Постанова
від 31.05.2010 по справі 2а-2471/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2010 року Справа № 2а-2471/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Островської О.П.,

при секретарі: Кір' ян О.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом прокурора Попа снянського району Лугансько ї області в інтересах держав и в особі Державної податков ої інспекції в Попаснянськом у районі Луганської області до Лисичанського управління магістральних нафтопродукт опроводів про стягнення пода ткового боргу з земельного п одатку в сумі 6888,38 грн., -

В С Т А Н О В И В:

01 квітня 2010 року прокуро р Попаснянського району Луга нської області в інтересах д ержави в особі Державної под аткової інспекції в Попаснян ському районі Луганської обл асті звернувся до Луганськог о окружного адміністративно го суду з позовом, в якому прос ив стягнути з Лисичанського управління магістральних на фтопродуктопроводів суму бо ргу з земельного податку з юр идичних осіб у розмірі 6888,38 грн . на користь держави в особі ДП І у Попаснянському районі.

Прокурор у судовому за сіданні позовні вимоги підтр имав у повному обсязі та прос ив задовольнити позов.

Представник позивача в судовому засіданні підтрима в позовні вимоги у повному об сязі, пояснив, що за відповіда чем утворилася заборгованіс ть перед бюджетом зі сплати з емельного податку на загальн у суму 6888,38 грн. Просив стягнути цю суму.

Представник відповідач а у судове засідання не з' яв ився, про розгляд справи був п овідомлений належним чином, надав суду відгук на позов, в я кому послався на наступне. Ві дповідач не має змоги своєча сно сплатити земельний подат ок з огляду на таке. На підприє мстві відсутні вільні грошов і кошти, відповідач з 17.04.2000 та до цього часу перебуває в проце дурі банкрутства. Мораторій на задоволення вимог кредито рів діє з 17.04.2000 та по цей час. Відп овідач сплатить борг при ная вності вільних коштів.

Суд, вислухавши думку прокурора, пояснення предст авника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що п озов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов' язаний сплачувати пода тки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом.

Законом України «Про си стему оподаткування» визнач ено, що під податком і збором ( обов' язковим платежем) до б юджетів та до державних ціль ових фондів слід розуміти об ов' язковий внесок до бюджет у відповідного рівня або дер жавного цільового фонду, зді йснюваний платниками у поряд ку і на умовах, що визначаютьс я законами України про опода ткування. Платниками податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) є юридичні і фізичні ос оби, на яких згідно з законами України покладено обов' язо к сплачувати податки і збори (обов' язкові платежі). Платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні у числі іншого, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов' язкових платежів) у встановлені законами термін и.

Право податкових орга нів на звернення до суду з поз овом про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами пере дбачене ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні».

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язані сплачуват и належні суми податків і збо рів у встановлені законом те рміни.

Відповідно до п. 11 ст. 10 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачена як одна з функці й податкового органу подання до судів позовів до підприєм ств, установ та організацій п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.

Відповідно до Закону У країни «Про плату за землю» п одаток - це платіж з юридичн их та фізичних осіб за корист ування земельною ділянкою. З гідно статті 2 цього Закону ви користання землі в Україні є платним. Платіж за землю здій снюється у вигляді земельног о податку або орендної плати .

Законом України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» № 2181 визначений п орядок погашення податковог о боргу платника податків та порядок звернення стягнення на активи платника податків , який відповідно до ввідної ч астини є спеціальним законом з питань оподаткування, та вс тановлює порядок погашення з обов' язань юридичних або фі зичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фонд ами з податків і зборів (обов'я зкових платежів), нарахуванн я і сплати пені та штрафних са нкцій, що застосовуються до п латників податків контролюю чими органами.

Також цим Законом запров аджене поняття податкового б оргу, як податкового зобов' язання, узгодженого платнико м податків або встановленого судом, але не сплаченого у вст ановлений строк, а також пені , нарахованої на суму такого п одаткового зобов' язання.

Крім того, ним же визнач ено, що органами, уповноважен ими здійснювати заходи з пог ашення податкового боргу, є в иключно податкові органи.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» платник податків зобов ' язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов' яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.

Відповідно до п. 17.3 ст. 17 За кону № 2181 сплата (стягнення) штр афних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

Судом установлено, що від повідач Лисичанське упр авління магістральних нафто продуктопроводів зареєстро ваний як юридична особа вико навчим комітетом Лисичанс ької міської ради 23.02.1993, рішен ня № 28 (а.с. 11, 12).

За відповідачем виник податковий борг перед бюдже том зі сплати земельного под атку, який станом на 17.03.2010 склав 6888,39 грн. Вказана сума податков ого боргу самостійно узгодже на платником шляхом подання в органи державної податково ї служби податкових розрахун ків.

Вказані обставини підт верджуються розрахунком под аткових зобов' язань, податк овими розрахунками земельно го податку, обліковою картко ю платника.

Крім того, судом устано влено, що відповідно до ухвал и господарського суду Луганс ької області від 17.04.2000 відносно відповідача порушено процед уру банкрутства.

Відповідно до ст. 1 та 12 За кону України «Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м», мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупин ення виконання боржником гро шових зобов' язань і зобов' язань щодо сплати податків і зборів (обов' язкових плате жів), термін виконання яких на став до дня введення моратор ію, а також припинення заході в, спрямованих на забезпечен ня виконання цих зобов' язан ь та зобов' язань щодо сплат и податків і зборів (обов' яз кових платежів), застосовани х до прийняття рішення про вв едення мораторію. Протягом д ії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нарахову ються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкц ії за невиконання чи неналеж не виконання грошових зобов' язань та зобов' язань щодо с плати податків і зборів (обов ' язкових платежів). З огляду на наведене, дія мораторію по ширюється лише на задоволенн я вимог конкурсних кредиторі в, мораторій не зупиняє викон ання боржником грошових зобо в' язань і зобов' язань щодо сплати податків і зборів (обо в' язкових платежів), які вин икли після введення мораторі ю.

Таким чином, проведен ня процедури банкрутства від носно відповідача не є підст авою для звільнення його від сплати поточних платежів до бюджету (податків та зборів).

За таких обставин, позов ні вимоги є обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов прокурора Попаснянського району Луганської області в інтересах держави в особі Де ржавної податкової інспекці ї в Попаснянському районі Лу ганської області задовольни ти в повному обсязі.

Стягнути з Лисичанськ ого управління нафтопродукт опроводів (код ЄДРПОУ 05509369, 93117, Лу ганська область, м. Лисичансь к-17, р/р 2600830140007, Лисичанське ві дділення ПІБ, МФО 304416) на корист ь Державного бюджету України суму податкового боргу з зем ельного податку з юридичних осіб у розмірі 6888,38 грн. (шість ти сяч вісімсот вісімдесят вісі м грн. 38 коп.).

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст. 160 цього Ко дексу - з дня складення в пов ному обсязі. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Повний текст постано ви складено 31 травня 2010 року.

Суддя Островська О.П.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2010
Оприлюднено13.07.2010
Номер документу9677168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2471/10/1270

Постанова від 31.05.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні