Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 травня 2010 року Справа № 2а-3224/10/1270
Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:
судді Сміш ливої Т.В.,
при секретарі Л ейбенко О.Д.
За участю представників ст орін:
від позивача: Бачура О.В. дов. від 11.01.2010 №2/10,
від відповідача: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції в м. Л уганську до приватного підпр иємства «Герметик плюс Грану ла» про стягнення податкової заборгованості шляхом зверн ення стягнення на активи ,-
ВСТАНОВИВ:
26.04.2010 позивач звернувся до су ду з позовом, у якому зазначив , що приватне підприємство «Г ерметик плюс Гранула» зареєс тровано виконавчим комітето м Луганської міської ради 04.09.06 за № 13821020000000553.
За приватним підприємство м «Герметик плюс Гранула» ст аном на 06.04.10 обліковується заб оргованість перед бюджетом у сумі 1598123,16 грн., а саме:
- з податку на додану ва ртість у сумі 802693 грн.(основний борг - 535082 грн., штрафна санкці я - 267711 грн.);
- з податку на прибутку у сумі 795430,16 грн.(основний борг - 536065,66 грн., штрафна санкція - 259364, 50 грн.)
Приватне підприємство «Ге рметик плюс Гранула» не забе зпечило виконання зобов' яз ань перед бюджетом по сплаті податків та погашенню подат кового боргу за рахунок кошт ів на його розрахункових рах унках.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив стягнут и загальну суму боргу у сумі 15 98123,16 грн. шляхом звернення стяг нення на активи.
Відповідач заперечень про ти позову суду не надав, на суд овий розгляд справи не з'явля вся, про розгляд справи був по відомлений за адресою, вказа ною у свідоцтві про державну реєстрацію. Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання сторін без поважних причин або неповід омлення ними про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи.
Згідно положення частини 8 с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України вв ажається, що повістку вручен о юридичній особі, якщо вона д оставлена за адресою, внесен ою до відповідного державног о реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписо м відповідної службової особ и.
Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").
Суд звертає увагу, що, як вип ливає зі змісту статті 22 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців" інфор мація про зміну місцезнаходж ення юридичної особи підляга є обов'язковому опублікуванн ю в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії. Доказів опублікування ін формації про зміну місцезнах одження юридичної особи - ПП « Герметик плюс Гранула» в спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації суд у надано не було. Тому судові у хвали та повістки надсилалис я Відповідачу за наявною в ма теріалах справи копією свідо цтва про державну реєстрацію , в якому зазначена адреса ПП « Герметик плюс Гранула»: 91022, міс то Луганськ, вул. Луначарсько го,93.(а.с.4).
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що приватне підприємст во «Герметик плюс Гранула» з ареєстровано виконавчим ком ітетом Луганської міської ра ди 04.09.06 за № 13821020000000553.
За приватним підприємство м «Герметик плюс Гранула» ст аном на 06.04.10 обліковується заб оргованість перед бюджетом у сумі 1598123,16 грн., а саме:
- з податку на додану ва ртість у сумі 802693 грн.(основний борг - 535082 грн., штрафна санкці я - 267711 грн.);
- з податку на прибутку у сумі 795430,16 грн.(основний борг - 536065,66 грн., штрафна санкція - 259364, 50 грн.)
Наявність податкового бор гу з податку на додану вартіс ть підтверджується податков им повідомленням - рішенням №0001592310/0 від 21.07.08 та №0007161600/0 від 22.05.2009 з по датку на додану вартість, яки м за актом перевірки №932/23/33112568 ві д 04.07.2008 та №246/16 від 18.05.2009, донарахова но основного платежу на суму 535082,00 грн., за штрафними (фінансо вими) санкціями на суму 267541,00 грн . та на суму 170,00грн.(сплачено под атку - 100,00 грн.)(а.с.6,7,15,24-28); податко вим повідомленням - рішення м №0001602310/0 від 21.07.08 з податку на приб уток приватних підприємств, яким за актом перевірки №932/23/33112 568 від 04.07.2008 донараховано основн ого платежу на суму 536098,00 грн. та за штрафними (фінансовими) са нкціями на суму 259364,50 грн., а всьо го у сумі 795462,50 грн.(а.с.6,24-28).
Податкові повідомлення-рі шення у встановленому законо м порядку відповідачем не ос каржені.
Загальна сума податкового боргу становить 1598123,16 грн.(а.с.31-40) .
У відповідності норм діючо го законодавства боржнику бу ли надіслані 2 податкові вимо ги: перша податкова вимога ві д 07.07.2009 р. № 1/200439550/24-504, друга податков а вимога від 14.01.10 р. № 2/421510/24-504.(а.с.11,12).
22.02.2010 року Ленінською МДПІ ви несено рішення №9 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків в рах унок погашення його податков ого боргу.(а.с.13).
Зазначена у податкових вим огах сума податкового боргу Відповідачем погашена не бул а.
Суд звертає увагу, що вказан і перша та друга податкові ви моги в адміністративному або судовому порядку відповідач ем не оскаржувались та не ска совано у спосіб та відповідн о до процедури, що регламенто вана статтями 5 та 6 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами і державн ими цільовими фондами”.
Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узгодженою та в зв'яз ку з несплатою до бюджету в ст роки визначені законодавств ом набула статусу податковог о боргу.
Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту. У разі коли платник п одатків вважає, що контролюю чий орган невірно визначив с уму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше ріш ення, що суперечить законода вству з питань оподаткування або виходить за межі його ком петенції, встановленої закон ом, такий платник податків ма є право звернутися до контро люючого органу із скаргою пр о перегляд цього рішення, яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися до кументами, розрахунками та д оказами, які платник податкі в вважає за потрібне надати.
Контролюючий орган зобов'я заний прийняти вмотивоване р ішення та надіслати його про тягом двадцяти календарних д нів від дня отримання скарги платника податків на його ад ресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли конт ролюючий орган надсилає плат нику податків рішення про по вне або часткове незадоволен ня його скарги, такий платник податків має право звернути ся протягом десяти календарн их днів, наступних за днем отр имання відповіді, з повторно ю скаргою до контролюючого о ргану вищого рівня, а при повт орному повному або частковом у незадоволенні скарги - до ко нтролюючого органу вищого рі вня із дотриманням зазначено го десятиденного строку для кожного випадку оскарження т а зазначеного двадцятиденно го строку для відповіді на нь ого.
Відповідно до підпунктів 5.3 .1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами”платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації. У ра зі коли відповідно до закону контролюючий орган самостій но визначає податкове зобов' язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування. У разі визначення под аткового зобов'язання контро люючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах “а ”- “в”підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ста тті 4, платник податків зобов'я заний погасити нараховану су му податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами”активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами”узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами”податкове зобов'яза ння - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.
Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами” у разі коли ін ші, передбачені цим Законом, з аходи з погашення податковог о боргу не дали позитивного р езультату, податковий орган здійснює за платника податкі в та на користь держави заход и щодо залучення додаткових джерел погашення суми податк ового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а за їх недостатн ості - шляхом продажу інших ак тивів такого платника податк ів.
Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» фінансові (штраф ні) санкції, суми недоїмки, пен і, накладені (застосовані) орг анами державної податкової с лужби України, сплачуються п латниками податків добровіл ьно або стягуються у судовом у порядку органами державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами”платник податків зобов'язаний самос тійно сплатити суму податков ого зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декл арації, протягом десяти кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем відповідного гра ничного строку, передбаченог о підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 цього Закону для подання по даткової декларації. У разі к оли відповідно до закону кон тролюючий орган самостійно в изначає податкове зобов'язан ня платника податків за прич инами, не пов'язаними із поруш енням податкового законодав ства, платник податків зобов 'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язанн я у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за ї х відсутності - протягом трид цяти календарних днів від дн я отримання податкового пові домлення про таке нарахуванн я.
У строк, встановлений підп унктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”. Відповідач податкове зоб ов' язання, визначене рішенн ями про застосування фінансо вих санкцій самостійно не сп латив. В адміністративному п орядку зазначене вище рішенн я про застосування фінансови х санкцій Відповідач не оска ржував.
Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України “Про держа вну податкову службу в Украї ні” державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані Позивачем підтверджують обставини, на які Позивач посилається та ї х обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи Позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, ст. ст. 3,5 Закону Укр аїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, с уд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції в м. Луганську задовол ьнити повністю.
Стягнути з приватног о підприємства "Герметик плю с Гранула" (код ЄДРПОУ 33112568) в дох од державного бюджету податк овий борг з податку на додану вартість у сумі 802693 грн. та пода тку на прибуток у сумі 795430,16 грн. , а всього у сумі 1598123,16 грн.(один м ільйон п'ятсот дев'яносто віс ім тисяч сто двадцять три грн . 16 коп.), звернувши стягнення на активи платника податків.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений Кодексом ад міністративного судочинств а, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову прого лошено у відсутність особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Суддя Смішлива Т.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9677435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні