Рішення
від 30.04.2021 по справі 340/5997/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2021 року м. Кропивницький справа № 340/5997/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Жука Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (вул. Академіка Корольова, 26, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25030, код ЄДРПОУ - 39767636 ) провизнання протиправним та скасування наказу від 04.12.2020 року №15-дс, -

В С Т А Н О В И В:

І. Зміст позовних вимог.

ОСОБА_1 звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №15-дс "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 ".

ІІ. Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначає, що наказ Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №15-дс "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 " прийнято з грубим порушенням чинного законодавства, а тому являється протиправним та підлягає скасуванню.

Представником відповідача по справі подано до суду відзив на позовну заяву в якому він заперечує проти позову у повному обсязі, вважає його не обґрунтованим, та таким, що не підлягає задоволенню.

Разом з тим, зазначено, що дисциплінарною комісією Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області внесено подання від 25.11.2020 року з рекомендацією застосувати до ОСОБА_1 - начальника відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області дисциплінарне стягнення у вигляді догани. З урахуванням та на підставі вказаного подання, наказом Головного управління від 04.12.2020 року №15-дс "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 " (т.2, а.с.22-29).

ІІІ. Заяви (клопотання) учасників справи інші процесуальні дій у справі.

Ухвалою від 04.01.2020 року у справі відкрито провадження та призначено її до розгляду у прядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (т.1, а.с.69).

Ухвалою суду від 03.03.2021 року вирішено подальший розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 31.03.2021 року (т.2, а.с.9).

Ухвалою суду від 31.03.2021 року відзив на позовну заяву Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області повернуто відповідачу без розгляду та відкладено підготовче судове засідання на 07 квітня 2021 року (т.2, а.с.16-17).

Від представника відповідача до суду 07.04.2021 року надійшов відзив на позовну заяву (т.2, а.с.22-29).

Інших додаткових заяв чи клопотань до суду подано не було.

Відповідно до ухвали від 07.04.2021 року закрито підготовче провадження та призначено подальший розгляд справи по суті у порядку письмового провадження (т.2, а.с.37).

У своєму відзиві представник відповідача посилається на пропуск позивачем строку звернення до суду.

В даному випадку суд зазначає, що відповідно до ч.5 ст.122 КАС України, для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.

Враховуючи наведене та те, що із наказом "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 " позивач ознайомлена 04.12.2020 року, а до суду, згідно накладної відділення поштового зв`язку звернулась 30.12.2020 року, суд доходить висновку, що позивачем не пропущено строк звернення до суду із даним адміністративним позовом.

ІV. Обставини встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши зміст спірних правовідносин з урахуванням доказів, судом встановлені відповідні обставини.

Відповідно до наказу Головного управління від 13.10.2020 № 10-дс "Про початок дисциплінарного провадження відносно ОСОБА_1 " дисциплінарною комісією Головного управління розпочато дисциплінарне провадження стосовно ОСОБА_1 - начальника Відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо порушення вимог законодавства щодо ведення Державного земельного кадастру та надання адміністративних послуг', порушення вимог" Закону України Про державну службу (т.1, а.с.85).

Підставою для відкриття дисциплінарного провадження стала скарга ТОВ "ОксамитСервіс" від 07.10.2020 №21-4958/1/1-20 та скарга ТОВ ОксамитСервіс від 13.10.2020 №21-4958/2/1-20 (т.1, а.с.88-87, 91-92).

У скаргах ТОВ "ОксамитСервіс" зазначено, що працівниками відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, а саме начальником відділу ОСОБА_1 , заступником начальника відділу Лаврик І.М. та державним кадастровим реєстратором Пасенко А.В. створюються перепони в роботі підприємства, вносяться відомості до Державного земельного кадастру з грубими помилками та безпідставно відмовляють у виправлені помилок, блокуючи цим можливість завершення якісного виконання робіт із землеустрою. Зокрема з`ясована невідповідність фактичних координат земельної ділянки кадастровий номер 3523655100:50:008:0009 з координатами внесеними в Державний земельний кадастр (в кадастрі дана земельна ділянка повністю зміщена на сусідню ділянку без розробленої документації із землеустрою та не відповідає існуючим межам) та земельної ділянки кадастровий номер 3523684200:02:000:2067 межі якої накладаються 15,6 метри ділянки ДП "Оникієвське лісове господарство".

Відповідно до протоколу засідання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ Головному управлінні Держгеокадастру у Кіровоградській області від 15.10.2020 року вирішено направити запит на Кропивницьку філію ДП "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" чи зверталась Кропивницька філія ДП "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" до відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області на усунення помилок в Державному земельному кадастрі, стосовно невідповідності фактичних координат земельної ділянки кадастровий номер 3523655100:50:008:0009 з координатами внесеними в Державний земельний кадастр (в кадастрі дана земельна ділянка повністю зміщена на сусідню ділянку не відповідає існуючим межам) та земельної ділянки кадастровий номер 3523684200:02:000:2067 межі якої накладаються 15,6 метри на лісові ділянки "Оникієвське лісове господарство", а також, підготувати доручення начальнику відділу у Новоархангельському районі ОСОБА_1 про надання пояснень до 19 жовтня 2020 року щодо обставин, викладених у скаргах ТОВ "ОксамитСервіс" від 17.10.2020 № 21-4958/1/1-20 та від 13.10.2020 № 21-4958/2/1-20 (т.1, а.с.101-102).

16.10.2020 року ОСОБА_1 подала до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області пояснення, а 19.10.2020 року до Дисциплінарної комісії Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області пояснення (т.1, а.с.105-107).

29.10.2020 року ОСОБА_1 подала до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку громадянці ОСОБА_3 (т.1, а.с.123).

Листом від 29.10.2020 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області ініціювало питання про надання ТОВ "ОксамитСервіс" фактів невчасного розгляду документації та надання переваг іншим розробникам документації (т.1, а.с.124).

03.11.2020 року ТОВ "ОксамитСервіс" надало до Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області додаткові пояснення та документи на її підтвердження (т.1, а.с.125-155).

Відповідно до протоколу засідання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ Головному управлінні Держгеокадастру у Кіровоградській області від 04.11.2020 року заслухано ОСОБА_4 який повідомив, що відповідно до скарги ТОВ "ОксамитСервіс" та листа Новоархангельської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 02.11.2020 року №01-08/993/5 наявні порушення строків надання адміністративних послуг та вирішено доручити надати начальнику відділу у Новоархангельському районі ОСОБА_1 пояснення щодо порушення строків надання адміністративних послуг (т.1, а.с.156-157).

Згідно листа Новоархангельської РДА від 02.11.2020 року після проведення моніторингу було виявлено чисельні порушення Відділом у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, а саме порушення строків надання адміністративних послуг до Центру надання адміністративних послуг та передачі результатів надання адміністративних послуг, що суттєво впливає на терміни отримання послуг суб`єктами звернень (т.1, а.с.159-160).

Стосовно обставин викладених у листі Новоархангельської РДА від 02.11.2020 року ОСОБА_1 надала письмові пояснення від 05.11.2020 року (т.1, а.с.161).

По суті викладених порушень позивачкою повідомлено, що передача до Центру надання адміністративних послуг документів дозвільного характеру з порушенням термінів не відбувалась.

Відповідно всі документи дозвільного характеру фіксуються за допомогою відповідної програми ДОК ПРОФ СТЕП 3 , де чітко прослідковується питання по термінам опрацювання документів дозвільного характеру, копії матеріалів додаються.

Так розгляд заяв на реєстрацію земельних ділянок здійснюється кадастровим реєстратором Відділу в строки, передбачені законодавством, зокрема п.5 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр , протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви. Згідно статистичних даних, сформованих відповідальними особами технічної підтримки ведення ДЗК та даних Державного земельного кадастру порушення термінів розгляду заяв кадастровими реєстраторами Відділу Лаврик І. М. та Пасенко А.В. - не зафіксовано.

Окрім того, заяви розглядаються в порядку черговості надходження та в строк, що як правило не перевищує семи календарних днів, тобто вдвічі швидше, ніж передбачено законодавчо.

Також повідомляло, що після опрацювання заяв Витяги (рішення про відмову) з державного земельного кадастру про реєстрацію ділянок, в тому числі сформованих сертифікованими інженерами-землевпорядника через їхні електронні кабінети передаються щоденно (о 15:30 год. кожного дня) до Центру надання адміністративних послуг при Новоархангельській РДА.

Також варто відзначити, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS- СоV-2 на всій території України встановлено карантин. Вказаною постановою передбачено перелік адміністративних послуг, які надаються Центрами надання адміністративних послуг у період дії карантину.

Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р, №21 1 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2020 року №255) від 2 квітня 2020 р. № 255) не містить адміністративних послуг, суб`єктом надання яких є Відділ, тому враховуючи вищеописане повідомляємо про те, що в умовах карантину (березень - квітень 2020 року) виникали труднощі, а саме: періодичність обміну документами була з більшим інтервалом ніж зазвичай, що унеможливило передачу Витягів вчасно (т.1. а.с.161-162).

Відповідно до протоколу засідання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ Головному управлінні Держгеокадастру у Кіровоградській області від 05.11.2020 року заслухано ОСОБА_4 який повідомив, що відповідно до листа ТОВ "ОксамитСервіс" від 03.11.2020 року №535 встановлено факти порушення термінів розгляду документації із землеустрою у період з лютого 2020 року по червень 2020 року. Терміни порушень тридцяти восьми документацій від 5 до 105 днів. Про дані порушення строків надання адміністративних послуг свідчить лист Новоархангельської РДА від 02.11.2020 року №01-08/993/5 та вирішено застосувати до ОСОБА_1 - начальника відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області дисциплінарне стягнення у вигляді догани (п.2 ч.1 ст.66 Закону України "Про державну службу") (т.1, а.с.163-164).

Комісією за результатами розгляду встановлено наступне:

Відповідно до листа Новоархангельської РДА від 02.11.2020 №01-08/993/5 (вх. №14-7699/0/1-20 від 02.1 1.2020 ) про моніторинг порушень законодавства в сфері надання адміністративних послуг, які надаються відділом у Новоархангсльському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області за 3 квартали 2020 року наявно 217 порушень строку надання адміністративної послуги та 643 порушень терміну передачі результату надання адміністративної послуги.

Відповідно до технологічних карток адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП), затверджених наказом Головного управління від 23.07.2020 № 63 кадастровий реєстратор після підготовлення відповідною документу передає його спеціалісту відділу для проставлення відмітки про виконання в системі електронного документообігу районного відділу в межах строку падання відповідних адміністративних послуг.

Відповідальний спеціаліст, після проставлення відмітки про виконання адміністративної послуги, передає результати до ЦНАПу в останній день строку

визначеного для надання послуг.

Відповідно до Положення про відділ у Новоархангсльському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області №1 від 13.01.201 7 року, відділ у Новоархангсльському районі, зокрема, надає адміністративні послуги згідно ч законом у відповідній сфері. Начальник відділу, згідно посадової інструкції, здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності.

Тобто, організація роботи відділу в частині передачі результатів до ЦНАПу належить до повноважень керівника відділу.

Також, відповідно до інформаційної картки адміністративної послуги з державної реєстрації земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру надається структурним підрозділом Головного управління у відповідному районі у строк 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви у територіальному органі Держгеокадастру.

За результатами розгляду матеріалів дисциплінарної справи, наявний факт порушення надання даної послуги.

Тобто, суб`єкт звернення не отримує результат адміністративної послуги в строк передбачений карткою.

Згідно пояснення ОСОБА_1 та наданих матеріалів, а саме листів проходження справ відсутня відмітка про отримання результатів надання адміністративної послуги.

До пояснень долучені документи про видачу відомостей з документації із землеустрою, що включена до державного фонду, що не стосується суті листа Новоархангельнської РДА.

Також, згідно пояснення, адміністративні послуги надаються в термін, проте документів, які підтверджують даний факт ОСОБА_1 не надано.

Крім того, ОСОБА_1 не заперечує факту порушення надання адміністративних послуг з державної реєстрації земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру (пояснення від 05.11.2020 №1133/417-20).

Згідно матеріалів справи комісією встановлено, факти несвоєчасною надання адміністративних послуг та відсутність організації роботи відділу в частині передачі результатів до ЦНАПу, що належить до повноважень керівника відділу.

Відповідно до частини 1 статті 65 Закону України Про державну службу , підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

Таким чином, діяння є дисциплінарним проступком за наявності вказаних трьох умов: 1) діяння є протиправним: 2) діяння є винним: 3) якщо не виконані або неналежно виконані посадові обов`язки або інші вимоги.

Отже, встановлено факти вчинення начальником Відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області ОСОБА_1 дисциплінарних поступків визначених п.5 ч.2 статті 65 Закону України Про державну службу - невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень та п.2 ч.2 статті 65 Закону України Про державну службу - порушення правил етичної поведінки державних службовців та наявні підстави для притягнення її до дисциплінарної відповідальності.

25.11.2020 року дисциплінарною комісією винесено подання у якому рекомендує застосувати до ОСОБА_1 дисциплінарне стягнення у вигляді догани (т.1, а.с.208-212).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №15-дс "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 " на ОСОБА_1 , начальника Відділу у Новоархангельському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області накладено дисциплінарне стягнення у вигляді оголошення догани (т.1, а.с.269).

V. Оцінка суду.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості аргументам, наведеними учасниками справи, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З 01.05.2016 року набрав чинності Закон України від 10.12.2015 року №889-VІІІ "Про державну службу", який визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

Частиною 2 статті 1 цього Закону передбачено, що державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Відповідно до статті 64 Закону України №889-VІІІ, за невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.

Для державних службовців можуть встановлюватися особливості притягнення до дисциплінарної відповідальності у випадках, визначених законом.

Частинами 1, 2 статті 65 Закону України №889-VІІІ встановлено, що підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

Дисциплінарними проступками є невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.

Згідно із статтею 68 Закону України №889-VІІІ, дисциплінарне провадження порушується шляхом видання відповідного наказу (розпорядження) суб`єктом призначення - стосовно інших державних службовців.

Дисциплінарні стягнення накладаються (застосовуються) на державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В":

- зауваження - суб`єктом призначення;

- інші види дисциплінарних стягнень-суб`єктом призначення за поданням дисциплінарної комісії.

Отже, з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню проступку та визначення ступеня вини, прийняттю рішення про накладення на державного службовця дисциплінарного стягнення передує проведення дисциплінарного прваодження. Вирішуючи такі спори, суд має виходити з обставин, встановлених службовою перевіркою, характеру проступку, мотивів, за яких його вчинено та якими доказами це підтверджується.

Перевіряючи обставини справи, з матеріалів справи судом встановлено, що позивача притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення у вигляді догани за порушення нею вимог п.2 ч.2 статті 65 Закону України Про державну службу відповідно до п.5 ч.2 статті 65 Закону України Про державну службу .

Так, згідно із статтею 68 Закону України №889-VІІІ, для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).

Дисциплінарну комісію стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та здійснюють повноваження керівників державної служби в державних органах, а також їх заступників, утворює суб`єкт призначення.

Дисциплінарну комісію стосовно інших державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", утворює керівник державної служби у кожному державному органі.

Результатом розгляду дисциплінарної справи є пропозиція Комісії або подання дисциплінарної комісії, які мають рекомендаційний характер для суб`єкта призначення.

Суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів зобов`язаний прийняти рішення на підставі пропозиції Комісії або подання дисциплінарної комісії або надати вмотивовану відмову протягом цього строку.

Згідно із статтею 71 Закону України №889-VІІІ, Порядок здійснення дисциплінарного провадження затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок здійснення дисциплінарного провадження визначає, зокрема:

1) повноваження та порядок роботи дисциплінарної комісії;

2) порядок формування дисциплінарної комісії;

3) порядок здійснення дисциплінарного провадження у разі неможливості утворення або функціонування дисциплінарної комісії у державному органі.

Відповідно до статті 71 Закону України "Про державну службу", Кабінет Міністрів України постановою від 04.12.2019 року № 1039 затвердив "Порядок здійснення дисциплінарного провадження".

Згідно із пунктами 3-6 Порядку № 1039 рішення про порушення дисциплінарного провадження приймає суб`єкт призначення - стосовно інших державних службовців: керівник державної служби в державному органі - щодо інших державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В".

Дисциплінарне провадження розпочинається з моменту прийняття рішення про порушення дисциплінарного провадження та завершується прийняттям рішення про накладення на державного службовця, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження.

Строк здійснення дисциплінарного провадження визначається міністром або суб`єктом призначення з урахуванням встановленого законодавством строку притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності.

Тривалість здійснення дисциплінарного провадження не може перевищувати 15 календарних днів. За потреби зазначений строк може бути продовжений міністром або суб`єктом призначення, але не більш як до одного місяця.

Обставини, що виключають можливість застосування до державного службовця дисциплінарного стягнення, визначаються Законом України "Про державну службу".

Згідно із пунктами 7, 8, 9 Порядку № 1039 для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія.

Дисциплінарну комісію стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та здійснюють повноваження керівників державної служби в державних органах, а також їх заступників, утворює суб`єкт призначення.

Дисциплінарна комісія діє у складі не менше трьох членів.

Склад дисциплінарної комісії затверджується наказом керівника державної служби.

Згідно із пунктами 13, 16, 18 Порядку № 1039 дисциплінарна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання здійснення дисциплінарних проваджень, і цим Порядком.

Голова дисциплінарної комісії організовує її роботу, призначає місце та дату проведення засідання дисциплінарної комісії та головує на ньому, визначає із членів дисциплінарної комісії доповідача, сприяє здійсненню учасниками дисциплінарного провадження їх прав та обов`язків, забезпечує об`єктивне та повне з`ясування обставин справи, вживає необхідних заходів для забезпечення на засіданні належного порядку та здійснює інші повноваження, які пов`язані із забезпеченням діяльності дисциплінарної комісії.

Члени Комісії мають право ознайомлюватися з матеріалами, що належать до повноважень Комісії, висловлювати свою позицію під час засідання Комісії та брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування, ініціювати в разі потреби скликання засідання Комісії, здійснювати інші повноваження, які пов`язані із забезпеченням діяльності Комісії, відповідно до Закону.

Члени дисциплінарної комісії мають право одержувати пояснення від державного службовця та від інших осіб щодо обставин справи, одержувати у підрозділах державного органу чи за запитом в інших державних органах необхідні документи або їх копії та долучати до матеріалів дисциплінарної справи, одержувати консультації відповідних спеціалістів з питань, що стосуються дисциплінарного провадження.

Відповідно до пунктів 19, 22, 23 Порядку №1039 формою роботи дисциплінарної комісії є засідання.

Рішення дисциплінарної комісії оформляється протоколом.

Дисциплінарна комісія на своєму засіданні приймає рішення про початок розгляду дисциплінарної справи.

Відповідно до пункту 24 Порядку № 1039 з метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку Комісією, дисциплінарною комісією формується дисциплінарна справа.

Зміст дисциплінарної справи передбачений пунктом 25 Порядку № 1039, зокрема у справі повинні бути підстави для відкриття дисциплінарного провадження; подання дисциплінарної комісії у державному органі з висновком про наявність чи відсутність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Відповідно до частини 3 статті 65 Закону України №889-VІІІ, державний службовець не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності, якщо минуло шість місяців з дня, коли керівник державної служби дізнався або мав дізнатися про вчинення дисциплінарного проступку, не враховуючи час тимчасової непрацездатності державного службовця чи перебування його у відпустці, або якщо минув один рік після його вчинення, або постановлення відповідної окремої ухвали суду.

Досліджуючи спірні правовідносини судом, з описовій частини Наказу №15-дс відповідача вбачається, що ОСОБА_1 вчинила дисциплінарний проступок, а саме: порушення законодавства в сфері надання адміністративних послуг, які надаються Відділом за 3 квартали 2020 року 217 порушень строку надання адміністративної послуги і 643 порушення терміну передачі результату надання адміністративних послуг.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 стосовно строків надання адміністративної послуги у шістьох випадках, що зазначені у листі скаржника - ТОВ "ОксамитСервіс" надавала до комісії пояснення та докази у їх обґрунтування.

Як вбачається із подання дисциплінарної комісії від 25.11.2020 року членами комісії не досліджено навіть цих шість випадків порушення термінів надання адміністративної послуги, не кажучи вже про інші 211.

Крім цього зазначено, що у відділі відсутня організація роботи в частині передачі результатів до ЦНАПу, що належить безпосередньо до повноважень керівника Відділу.

При цьому, викладені у скаргах ТОВ "ОксамитСервіс" від 07.10.2020 року №21-4958/1/1-20 та від 13.10.2020 року №21-4958/2/1-20 обставини не стали підставою для притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності, оскільки оскаржуваний Наказ №15-дс, такого не містить.

Виходячи із викладеного позивача притягнуто до дисциплінарної відповідальності з підстав:

а) порушення строку надання адміністративної послуги;

б) порушення терміну передачі результату надання адміністративних послуг;

в) відсутність організації роботи в частині передачі результатів до ЦНАПу.

Під час проведення дисциплінарного провадження ОСОБА_1 неодноразово надавались письмові пояснення (05.11.2020 та 30.11.2020) щодо суті справи у яких наголошено, що передача до Центру надання адміністративних послуг документів дозвільного характеру з порушенням термінів не відбувалась. Документи дозвільного характеру фіксуються за допомогою відповідної Програми ДОК ПРОФ СТЕП 3 , де прослідковується питання по термінам опрацювання документів дозвільного характеру.

Розгляд заяв на реєстрацію земельних ділянок здійснюється кадастровим реєстратором Відділу в строки, передбачені законодавством, зокрема п.5 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 № 3613-VІ (далі - Закон № 3613-УІ), протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви. Згідно статистичних даних, сформованих відповідальними особами технічної підтримки ведення ДЗК та даних ДЗК порушення термінів розгляду заяв кадастровими реєстраторами Відділу Лаврик І.М. та Пасенко А.В. - не зафіксовано, а заяви розглядаються в порядку черговості надходження та в строк, що як правило не перевищує семи календарних днів.

Після опрацювання заяв, Витяги (рішення про відмову) з ДЗК про реєстрацію ділянок, передаються щоденно о 15 год. 30 хв. до ЦНАПу при Новоархангельській РДА.

На підтвердження вищевказаного ОСОБА_1 направлено Відповідачу акти приймання-передачі матеріалів від Відділу до ЦНАПу Новоархангельської РДА за період роботи жовтень -листопад 2020 року.

Отже, суд доходить висновку, що комісією не розглядались та не перевірялись доводи ОСОБА_1 викладені у поясненнях.

Разом з тим комісією враховано повідомлення ТОВ "ОксамитСерівс" та Новоархаїнельської РДА.

Як слідує з протоколу засідання дисциплінарної комісії від 16.10.2020 року, предметом розгляду були саме скарги ТОВ "ОксамитСерівс" від 07.10.2020 року №21-4958/1/1-20 та від 13.10.2020 року №21-4958/2/1-20 та викладена в них інформація.

На засіданні 16.10.2020 року комісія вирішила направити запит до Кропивницької філії ДП "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", що у свою чергу є незрозумілим, адже у скарзі від 07.10.2020 року №21-4958/1/1-20 ТОВ "ОксамитСервіс" посилається на ДП "Кропивницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".

Отже, з досліджених судом матеріалів встановлено, що дисциплінарна комісія Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області при розгляді дисциплінарної справи позивача порушила гарантії прав державних службовців під час застосування дисциплінарного стягнення, передбачені статтею 74 Закону України №889-VІІІ, а саме: дисциплінарне стягнення має відповідати ступеню тяжкості вчиненого проступку та вини державного службовця. Під час визначення виду стягнення необхідно враховувати характер проступку, обставини, за яких він був вчинений, обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, результати оцінювання службової діяльності державного службовця, наявність заохочень, стягнень та його ставлення до служби; дисциплінарне стягнення може бути накладено тільки у разі встановлення факту вчинення дисциплінарного проступку та вини державного службовця. Вчинення державним службовцем діянь у стані крайньої потреби або необхідної оборони виключають можливість застосування дисциплінарного стягнення.

Виходячи з наведених норм права та встановлених по справі дійсних обставин, суд дійшов висновку про те, що дисциплінарне провадження проведено не повно, не об`єктивно, без врахування та надання оцінки всім доказам та обставинам, які мали місце та надавалися позивачкою. Отже, на думку суду, вказані обставини відображають формальний підхід відповідача до процедури накладання дисциплінарного стягнення, визначеної законом.

Згідно із частиною 5 статті 77 Закону України №889-VІІІ, подання дисциплінарної комісії є обов`язковими для розгляду суб`єктами призначення та враховуються ними під час вирішення питань щодо застосування дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження.

В зв`язку із тим, що подання дисциплінарної комісії Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області суперечить правовим нормам Закону України №889-VІІІ, та Порядку № 1039, які регулюють засади дисциплінарної відповідальності держслужбовців, тобто є протиправним, суд вважає, що наказ №15-дс від 04 грудня 2020 року, яким до позивача застосовано дисциплінарне стягнення у виді догани необхідно визнати протиправним та скасувати.

Відповідно до частини 1статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі "Руїз Торія проти Іспанії", параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

Враховуючи викладене, на думку Кіровоградського окружного адміністративного суду ГУ Держгеокодастру у Кіровоградській області не доведена правомірність проведення дисциплінарного провадження та розгляд дисциплінарної справи, та відповідно обґрунтованість накладення дисциплінарного стягнення у вигляді догани, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Аналізуючи все в сукупності, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та доведений належними доказами, тому його необхідно задовольнити.

VI. Судові витрати.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини 1 статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Таким чином, суд стягує на користь позивача здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 840,80 грн. (а.с.11) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Доказів понесення витрат на правничу допомогу суду не надано.

Керуючись ст.ст.9, 77-79, 90, 132, 134, 139, 243-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування наказу від 04.12.2020 року №15-дс - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №15-дс "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 ".

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (вул. Академіка Корольова, 26, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25030, код ЄДРПОУ - 39767636 ) витрати зі сплати судового збору в розмірі 840,80 грн.

Копію рішення направити сторонам по справі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду Р.В. Жук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2021
Оприлюднено06.05.2021
Номер документу96703789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/5997/20

Рішення від 30.04.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні