КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 березня 2010 року спра ва № 2-а-3103/10/1070
Київський окружний адмі ністративний суд у складі: го ловуючого судді - Балаклиць кого А.І., суддів - Лисенко В.І ., Старової Н.Е., при секретарі - Мостовому О.В., розглянувши у відкритому судовому засідан ні в м. Києві адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою від повідальністю «МЕЗОН-К» до Міністерства економіки Ук раїни треті особи Міністерство оборони Укра їни, Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Провідна п родовольча компанія ЗС» про визнання дій неправомірни ми,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «МЕЗОН-К» (д алі - Позивач) звернулося до Ки ївського окружного адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом до Міністерств а економіки України (далі - Від повідач), в якому просить визн ати неправомірними дії щодо погодження Міністерству обо рони України застосування пр оцедури закупівлі у одного у часника послуг з громадськог о харчування та про скасуван ня Листа-погодження процедур и закупівлі.
Позивач заявлені позовні в имоги обґрунтовує тим, що від повідач, погоджуючи Міністе рству оборони України застос ування процедури закупівля у одного учасника на закупівл ю послуг з громадського харч ування та видаючи Лист-погод ження процедури закупівлі, п орушив діюче законодавство, а саме Постанову Кабінету Мі ністрів України від 17.10.2008 № 921 «Пр о затвердження положення про закупівлю товарів, робіт і по слуг за державні кошти» зі зм інами та доповненнями внесен ими відповідними постановам и Кабінету Міністрів України .
В судове засідання з' явил ись представники Міністерст ва економіки України та Міні стерства оборони України. Ві д позивача надійшло клопотан ня, в якому просить суд розгля дати справу за його відсутно сті за наявними в справі дока зами.
Представник ТОВ «Провідна продовольча компанія ЗС» в с удове засідання не з' явився , про дату, час та місце розгля ду справи повідомлений належ ним чином.
Судом визнано за можливе ро зглянути справу у відсутност і позивача та третьої особи н а підставі наявних у справі д оказів.
Представник Міністерства економіки України в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає вимоги позива ча безпідставними та необґру нтованими. Крім того зазначи в, що діяв відповідно до полож ень Постанови Кабінету Мініс трів України від 17.10.2008 № 921 та нак азу Міністерства економіки У країни від 30.01.2009 № 64 «Про затверд ження Порядку погодження зас тосування процедури торгів з обмеженою участю та процеду ри закупівлі у одного учасни ка» зареєстрованого у Мініст ерстві юстиції України 10.03.2009 ро ку за № 221/6237.
Представник Міністерства оборони України в судовому з асіданні проти позову запере чував, вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задо воленню з причин необґрунто ваності і безпідставності.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника відпо відача та третьої особи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об' єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підляга є виходячи з наступного.
З копії свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би вбачається, що ТОВ «МЕЗОН-К » зареєстроване Шевченківсь кої районною у місті Києві де ржавною адміністрацією як юр идична особа 12.02.2009 року, ідентиф ікаційний код 35758993.
Між ТОВ «МЕЗОН-К» та Міністе рством оборони України були укладені договори про закупі влю послуг з громадського ха рчування:
- договір № 271/2/08/2 від 16.09.08 р., що діє з Додатковою угодою № 15 від 22.05.0 9 р. (Договір 1);
- договір № 271/2/08/7 від 05.12.08. р., що ді є з Додатковою угодою № 8 від 22.0 5.09 р. (Договір 2);
- договір № 271/2/08/8, від 05.12.08. р., що ді є з Додатковою угодою № 9 від 22.0 5.09 р. (Договір 3).
Так згідно з укладеними дог оворами 1, 2, 3, Позивачем надавал ися послуги з громадського х арчування, харчування особов ого складу військових частин та військових навчальних за кладів Збройних Сил України, дислокованих у Закарпатські й, Чернівецькій, Тернопільсь кій, Хмельницькій, Вінницькі й, Черкаській, Чернігівській , Полтавській, Київській, Льві вській, Івано-Франківській т а Волинській областях, інших осіб, які згідно із законодав ством мають право на забезпе чення харчуванням у стаціона рних та польових умовах та го дування штатних тварин до 31.12.20 14 року.
28 грудня 2009 року Листом-погод женням процедури закупівлі в иданим за реєстраційним № 1777 М іністерство економіки Украї ни погоджує застосування про цедури закупівлі: в одного уч асника, для проведення закуп івлі послуг з громадського х арчування (харчування особов ого складу військових частин та військових навчальних за кладів Збройних Сил України, дислокованих у Закарпатськ ій, Чернівецькій, Тернопільс ькій, Хмельницькій, Вінницьк ій, Черкаській, Чернігівські й, Полтавській, Київській, Льв івській, Івано-Франківській, та Волинській областях, інши х осіб, які згідно із законода вством мають право на забезп ечення харчуванням у стаціон арних та польових умовах та г одування штатних тварин) зам овником яких виступає Мініст ерство оборони України, а уча сником ТОВ «Провідна продово льча компанія ЗС».
Позивач вважає, що такі дії Відповідача вчинені з поруше нням норм Положення про заку півлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, що затверд жене Постановою Кабінету Мін істрів України від 17.10.2008 № 921 «Пр о затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і по слуг за державні кошти», зокр ема частини 8, якою визначено , що закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за таки ми принципами, як:
- максимальна економія та е фективність;
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозоріст ь на усіх стадіях закупівлі;
- недискримінація учасникі в тощо.
Такі дії вчинені за відсутн ості визначених у частині 83 По ложення № 921, умов за наявності яких може застосовуватися п роцедура закупівлі в одного учасника .
Як стверджує позивач, відпо відач погодив Міністерству о борони України застосування процедури закупівлі у одног о учасника та видав Лист-пого дження № 1777 від 28 грудня 2009 року за відсутності встановлених у п. 83 підстав для його видачі, чим вийшов за межі наданих по вноважень наданих йому закон ом.
Відповідач спростовує дов оди позивача посиланням на з алучені до матеріалів справи докази та виходячи з норм зак онодавства діючого на момент видачі ним Листа-погодження № 1777.
Відповідно до частини 9 Поло ження про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні ко шти, що затверджене Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 17.10.2008 № 921 «Про затвердженн я Положення про закупівлю то варів, робіт і послуг за держа вні кошти» координацію закуп івель товарів, робіт і послуг за державні кошти здійснює М інекономіки спеціально упов новажений центральний орган виконавчої влади.
Відповідно до пункту 4 части ни 10 Положення основними фун кціями уповноваженого орган у є погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупів лі у одного учасника.
Частиною 82 Положення визнач ено, що закупівля в одного уча сника - це процедура, відповід но до якої замовник укладає д оговір про закупівлю з учасн иком після проведення з ним п ереговорів.
Частиною 83 вище зазначеного Положення встановлено, що пр оцедура закупівлі у одного у часника застосовується замо вником після погодження з уп овноваженим органом у встан овленому ним порядку у разі :
закупівлі творів мистецтв а або закупівлі, пов'язаної із захистом авторських прав;
відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причи н) на товари, роботи чи послуги , які можуть бути поставлені, в иконані чи надані тільки пев ним учасником, за відсутност і при цьому альтернативи;
потреби у здійсненні додат кових поставок первинним уча сником, призначених для част кової заміни або розширення поставок, коли зміна учасник а може призвести до закупівл і товарів чи послуг, які не від повідають вимогам взаємозам іни з наявними товарами чи по слугами;
необхідності проведення д одаткових будівельних робіт , не включених у початковий пр оект, але які стали через непе редбачувані обставини необх ідними для виконання проекту за умови, що договір буде укла дено з учасником таких робіт , якщо роботи технічно чи екон омічно пов'язані з головним д оговором. При цьому загальна вартість договору на додатк ові роботи не повинна переви щувати 50 відсотків вартості г оловного договору;
укладення договору про зак упівлю з переможцем архітект урного конкурсу;
нагальної потреби у здійсн енні закупівлі у зв'язку з осо бливими економічними чи соці альними обставинами, яких за мовник не міг передбачити, у т ому числі закупівлі, пов'язан ої з ліквідацією наслідків н адзвичайних ситуацій.
Судом встановлено, що засто сування Міністерством оборо ни України процедури закупі влі у одного учасника послуг з громадського харчування б уло викликане особливими еко номічними та соціальними обс тавинами, які не можна було пе редбачити заздалегідь. Наста ння таких обставини обумовил о отримання Міністерством об орони листа від 10.12.2009 року № 1029/МО в якому позивач повідомив пр оте, що з 01 січня 2010 року змушени й буде зупинити свою діяльні сть та буде позбавлений можл ивості харчувати військовос лужбовців.
Позивачем було підтвердже но неможливість надавати пос луги з харчування військовос лужбовців і на проведеній 11.12.20 09 року нараді за участі предст авників Міністерства оборон и України та посадової особи - директора позивача. Згідно до Протоколу наради щодо рег улювання порушених ТОВ «МЕЗО Н-К» питань стосовно погашен ня кредиторської заборгован ості та подальшого надання п ослуг з організації харчуван ня особового складу військов их частин та військових навч альних закладів Збройних Сил України від 11 грудня 2009 року по зивачем узгоджено надання т аких послуг позивачем тільк и до 15.01.2010 року.
Механізм погодження Мініс терством економіки України з астосування процедури торгі в з обмеженою участю та проце дури закупівлі у одного учас ника визначений Наказом Міні стерства економіки України « Про затвердження Порядку пог одження застосування процед ури торгів з обмеженою участ ю та процедури закупівля у од ного учасника» від 30.01.2009 року №6 4, зареєстрований в Міністерс тві юстиції України 10.03.2009р.за №2 21/16237.
В судовому засідання встан овлено та матеріалами справи підтверджено, що на виконанн я пункту 2.2. частини 2 Порядку № 64, для погодження застосуванн я процедури закупівлі у одно го учасника Міністерством об орони України було подано до Мінекономіки лист-звернення від 24.12.2009 року № 271/1/3638 про погоджен ня застосування процедури за купівля у одного учасника із зазначенням умов застосуван ня процедури закупівлі у одн ого учасника, відповідно до п . 83 Положення про закупівлю то варів, робіт і послуг за держа вні кошти, що затверджене Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 17.10.2008 № 921 предмета зак упівлі, конкретного найменув ання послуг, очікуваної варт ості закупівлі, джерел фінан сування закупівлі, орієнтовн ого терміну (строку) надання п ослуг до якого додано:
копію протоколу засідання тендерного комітету від 23.12.09 № 79/115/1 щодо вибору процедури зак упівлі послуг з громадського харчування (харчування особ ового складу військових част ин та військових навчальних закладів Збройних Сил Україн и, дислокованих у Закарпатсь кій, Чернівецькій, Тернопіль ській, Хмельницькій, Вінниць кій, Черкаській, Чернігівськ ій, Полтавській, Київській, Ль вівській, Івано-Франківській та Волинській областях, інши х осіб, які згідно із законода вством мають право на забезп ечення харчуванням у стаціон арних та польових умовах та г одування штатних тварин) із з азначенням умов застосуванн я цієї процедури відповідно до п. 83 Положення, предмета зак упівлі, конкретного найменув ання послуги, очікуваної вар тості закупівлі, джерел фіна нсування закупівлі, орієнтов ного терміну (строку) надання послуг;
проект договору про закупі влю товарів, робіт і послуг з д одатками;
техніко-економічне обґрун тування застосування процед ури у одного учасника заповн ене згідно з додатком 1 Порядк у № 64;
завірену копію річного пла ну закупівельна 2009 рік станом на 23.12.09;
копію довідки Торгово-пром ислової палати України від 21.1 2.09 № 4515, щодо відповідності варт ості послуг з громадського х арчування військовослужбов ців за нормою № 1 ціновій кон' юнктурі;
копію листа Одеської націо нальної академії харчових те хнологій від 29.10.08 №480-01 та копію л иста Національного універси тету харчових технологій м. К иїв від 24.10.08 №А-328 щодо специфічн ості процесу харчування вій ськовослужбовців;
технічні вимоги на закупів лю послуг з громадського хар чування військовослужбовці в;
нотаріально завірені копі ї Статуту та Свідоцтва про де ржавну реєстрацію ТОВ «ПРОВІ ДНА ПРОДОВОЛЬЧА КОМПАНІЯ-ЗС» ;
лист Товариства з обмежено ю відповідальністю «МЕЗОН-К» щодо неможливості харчуват и військовослужбовців з 01 сі чня 2010 року.
Відповідач отримав подані Міністерством оборони докум енти 24.12.2009 року зареєструвавши їх за № 06/89444-09 про що зроблено від мітку на листі-звернені.
Відповідно до пункт 6 Порядк у № 64 протягом 30 календарних дн ів з дати реєстрації докумен тів замовника Мінекономіки п огоджує застосування процед ури закупівлі або відмовляє в такому погоджені. Рішення п ро погодження застосування п роцедури закупівлі оформляє ться листом-погодженням проц едури закупівлі. Даним пункт ом Порядку № 64 також передбаче но, що розгляд звернень щодо п огодження застосування проц едури закупівлі в одного уча сника через виникнення нагал ьної потреби у здійснені зак упівлі в зв' язку з особливи ми економічними чи соціальни ми обставинами, здійснюється Мінекономіки протягом десят и робочих днів.
Пунктом 13 Порядку 64 визначен о виключний перелік підстав за наявності яких має бути пр ийняте рішення про відмову в застосуванні процедури заку півлі в одного учасника яким и є:
невідповідність поданих д окументів вимогам цього Поря дку;
якщо подані документи не пі дтверджують наявності умов д ля застосування відповідної процедури, передбачених пун ктами 34 і 83 Положення;
виявлення в поданих докуме нтах недостовірної інформац ії;
застосування до замовника або учасника-нерезидента сп еціальних санкцій у вигляді режиму індивідуального ліце нзування або тимчасового зуп инення зовнішньоекономічно ї діяльності згідно зі статт ею 37 Закону України «Про зовн ішньоекономічну діяльність ».
Отже, законодавець чітко ви значив за наявності яких під став відповідачем має бути п рийняте рішення про відмову в застосування процедури за купівлі в одного учасника.
Таким чином, з огляду на вик ладене вище, суд дійшов висно вку про дотримання відповіда чем вимог чинного законодавс тва при прийнятті рішення пр о погодження Міністерству об орони України застосування п роцедури закупівля у одного учасника послуг з громадськ ого харчування (харчування о собового складу військових ч астин та військових навчальн их закладів Збройних Сил Укр аїни, дислокованих у Закарпа тській, Чернівецькій, Терноп ільській, Хмельницькій, Вінн ицькій, Черкаській, Чернігів ській, Полтавській, Київські й, Львівській, Івано-Франківс ькій, та Волинській областях , інших осіб, які згідно із зак онодавством мають право на з абезпечення харчуванням у ст аціонарних та польових умова х та годування штатних твари н) оформленого Листом-погодж енням процедури закупівлі за реєстраційним № 1777 від 28 грудн я 2009 року.
Відповідно до частини 1 ст. 71 Кодексу адміністративного с удочинства України, в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб' єкта владних повноважень обов' язок дока зування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльност і покладено на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Відповідачем, суб' єктом в ладних повноважень, доведено правомірність своїх дій, що т акож підтверджено наявними у справі доказами.
Враховуючі викладені норм и чинного законодавства, все бічно розглянувши матеріали адміністративної справи та заслухавши думку представни ків сторін, колегія дійшла ви сновку про неправомірність з аявлених позовних вимог і, ві дповідно, суд відмовляє в зад оволенні позову в повному об сязі.
На підставі викладеного, ке руючись статтею 124 Конституці ї України, статтями 69, 70, 71, 158-163, 167, 257 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -
п о с т а н о в и в:
В задоволенні адміністра тивного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕЗОН-К» - відмовити .
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Київського апеляційного ад міністративного суду через К иївський окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- ти денний строк з дня її прого лошення заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Головуючий суддя: /підпис/ А.І. Балаклицький
Суддя /підпис/ В.І. Лисенко
Суддя /підпис/ Н.Е. Старова
Повний текст постанови складено та підписано 26 березня 2010 року.
З оригіналом згідно
Головуючий суддя: А.І. Балаклицький
Головуючий суддя: А .І. Балаклицький
Суддя В.І. Лисе нко
Суддя Н.Е. Стар ова
Повний текст постанови складено та підписано 26 березня 2010 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 9673906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні