Постанова
від 25.05.2010 по справі 2-а-715/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2010 р. м. Вінниця Справа № 2-а- 715/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання: Балан Марині Анатол іївні

за участю представників ст орін:

позивача : Кудріні й Аллі Вікторівні

відповідача : не з'явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці

до: Товариства з обмеже ною відповідальністю малого підприємства "Гармонія" ЛТД

про: припинення юридичн ої особи

ВСТАНОВИВ :

24 лютого 2010 року Державна по даткова інспекція у м. Вінниц і (ДПІ у м. Вінниці) звернулася в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю малого підприємства «Гармо нія» ЛТД (ТОВ МП «Гармонія» ЛТ Д, Підприємство) про припинен ня юридичної особи.

Зазначали, що ТОВ МП «Гармон ія» ЛТД 14 липня 1993 року зареєст роване виконавчим комітетом Замостянської районної ради народних депутатів м. Вінниц і як юридична особа. Як платни к податків відповідно до Зак ону України “Про систему опо даткування” зобов' язаний в ести бухгалтерський облік та подавати до податкових орга нів у встановлені строки под аткові декларації.

Відповідач допускає поруш ення вказаних вимог закону, а саме, з 1998 року не подає податк ову звітність, що є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 25 лютого 2010 року відкрито п ровадження і адміністративн а справа призначена до розгл яду.

В судовому засіданні предс тавник ДПІ у м. Вінниці - стар ший державний податковий інс пектор відділу супроводженн я справ у судах та взаємодії з і структурними підрозділами юридичного управління А.В. Кудріна (довіреність на а.с . 17) вимоги підтримала повніст ю та просила їх задовольнити , посилаючись на обставини ви кладені в позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, однак 25 трав ня 2010 року через канцелярію Ві нницького окружного адмініс тративного суду за вхідним № 10534 надійшла заява від бухгалт ера ТОВ МП «Гармонія» ЛТД Ч упахіної Н.І. в якій вона заз начила, що проти задоволення позовних вимог не заперечує і просить справу розглянути у її відсутність (а.с. 28).

Враховуючи подану заяву та думку представника позивача , суд вирішив провести розгля д справи у відсутність відпо відача.

Суд заслухав пояснення пре дставника позивача, повно, вс ебічно, об' єктивно дослідив надані у справу докази та над ав їм юридичну оцінку.

Так, суд встановив, що ТОВ МП «Гармонія» ЛТД зареєстрован е виконавчим комітетом Замос тянської районної ради народ них депутатів м. Вінниці №298 ві д 14 липня 1993 року, що підтверджу ється витягом із рішення та з атверджено статут даного під приємства (а.с. 5-6)

Відповідно до витягу з Єдин ого державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и станом на 17 березня 2009 року ТО В МП «Гармонія» ЛТД включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 13337920, місцезнаходження: ву л. Ширшова, 31, Замостянський ра йон, м. Вінниця, 21033, керівник - Литвинюк Оксана Петрівна (а.с. 4) та перебуває на обліку я к платник податків в ДПІ у м. В інниці з 12 серпня 1993 року за №03-430 що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків №736 від 30 березня 2009 ро ку (а.с. 4а).

Згідно з довідкою позивача №3673/10/15 від 18 лютого 2010 року Підпри ємство з 1998 року не подає до ДПІ у м. Вінниці податкову звітні сть, заборгованості перед бю джетом не має (а.с. 8), а згідно з д овідкою про встановлення фак тичного місцезнаходження пл атників податків місцезнахо дження ТОВ МП «Гармонія» ЛТД не встановлено (а.с.4).

Із наданої представником п озивача довідки про відомост і підприємства вбачається, щ о зареєстровано директором д аного підприємства Литвин юк О.П., головного бухгалтер а - Чупахіної Н.І. (а.с.21).

Статтями 2, 3 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних та фізичних осіб-підпр иємців» від 15травня 2003 року №755-I V, встановлено, що відносини, я кі виникають у сфері державн ої реєстрації юридичних та ф ізичних осіб - підприємці в, регулюються Конституціє ю України, цим Законом та н ормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьо го Закону. Дія даного Закону п оширюється на державну реєст рацію всіх юридичних осіб не залежно від організаційно-пр авової форми, форми власност і та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до вимог пункту 2 статті 17 вказаного Закону в Є диному державному реєстрі мі стяться такі відомості щодо юридичної особи, як : повне най менування юридичної особи та скорочене у разі його наявно сті; ідентифікаційний код юр идичної особи; форма власнос ті; організаційно - правова фо рма; місцезнаходження юридич ної особи та інше.

Згідно статті 57 Господарськ ого кодексу України (ГК Украї ни) установчими документами суб'єкта господарювання є рі шення про його утворення або засновницький договір, а у ви падках, передбачених законом , статут ( положення ) суб'єкта г осподарювання.

В установчих документах по винні бути зазначені наймену вання та місцезнаходження су б'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяль ності, склад і компетенція йо го органів управління, поряд ок прийняття ними рішень пор ядок формування майна, розпо ділу прибутків та збитків, ум ови його реорганізації та лі квідації, якщо інше не передб ачено законом.

Відповідно до господарськ ого законодавства підприємс тво зобов' язане у п' ятиден ний строк повідомити орган, щ о провів реєстрацію, про змін и, які сталися в установчих до кументах, для внесення необх ідних змін до державного реє стру.

Останнє місцезнаходження підприємства відповідно до у становчих документів - вул. Ши ршова, 31, Замостянський район, м. Вінниця, 21033, жодних документ ів про його зміну до реєстрац ійної палати Вінницької місь кої ради з боку відповідача н е подавалось.

Відповідно до статей 4, 5, 9 Зак ону України «Про систему опо даткування» платниками пода тків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичн і особи, на яких згідно з закон ами України покладено обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі); об лік платників податків і збо рів (обов' язкових платежів) здійснюється органами держа вної податкової служби та ін шими державними органами від повідно до законодавства; пл атники податків і зборів (обо в' язкових платежів) зобов' язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані зі сплатою податків і з борів (обов' язкових платежі в).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» визначено, що подат кові декларації подаються за базовий податковий (звітний ) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця; кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя); календарному року - протягом 60 календарни х днів за останнім календарн им днем звітного (податковог о) року.

Згідно з абзацом 5 частини д ругої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» однією з пі дстав для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, є неподання протягом року органам державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону.

Так, відповідач не подавав д о ДПІ у м. Вінниці податкову зв ітність з 1998 року. Звітністю, як у відповідач востаннє подава в до ДПІ у м. Вінниці, були декл арація по податку на прибуто к за 1997 рік та розрахунок суми к омунального податку за ІV ква ртал 1997 року (а.с. 8).

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, зареєстрованої в Міністерс тві юстиції України 16 березня 1998 року за №172/2612, якщо платник по датків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, кері вник державної податкової сл ужби приймає рішення про зве рнення до суду або господарс ького суду із позовною заяво ю про скасування державної р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності.

Відповідно до пункту 17 част ини 1 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб'єкта підприємницько ї діяльності.

Згідно з частиною першою ст атті 216 ГК України учасники го сподарських відносин несуть господарсько-правову відпов ідальність за правопорушенн я у сфері господарювання шля хом застосування до правопор ушників господарських санкц ій на підставах і в порядку, пе редбачених цим Кодексом, інш ими законами та договором.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов'язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані у повноваженими органами держ авної влади або органами міс цевого самоврядування адмін істративно-господарські сан кції, тобто заходи організац ійно-правового або майнового характеру, спрямовані на при пинення правопорушення суб'є кта господарювання та ліквід ацію його наслідків.

А згідно з частиною першою с татті 247 ГК України у разі здій снення суб'єктом господарюва ння діяльності, що суперечит ь закону чи установчим докум ентам, до нього може бути заст осовано адміністративно-гос подарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб'єкта та його лі квідації.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи - ТОВ МП «Га рмонія» ЛТД.

Відповідно до частини перш ої статті 105 Цивільного кодекс у України від 16 січня 2003 року №435 -IV учасники юридичної особи, с уд або орган, що прийняв рішен ня про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно пи сьмово повідомити про це орг ан, що здійснює державну реєс трацію, який вносить до Єдино го державного реєстру відомо сті про те, що юридична особа п еребуває у процесі припиненн я.

Частиною 1 статті 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» встан овлено, що суд, який постанови в рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної ос оби, у день набрання таким ріш енням законної сили направля є його копію державному реєс тратору за місцезнаходження м юридичної особи для внесен ня до Єдиного державного реє стру запису про судове рішен ня. Дата надходження відпові дного судового рішення вноси ться державним реєстратором до журналу обліку реєстраці йних дій.

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, а суд згідно статті 86 зазн аченого Кодексу оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об'є ктивному дослідженні.

Враховуючи встановлені в с удовому засіданні обставини справи та вищезазначені пол оження чинного Законодавств а України, суд вважає, що вимог и позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обстав инам та матеріалам справи, а т ому підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити.

Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відп овідальністю мале підприємс тво «Гармонія» ЛТД (вул. Ширшо ва, 31, Замостянський район, м. Ві нниця, 21033, код ЄДРПО 13337920).

Копію постанови направити державному реєстратору м. Ві нниці для виконання вимог ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців».

Відповідно до статті 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. При ць ому апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова або ухвала суду пер шої інстанції набирає сили п ісля закінчення цього строку .

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 26.05.10

Суддя Чуда к Олеся Миколаївна

25.05.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2010
Оприлюднено09.07.2010
Номер документу9671842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-715/10/0270

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Постанова від 25.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні