ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
12.03.09 Справа №2а-1050/09/7/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Маргарітов М.В. ,
при секретарі Силантьєвої О.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Відділення фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності в АР Крим
до Відділу освіти Первома йської районної державної ад міністрації в АР Крим
про стягнення заборговано сті в сумі 1085552,74грн.
за участю:
позивача - представник з а довіреністю Конопльов В.М .
відповідача - представни к за довіреністю Тушева Л.О .
Суть спору: позивач звернув ся до суду з позовними вимога ми до відповідача про стягне ння заборгованості в сумі 108555 2,74грн., що складається з заборг ованості по страховим внеска м у сумі 35661,07грн., штрафних санкц ій за неповну сплату страхов их внесків у сумі 1048854,67грн. та пе ні у сумі 1037,00грн.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, просить в за доволені позову відмовити. П равова позиція відповідача в икладена у письмових запереч еннях на адміністративний по зов (а.с.52) та письмових пояснен нях (а.с.71).
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши представникі в сторін, дослідивши наявні д окази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач є платником внесків у Фонд соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності в АРК, пов' язаних із загальнообов' язк овим державним соціальним ст рахуванням у зв' язку з тимч асовою втратою працездатнос ті, який має персональний код страхувальника №010440000409 (а.с.17).
Правові, організаційні та ф інансові основи загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування громадян н а випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з ва гітністю та пологами, у разі с мерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лік ування та оздоровлення застр ахованим особам та членам їх сімей встановлений Законом України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням».
Відповідно до ст. 23 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням» № 2240-ІІІ від 18.01.2001 р. (далі - Закон №2240) страхувальники-р оботодавці один раз на місяц ь сплачують до Фонду різницю між нарахованими для робото давців і найманих працівникі в страховими внесками, пов' язаними з наданням матеріаль ного забезпечення та соціаль них послуг застрахованим осо бам.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону стр ахувальник зобов' язаний на раховувати і сплачувати в ус тановлені строки та в повном у обсязі страхові внески.
Відповідно до ст. 30 Закону ст рахувальник-роботодавець не се відповідальність за несво єчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у т ому числі страхових внесків, що сплачують застраховані о соби через рахунки роботодав ців, а також за порушення поря дку використання страхових к оштів.
Згідно зі ст. 8 Закону спори, щ о виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються о рганами соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності в порядку, встан овленому
статутом Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності та в су довому порядку.
За результатами проведено ї позивачем ревізії відповід ача був складений акт №06-4/1-600 від 24.11.06р. (а.с.18-21), яким встановлено, щ о відповідачем порушений пор ядок нарахування та утриманн я страхових внесків, в наслід ок чого в листопаді 2005р. не нара ховані та не утримані страхо ві внески з сум виплат, передб ачених Постановою Кабінету М іністрів України від 19.09.05р.№ 934, в розмірі 1048854,67грн., в тому числі ф онд оплати праці, виданий пра цівникам 518654,86грн. (49,45%).
Сума додатково нараховани х страхових внесків відповід но акту складає 35661,06грн.
На підставі акту перевірки №06-4/1-600 від 24.11.06р. позивачем прийн ято рішення №60-4/1-1051 від 19.12.06р. (а.с.31), яким відповідачу донарахова ні страхові внески у сумі 35661,07г рн., пеня у сумі 1037,00грн. та засто сований штраф за неповну спл ату страхових внесків у сумі 1048854,67грн. у розмірі прихованої (заниженої) суми заробітної п лати відповідно до абз. 4 ст. 30 З акону України №2240.
Рішення №60-4/1-1051 від 19.12.06р. було от римане відповідачем, про що с відчить відмітка у поштовому повідомлені (а.с.32).
Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з на ступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень
Оцінюючи рішення та дії суб ' єкта владних повноважень с уди перевіряють, чи прийняти (вчинені) вони на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України; з викор истанням повноваження з мето ю, з якою це повноваження нада но; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку (ч. 3 ст. 2 КАС України).
З' ясовуючи обставини спр ави стосовно прийняття позив ачем рішення №60-4/1-1051 від 19.12.06р. суд приходить до висновку, що в ча стині нарахування сум страхо вих внесків та пені воно прий няте правомірно, але в частин і нарахування штрафних санкц ій позивачем порушений принц ип пропорційності застосува ння та визначення розміру та ких штрафних санкцій з насту пних підстав.
Прийняття рішень пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня, полягає в тому, що метою до тримання цього принципу є до сягнення розумного балансу м іж публічними інтересами, на забезпечення яких спрямован і рішення або дії суб' єкта в ладних повноважень, та інтер есами конкретної особи. Тако ж принцип пропорційності пер едбачає, що якщо рішення може обмежити права чи інтереси о соби, то таке обмеження повин но бути виправдано необхідні стю досягнення більш важливо ї цілі, а також те, що прийняті у ході здійснення повноваже нь рішення не повинні спричи нити будь-яких негативних на слідки, що не відповідали б ці лям, які заплановано досягти , а також те, що несприятливі н аслідки для прав, свобод та ін тересів особи внаслідок ріше ння чи дії суб' єкта владних повноважень, повинні бути зн ачно меншими від тієї шкоди, я ка могла б настати за відсутн істю такого рішення чи дії.
Відповідно до положень Зак ону України №2240, метою загальн ообов'язкового державного со ціального страхування у зв'я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими похованням є матер іальне забезпечення громадя н у зв'язку з втратою заробітн ої плати (доходу) внаслідок ти мчасової втрати працездатно сті, вагітності та пологів, ча сткова компенсація витрат, п ов'язаних із смертю застрахо ваної особи або членів її сім 'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності, що формується шляхо м сплати страхових внесків в ласником або уповноваженим н им органом, громадянами, а так ож за рахунок інших джерел, пе редбачених цим Законом.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач є самост ійною юридичною особою, здій снюючи покладені на нього ра йонною державною адміністра цією повноваження керує під порядкованими учбовими закл адами та несе відповідальніс ть за стан навчання та вихова ння. Фінансування відповідач а здійснюється за рахунок мі сцевого бюджету відповідно д о штатного розпису. (п. 1.3., 1.4 Стат уту про відділ освіти Первом айської районної державної а дміністрації АР Крим (а.с.55).
Таким чином діяльність від повідача є важливою у галузі навчання і здійснення ним ви трат можливе лише в обсягу вс тановленому кошторисом та у межах наданих місцевим бюдже том коштів.
Застосування до відповіда ча штрафних санкцій у сумі 1048854 ,67грн., які більш ніж у 29 раз пере вищують розмір донараховано ї суми страхових внесків, суп еречать принципу пропорційн ості, оскільки призведуть до таких негативних наслідків в діяльності відповідача, як бюджетної установи, що стану ть перешкодою у цільовому ви користанні бюджетних коштів та здійснені покладених на в ідповідача завдань у галузі навчання та виховання. Крім т ого, застосуванням таких штр афних санкцій зачіпляються б юджетні інтереси Первомайсь кої районної державної адмін істрації, як особи, що фінансу є відповідача.
Отже застосування позивач ем штрафних санкцій не відпо відає принципу пропорційнос ті передбаченому ст. 2 КАС Укр аїни та позов в цієї частині з адоволенню не підлягає.
Відповідно до абз.2 ч. 1 ст. 30 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням» у разі несво єчасної сплати страхових вне сків страхувальником або неп овної їх сплати страхувальн ик сплачує суму донараховани х контролюючим органом стра хових внесків (недоїмки), шт раф та пеню.
Нарахування та сплата стра хових внесків є обов' язком страхувальника. В наслідок в становлених в ході перевірки порушень порядку нарахуванн я та утримання страхових вне сків, відповідачу додатково донарахована сума страхових внесків у розмірі 35661,07грн. та пе ні у розмірі 1037,00грн. Прийняте в наслідок проведеної перевір ки рішення було отримане від повідачем. Відповідачем не н адані докази оскарження ріше ння позивача.
Застосування рішення в час тині донарахування відповід ачу суми страхових внесків у розмірі 35661,07грн. та пені у розмі рі 1037,00грн. прийняті позивачем правомірно, на підставі, у меж ах повноважень, у спосіб вста новлений законом та з дотрим анням принципу пропорційнос ті, стягнення сум страхових в несків направлене на виконан ня мети Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням».
За таких обставин справи, су ма що підлягає стягненню з ві дповідача становить 35661,07грн. - страхові внески та 1037,00грн. пен і, а разом 36698,07грн., вимоги щодо с тягнення з відповідача штраф них санкцій у сумі 1048854,67грн. зад оволенню не підлягають.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолю тивну частину постанови. Пос танова складена у повному об сязі 16.03.2009р.
На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити част ково.
2.Стягнути з Відділу освіти Первомайської районної держ авної адміністрації в АР Кри м (96300, АР Крим, смт. Первомайське , вул. Радянська, 8, ОКПО 02144370, р/р3541100 1001354 ГУ ГКУ м. Сімферополь, МФО 82402 6) на користь відділення Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості в АР Крим (м. Сімферополь, вул. Р. Люксембург, р/р 37170200900001 ГУ Г КУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 22325042) заборгованість в сум і 36698,07грн.
3. В іншій частині позову від мовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Ма ргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2009 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9668625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні