОВ Торіо Груп №01/11-2019. Предметом договору передбачено, що продавець зобов`язувався передати у власність покупця добрива органічні Біогумус , ціна, асортимент, кількість товару узгоджується сторонами у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною договору. Покупець приймає товар та здійснює оплату кожної партії товару на протязі 90 банківських днів з моменту поставки.

Долучено до матеріалів справи рахунок на оплату № 169 від 11.11.2019 року та платіжні доручення як доказ оплати ТОВ Торіо Груп за поставлений товару № 288 від 13.01.2020 року на суму 1380000,00 грн., № 42 від 16.05.2020 року на суму 1000000,00 грн., № 21 від 07.02.2020 року на суму 1200000,00 грн., № 213 від 30.11.2020 року на суму 700000,00 грн. Оплату здійснено не повністю, не на всю суму товару, вказану у видатковій та податковій накладних.

Матеріалами справи встановлено, що 20.03.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс сформувало податкову накладну № 41, за результатами поставки ТОВ Парфюмінт товарів (добриво органічне (біогумус)). 23.03.2020 року податкова накладна № 41 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 23.03.2020 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

ТОВ Біодобрива Органік Плюс направило пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Пояснення направлено 27.03.2020 року, що підтверджується повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних.

02.04.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 15010041/42296804, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 41 від 20.03.2020 року.

Встановлено, що 23.03.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс сформувало податкову накладну № 42, за результатами поставки ТОВ Парфюмінт товарів (добриво органічне (біогумус)). 23.03.2020 року податкова накладна № 42 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 23.03.2020 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Також ТОВ Біодобрива Органік Плюс направило пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Пояснення направлено 27.03.2020 року, що підтверджується повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних.

02.04.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 150039/42296804, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 42 від 23.03.2020 року.

Головне управління ДПС у Кіровоградській області надало копію протоколу № 40 від 02.04.2020 року в якому розглядалось питання про реєстрацію податкових накладних № 41 від 20.03.2020 року та № 42 від 23.03.2020 року, та ухвалено відмовити у реєстрації податкової накладної з підстави відсутності повного пакету документів щодо формування податкових зобов`язань, постачання продукції, зберігання і транспортування, навантаження, складські документи, акти приймання-передачі товарів, інвойси/рахунки-фактури тощо.

Згідно матеріалів справи, 02.03.2020 року між ТОВ Біодобрива Органік Плюс та ТОВ Парфюмінт укладено договір поставки №02/03/01, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити продукцію (добрива органічні). Відповідно до видаткової накладної №2 від 20.03.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс здійснено поставку біодобриво органічне (біогумус) в кількості 19 тонн, всього на загальну суму 487774,08 грн. Згідно видаткової накладної № 1 від 23.03.2020 року, позивач передав ТОВ Парфюмінт біодобриво органічне (біогумус) в кількості 475,22 тонн на загальну суму 12199999,91 грн.

Між ТОВ Біодобрива Органік Плюс (зберігач) та ТОВ Парфюмінт (поклажедавець) укладено договір зберігання №02/03/20 від 02.03.2020 року, відповідно до якого зберігач зобов`язується на умовах, встановлених договором, за винагороду, приймати та зберігати в цілісності майно (товар) визначений в п.2 договору в Дніпропетровській області, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Кірова, 154, яке передано поклажодавцем та повертати на його вимогу. 20.03.2020 р. між ТОВ Біодобрива Органік Плюс та ТОВ Парфюмінт підписано акти прийому - передачі до договору зберігання №02/03/20 від 02.03.2020 року.

Між ТОВ Біодобрива Органік Плюс та ТОВ Парфюмінт було підписано специфікації № 1 від 23.03.2020 року про поставку партії товару на суму 12199999,91 грн., та № 2 від 20.03.2020 року про поставку партії товару на суму 487774,08 грн.

ТОВ Біодобрива Органік Плюс долучило до справи копії рахунків на оплату № 1 від 23.03.2020 року та № 2 від 20.03.2020 року; оплату ТОВ Парфюмінт за отриманий товар від ТОВ Біодобрива Органік Плюс не здійснено.

ТОВ Біодобрива Органік Плюс вказувало на ланцюг руху товарів, як доказ наявності у нього товару - добрива органічного (біогумус), який був проданий ТОВ Торіо Груп та ТОВ Парфюмінт , надало копії договорів поставки, зокрема № 2 від 25.03.2019 року, укладений між ТОВ Полфорт (продавець) та ТОВ Біодобрива Органік Плюс (покупець) на предмет поставки продуктів харчування - риби св/м., рибопродукції. Надано договір поставки № 905 від 17.05.2019 року, укладений між ТОВ Айсберг-Фіш (продавець) та ТОВ Біодобрива Органік Плюс (покупець) на предмет поставки товарів - рибних відходів. Згідно долучених до матеріалів справи видаткових накладних № РН-0000031 від 29.03.2019 року, № РН-0000063 від 16.05.2019 року, № РН-0000064 від 16.05.2019 року, № РН-0000065 від 16.05.2019 року, № РН-0000074 від 17.05.2019 року, № РН-0000075 від 17.05.2019 року, № РН-000078 від 20.05.2019 року, № РН-0000079 від 20.05.2019 року, № РН-0000082 від 21.05.2019 року, № РН-0001688 від 19.08.2019 року, № РН-0001689 від 20.08.2019 року, № РН-0001696 від 21.08.2019 року, № РН-0001707 від 22.08.2019 року, № РН-0001708 від 22.08.2019 року, № РН-0001729 від 23.08.2019 року, № РН-0001730 від 23.08.2019 року, № РН-0001804 від 26.08.2019 року, № РН-0001725 від 27.08.2019 року, № РН-0001734 від 28.08.2019 року, № РН-0001754 від 29.08.2019 року, ТОВ Біодобрива Органік Плюс отримало від ТОВ Полфорт , ТОВ Айсберг-Фіш відходи рибні. Відповідно до долучених товаро-транспортних накладних, транспортування рибних відходів від ТОВ Полфорт , ТОВ Айсберг-Фіш здійснювалось силами та на замовлення ТОВ Біодобрива Органік Плюс .

Відповідно до п. 201.1, п. 201.2, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Отже, передбачено, що при отримані податкової накладної, контролюючий орган перевіряє її на наявність помилок, можливість ідентифікувати операцію, її зміст та чи є операція підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 року, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість. Податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. Усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації. Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком. Дата складання податкової накладної заповнюється цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапки, коми та інші розділові знаки в даті складання податкової накладної не проставляються.

Згідно пунктів 2, 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно п. 12 вищевказаного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Таким чином, після отримання накладної на реєстрацію, в автоматизованому режимі здійснюється розшифрування та проводяться перевірки, зокрема щодо дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно п. 192.1 ст. 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто контролюючий орган здійснює перевірку умов поставки товару від продавця покупцю, чи не відбулось зміни цін, повернення товару тощо. Для обізнаності про рух товарів від продавця покупцю, контролюючий орган просить надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Після надходження податкової накладної до ДФС/ДПС, перевіряється її відповідність критеріям вказаним у п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, а те, чи може підприємство, яке виписало податкову накладу здійснити виробництво товару, у даному випадку, надавати будівельні послуги.

Таким чином, підставою для зупинення/відмови в реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних є невідповідність операції, за якою виписана накладна або податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, також, не отримано пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Згідно пунктів 5, 6, 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 року, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пунктів 2 - 7, 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, після подання податкової накладної на реєстрацію, така перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних податковий орган у своїх рішеннях посилається на ненадання позивачем як платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів. Так дійсно, позивачем не було надано повні пояснення та документи на підтвердження господарсько-фінансової діяльності з ТОВ Торіо Груп та ТОВ Парфюмінт , мету діяльності та ланцюг дій.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що позивачем не було надано докази оплати за поставку 20 та 23 березні 2020 року добрива на суму 12199999,91 грн. та 487774,08 грн.

На думку суду апеляційної інстанції, не надання доказів оплати контролюючому органу та відсутність доказів оплати, є підставою для наявності критеріїв ризиковості господарської операції та для відмови у реєстрації податкової накладної.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Такими документами є договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, тільки у разі коли податкова накладна складена відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, та коли податкова накладна не відповідає критеріям ризиковості, податкова накладна має бути зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних без застережень.

Головне управління ДПС у Кіровоградській області, зупиняючи реєстрацію податкових накладних №41 від 20.03.2020 року, № 42 від 23.03.2020 року, для отримання додаткових пояснень та документів підтверджуючих формування податкових накладних, не отримало такі пояснення та необхідні документи, після чого відмовило у реєстрації.

Вирішуючи питання строку звернення до суду ТОВ Біодобрива Органік Плюс з позовом щодо реєстрації податкової накладної № 40 від 11.11.2019 року та скасування рішення про відмову у її реєстрації, колегія суддів зазначає наступне.

11.11.2019 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс сформувало податкову накладну № 40, за результатами поставки ТОВ Торіо Груп товарів (добриво органічне (біогумус)). 11.11.2019 року податкова накладна № 40 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.11.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

20.11.2020 року ТОВ Біодобрива Органік Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1333980/42296804, про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 11.11.2019 року.

Головне управління ДПС у Кіровоградській області зверталось до суду з клопотанням про залишення позовних вимог в цій частині без розгляду з підстави попуску строку звернення до суду. Вказувало, що про рішення Комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області позивач дізнався 20.11.2019 року відповідно до квитанції, позов подав до суду 29.05.2020 року, в той час як граничний строк звернення до суду 20.05.2019 року (середа). Обґрунтовував свою позицію тим, що для оскарження рішень про відмову у реєстрації податкових накладних не застосовується строк передбачений Податковим кодексом України, а застосовується процесуальний строк, передбачений КАС України.

Відповідно до п. 56.1, п. 56.18, п. 56.19 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. У разі, коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Суд апеляційної інстанції керується правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 11.10.2019 року справа № 640/20468/18, від 25.10.2019 року справа № 640/20569/18, від 20.11.2019 року №640/18944/18, від 16.12.2020 року у справі № 520/2902/20. Верховний Суд визначав, що положення Податкового кодексу України не поширюються на відносини щодо обрахунку строку звернення до суду з позовами про оскарження рішення контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При оскарженні рішення податкового органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних варто застосовувати правила ст. 122 КАС України.

Згідно з частинами 1 - 3 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Вищеприведені норми встановлюють загальний строк звернення до адміністративного суду в публічно-правових спорах. За умови використання позивачем досудового порядку вирішення спору у випадках, коли законом передбачена така можливість або обов`язок, Кодексом адміністративного судочинства України встановлено скорочений строк звернення до суду.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що ТОВ Біодобрива Органік Плюс не заявлено клопотань про поновлення строку звернення до суду щодо оскарження рішення №1333980/42296804 від 20.11.2019 року та зобов`язання зареєструвати у Єдиному реєстрі податкову накладну № 40 від 11.11.2020 року.

Інститут строків у адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та стимулює суд і учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, у тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (рішення Європейського суду, справа Стаббігс на інші проти Великобританії , справа Девеер проти Бельгії ).

Як зазначив Європейський Суд з прав людини в ухвалі щодо прийнятності заяви від 30.08.2006 (справа Каменівська проти України ), право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду не є абсолютним, воно може бути обмеженим. Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані.

В ухвалі від 18.09.2020 року у справі № 11-119сап20 Велика Палата Верховного Суду вказує, що поважними причинами пропуску строку звернення до суду визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними та не залежать від волевиявлення сторони і пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення сторонами у справі процесуальних дій.

Право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, у тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав. Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо не порушення позивачем строку звернення до суду. На час розгляду судом першої інстанції питання щодо строку звернення до суду з позовною вимогою, існувала правова визначеність, встановлена Верховним Судом відносно того, що положення Податкового кодексу України не поширюються на відносини щодо обрахунку строку звернення до суду з позовами про оскарження рішення контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, при оскарженні рішення податкового органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних варто застосовувати правила ст. 122 КАС України.

Згідно ч. 1 ст. 319 КАС України судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню повністю або частково в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

У разі відмови у задоволенні позовних вимог, повернення судових витрат, здійснених позивачем, у тому числі судового збору, не передбачене.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, рішення суду першої інстанції слід скасувати, частину позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1333980/42296804 від 20.11.2019 року та зобов`язання зареєструвати податкову накладну№ 40 від 11.11.2019 року залишити без розгляду, в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Керуючись статтями 242, 315, 317, 319, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області - задовольнити частково.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2020 року у справі № 340/1724/20 - скасувати.

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Біодобрива Органік Плюс до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України, у частині визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1333980/42296804 від 20.11.2019 року та зобов`язання зареєструвати податкову накладну№40 від 11.11.2019 року - днем її подання - 11.11.2019 року - залишити без розгляду.

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Біодобрива Органік Плюс до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України, у частині визнання протиправними та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1510041/42296804 від 02.04.2020 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №41 від 20.03.2020 року; №1510039/42296804 від 02.04.2020 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №42 від 23.03.2020 року; зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №41 від 20.03.2020 року, №42 від 23.03.2020 року - датою їх фактичного отримання - відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, повернення судових витрат Товариству з обмеженою відповідальністю Біодобрива Органік Плюс не здійснювати.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку ст.ст. 328 - 329 КАС України.

Головуючий - суддя О.М. Лукманова

суддя Л.А. Божко

суддя Ю. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2021
Оприлюднено05.05.2021
Номер документу96680979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1724/20

Постанова від 22.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 08.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні