Рішення
від 11.05.2021 по справі 420/3268/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3268/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправним і скасування наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-861/13-21-сг від 03.02.2021 про відмову Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області у наданні згоди на поділ земельних ділянок з кадастровими №№ 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031 та зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Одеській області прийняти рішення про надання згоди Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області на поділ земельних ділянок з кадастровими №№ 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031 задля виключення з них земель, на яких розташовуються пам`ятки археології місцевого значення.

Ухвалою суду від 09.03.2021р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що Указом Президента України № 449/2020 від 15.10.2020 Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин з метою забезпечення подальшого здійснення реформ у сфері земельних відносин та створення умов для реалізації прав громадян України і територіальних громад у цій сфері Кабінету Міністрів України (далі КМУ) доручено активізувати діяльність із передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність; опрацювати питання щодо стимулювання оформлення територіальними громадами права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, передані з державної власності. За межами населених пунктів Красносільської сільської ради знаходяться земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, які зареєстровані в державному земельному кадастрі за № № 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:097 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031 і щодо яких вирішується питання про їх передачу у комунальну власність Красносільської територіальної громади, для їх подальшого продажу на земельних торгах, (копія публічної кадастрової карти та інформації з державного земельного кадастру додається). У відповідності з листом Управління культури, національностей, релігії та охорони об`єктів культурної спадщини № 01-13/2480 від 21.06.2019 на частині вищевказаних ділянок розташовуються пам`ятки археології місцевого значення і передача вказаних ділянок у комунальну власність можлива лише за умови виключення земель державної власності, а саме місць, де розташовуються пам`ятки археології місцевого значення та переважна частина вищевказаних ділянок пам`ятками археології місцевого значення не зайнята. Позивач вказав, що у зв`язку з зазначеним, задля виконання Указу Президента України та Постанови Кабінету Міністрів України, діючи в інтересах членів територіальної громади, з метою виключення земель, на яких розташовуються пам`ятки археології місцевого значення, Красносільська сільська рада звернулася до Головного управління (далі ГУ) Держгеокадастру в Одеській області з клопотанням про надання згоди на поділ вищеперерахованих земельних ділянок, однак наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-861/13-21-сг від 03.02.2021 відмовлено Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області у наданні згоди на поділ земельних ділянок. Позивач, зазначивши, що неправомірна та невмотивована відмова ГУ Держгеокадастру в Одеській області у наданні згоди на поділ земельних ділянок, з метою виключення земель на яких розташовуються пам`ятки археології місцевого значення, створює нездоланні перешкоди для визначення земель історико-культурного призначення та для передачі у комунальну власність Красносільської сільської ради земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, для їх подальшого продажу на земельних торгах та порушує права та інтереси кожного мешканця Красносільської територіальної громади, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

05.04.2021р. до суду від Головного управління Держгеокадастру в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що оскаржуваний наказ є правомірним та таким, що не підлягає скасуванню. Так, відповідач вказав, що виключний перелік документів, який включає технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, наведено у статті 56 Закону. Поділити земельну ділянку може сам власник земельної ділянки або за його згодою землекористувач. Спірні земельні ділянки, відповідно до відомостей про земельні ділянки відносяться до категорії земель сільськогосподарського призначення, землі запасу. Позивачем при поданні клопотання не надано документів на підтвердження того, що він є власником запитуваних земельних ділянок або землекористувачем, з тих підстав позивачу правомірно відмовлено у наданні згоди на поділ земельних ділянок. Окремо відповідач звертає увагу, що клопотання Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області від 24.12.2020р. №05-11/5053 про надання згоди на поділ земельних ділянок підписано особисто головою Красносільської ради, в той час як виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Красносільський сільський голова Архірій Марина звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із клопотанням про надання згоди на поділ земельних ділянок з кадастровими №№ 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031, з метою виключення з них земель на яких розташовуються пам`ятки археології місцевого значення.

Наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-861/13-21-сг від 03.02.2021 відмовлено Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області у наданні згоди на поділ земельних ділянок з кадастровими №№ 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031, відповідно до ст.ст. 15-1, 22, 79-1, 122 Земельного кодексу України.

Частиною 2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Згідно із ч.1,2 ст. 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Указом Президента України Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин від 15 жовтня 2020 року № 449/2020, з метою забезпечення подальшого здійснення реформ у сфері земельних відносин та створення умов для реалізації прав громадян України і територіальних громад у цій сфері постановлено Кабінету Міністрів України: активізувати діяльність із передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність; опрацювати питання щодо стимулювання оформлення територіальними громадами права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, передані з державної власності.

В свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин від 16 листопада 2020 р. № 1113, з метою забезпечення виконання Указу Президента України від 15 жовтня 2020 р. № 449 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» постановлено Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру забезпечити передачу з 17 листопада 2020р. земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного кодексу України.

Частиною 1 ст.117 Земельного кодексу України встановлено, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.

Згідно інформації з Державного земельного кадастру, земельні ділянки з кадастровими № № 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031 відносяться до земель запасу, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення.

Як вбачається з листа Департаменту культури, національностей, релігій та охорони об`єктів культурної спадщини Одеської облдержадміністрації від 21.06.2019р. адресованого виконуючому голови Красносільської сільської ради Гордузенко Н.В., на території земельних ділянок з кадастровими №№ 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, діє обмеження, а саме розташування пам`яток археології та об`єктів археологічної спадщини та їх охоронні зони. Передача у комунальну власність вищезгаданих ділянок можлива лише за умови виключення земель державної власності, а саме земель, де розташовуються пам`ятки археології місцевого значення, з меж вищезгаданих земельних ділянок.

У зв`язку з викладеним, Красносільський сільський голова Архірій Марина звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із клопотанням про надання згоди на поділ земельних ділянок з кадастровими № № 5122782600:01:004:0710, 5122782600:01:004:0728, 5122782600:01:004:0702, 5122782600:01:004:0703, 5122782600:01:004:0970, 5122785100:01:001:0568, 5122782600:01:001:1031, з метою виключення з них земель на яких розташовуються пам`ятки археології місцевого значення.

Однак, пунктом 34 частини 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні 21 травня 1997 року280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Таким чином, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні визначено обов`язок виключно на пленарних засіданнях селищної ради вирішувати питання регулювання земельних відносин, в тому числі і питання звернення відповідної сільської ради з клопотанням про надання згоди на поділ земельних ділянок.

Враховуючи вищевикладене та те, що Красносільський сільський голова звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із заявою щодо регулювання земельних відносин одноособово, з порушенням порядку такого звернення, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для скасування наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-861/13-21-сг від 03.02.2021р. про відмову Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області у наданні згоди на поділ земельних ділянок та відповідно про відсутність підстав для зобов`язання Головне управління Держгеокадастру в Одеській області прийняти рішення про надання згоди Красносільській сільській раді Одеського району Одеської області на поділ земельних ділянок.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов позивача задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області - відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2021
Оприлюднено14.05.2021
Номер документу96825775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3268/21

Рішення від 11.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні