Постанова
від 10.03.2009 по справі 2а-7841/08/7
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

10.03.09 Справа №2а-7841/08/7

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі

головуючого судді Маргарі тов М.В. ,

при секретарі Силантієвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Дз ельква"

до Комунального підприєм ства "Ялтинське бюро техн ічної інвентаризації"

з залученням третій особи, я ка не заявляє самостійних ви мог на предмет спору на сторо ні позивача Алупкінської міської ради АР Крим та треті х осіб, яки не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у на стороні відповідача Ял тинської міської ради, Фонд у комунального майна Ялтин ської міської ради, Виконав чого комітету Ялтинської міської ради.

про спонукання до виконанн я певних дій

за участю:

від позивача - директор Артеменко В.Г., представник за довіреністю Дербеньова Н.М.

відповідач - не з' явився

третя особа Алупкінська міська рада - представник з а довіреністю Кравець О.В.

третя особа Ялтинська м іська ради - представник за до віреністю Подружко В.Н.

третя особа Виконавчий ком ітет Ялтинської міської ради - представник за довірен істю Подружко В.Н.

третя особа Фонд комунальн ого майна Ялтинської міс ької ради - представник за дов іреністю Соловьйов О.О.

Суть спору: Позивач звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Комунального пі дприємства «Ялтинське б юро технічної інвентаризаці ї» та просить зобов' язати й ого провести державну реєстр ацію будівель та споруд, розт ашованих за адресою: Україна , АР Крим, м.Алупка, вул. Ахмет - Хана Султана, б. 27.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач придбав зазначену будівлю та споруд и на підставі договору купів лі - продажу, звернувшись до відповідача для проведення державної реєстрації вказан ого майна отримав відмову, з тих підстав, що договір купів лі - продажу не відповідає в имогам Тимчасового положенн я «Про порядок реєстрації пр ав власності на нерухоме май но», затвердженого наказом М іністерства юстиції України від 07.02.02р. №7/5.

Позивач вважає, що така відм ова незаконна та порушує йог о права, як власника майна, в ч астині, що стосується володі ння, користування та розпоря дження майном на власний роз суд.

Відповідач проти позову за перечує, просить у задоволен ні позову відмовити, з тих під став, що подані позивачем док ументи для проведення реєстр ації права власності не відп овідають вимогам Закону Укра їни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обмежень» та Тимчасо вого положення «Про порядок реєстрації прав на нерухоме майно».

Така невідповідність моти вована з боку відповідача ти м, що договір купівлі - прода жу, наданий позивачем, не має н отаріального посвідчення, от же відповідно до вимог ст. 220, 657 Ц К України є нікчемним, що є під ставою для відмови у проведе нні державної реєстрації, кр ім того право власності на ча с звернення зареєстроване за іншим власником.

За таких підстав, відповіда ч вважає відмову у реєстраці ї права власності правомірно ю.

Правова позиція відповіда ча викладена у письмових зап ереченнях на адміністративн ий позов (а.с.51).

Третя особа Алупкінська міська рада підтримує позо вні вимоги, про що викладено в письмових поясненнях на поз овну заяву (а.с.59), (а.с.135-140).

Позиція третій особи Фонду комунального майна Ялтинс ької міської ради викладен а у письмових поясненнях (а.с.8 9).

Третя особа Ялтинська м іська рада в судовому засіда нні просить в задоволені поз ову відмовити.

Третя особа Виконавчий ком ітет Ялтинської міської ради в судовому засіданні пр осить в задоволені позову ві дмовити.

Розглянувши матері али справи, заслухавши поясн ення сторін, третіх осіб, досл ідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обм еженою відповідальністю «Дз ельква» зареєстровано Виконавчим комітетом Ялти нської міської ради АР Крим як юридична особа, ідентифік аційний код 16506865 (а.с.17).

11.09.08р. між позивачем та Фондом комунального майна при Алу пкінській міській раді був укладений договір купівлі - продажу, предметом якого є ок реме визначене майно - буді вля готелю, яка орендується Т ОВ «Дзельква», що розташован а за адресою: Україна, АР Крим, м. Алупка, вул. Ахмет - Хана Султана, б. 27 (далі нерухоме м айно) (а.с.36-39).

22.10.08р. відповідно до замовлен ня №23264 (а.с.43), позивач звернувся до відповідача за проведенн ям реєстрації права власност і на нерухоме майно.

Листом від 17.11.08р. №1303 (а.с.44 ) відповідач, розглянувши зам овлення позивача №23264, відмови в йому у проведенні реєстрац ії права власності з тих підс тав, що договір купівлі - прода жу нерухомого майна не відпо відає вимогам Тимчасового по ложення «Про порядок реєстра ції прав на нерухоме майно», з атвердженого наказом Мініст ерства юстиції України від 07.0 2.02р. №7/5 (а.с.44).

Адміністративний позов не підлягає задоволенню з наст упних підстав.

Відповідно до ч.1 ст. 1 За кону України «Про державну р еєстрацію речових прав на не рухоме майно та їх обмежень» від 01.07.04р. №1952- VI (Далі Закон №19 52) цей закон регулює відносини , пов' язані з державною реєс трацією речових прав на неру хоме майно всіх форм власнос ті, їх обмежень та правочинів щодо нерухомості.

Згідно до п. 7 розділу V П рикінцевих положень Закону № 1952 до приведення законів та ін ших нормативно-правових акті в у відповідність із цим Зако ном вони застосовуються в ча стині, що не суперечать цьому Закону.

Згідно до п. 5 розділу V Прикін цевих положень Закону №1952 до с творення єдиної системи орг анів реєстрації прав, а також до формування Державного ре єстру прав у складі державно го земельного кадастру реєс трація об'єктів нерухомості проводиться комунальними пі дприємствами бюро технічної інвентаризації.

Відповідно до частин 1, 4 ст.18 Закону України №1952 держа вна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводитьс я на підставі заяви правовол одільця (правонабувача), стор ін (сторони) правочину, за яким виникло речове право, або упо вноважених ними (нею) осіб; Для державної реєстрації виникн ення, переходу, припинення пр ав на нерухоме майно до місце вого органу державної реєстр ації прав разом із заявою про державну реєстрацію прав по даються документи про правоч ини щодо такого об'єкта нерух омого майна та їх копії або ін ші документи, що свідчать про встановлення, зміну чи припи нення речового права.

Згідно до п.2 ч.1 статті 19 Закон у України №1952 підставою для де ржавної реєстрації прав, що п освідчують виникнення, перех ід припинення речових прав н а нерухоме майно є, у тому числ і, нотаріально посвідчений д оговір купівлі - продажу.

Пунктом 4 ч.1 ст. 24 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обмежень» встановле но, що у державній реєстрації права може бути відмовлено в разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, уст ановленим цим Законом та інш ими нормативно-правовими акт ами, або не дають змоги устано вити відповідність заявлени х прав документам, що їх посві дчують.

На час розгляду відповідач ем замовлення позивача на пр оведення державної реєстрац ії права власності на нерухо ме майно та на час розгляду ад міністративної справи чинне Тимчасове положення «Про по рядок реєстрації прав на нер ухоме майно», затверджене на казом Міністерства юстиції У країни від 07.02.02р. №7/5 (далі Тимчас ове положення).

Враховуючи викладене, Тимч асове положення діє у частин і, що не суперечить Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю речових прав на нерухоме ма йно та їх обмежень».

Відповідно до п. 1.1. Тимчасово го положення, це положення ви значає порядок реєстрації п рав власності на нерухоме ма йно в Україні і спрямоване на забезпечення визнання та за хисту цих прав, створення умо в для функціонування ринку нерухомого майна, активізац ії інвестиційної діяльності .

Пунктом 2.1. Тимчасовог о положення встановлено, що д ля реєстрації виникнення, і снування, припинення прав вл асності на нерухоме майно та оформлення прав власнос ті на нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстр ацію прав власності подають ся правовстановлювальні док ументи (додаток 1), їх копії (нот аріально засвідчені), а тако ж інші документи, що визначе ні цим Положенням.

Згідно до додатку №1 до пунк ту 2.1. Тимчасового положення, в становлений перелік правовс тановлювальних документів, н а підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна, до я ких відносяться, у тому числі , договори, за якими відповід но до законодавства передбач ається перехід права власнос ті, зокрема купівлі-продажу.

Пунктом 3.3. Тимчасового поло ження встановлено, що у реєст рації прав на нерухоме май но може бути відмовлено, якщ о, зокрема подані документи н е відповідають вимогам, уста новленим цим Положенням та і ншими актами чинного законод авства України, або не дають змоги установити відповідн ість заявлених прав і подан их документів вимогам законо давства.

Відповідно до ст. 657 ЦК Україн и договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житло вого будинку (квартири) або іншого нерухомого майна ук ладається у письмовій форм і і підлягає нотаріальному п освідченню та державній реєс трації.

Частиною 1 статті 220 ЦК Україн и встановлено, що у разі нед одержання сторонами вимог и закону про нотаріальне по свідчення договору такий дог овір є нікчемним.

З аналізу вказаних норм вба чається, що державна реєстра ція права власності за догов ором купівлі продажу нерухом ого майна може бути здійснен а за умов нотаріального посв ідчення такого договору.

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем не надано доказів нотаріального посві дчення договору купівлі прод ажу нерухомого майна, яке роз ташоване за адресою: Україна , АР Крим, м. Алупка, вул. Ахмет - Хана Султана, б. 27, що, відпо відно до вимог Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обмежень» та Тимчасов ого положення «Про порядок р еєстрації прав на нерухоме м айно» затвердженого наказом Міністерства юстиції Україн и від 07.02.02р. №7/5, є підставою для в ідмови у проведенні державно ї реєстрації права власності на нерухоме майно.

Таким чином, перевіряючи, у порядку встановленому ч. 3 ст. 2 КАС України, законність дій в ідповідача щодо відмови у зд ійснені державної реєстраці ї права власності позивача н а нерухоме майно, суд приходи ть до висновку, що такі дії вчи нені відповідачем обґрунтов ано, у межах повноважень, у спо сіб, що передбачений Констит уцією та законами України.

За таких обставинах справи , позовні вимоги щодо зобов' язання відповідача провести державну реєстрацію права в ласності на нерухоме майно (б удівель та споруджень) розта шованих за адресою: Україна, А Р Крим, м. Алупка, вул. Ахмет - Хана Султана, б. 27, не підляг ають задоволенню.

У судовому засіданні оголо шені вступна та резолютивна частини постанови.

Постанова складена у повному обсязі 13.03.2009 року.

З урахуванням викладе ного, керуючись ст.ст. 160-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволені позову відм овити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Ма ргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.03.2009
Оприлюднено09.07.2010
Номер документу9668493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7841/08/7

Постанова від 10.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні