Рішення
від 11.05.2021 по справі 160/1091/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2021 року Справа № 160/1091/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маковської О.В. розглянувши в порядку письмового провадження у м.Дніпро справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вісонс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) та ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Вісонс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712888/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 337 від 04.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №337 від 04.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712886/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №347 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №347 від 05.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712873/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №348 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №348 від 05.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712883/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №349 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №349 від 05.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712889/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №358 від 06.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №358 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712894/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №359 від 06.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №359 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712892/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №366 від 07.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №366 від 07.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712881/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №367 від 07.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №367 від 07.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712885/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №368 від 07.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №368 від 07.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1738258/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №369 від 07.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №369 від 07.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712895/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №374 від 08.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №374 від 08.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712874/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №375 від 08.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №375 від 08.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712890/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №376 від 08.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №376 від 08.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712891/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 377 від 08.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 377 від 08.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712882/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 379 від 09.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 379 від 09.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712870/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 380 від 09.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 380 від 09.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712879/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 383 від 11.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 383 від 11.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712871/41569115 від 08.07.2020 про відмову у. реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 384 від 11.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 384 від 11.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712887/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 387 від 11.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 387 від 11.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712880/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 390 від 12.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 390 від 12.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712878/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 391 від 12.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 391 від 12.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712877/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 393 від 13.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 393 від 13.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712893/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 394 від 13.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 394 від 13.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712872/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 398 від 14.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 398 від 14.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712876/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 399 від 14.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 399 від 14.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1712885/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 403 від 15.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 403 від 15.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1712884/41569115 від 08.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 404 від 15.05.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 404 від 15.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722677/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 492 від 01.06.2020.

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 492 від 01.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1738255/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 493 від 01.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 493 від 01.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722685/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 494 від 01.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 494 від 01.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацій податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722686/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 495 від 02.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову .службу України зареєструвати податкову накладну № 495 від 02.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722679/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 496 від 02.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 496 від 02.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722681/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 497 від 03.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 497 від 03.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацій податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722678/41569115 від 01.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 498 від 04.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 498 від 04.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактично отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722673/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад податкової накладної № 499 від 05.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №499 від 05.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстр податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722682/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 500 від 08.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №500 від 08.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722689/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 501 від 08.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 501 від 08.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1738260/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 502 від 08.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 502 від 08.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722675/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 503 від 09.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 503 від 09.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722687/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №504 від 09.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №504 від 09.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722669/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №505 від 09.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №505 від 09.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1738259/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 506 від 09.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №506 від 09.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722672/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 507 від 10.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 507 від 10.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області №1722667/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 508 від 10.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 508 від 10.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722668/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 509 від 10.06.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 509 від 10.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1738257/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 587 від 12.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 587 від 12.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722683/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 588 від 12.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №588 від 12.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722676/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 591 від 13.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 591 від 13.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1738256/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 592 від 13.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 592 від 13.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722688/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 593 від 15.06.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 593 від 15.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722671/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 594 від 15.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №594 від 15.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722674/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №595 від 15.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №595 від 15.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722670/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 596 від 15.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №596 від 15.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722680/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 604 від 11.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №604 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 1722684/41569115 від 10.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 605 від 11.06.2020.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №605 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

В обґрунтування позову зазначено, що позивачем, засобами електронного зв`язку, направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, але їх реєстрацію зупинено із посиланням на п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Такі пояснення та документи надано позивачем до контролюючого органу, однак останнім прийнято відповідні рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач зазначає про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних та, як наслідок, відмову в їх реєстрації. Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованими та такими, що порушують норми податкового законодавства, права та охоронювані законом інтереси позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.01.2021 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.01.2021 роз`єднано позовні вимоги у справі №160/17408/20.

В провадженні №160/1091/21 залишено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Вісонс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України про скасування Рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №1738259/40384982 від 15.07.2020 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №506 від 09.06.2020.

Від ДПС України до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією контролюючого органу.

Від ГУ ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції вказує, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення стало ненадання платником податків документів щодо транспортних засобів, якими здійснювались вантажні перевезення.

Від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про заміну відповідача у справі, а саме: ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на правонаступника - відокремлений територіальний підрозділ Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ ВП 44118658).

Розглянувши дане клопотання, суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 вирішено: ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого у тому числі, включено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Наказом ДПС України від 30.09.2020 № 529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Так, 30.09.2020 проведено державну реєстрацію створення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремленого підрозділу юридичної особи - ДПС України, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1000741030008085321.

Наказом ДПС України від 24.12.2020 № 755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893.

Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Таким чином, на теперішній час всі права та обов`язки Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) перейшли до його правонаступника - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).

Згідно зі ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне здійснити процесуальне правонаступництво, шляхом заміни відповідача - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Вісонс зареєстровано юридичною особою 06.09.2017 та перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

Відповідно до даних з ЄДРПОУ основним видом діяльності підприємства є вантажний автомобільний транспорт (49.41).

З матеріалів справи вбачається, що 19.03.2020 між ТОВ Інкотрейдбуд (замовник) та ТОВ Вісонс (перевізник) укладено договір №19/03-20ПП, за яким ТОВ Вісонс зобов`язується перевозити надані йому представником замовника вантажі автотранспортом до пункту призначення, а замовник зобов`язується сплачувати за перевезення вантажу встановлену плату.

Факт надання транспортних послуг підтверджується Актом виконаних робіт №543 від 09.06.2020 та рахунком №553 від 09.06.2020.

ТОВ Вісонс для перевезення вантажів та здійснення господарської діяльності орендувало вантажні автомобілі згідно договору №НОЕ 725073 від 20.01.2020, №НОЕ 725035 від 15.01.2020, №НОЕ 725054 від 16.01.2020, ННО 731283, ННХ 436002, ННХ436003, НОЕ 725075, ННС 445782, ННО 761330, НОЕ 725911.

Позивачем складена податкова накладна №506 від 09.06.2020 на суму 4000,00 грн. та направлена на реєстрацію до ЄРПН.

З матеріалів справи вбачається, що реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН.

Позивачем направлено на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №506 від 09.06.2020, реєстрацію якої зупинено.

Проте, Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято Рішення від 15.07.2020 №1738259/41569115 про відмову в реєстрації податкової накладної №506 від 09.06.2020.

Підставою для прийняття даного рішення стало ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні опис), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В додатковій інформації зазначено: транспортні засоби .

Не погодившись з рішеннями ГУ ДПС у Дніпропетровській області позивач звернувся за захистом порушеного права до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, який набрав чинності 01.02.2020 (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної /розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як вже було встановлено судом, реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідач п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 3 до Порядку №1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій. Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, суд звертає увагу контролюючого органу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних, контролюючий орган вказав, що господарська операція платника податків відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зауважує, що зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, надіслана позивачу квитанція містять пропозицію щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Отже, під час зупинення реєстрації податкових накладних відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає приписам пунктів 6, 7 Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №1245/34216 13.12.2019, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2 - 4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Суд зазначає, що контролюючим органом не надано жодного доказу того, що після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу останнього направлялись запити щодо недостатності документів для прийняття рішень в рамках розглядуваних пояснень.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Зазначений висновок відповідає правовій позиції, викладеній в постанові Верховного Суду від 02.07.2019 у справі №140/2160/18.

Також, при прийнятті рішення у даній справі, судом також враховано висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, в якій зазначено: Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

У цій справі судами констатовано невідповідність рішення про зупинення реєстрації податкової накладної законодавчо визначеним вимогам, про що прямо вказав суд першої інстанції. Поряд з цим судами все одно здійснено дослідження тих первинних документів та аргументів податкового органу, які не були підставами для прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та подальшої відмови у реєстрації податкової накладної, що свідчить про порушення судами вимог принципу офіційного з`ясування обставин справи та безпідставне розширення предмету доказування .

Частиною 5 ст.242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної.

Отже, суд доходить висновку, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

За приписами підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.

Судом враховано, що ПК України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

З огляду на викладене, правовідносини щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкових накладних для їх реєстрації, є предметом розгляду в адміністративних судах відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Також, суд керується приписами ч.4 ст.245 КАС України за змістом якої у разі визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, суд може зобов`язати відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Таким чином, суд доходить висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Окрім того, суд враховує приписи п.п. 19, 20 Порядку №1246, яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки контролюючим органом не доведено правомірності своїх дій щодо відмови в реєстрації податкової накладної, то позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись положення статті 139 КАС України, та враховуючи роз`єднання позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір в розмірі 115610,00 грн., підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів в розмірі 2102 грн..

Враховуючи, що суддя Маковська О.В. перебувала на лікарняному та у відпустці, рішення у справі приймається в перший робочий день - 11.05.2021.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 139, 246, 250, 257 - 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Вісонс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) та ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1738259/41569115 від 15.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №506 від 09.06.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №506 від 09.06.2020 датою її фактичного отримання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Вісонс за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1051 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Вісонс за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1051 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Маковська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2021
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96896096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1091/21

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 11.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні