ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2010 р. Справа № 2-а-4830/09/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Сауляка Юрія Васильовича,
розглянувши у порядку пись мового провадження матеріал и справи
за позовом: Хмільниць кої об'єднаної державної по даткової інспекції у Вінниць кій області
до: фермерського госпо дарства "Подолянка"
про: стягнення штрафних санкцій у сумі 5278,71 гривень
ВСТАНОВИВ :
Хмільницька об' єднан а державна податкова інспекц ія у Вінницькій області звер нулася у Вінницький окружний адміністративний суд з позо вом до фермерського господар ства «Подолянка» про стягнен ня штрафних санкцій за поруш ення порядку проведення розр ахунків за товари (послуги) в з агальній сумі 5278,71 гривень.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що за відповідачем ста ном на час розгляду адмініст ративної справи рахується за боргованість по сплаті штраф них санкцій за порушення пор ядку проведення готівкових р озрахунків за товари (послуг и) в загальній сумі 5278,71 гривень відповідно до рішень про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій №0002301301 від 09.07.2008 року, № 0002312301 від 09.07.2008 року та №0003132301 від 18.11.2008 року.
Оскільки досудові заходи в регулювання спору не дали по зитивного результату щодо ст ягнення заборгованості, пози вач був змушений звернутися до Вінницького окружного адм іністративного суду із вищез азначеними позовними вимога ми.
В судовому засіданні від 11.01. 2010 року представники сторін в ідповідно до п. 3 ч. 1 ст. 156 Кодекс у адміністративного судочин ства України заявили клопота ння про зупинення провадженн я у адміністративній справі, мотивуючи їх наступним. Заяв лена до стягнення сума забор гованості в розмірі 5278,71 грн. ви значена на підставі рішень п ро застосування штрафних сан кцій, оскарження яких є предм етом судового розгляду у Він ницькому окружному адмініст ративному суді по справі № 2-а- 5213/09/0270. Таким чином, відповідні р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій, які є підставою для стягнення за боргованості у даній справі, оскаржуються по справі № 2-а-52 13/09/0270. У зв' язку із цим вирішен ня адміністративної справи № 2-а-5213/09/0270, в якій оскаржуються рі шення про застосування штраф них санкцій, безпосередньо м атиме вплив на результати ро згляду даної справи, так як ос танні пов' язані між собою п редметом порушення та його н аслідками.
Суд задовольнив клопотанн я сторін і своєю ухвалою від 11.01.2010 року на підставі п. 3 ч. 1 ст. 15 6 КАС України зупинив провадж ення у цій справі до набрання законної сили судовим рішен ням по справі № 2-а-5213/09/0270 за позов ом ФГ "Подолянка" до Хмільни цької об'єднаної державної податкової інспекції у Вінн ицькій області про визнання неправомірними дій та скасув ання рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій, що також розглядається у В інницькому окружному адміні стративному суді
Ухвалою суду від 06 квітня 2010 р оку провадження у справі бул о поновлено на підставі ч. 5 ст . 156 КАС, оскільки 22 лютого 2010 року адміністративну справу № 2-а-5 213/09/0270 за позовом ФГ "Подолянка" д о Хмільницької об'єднано ї державної податкової інспе кції у Вінницькій області пр о визнання неправомірними ді й та скасування рішень про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій було розглянуто , а рішення у ній набрало закон ної сили, відтак відпала обст авина, яка була підставою для зупинення провадження у спр аві.
В призначене судове засіда ння від 27 травня 2010 року сторон и повноважних представників не направили, натомість наді слали письмові заяви, згідно із якими просили розгляд адм іністративної справи здійсн ювати в порядку письмового п ровадження.
З огляду на вищевикладене, с уд, керуючись ч. 3 ст. 122 КАС Украї ни, вирішив провести розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адмі ністративної справи, надані у справу докази, надавши їм юр идичну оцінку, судом встанов лено наступне.
17.08.2000 року фермерське господа рство «Подолянка» було зареє строване як юридичну особу Л ітинською районною державно ю адміністрацією у Вінницькі й області (ідентифікаційний код - 30803796), про що свідчить сві доцтво про державну реєстрац ію юридичної особи серії А00 №6 029641 (а.с.3). Крім того, з 14.02.2000 року від повідача взято на облік плат ників податків, що стверджує ться довідкою Хмільницько ї ОДПІ у Вінницькій області від 28.03.2008 року №536 (а.с.4).
24.06.2008 року державними податко вими ревізорами інспекторам и згідно плану перевірки та н а підставі направлень № 801189 та № 801179 від 24.06.2008 року, проведено пер евірку господарської одиниц і - магазин, що належить ФГ “По долянка” щодо контрою за пор ядком проведення готівкових розрахунків за товари (послу ги), за результатами якої скл адено акт перевірки № 023204652303, в я кому зафіксовані виявлені п еревіркою порушення.
На підставі зазначеного Акту Хмільницькою ОДПІ при йняті рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій №0002312301 від 09.07.2008 р. на суму 1596,25 гр н. та № 0002302301 від 09.07.08 р. на суму 2 72 грн.
Крім того, 28 жовтня 2008 року де ржавними податковими ревізо рами інспекторами згідно пла ну перевірки та на підставі н аправлень № 803252 та № 803251 від 27.10.2008 ро ку, також проведено перевірк у суб' єкта господарської ді яльності - ФГ “Подолянка” щод о дотримання суб' єктом госп одарювання порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій, за результатами якої с кладено акт (довідка) 0223000140, на підставі якого в подальшо му прийнято рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій №0003132301 від 18.11.2008 р. на сум у 3470,75 грн.
Судом встановлено, що вищез азначені рішення про застосу вання штрафних санкцій були оскаржені ФГ «Подолянка» до Вінницького окружного адмін істративного суду у адмініст ративній справі № 2-а-5213/09/0270 за по зовом ФГ "Подолянка" до Хміл ьницької об'єднаної держав ної податкової інспекції у В інницькій області про визнан ня неправомірними дій та ска сування рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій. Однак, постановою суду в ід 22 лютого 2010 року, яка набрала законної сили 05 березня 2010 рок у, відповідачеві було відмов лено у задоволенні позову.
Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог та наданих у справу доказів, суд виходит ь з наступного.
Відповідно до положень пун ктів 8, 11 статті 3 Закону України “Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг” суб 'єкти підприємницької діяльн ості, які здійснюють розраху нкові операції в готівковій та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товар ів (наданні послуг) у сфер і торгівлі, громадського ха рчування та послуг, між іншим , зобов'язані:
- реалізовувати товари (над авати послуги) за умови наявн ості цінника на товар (меню, пр ейскуранта, тарифу на послуг у, що надається) у грошовій оди ниці України;
- проводити розрахункові операції через реєстрато ри розрахункових операцій з використанням режиму попере днього програмування наймен ування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
За порушення норм цього Зак ону рішенням відповідних орг анів державної податкової сл ужби України до суб'єктів під приємницької діяльності зас тосовуються фінансові санкц ії у встановлених Законом ро змірах.
Так, згідно статті 23 Закону п ро РРО до суб'єктів підприємн ицької діяльності, які не вис тавили цінники на товар, що пр одається застосовується фін ансова санкція у розмірі одн ого неоподатковуваного міні муму доходів громадян за кож ний невиставлений цінник на товар.
Згідно пункту 6 статті 17 Зако ну України “Про застосуванн я реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг” у разі проведення ро зрахункових операцій через Р РО без використання режиму п опереднього програмування н айменування, цін товарів (пос луг) та обліку їх кількості до суб'єктів підприємницької д іяльності застосовуються фі нансові санкції у розмірі п'я ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян.
Пунктом 1 Указу Президента У країни “Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки”№436/95 від 12.06.1995р. установлено , що у разі порушення фізичним и особами - громадянами Украї ни, норм з регулювання обігу г отівки у національній валюті , що встановлюються Націонал ьним банком України, до них за стосовуються фінансові санк ції у вигляді штрафу, а саме: з а неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбутк ування у касах готівки - у п'ят икратному розмірі неоприбут кованої суми.
Відповідно до пункту 4 статт і 17 Закону України “Про застос ування реєстратора розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” у разі невиконанн я щоденного друку фіскальног о звітного чеку або його незб ерігання в книзі обліку розр ахункових операцій до суб'єк тів підприємницької діяльно сті застосовуються фінансов і санкції у таких розмірах: д вадцять неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.
Статтею 22 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг” передб ачено, що у разі невідповідно сті суми готівкових коштів на місці проведення розраху нків сумі коштів, яка зазначе на в денному звіті, до суб' є ктів підприємницької діяль ності застосовується фінан сова санкція у п' ятикратном у розмірі суми, на яку виявлен о невідповідність.
Згідно із п. 11 ст. 11 Закону Укра їни “Про державну податку сл ужбу в Україні” вiд 04.12.1990 № 509-XII дер жавні податкові інспекції ма ють право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми недоїмки , пені у випадках, порядку т а розмірах, встановлених зак онами України.
Як вбачається із постанови Вінницького окружного адмін істративного суду 22 лютого 2010 р оку у адміністративній справ і № 2-а-5213/09/0270 за позовом ФГ "Подоля нка" до Хмільницької об'єд наної державної податкової і нспекції у Вінницькій област і про визнання неправомірним и дій та скасування рішень пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій №0002301301 від 09.07.2008 р оку, №0002312301 від 09.07.2008 року та №0003132301 ві д 18.11.2008 року, які є підставами дл я стягнення податкового борг у в загальній сумі 5278,71 гривень у цій справі, визнані такими, які винесені відносно ФГ «По долянка» правомірно.
Вказане рішення суду відпо відно до вимог ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України 05 березня 2010 року н абрало законної сили, а відпо відно до ч. 1 ст. 255 КАС України по станова чи ухвала, яка набрал а законної сили, є обов' язко вою для осіб, які беруть участ ь у справі, для їхніх правонас тупників, а також для всіх орг анів, підприємств, установ та організацій, посадових чи сл ужбових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
В силу ч. 1 ст. 72 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни обставини, встановлені судовим рішення в адміністра тивній, цивільній або господ арській справі, що набрало за конної сили, не доказуються п ри розгляді інших справ, у яки х беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановл ено ці обставини. Окрім цього , ч. 3 ст. 255 КАС України передбаче но, що обставини, які були вста новлені постановою, що набра ла законної сили, в одній адмі ністративній справі не можут ь оспорюватися в іншій судов ій справі за участю ти самих с торін.
А отже, обставини встановле ні Вінницький окружним адмін істративним судом в рішенні від 22 лютого 2010 року, яким факти чно було визнано правомірніс ть застосування штрафних сан кцій до відповідача, не потре бують доказування, є встанов леними і приймаються до уваг и судом під час розгляду дано ї справи.
Суд, проаналізувавши встан овлені в судовому засіданні обставини та вищезазначені н орми діючого законодавства, прийшов до висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими, в ідповідають обставинам спра ви та наявним матеріалам, а то му підлягають задоволенню, о скільки штрафні санкції відп овідачем на момент розгляду справи у суді в розмірі 5278,71 грн . не сплачені, а рішення Хміл ьницької ОДПІ про застосув ання штрафних (фінансових) са нкції не скасовані, крім того , постановою Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 22 лютого 2010 року вони виз нані правомірними.
Беручи до уваги те, що поста новою суду від 22 лютого 2010 року визнано правомірними рішенн я, за яким на відповідача у дан ій справі накладено штрафні санкції в сумі 5278,71 гривень, суд вважає, що наявні правові під стави для стягнення з відпов ідача заборгованості по штра фним санкціям, заявленої від повідно до позовних вимог.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги Хмільницької О ДПІ підлягають задоволенню, оскільки факт наявності у ві дповідача заборгованості по сплаті штрафних санкцій за п орушення порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) в загальній су мі 5278,71 гривень знайшов своє пі дтвердження під часу судовог о розгляду справи.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Відповідно до ст. 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України розгляд і вирішен ня справ в адміністративних судах здійснюються на засада х змагальності сторін та сво боди в наданні ними суду свої х доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Ч.2 ст.19 Конституції України п ередбачено, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи, зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
В силу ч. 2 ст. 124 Конституції Ук раїни юрисдикція судів пошир юється на всі правовідносини , що виникають у державі.
Ст. 86 вище згаданого Кодексу передбачено те, що суд оцінює докази, які є у справі, за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на їх безпосер едньому, всебічному, повному та об' єктивному дослідженн і.
Ч.4 ст.94 КАС України передбаче но, що у справах, в яких позива чем є суб' єкт владний повно важень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 122, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з фермерського г осподарства "Подолянка" (22342, Ві нницька область, Літинський район, с. Літинка, вул. Шевченк а, 14, код ЄДРПОУ 30803796) до Державног о бюджету України кошти в сум і 5278,71 гривень (п'ять тисяч двіст і сімдесят вісім гривень сім десят одна копійка).
Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. При цьому апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Суддя (підпис) Сау ляк Юрій Васильович
з оригіналом згідно
Суддя
Секретар
27.05.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9671774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сауляк Юрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні