Рішення
від 28.01.2021 по справі 671/1528/19
ВОЛОЧИСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 671/1528/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2021 року Волочиський районний суд

Хмельницької області в складі:

головуючої - судді Бабій О.М.,

з участю: секретаря судового засідання Кошонько Н.С.,

відповідача ОСОБА_1 ,

представника відповідачів

ОСОБА_2 ,

представника відповідача ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Волочиську цивільну справу за позовом Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області до ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про скасування записів про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки,

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2019 року Волочиська міська об`єднана територіальна громада в особі Волочиської міської ради Хмельницької області звернулась до суду з позовом до ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 (в ході розгляду справи прізвище змінено на ОСОБА_7 ), Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просила: 1. Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про право власності № 32030960 від 12 червня 2018 року про державну реєстрацію права власності ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2 га (кадастровий номер 6820983600:02:021:0238); 2. Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про право власності № 32034098 від 12 червня 2018 року про державну реєстрацію права власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 1,5701 га (кадастровий номер 6820983600:02:021:0239). 3. Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про право власності № 32031087 від 12 червня 2018 року про державну реєстрацію права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 2 га (кадастровий номер 6820983600:02:021:0240).

В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що земельні ділянки відповідачам були надані в порушення чинного законодавства, оскілки Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вправі розпоряджатись земельними ділянками, які належать до державної власності, в той же час земельні ділянки, надані у власність ОСОБА_6 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 , перебували у колективній власності колишнього КСП Нива с. Користова Волочиського району Хмельницької області.

Відтак, як вказано в позові, оскільки Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області є розпорядником земель державної власності, надання земельних ділянок із земель колективної власності не входить до його повноважень, а визначена ст. 118 ЗК України процедура розгляду клопотання не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, тому Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області було незаконно затверджено документацію із землеустрою та надано земельні ділянки у власність відповідачам ОСОБА_6 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 .

Представник позивача в судове засідання не з`явився, подавши заяву з проханням про розгляд справи у його відсутності, позов підтримує.

Відповідачі ОСОБА_4 , ОСОБА_1 та представник відповідачів ОСОБА_2 в суді проти позову заперечили, вважають його безпідставним та необґрунтованим. Представник відповідачів зазначив, що спірні земельні ділянки були надані у повній відповідності до чинного законодавства.

Представник відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Лоба Н.І. в суді проти позову заперечила, вказавши, що порушень чинного законодавства при виділенні відповідачам спірних земельних ділянок допущено не було, тому в позові просила відмовити.

Заслухавши учасників справи, дослідивши докази у справі, суд знаходить позов таким, що задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Згідно з ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із п. 7 Тимчасового порядку взаємодії між територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2016 р. № 580 система електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості вибирає територіальний орган Держгеокадастру, який здійснюватиме погодження проекту землеустрою, та не пізніше наступного робочого дня з дня надходження проекту землеустрою передає відповідному територіальному органу Держгеокадастру матеріали, зазначені у пункті 5 цього Порядку.

Згідно із ч. 4 ст. 35 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації позитивні висновки державної експертизи щодо об`єктів обов`язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією. Висновки державної експертизи після їх затвердження спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є обов`язковими для прийняття до розгляду замовником і врахування при прийнятті відповідного рішення щодо об`єктів державної експертизи ч. 4 ст. 35 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації .

Судом встановлено, що ОСОБА_4 є власником земельної ділянки площею 2 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0238 (реєстраційний номер 1853702468209).

ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 1,5701 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0239 (реєстраційний номер 1853854668209).

ОСОБА_8 є власником земельної ділянки площею 2 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0240 (реєстраційний номер 1853709168209).

Відповідачі ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_1 звернулися до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами від 17 травня 2017 року, в яких просили надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею 2 га з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Користовецької сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

За результатами розгляду заяв та доданих матеріалів Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято накази від 13 червня 2017 року № 22-11423-СГ, № 22-11428-СГ, № 22-11426-СГ, якими надано дозволи на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, які розташовані за межами населених пунктів Користовецької сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

За результатами розгляду клопотань відповідачів було встановлено, що відповідні земельні ділянки відносяться до земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (у власності (користуванні) третіх осіб не перебуває).

Під час розробки проектів землеустрою та проведення державної реєстрації спірних земельних ділянок з кадастровими номерами 6820983600:02:021:0238, 6820983600:02:021:0239, 6820983600:02:021:0240 перетину із іншими земельними ділянками, а також наявності прав на новосформовані земельні ділянки у третіх осіб виявлено не було.

На підставі заяв ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_1 від 20 травня 2019 року та розроблених проектів землеустрою, 30 травня 2019 року та 13 червня 2019 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області було прийнято накази № 22-4110-СГ, № 22-4179-СГ та № 22-4111-СГ, якими затверджено документації із землеустрою та передано земельні ділянки із кадастровими номерами 6820983600:02:021:0238, 6820983600:02:021:0239, 6820983600:02:021:0240 у власність відповідачам.

Посилання позивача на те, що земельні ділянки, які Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області передані у власність відповідачам, перебували у колективній власності, спростовується матеріалами, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок, які підтверджують той факт, що земельні ділянки із кадастровими номерами 6820983600:02:021:0238, 6820983600:02:021:0239, 6820983600:02:021:0240 перебували у державній власності, а не в колективній, тобто не відносились до земель колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені.

Також, відповідно до висновків експертів державної експертизи, а саме: експерта ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області ОСОБА_9 , експерта ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області Карпенко А.В., експерта ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області Голобок Ю.П. про розгляд проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлено, що спірні земельні ділянки відносяться до державної форми власності.

Таким чином, держава, як власник спірних земельних ділянок, в особі уповноваженого органу - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, у межах повноважень та у спосіб, передбачений чинним законодавством, розпорядилася ними шляхом передачі безоплатно у власність громадянам - відповідачам.

Відповідно до статтей 12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених Кодексом. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Позивачем не надано суду доказів, не здобуто таких і судом в ході розгляду справи, які б свідчили про те, що спірні земельні ділянки відповідачами ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_1 були отримані у власність з порушенням вимог чинного законодавства.

Враховуючи викладене, в позові слід відмовити за його необґрунтованістю.

Керуючись ст. ст. 118, 122, 123, 186-1 ЗК України ; Законом України Про державну експертизу землевпорядної документації ;ст. ст. ст. ст. 4, 12, 13, 80, 81, 89, 141, 247, 259, 263-265, 273, 354 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області до ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про скасування записів про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки відмовити.

Скасувати всі заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Волочиського районного суду Хмельницької області від 23 серпня 2019 року, а саме,- скасувати арешт, накладений на:

-земельну ділянку площею 2,0 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0238, яка належить на праві приватної власності ОСОБА_4 ;

-земельну ділянку площею 1,5701 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0239, яка належить на праві приватної власності ОСОБА_1 ;

-земельну ділянку площею 2,0 га, кадастровий номер 6820983600:02:021:0240, яка належить на праві приватної власності ОСОБА_8 .

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Хмельницького апеляційного суду через Волочиський районний суд Хмельницької області шляхом подання в тридцятиденний строк з дня його проголошення апеляційної скарги.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відомості про учасників справи:

Позивач:Волочиська міська об`єднана територіальна громада в особі Волочиської міської ради Хмельницької області (31200, Хмельницька область, м. Волочиськ, вул. Незалежності, 88; код ЄДРПОУ: 04060695) Відповідач:ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 ) Відповідач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 ) Відповідач:ОСОБА_5 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 ) Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (29000, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1; код ЄДРПОУ: 39767479)

Повне судове рішення складено 29 січня 2021 року.

Суддя О.М. Бабій

СудВолочиський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення28.01.2021
Оприлюднено11.05.2021
Номер документу96770951
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —671/1528/19

Рішення від 28.01.2021

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

Рішення від 28.01.2021

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

Ухвала від 13.10.2020

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

Ухвала від 02.06.2020

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

Ухвала від 24.02.2020

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

Ухвала від 23.08.2019

Цивільне

Волочиський районний суд Хмельницької області

Бабій О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні