Справа № 487/7680/20
Провадження № 1-кс/487/2380/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.05.2021 рокуСлідчий суддяЗаводського районногосуду містаМиколаєва ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовихзасідань ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняслідчого Третьогослідчого відділу(здислокацією ум.Кропивницькому)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Миколаєві, ОСОБА_3 у кримінальному провадженню №62020150000001119 від 13.11.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.425 ККУкраїни про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
27.04.2021року слідчий Третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Кропивницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором Кропивницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері ОСОБА_4 в рамках здійснення досудового розслідування кримінального правопорушення, відомості про вчинення якого 13.11.2020 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань (надалі - ЄРДР) за №62020150000001119, ініціював перед слідчим суддею вказане клопотання, в якому просив надати слідчому Третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Кропивницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 , а також прокурору Кропивницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері ОСОБА_4 дозвіл на тимчасовий доступ до зразка-еталону светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 який перебуває у володінні військової частини НОМЕР_1 та знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю його вилучення (здійснення його виїмки).
Клопотання мотивоване тим, що відповідно до ч.2 ст.9 КПКУкраїни прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, з метою реалізації покладених на органи Державного бюро розслідувань завдань слідство також доходить до висновку про необхідність вилучення з метою забезпечення проведення товарознавчої експертизи зразка-еталону светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ). Необхідність вилучення зазначеного вище зразка-еталону светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 обумовлена необхідністю виконання передбачених чинним Кримінальним процесуальним кодексом України завдань кримінального провадження та у сукупності з іншими наявними в матеріалах досудового розслідування доказами дозволить, зокрема, встановити або ж спростувати наявність в діях членів тендерного комітету військової частини НОМЕР_1 об`єктивної сторони складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.425ККУкраїни. З огляду на приписи чинного законодавства України слідство також доходить до висновку про неможливість вилучення вказаної речі в порядку іншому, ніж передбачений ст.ст.159-166КПКУкраїни, а відтак слідство звертається до слідчого судді з цим клопотанням.
Слідчий до судового засідання не з`явився, надав до суду заяву, у якій просив проводити розгляд справи без його участі, клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Відповідно до ст. 163 КПК України клопотання про тимчасовий доступ до документів розглянуто за відсутності особи, у володінні якої знаходяться документи.
Перевіривши клопотання, матеріали, якими слідчий його обґрунтував, включаючи витяг з ЄРДР щодо кримінального провадження, в рамках якого воно подано, слідчий суддя дійшов наступного.
Із матеріалів клопотання вбачається, що Третім слідчим відділом (з дислокацією у м.Кропивницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні№62020150000001119, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2020 із попередньою правовою кваліфікацією за ч.3 ст.425ККУкраїни.
З наявних наразі матеріалів досудового розслідування вбачається, що 29.07.2020 на адресу військової частини НОМЕР_1 на вих. №350/313/4/75 від 24.06.2020 надійшла телеграма начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 від 27.07.2020.
За змістом зазначеної вище телеграми з метою продовження роботи по закупівлі льотно-технічного обмундируванням авіаційних частин ІНФОРМАЦІЯ_3 у 2020році, відповідно до виділеного фінансового ресурсу за КПК НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , код 024/3, проведено погодження у відповідних посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_5 та затвердження зразків-еталонів льотно-технічного обмундирування та надано на адресу військової частини, зокрема, светр вовняний.
Відповідно до пункту першого резолютивної частини командиру військової частини НОМЕР_1 запропоновано своєчасно та якісно організувати проведення процедури закупівлі у відповідності чинного законодавства. Для проведення процедури надано уточнену потребу льотно-технічного обмундирування, зокрема: №з/п 3.; найменування Светр вовняний (виділено маркером помаранчевого кольору поверх друкованого тексту); номенклатурний номер НОМЕР_3 (Л8170003Y); од.виміру шт.; орієнтована кількість (од.) 3000; орієнтована вартість одиниці (грн.) 1296; орієнтована вартість тис. грн. 3888; термін постачання до 15.12.2020.
Відповідно до пункту четвертого резолютивної частини звернено увагу на необхідність при проведенні процедури закупівлі неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства і нормативних документів.
У подальшому тендерним комітетом військової частини НОМЕР_1 було внесено зміни до річного плану закупівель на 2020рік військової частини НОМЕР_1 та рамках оголошено процедуру відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1
24.09.2020 між військовою частиною НОМЕР_1 (далі в/ч НОМЕР_1 ), в особі командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_6 , та товариством з обмеженою відповідальністю трикотажний комбінат « ІНФОРМАЦІЯ_6 »(далі ТОВ), в особі директора ОСОБА_7 , було укладено договір №75 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів (за кошти Державного бюджету України)(далі договір).
За договором, укладеним відповідно до рішення тендерного комітету в/ч НОМЕР_1 (протокол від 18.09.2020 №135) в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ТОВ зобов`язувалося у 2020 році поставити в/ч НОМЕР_1 спеціальний робочий одяг (18130000-9) «Светр вовняний» (далі товар), загальною кількістю 3000 (три тисячі) штук, на загальну суму 3 780 000,00 (три мільйони сімсот вісімдесят тисяч) гривень, виходячи з ціни за одиницю товару 1260,00 (одна тисяча двісті шістдесят)гривень.
Відповідно до звіту про виконання договору про закупівлю UA-2020-09-03-002796-b, сформованого 16.12.2020, станом на дату формування звіту договір було виконано в повному обсязі та, зокрема, в/ч НОМЕР_1 сплачено ТОВ за договором 3780000,00(три мільйони сімсот вісімдесят тисяч)гривень.
Разом із тим, відповідно до висновку експерта від 05.02.2021 №СЕ-19/108-21/1190-ВМ ринкова вартість станом на 24.09.2020 наданих на дослідження в кількості 3(трьох) одиниць предметів «Светр вовняний» «ДК021:2015: 18130000-9 Спеціальний робочий одяг» (попередньо вилучених з в/ч НОМЕР_1 в ході виконання ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів) за кожну одиницю окремо могла складати 513,33 (п`ятсот тринадцять гривень тридцять три копійки) гривень.
З урахуванням викладеного, слідством попередньо встановлено можливе перевищення визначеної договором ціни за одиницю товару порівняно з фактичною ринковою вартістю аналогічного товару у 2,45рази, внаслідок чого ймовірно заподіяно істотну шкоду в розмірі 2240010,00 (два мільйони двісті сорок тисяч десять)гривень.
Зазначене стало можливими внаслідок порушення членами тендерного комітету військової частини НОМЕР_1 положень чинного законодавства України в сфері публічних закупівель.
Зокрема, відповідно до п.п.2, 6 ч.1 ст.5 ЗаконуУкраїни«Про публічні закупівлі»(далі Закон) закупівлі здійснюються за принципами, зокрема, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч.ч.1, 6 ст.11Законувідповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.
Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Відповідно до ч.1 ст.13 та ч.1 ст.20 Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування конкурентної процедури відкритих торгів, що є основною процедурою закупівлі.
Згідно з п.4 ч.2 ст.21Законуоголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, інформацію щодо очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до п.10 ч.2 ст.22 Законуу тендерній документації зазначаються, зокрема, відомості щодо переліку критеріїв оцінки та методики оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Згідно з п.8 оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони (предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг» Светр вовняний), затвердженого протоколом засідання тендерного комітету військової частини НОМЕР_1 від 03.09.2020 №119/2020, єдиним критерієм оцінки цінової пропозиції було визначено ціну.
При цьому відповідно до п.11 ч.1 ст.9 Законурозроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі віднесено до однієї з основних функцій Уповноваженого органу, яким наразі є ІНФОРМАЦІЯ_7 .
На виконання положень п.11 ч.1 ст.9 Законунаказом ІНФОРМАЦІЯ_7 від 18.02.2020 №275 було затверджено Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі Примірна методика).
Згідно з п.1 розділуІ Примірної методики ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону.
Відповідно до розділуІІ Примірної методики визначення замовником очікуваної вартості складається з таких етапів: визначення потреби в товарах, роботах, послугах; формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик; аналіз ринку; визначення вимог до умов поставки і оплати; визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.
Згідно з розділомІІІ Примірної методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися методами: розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін; розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів; розрахунку очікуваної вартості робіт.
Зокрема, згідно з п.1 розділуІІІ Примірної методики метод порівняння ринкових цін це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, що передбачає можливість отримання інформації про ціну товарів та послуг, зокрема, способами здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну; направлення не менше трьох письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Відповідно до п.2 розділуІІІ Примірної методики у разі обмеженої конкуренції на ринку певного товару чи послуги та неможливості отримання достатньої кількості інформації щодо актуальних ринкових цін доцільно застосовувати метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін минулих закупівель.
Для розрахунку очікуваної вартості можуть використовуватись як ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних товарів/послуг, так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют (у разі, якщо в наявності є валютна складова в ціні товару/послуги), які приведені до єдиних умов. Як інформаційні джерела використовуються: для індексу інфляції офіційний веб-сайт ІНФОРМАЦІЯ_8 , для курсів іноземних валют офіційний веб-сайт ІНФОРМАЦІЯ_9 .
З метою встановлення поточних цін, до цін попередніх закупівель застосовується коефіцієнт індексації, розрахований за допомогою калькулятора індексації на офіційному веб-сайті державної служби статистики України. Базисним місяцем, який застосовується для розрахунку коефіцієнта індексації, є місяць, наступний за місяцем укладання угоди у минулому періоді; коефіцієнт індексації розраховується відносно місяця, що передує місяцю, у якому здійснюється розрахунок очікуваної вартості.
Коефіцієнти індексації розраховуються щодо кожного джерела інформації про ціни. В подальших розрахунках очікуваної вартості використовується мінімальний коефіцієнт індексації.
За викладеного вище в діях членів тендерного комітету військової частини НОМЕР_1 наразі вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.425ККУкраїни, а саме: недбале ставлення військової службової особи до служби, якщо це заподіяло істотну шкоду, вчинене в умовах особливого періоду, крім воєнного стану.
Враховуючи, що відповідно до ч.2 ст.9 КПКУкраїни прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, з метою реалізації покладених на органи Державного бюро розслідувань завдань слідство доходить до висновку про необхідність одержання висновку експерта щодо ринкової вартості станом на 27.07.2020 та 03.09.2020 зразка-еталону светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1
З цією метою постановою від 30.03.2021 слідчим у кримінальному провадженні-слідчим Третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Кропивницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 призначено товарознавчу експертизу, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Разом із тим, відповідно до п.1.4 розділуІV Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5 (в редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 №1950/5), разом з документом про призначення товарознавчої експертизи (залучення експерта) експерту надається об`єкт дослідження.
Водночас станом на 30.03.2021 зразок-еталон светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 з урахуванням положень чинного законодавства України, перебуває у володінні військової частини НОМЕР_1 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження (ст. 131 КПК України).
Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
За змістом ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором. У клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Відповідно до частин 5 та 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання відповідає вимогам ст. 160 КПК України, слідчим доведено наявність обставин, на які він посилається, та наявність підстав, передбачених частинами 5-7 ст. 163 КПК України, отримати необхідні документи іншим способом неможливо, а тому є підстави для задоволення клопотання. При цьому судом враховується, що з огляду на суть кримінального правопорушення, за яким здійснено правову кваліфікацію кримінального провадження та обсяг слідчих дій, які необхідно вчинити для проведення повного та всебічного досудового розслідування, такий ступінь втручання щодо зазначених вище документів, повністю виправдовує потреби досудового розслідування.
З урахуванням викладеного і керуючись статтями132,160,163,164 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчогоТретього слідчоговідділу (здислокацією ум.Кропивницькому)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Миколаєві, ОСОБА_3 у кримінальному провадженню №62020150000001119 від 13.11.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.425 ККУкраїни про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати слідчому Третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Кропивницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 , а також прокурору Кропивницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері ОСОБА_4 дозвіл на тимчасовий доступ до зразка-еталону светра вовняного (код ДК 021:2015: 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг») відповідно до технічного завдання (Додаток3) та технічного опису «Светр вовняний. Загальні технічні вимоги» в рамках процедури відкритих торгів через авторизований електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( ІНФОРМАЦІЯ_1 який перебуває у володінні військової частини НОМЕР_1 та знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю його вилучення (здійснення його виїмки).
Строк дії ухвали до 11.06.2021 року (включно).
Роз`яснити положення частини 1статті 166 КПК України, згідно яким, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів, може бути постановлена ухвала про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання і вилучення вказаних документів.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2021 |
Оприлюднено | 28.05.2024 |
Номер документу | 96789353 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Миколаєва
Гаврасієнко В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні