Рішення
від 11.05.2021 по справі 640/26585/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 травня 2021 року м. Київ № 640/26585/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Департамент перспективного будівництва про стягнення податкового боргу В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у м. Києві (далі також - позивач, ГУ ДПС у м. Києві) до Товариства з обмеженою відповідальністю Департамент перспективного будівництва (код ЄДРПОУ 33999315, адреса місцезнаходження: 03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, 5, офіс 16) (далі також - відповідач, Товариство) про стягнення з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, податкового боргу на загальну суму 374 840,97 грн

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача заборгованості перед бюджетом по сплаті податку на додану вартість (всього 326 292,97 грн.), податку на прибуток (всього 48 038 грн.) та щодо оплати адміністративного штрафу (510 грн.), застосованого відповідно до норм Податкового кодексу України. Ця податкова заборгованість виникла у зв`язку з не сплатою та несвоєчасною сплатою Товариством сум грошових зобов`язань (штрафів), застосованих до платника контролюючим органом згідно податкових повідомлень-рішень від 12.03.2020 за №0181050304, №0182050304, №0183050304, №0180050304 і №0179050304.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі №640/26585/20 за вказаним позовом та цю справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дану ухвалу надіслано на адресу ТОВ Департамент перспективного будівництва (03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, 5, офіс 16), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №0105105956718, яка в силу положень ч. 4 ст. 124, п. 4 ч. 1 ст. 127 та ч. 6 ст. 251 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній станом на день вчинення відповідної процесуальної дії) вважається врученою відповідачу.

Таким чином, в розумінні процесуальних норм відповідач був належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його процесуальні права та обов`язки, зокрема, про право подати до суду відзив на позов або заяву про визнання позову.

Однак у встановлений судом строк відповідач відзив на позов та жодні інші документи до суду не подав.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи та прийняття рішення у справі по суті з огляду на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Департамент перспективного будівництва (код ЄДРПОУ 33999315, адреса місцезнаходження: 03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, 5, офіс 16) перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві як платник податків.

З текстів позовної заяви, довідки-розрахунку заявленої до стягнення суми податкового боргу, витягів з інтегрованої картки платника податків за 2020 рік, вбачається, що розмір податкового боргу відповідача перед бюджетом станом на день звернення позивача із цим позовом до суду становив 374 840,97 грн. (з них: по податку на додану вартість - 326 292,97 грн. (з яких недоїмка - 157 304,45 грн., штрафні санкції - 40 241 грн., пеня - 128 750,52 грн.), по податку на прибуток - 48 038 грн. (з них: недоїмка - 38 022 грн., штрафні санкції - 10 016 грн.) та сума штрафу 510 грн.

За даними контролюючого органу заявлена до стягнення сума податкової заборгованості виникла у зв`язку з не сплатою Товариством:

- грошового зобов`язання по податку на додану вартість у сумі 201 035 грн. (з них податкове зобов`язання - 160 828 грн., штрафні санкції - 40 207 грн.), визначеного платнику ГУ ДПС у м. Києві згідно податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0182050304 (акт перевірки від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315);

- суми штрафу в розмірі 34 грн., визначеного платнику ГУ ДПС у м. Києві згідно податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0181050304 (акт перевірки від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315) за несвоєчасне погашення грошового зобов`язання по податку на додану вартість у сумі 170 грн.;

- грошового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 47 528 грн. (з них податкове зобов`язання - 38 022 грн., штрафні санкції - 9 506 грн.), визначеного платнику ГУ ДПС у м. Києві згідно податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0183050304 (акт перевірки від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315);

- суми штрафу в розмірі 510 грн., визначеного платнику ГУ ДПС у м. Києві згідно податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0180050304 (акт перевірки від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315) за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток;

- суми штрафу в розмірі 510 грн., визначеного платнику ГУ ДПС у м. Києві згідно податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0179050304 (акт перевірки від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315) у зв`язку з не наданням платником в ході перевірки первинних документів у повному обсязі.

Крім того, ГУ ДПС у м. Києві за результатами проведеної документальної перевірки (акт від 19.02.2020 №46/1-26-15-05-03-04/33999315) нарахувало платнику (відповідачу) в порядку пп. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України суму пені (128 750,52 грн.) на суму заниженого платником податкового зобов`язання з податку на додану вартість.

За даними позивача перелічені податкові повідомлення-рішення були вручені платнику 16.03.2020. Жодні документальні докази на спростування наведених обставин та що, підтверджують оскарження платником (відповідачем) у досудовому та/або судовому порядку описаних вище податкових повідомлень-рішень, скасування таких рішень сторони до суду не подали.

Також суд встановив, що 23.07.2020 Головне управління ДФС у м. Києві виставило ТОВ Департамент перспективного будівництва податкову вимогу за №68627-10, відповідно до якої станом на 22.07.2020 за відповідачем обліковувався податковий борг по податках та штрафах на загальну суму 375 350,97 грн.

Документальні докази оскарження та скасування в досудовому/судовому порядку цієї податкової вимоги сторони до суду не подали та про існування таких суд не повідомили.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України), платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з абз. 1 п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Поряд з цим, за змістом норм п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

При цьому, у силу норм абз. 4 п. 56.18 ст. 56 ПК України, при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Крім того, за змістом норм пп. 129.1.2 п. 129.1, пп. 129.3.4-1 п. 129.3, п. 129.4 ст. 129 ПК України при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження нараховується пеня, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Нарахування пені, передбаченої підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, закінчується в день настання строку погашення грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами перевірки. Така пеня нараховується в день закінчення її нарахування за весь період заниження податкового зобов`язання, починаючи з дня, визначеного підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, по день закінчення.

На суми заниження податкового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.2 та 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті, нараховується пеня за кожний календарний день заниження податкового зобов`язання, включаючи день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

В розумінні пп. 14.1.39 і пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності; податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Також податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 цього Кодексу).

Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

В силу норми п. 59.3 ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Нормами п. 95.1 і 95.2 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

При цьому, в силу положень п. 102.4 ст. 102 ПК України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Беручи до уваги наведені норми Кодексу та виходячи з обсягу встановлених у справі обставин, суд дійшов висновку, що суми грошових зобов`язань та штрафів, визначені відповідачу згідно податкових повідомлень-рішень від 12.03.2020 за №0181050304, №0182050304, №0183050304, №0180050304 і №0179050304 є узгодженими у досудовому порядку та, відповідно набули статусу податкового боргу.

Станом на день розгляду справи в суді сторонами доказів сплати заявленої до стягнення суми податкового боргу повністю або частково до суду не подано.

Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до п. 20.1.34 ч. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Отже, беручи до уваги те, що податкову заборгованість в загальній сумі 374 840,97 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, та наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, а доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог контролюючого органу.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) до Товариства з обмеженою відповідальністю Департамент перспективного будівництва (код ЄДРПОУ 33999315, адреса місцезнаходження: 03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, 5, офіс 16) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Департамент перспективного будівництва (код ЄДРПОУ 33999315, адреса місцезнаходження: 03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, 5, офіс 16), в дохід державного бюджету податковий борг у загальній сумі 374 840,97 грн. (триста сімдесят чотири тисячі вісімсот сорок гривень 97 копійок), з них: по податку на додану вартість - 326 292,97 грн. (триста двадцять шість тисяч двісті дев`яносто дві гривні 97 копійок), по податку на прибуток приватних підприємств - 48 038 грн. (сорок вісім тисяч тридцять вісім гривень) та штраф - 510 грн. (п`ятсот десять гривень).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.05.2021
Оприлюднено14.05.2021
Номер документу96827567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/26585/20

Рішення від 11.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні