КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 квітня 2010 року №2-а-3258/10/1070
приміщення суду за адресо ю:
м. Київ, бул. Лесі Українки , 26 , зал судових засідань №1003
час прийняття постанови : 09 год. 45 хв.
Київський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Лиска І.Г.
при секретарі - Поно маренко Б.В.
за участю представни ка позивача - не з' явив ся
представника відповідача не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом
Київського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватного підприємств а «Ягуар 1» про стягнення адміністрати вного - господарських санкц ій та пені
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Київське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів зверн улось до Київського окружног о адміністративного суду з позовом до відповідача - Прив атного підприємства «Ягуар 1 », в якому просить стягнути а дміністративно-господарськ і санкції та пеню в розмірі 3849 г рн. 06 коп.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дно до змісту статті 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991 р оку № 875-ХІІ зі змінами та допов неннями, для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця. Керівники підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, у разі незабезпечення ви конання нормативів робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, неподання Фонду соц іального захисту інвалідів з віту про зайнятість та праце влаштування інвалідів несут ь відповідальність у встанов леному законом порядку.
Відповідно до статті 20 Зако ну України „Про основи соціа льної захищеності інвалідів ” підприємства (об' єднання) , установи і організації, в то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбачений статт ею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається у розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організац ій інвалідів, фізичної особі , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Позивач зазначає, що у 2008 роц і відповідач на підставі нав едених положень чинного зако нодавства та згідно Звіту пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів за 2008 рік відпов ідача від 10.02.2009р. мав працевлаш тувати 1 інваліда, а не працевл аштував жодного. Фактично не було працевлаштовано одного інваліда.
Отже, оскільки у відповіда ча не було створено 1 (одного) р обочого місця для інваліда, я кий, відповідно не працевлаш тований, то відповідно до ста тті 20 Закону у Приватного під приємства «Ягуар 1» утворила ся заборгованість за невико нання нормативу по створенню робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 3530 грн. 00 коп. та пені за порушен ня строків сплати зазначеної суми адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 319 г рн. 06 коп., що разом складає 3849 гр н. 06 коп.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро дату час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, 29.04.2010 року представник ом позивача Масленніковою Г.А. надано суду клопотанн я про розгляд справи без пред ставника позивача, в якому з азначено, що вона позовні вим оги підтримує у повному обся зі та просить позов задоволь нити.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений на лежним чином, 29.04.2010 року предст авником відповідача Довже нко О.А. надано суду заяву, в якій зазначено, що ТОВ «Ягуар 1» позов визнає у повному обс язі , зобов' язується сплати ти суму адміністративно-гос подарських санкцій та пені п ротягом 3 місяців та просить розглянути справу у відсутн ості представника відповід ача
Судом визнано за можливе ро зглянути справу у відсутност і сторін на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд вважає встанов леними наступні обставини та відповідні їм правовідносин и.
Приватне підприємство «Я гуар 1» зареєстровано, як юрид ичну особу 18.08.2006 року Виконавчи м комітетом Бориспільської м іської ради Київської област ь , що підтверджується Свідоц твом про державну реєстраці ю юридичної особи Серії А00 №09894 5 про державну реєстрацію юри дичної особи.
Спеціальним Законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Укра їні і гарантує їм рівні з ус іма іншими громадянами можли вості для участі в економічн ій, політичній і соціальній с ферах життя суспільства, ств орення необхідних умов , які д ають можливості інвалідам в ести повноцінний спосіб житт я згідно з індивідуальними з дібностями і інтересами є З акон України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні” від 21 бере зня 1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповненнями (Надалі Закон № 875-ХІІ).
Частиною 1 статті 4 Закону № 87 5-ХІІ передбачено, що держава с творює правові, економічні, п олітичні, соціально-побутові та соціально-психологічні у мови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здор ов'я, матеріального забезпеч ення, посильній трудовій та г ромадській діяльності.
Згідно з ч. 9 ст. 19 Закону № 875-ХІІ, підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, в яких за осн овним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у в ідповідних відділеннях Фонд у соціального захисту інвалі дів за своїм місцезнаходженн ям і щороку подають цим відді ленням звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в.
Судом встановлено, що відпо відач Приватне підприєм ство «Ягуар 1» зареєстроване у Київському обласному відд іленні Фонду соціального зах исту інвалідів.
Відповідно до положень частини 1 та 2 статті 19 Закону № 875-ХІІ, для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі 4 відсотків с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу за рік, а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочого місця. Підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною 1 цієї ст атті, і забезпечують працевл аштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.
Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно здійсн юють працевлаштування інвал ідів у рахунок нормативів ро бочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону № 87 5-ХІІ, вважається працевлашту вання підприємством, установ ою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інв алідів, фізичною особою, яка в икористовує найману працю, і нвалідів, для яких це місце ро боти є основним.
До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Зак ону).
Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вста новлено обов' язок підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яки х визначається в розмірі сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичної осо би, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштув ання інваліда і не зайняте ін валідом. Для підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, на яких п рацює від 8 до 15 осіб, розмір адм іністративно-господарських санкцій за робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалі дом, визначається в розмірі п оловини середньої річної зар обітної плати на відповідном у підприємстві, в установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, у фізичної особи, яка викорис товує найману працю. По ложення цієї частини не поши рюється на підприємства, уст анови і організації, що повні стю утримуються за рахунок к оштів державного або місцеви х бюджетів.
Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону № 875-ХІІ порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її стро к.
Частинами 3 та 4 статті 20 Зако ну № 875-ХІІ передбачено, що спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів). Адміністратив но-господарські санкції розр аховуються та сплачуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями г ромадських організацій інва лідів, фізичними особами, заз наченими в частині першій ці єї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, встановлен ого частиною першою статті 19 ц ього Закону. При цьому до прав овідносин із стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених цим Зако ном, не застосовуються строк и, визначені статтею 250 Господ арського кодексу України.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном (частина 5 статті 20 Закон у).
Відповідно до звіту Відпов ідача від 10 лютого 2009 року про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2008 рік (копія - в матеріалах справи), середнь ооблікова кількість штатних працівників облікового скла ду у 2008 році становила 10 осіб. У вказаному звіті у рядку за ко дом 02 зазначено, що Відповідач ем не працевлаштовано жодног о інваліда, в той час, коли вка зана чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 1 особа. При цьом у у рядку за кодом 06 даного зві ту підприємством самостійно визначено суму штрафних сан кцій за нестворені робочі мі сяця для інвалідів в розмірі 3530 грн. 00 коп.
Як підтверджується матері алами справи та не спростова но відповідачем, у 2008 році Пр иватне підприємство «Ягуа р 1» відповідно до наведених п оложень законодавства мало с творити 1 робоче місць і праце влаштувати 1 інваліда. Відпов ідач за вказаний період не пр ацевлаштував жодного інвал іда.
Таким чином, Відповідач не виконав норматив по створен ню робочих місць по працевла штуванню інвалідів.
Відтак, наданий Позивачем р озрахунок розміру штрафних с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць із розраху нку середньої заробітної пла ти за рік обґрунтовано склад ає 3530 грн. 00 коп. та пені 319 грн. 06 ко п.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Відповідно до ч.3 ст. 72 КАС Укр аїни, обставини, які визнають ся сторонами, можуть не доказ уватись перед судом , якщо про ти цього не заперечують стор они і в суду не виникає сумні вів щодо достовірності цих о бставин та добровільності їх визнання .
Враховуючи викладене та о скільки відповідач визнав п озовні вимоги, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги Київ ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів підлягають задовол енню .
Згідно з частиною 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юрид ична особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-4 2, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167 , 185-186, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Київського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до Пр иватного підприємства «Ягуа р 1» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства «Ягуар 1» (08300, Київсь ка область, м. Бориспіль, вул. Д зержинського, 1, кв. 167, ідентиф ікаційний код 34536332) на користь К иївського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (р/р 31215230700004 ГУДК у К иївській області, МФО 821018, код Є ДРПОУ 24074109) адміністративно-го сподарські санкції за невико нання нормативу робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів за 2008 рік у розмірі 3530 грн. (три тисячі п' я тсот тридцять) грн. 00 коп. та пен і 319 ( триста дев' ятнадцять) гр н. 06 коп., що разом складає 3849 ( три тисячі вісімсот сорок д ев' ять) грн. 06 коп.
Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя: Лиска І.Г.
Повний текст постанови в иготовлено 30.04. 2010 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9673811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні