Рішення
від 11.05.2021 по справі 600/712/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/712/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лелюка О.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Приватного малого підприємства Віоріка про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

У С Т А Н О В И В :

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до суду з позовом до Приватного малого підприємства Віоріка про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позивач просить суд застосувати до Приватного малого підприємства Віоріка (код ЄДРПОУ - 21444741) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію приміщень магазинів Віоріка-1 за адресою: вул. Шевченка, 10, с. Грубна, Сокирянської міської громади, Дністровського району Чернівецької області магазину Віоріка-2 за адресою: вул. Центральна, 76, с. Грубна, Сокирянської міської громади, Дністровського району Чернівецької області до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 08 лютого 2021 року №9, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на те, що за результатами проведеної позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки в приміщеннях Приватного малого підприємства Віоріка за адресами: вул. Шевченка, 10, та вул. Центральна, буд. 76, с. Грубна, Сокирянського району, Чернівецької області, виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, про що складено акт від 08 лютого 2021 року №9.

У зв`язку з цим, посилаючись на норми Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою суду від 01 березня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження задоволено та визначено відповідачу п`ятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяви із запереченнями щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження; встановлено строк для подання заяв по суті справи.

Відповідно до матеріалів справи 02 березня 2021 року на адресу відповідача, яка зазначена в позовній заяві, було відправлено ухвалу суду від 01 березня 2021 року.

Вказану ухвалу відповідач отримав 11 березня 2021 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.

Однак відповідач не скористався своїм правом подати відзив на позовну заяву у встановлений судом строк.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін про розгляд справи в судовому засіданні за їх участю, суд вважає за можливе розглянути дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши повідомлені обставини, які є достатніми для ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Приватне мале підприємство Віоріка (код ЄДРПОУ 21444741) зареєстроване як юридична особа з 25 травня 1995 року за адресою: 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна.

Відповідно до статті 67 Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V, Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 12 листопада 2018 року №611, наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області "Про проведення позапланових перевірок" №14 від 20 січня 2021 року, посвідчення Управління ДСНС України у Чернівецькій області на проведення заходу державного нагляду (контролю) №134 від 20 січня 2021 року провідним інспектором Сокирянського РС УДСНС України у Чернівецькій області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Багрієм Д.Б. у період з 02 лютого 2021 року по 08 лютого 2021 року проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки - Приватним малим підприємством Віоріка , що знаходиться за адресою: 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Шевченка, 10 (магазин Віоріка-1 ПМП Віоріка ) та 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Центральна, 76 , (магазин Віоріка-2 ПМП Віоріка ).

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) складено акт від 08 лютого 2021 року №9.

Перевіркою встановлені порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначеного суб`єкта господарювання:

1) в магазині Віоріка-1 ПМП Віоріка :

- приміщення магазину не забезпечено знаками безпеки у відповідності до ДСТУ ISO6309:2007;

- з усіма працівниками магазину не проведено інструктажі з питань пожежної безпеки. Журнали реєстрації інструктажів відсутні;

- керівником у встановленому законодавством порядку не пройдено навчання з питань цивільного захисту, у тому числі пожежної та техногенної безпеки;

- суб`єктом господарювання здійснюється використання об`єкту нерухомості без декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;

- дерев`яні елементи горищних покриттів будівлі (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту;

- в торговому та побутовому приміщеннях магазину допускається експлуатація електророзетки встановленої на горючій основі;

- в торговому та побутовому приміщеннях магазину допускається експлуатація несертифікованих електроподовжувачів;

- в побутовому приміщенні магазину допускається експлуатація електросвітильників із лампами розжарювання підвішених на струмопроводі та без захисних скляних ковпаків (розсіювачів);

- не виконано заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- лінії живлення побутових кондиціонерів (груп кондиціонерів) не забезпечено окремим автономним пристроєм (пристроями) електричного захисту.

- система протипожежного захисту (автоматична пожежна сигналізація) утримується несправною та не забезпечено її обслуговування у відповідності до регламенту експлуатації;

- територію, будинки та приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння у відповідності до норм належності;

- не виконано технічне обслуговування наявних вогнегасників у відповідності до вимог;

2) в магазині Віоріка-2 ПМП Віоріка :

- приміщення магазину не забезпечено знаками безпеки у відповідності до ДСТУ ISO6309:2007;

- з усіма працівниками магазину не проведено інструктажі з питань пожежної безпеки. Журнали реєстрації інструктажів відсутні;

- керівником у встановленому законодавством порядку не пройдено навчання з питань цивільного захисту, тому числі пожежної та техногенної безпеки;

- суб`єктом господарювання здійснюється використання об`єкту нерухомості без декларації відповідності матеріально технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;

- дерев`яні елементи горищних покриттів будівлі (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту;

- в торговому та побутовому приміщеннях магазину допускається експлуатація електророзетки встановленої на горючій основі;

- в торговому та побутовому приміщеннях. магазину допускається експлуатація несертифікованих електроподовжувачів;

- в побутовому приміщенні магазину допускається експлуатація електросвітильників із лампами розжарювання підвішених на струмопроводі та без захисних скляних ковпаків (розсіювачів);

- не виконано заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- лінії живлення побутових кондиціонерів (груп кондиціонерів) не забезпечено окремим автономним пристроєм (пристроями) електричного захисту.

- система протипожежного захисту (автоматична пожежна сигналізація) утримується несправною та не забезпечено її обслуговування у відповідності до регламенту експлуатації;

- територію, будинки та приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння у відповідності до норм належності;

- наявні вогнегасники встановлено у важкодоступних місцях та з порушенням вимог;

- не виконано технічне обслуговування наявних вогнегасників у відповідності до вимог.

За невиконання протипожежних заходів провідним інспектором Сокирянського РС УДСНС України у Чернівецькій області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Багрієм Д.Б. складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до статті 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення серії ЧВ №042742 від 05 лютого 2021 року та прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення серії ЧВ №007318 від 05 лютого 2021 року, якою директора ПМП Віоріка ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у виді штрафу у розмірі 102,00 грн.

Рапортом головного інспектора Сокирянського РС УДСНС у Чернівецькій області підполковника служби цивільного захисту Мостового О.В. до заступника начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби цивільного захисту І. Диниса запропоновано припинити подальшу експлуатацію будівель магазинів Віоріка-1 , розташованого за адресою: 60220, Чернівецька область, Дністровський район, Сокирянська міська громада, село Грубна, вул. Шевченка, буд. 10 , та магазину Віоріка-2 розташованого за адресою: 60220, Чернівецька область, Дністровський район, Сокирянська міська громада, село Грубна, вул. Центральна, буд. 76, ПМП Віоріка до повного виконання виявлених порушень.

За наведених обставин Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до адміністративного суду з даним позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон №877-V).

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з абзацом 1 частини п`ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.

Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

У відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 12 листопада 2018 року №661.

Отже, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Як вбачається з обставин справи, територіальним органом ДСНС було проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки - Приватне мале підприємство Віоріка , що знаходиться за адресою: 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Шевченка, 10 (магазин Віоріка-1 ПМП Віоріка ) та 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Центральна, 76 , (магазин Віоріка-2 ПМП Віоріка ).

За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, при цьому ризиком настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності зазначено - пожежа, надзвичайна ситуація.

З характеру порушень, встановлених актом перевірки, та які не усунуті на час розгляду справи, останні є суттєвими, оскільки можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища і, як наслідок, можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

При цьому, вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі Приватного малого підприємства Віоріка , що знаходиться за адресою: 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Шевченка, 10 (магазин Віоріка-1 ПМП Віоріка ) та 60220, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, вул. Центральна, 76 , (магазин Віоріка-2 ПМП Віоріка ), що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Суд звертає увагу на те, що у даному випадку виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

Водночас, існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі №823/589/16.

Згідно зі статтею 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з наявними у справі матеріалами порушення, зафіксовані в акті від 08 лютого 2021 року №9, відповідачем не усунуто.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), про який просить позивач.

Згідно із пунктом 3 частини першої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не скористався своїм правом подати відзив на позов у встановлений судом строк і, відповідно, не надав суду жодних доводів щодо безпідставності заявлених позовних вимог.

Отже, заявлений позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись статтями 9, 72, 73, 74, 77, 90, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Приватного малого підприємства Віоріка про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.

Застосувати до Приватного малого підприємства Віоріка захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію приміщень магазинів Віоріка-1 за адресою: вул. Шевченка, 10, с. Грубна, Сокирянської міської громади, Дністровського району Чернівецької області магазину Віоріка-2 за адресою: вул. Центральна, 76, с. Грубна, Сокирянської міської громади, Дністровського району Чернівецької області до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 08 лютого 2021 року №9, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено 11 травня 2021 року.

Повне найменування учасників процесу: позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Комарова 1-А, 58018, код ЄДРПОУ 38595868); відповідач - Приватне мале підприємство Віоріка (Чернівецька область, Сокирянський район, с. Грубна, код ЄДРПОУ 21444741).

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2021
Оприлюднено12.05.2021
Номер документу96796591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/712/21-а

Рішення від 11.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні