Рішення
від 14.05.2021 по справі 600/403/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2021 р. м. Чернівці справа № 600/403/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про визнання протиправним рішення.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - відповідач), в якому просив:

- визнати незаконним та скасувати рішення комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27 листопада 2020 року про недопущення його до участі в конкурсі з відбору директорів установ природно-заповідного фонду, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України;

- скасувати результати проведеного конкурсу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідачем було оголошено про конкурсний відбір директорів установ природно-заповідного фонду, серед яких був Національний природний парк Хотинський .

Ним на ім`я голови конкурсної комісії у встановлений строк було подано відповідну заяву з пакетом необхідних документів, за встановленим в оголошенні переліком на електронну адресу.

Позивач стверджує, що він, як кандидат на посаду директора Національного природного парку Хотинський не був належним чином повідомлений про дату та час засідання конкурсної комісії і не був нею заслуханий разом з іншими учасниками.

Позивач вважає, що відповідач протиправно не допустив його до участі у конкурсі, оскільки рішення конкурсної комісії є необґрунтованим, а підстави відмови у допуску не відповідають фактичним обставинам справи. Зокрема, позивач зазначав, що його освіта відповідає вимогам, визначеним в оголошенні про проведення конкурсу, а також ним подано повний пакет документів для участі в конкурсі.

Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позивачем зроблено помилковий висновок щодо відповідності його освіти, вимогам встановленим в оголошенні про проведення конкурсного відбору на посаду директора Національного природного парку Хотинський . На думку відповідача, освіта позивача не відноситься до екологічної, біологічної чи географічної, що є підставою для не допуску його до участі у конкурсному відборі.

Крім того, відповідач вказував, що документи подані позивачем разом із заявою про участь у конкурсі не відповідають Порядку № 777.

Враховуючи наведене, відповідач вважає, що позовні вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Сторони скористалися правом, передбаченим ст. ст. 163, 164 КАС України та подали до суду відповідь на відзив та заперечення.

Ухвалою суду від 01.03.2021 заяву позивача про відкликання позовної заяви в частині позовних вимог задоволено. Позовну заяву ОСОБА_1 до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про визнання протиправним та скасування рішення в частині позовної вимоги про скасування результатів проведеного конкурсу, - повернуто позивачу.

Ухвалою суду від 01.03.2021 відкрито провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішення комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27 листопада 2020 року про недопущення його до участі в конкурсі з відбору директорів установ природно-заповідного фонду, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою витребувано з Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України письмові докази по справі.

Ухвалою суду від 25.03.2021 в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.

З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

02.10.2020 Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777, видало наказ № 172 Про проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України , пунктом 1 якого наказано провести конкурсний відбір директорів установ природно-заповідного фонду, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, зокрема: Національного природного парку Хотинський .

Пунктом 2 цього наказу наказано постійно діючій комісії для проведення конкурсного відбору керівників державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, забезпечити:

1) оприлюднення на офіційному веб-сайті Міндовкілля не пізніше ніж протягом 5 днів після затвердження вимог до претендентів оголошення про проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду, зазначених у пункті 1 цього наказу;

2) приймання заяв, поданих до них документів та пропозицій претендентів у строк, не менше 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів після дати оприлюднення оголошення;

3) проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду, зазначених у пункті 1 цього наказу, у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дати розгляду поданих претендентами документів та пропозицій.

Судом встановлено та не заперечувалося учасниками справи, що 13.10.2020 відповідачем на офіційному веб-сайті https://mepr.gov.ua/ розміщено оголошення про проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду, в т.ч.: Національного природного парку Хотинський .

В оголошенні зазначено, що кінцевий термін для подачі заяв про участь у конкурсному відборі та інших необхідних документів: до 18 години 03 листопада 2020 року.

Заяви про участь у конкурсному відборі та інші необхідні документи від претендентів подаються особисто та/або електронною поштою: м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, кімната 422, ІНФОРМАЦІЯ_3 , телефон для довідок 044-206-33-10 .

Заява про участь у конкурсному відборі подається на ім`я голови постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінловкілля, заступника Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Олександра Краснолуцького.

Заява має містити відомості про претендента (ПІБ претендента - повністю, адреса для листування, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, у разі її наявності).

Перелік документів, що подаються претендентом особисто та/або електронною поштою разом із заявою:

· належним чином завірена копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство;

· належним чином завірена копія трудової книжки або документів, що засвідчують досвід роботи (така інформація має містити точний період роботи; назви посад; обов`язки, які виконувались на зазначених посадах; кількість працівників, які перебували у підпорядкуванні);

· належним чином завірена копія документа про вищу освіту;

· біографічна довідка (резюме);

· конкурсна пропозиція;

· згода на обробку персональних даних;.pdf (13 Кб)

· інші документи на власний розсуд претендента (у разі наявності).

Бажано долучити до зазначених вище документів довідку про відсутність (наявність) в особи судимості.

Відповідальність за недостовірність поданих документів несе претендент.

В оголошенні також вказано, що про конкретну дату початку конкурсного відбору та дату його проведення буде повідомлено додатково на офіційному вебсайті Міндовкілля в підрубриці Конкурси на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міндовкілля рубрики Кадрові питання .

Місце проведення конкурсного відбору: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35.

Оприлюднення результатів конкурсного відбору: результати конкурсного відбору будуть оприлюднені протягом 3 робочих днів з дати його завершення на офіційному вебсайті Міндовкілля в підрубриці Конкурси на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міндовкілля рубрики Кадрові питання .

Крім того, в оголошенні наведено вимоги до претендентів для участі у конкурсному відборі керівників установ природно-заповідного фонду, зокрема:

- вища екологічна, біологічна або географічна освіта другого рівня за ступенем магістра, стаж роботи на керівних посадах нижчого рівня - не менше 5 років;

- кандидат повинен знати (володіти): закони, постанови, укази, розпорядження, рішення та інші нормативно-правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності установ природно-заповідного фонду (далі - ПЗФ); екологічне, податкове та трудове законодавство; профіль, спеціалізацію й особливості структури установи природно-заповідного фонду; перспективи, вітчизняні і світові тенденції розвитку сфери і установи природно-заповідного фонду; шляхи ефективного використання природних ресурсів установи природно-заповідного фонду, їх охорони та відтворення; кадрові ресурси установи ПЗФ; порядок розроблення і затвердження Проекту організації території установи ПЗФ та планово-звітної документації за окремими напрямками; методи господарювання та управління; порядок укладення і виконання господарських та фінансових договорів, колективних договорів та регулювання соціально-трудових відносин; вітчизняні і зарубіжні досягнення науки та технології у галузі природно-заповідної справи; основи економіки, менеджменту, маркетингу, організацію праці та управління; етику ділового спілкування та ведення переговорів;

- кандидат повинен вільно володіти українською мовою.

Бажані вимоги:

· досвід роботи в установах природно-заповідного фонду, інших установах та організаціях у сфері охорони навколишнього природного середовища та/або наукових установах, що займаються вивченням природних процесів, забезпечення постійного спостереження за їх змінами, екологічного прогнозування, розробки наукових засад охорони навколишнього природного середовища, ефективного використання природних ресурсів та екологічної безпеки;

· володіння англійською (німецькою, французькою) мовами на рівні вільного спілкування.

Вимоги до конкурсної пропозиції:

Конкурсна пропозиція має бути представлена у вигляді презентації у програмі Power Point обсягом до 10 слайдів тривалістю не більше 10 хвилин.

Конкурсна пропозиція має складатися із трьох розділів: 1) поточна ситуація в установі природно-заповідного фонду (далі - ПЗФ); 2) першочерговий план розвитку установи ПЗФ упродовж року; 3) перспективи розвитку на три роки, де зокрема, передбачаються план розвитку установи, заходи з виконання основних завдань та можливі ризики, поліпшення показників діяльності установи, пропозиції щодо залучення інвестицій для її розвитку, інші пропозиції з удосконалення діяльності установи.

З матеріалів справи видно та не заперечувалося сторонами, що 03.11.2020 позивач подав на ім`я голови постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінловкілля, заступника Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Олександра Краснолуцького заяву про участь у конкурсному відборі на посаду директора Національного природного парку Хотинський .

До заяви додано: завірену копію документа, що посвідчує особу позивача та підтверджує його громадянство; завірену копію трудової книжки; завірені копії документів про вищу освіту; біографічну довідку (резюме); конкурсну пропозицію.

Вказана заява та додані до неї документи, направлено позивачем на електронну адресу, яка зазначена в оголошенні, а саме: ІНФОРМАЦІЯ_3.

26.11.2020 о 15 год. 24 хв. відповідачем на офіційному веб-сайті https://mepr.gov.ua/ розміщено оголошення про те, що 27.11.2020 відбудеться засідання постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, з розкриття пакетів документів, поданих претендентами на посади директорів таких установ природно-заповідного фонду, в т.ч.: Національний природний парк Хотинський . Початок засідання: об 11:00 год. Місце проведення: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, зал для засідань (І поверх). Участь представників засобів масової інформації за умови обов`язкової попередньої акредитації електронною поштою: ІНФОРМАЦІЯ_2 або за телефоном НОМЕР_2 - ОСОБА_2 .18.12.2020 о 17 год. 05 хв. відповідачем на офіційному веб-сайті https://mepr.gov.ua/ розміщено оголошення про те, що 27.11.2020 в Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України відбулося засідання постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - Комісія), з розкриття пакетів документів, поданих претендентами на посади керівників таких установ природно-заповідного фонду, в т.ч: Національний природний парк Хотинський .

Після розкриття пакетів документів претендентів на посади керівників вказаних установ природно-заповідного фонду, їх розгляду та перевірки на відповідність вимогам, визначеним Порядком проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777, Комісія, серед іншого, вирішила не допустити до участі в конкурсному відборі на посаду директора Національний природний парк Хотинський ОСОБА_1 , у зв`язку з невідповідністю освіти встановленим вимогам та поданням неповного пакету документів, а саме відсутністю: сторінок паспорта, окрім першої сторінки; конкурсної пропозиції; згоди на обробку персональних даних.

22.12.2020 о 12 год. 58 хв. відповідачем на офіційному веб-сайті https://mepr.gov.ua/ розміщено оголошення про те, що 23.12.2020 відбудеться засідання постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду із заслуховуванням учасників конкурсного відбору, що претендують на посади керівників, в т.ч: Національний природний парк Хотинський .

Вважаючи рішення щодо недопущення до участі у конкурсі протиправним, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, повно та всебічно з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши письмові докази по справі, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Правові основи управління об`єктами державної власності визначені Законом України "Про управління об`єктами державної власності" від 21.09.2006 № 185-V (далі - Закон № 185-V).

Відповідно до ст. 1, ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 4, п. 4 ч. 1 ст. 6 Закону № 185-V управління об`єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб`єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об`єктів, пов`язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Об`єктами управління державної власності є: 1. Об`єктами управління державної власності є: майно, яке передане казенним підприємствам в оперативне управління; майно, яке передане державним комерційним підприємствам (далі - державні підприємства), установам та організаціям; майно, яке передане державним господарським об`єднанням; корпоративні права, що належать державі у статутних капіталах господарських організацій (далі - корпоративні права держави); державне майно, що забезпечує діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України; державне майно, передане в оренду, лізинг; державне майно, передане та/або створене (збудоване) на підставі договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (у тому числі концесійного договору); державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій; державне майно, передане в безстрокове безоплатне користування Національній академії наук України, галузевим академіям наук; безхазяйне та конфісковане майно, що переходить у державну власність за рішенням суду; державне майно, надане суб`єкту господарювання на праві господарського відання відповідно до законодавства.

Суб`єктами управління об`єктами державної власності є: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об`єктами державної власності; міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи (далі - уповноважені органи управління); Фонд державного майна України; органи, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України; органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами; державні господарські об`єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі - господарські структури); Національна академія наук України, галузеві академії наук.

Уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань, зокрема, призначають на посаду та звільняють з посади керівників державних унітарних підприємств, у яких не утворено наглядову раду, установ, організацій та господарських структур, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, та в яких не утворено наглядову раду, укладають і розривають з ними контракти, здійснюють контроль за дотриманням їх вимог.

Відповідно до п. 1, 3, 5 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2020 № 614, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міндовкілля є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує: формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки; формування та реалізує в межах повноважень, передбачених законом, державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.

Основними завданнями Міндовкілля є: забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки;

Міндовкілля з метою організації своєї діяльності здійснює добір кадрів в апарат Міндовкілля і на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату Міндовкілля.

Враховуючи вищезазначене, а також зважаючи на відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, судом першої інстанції вірно встановлено, що Національний природний парк Хотинський (м. Хотин, вул. Олімпійська, буд. 69, код ЄДРПОУ 36748432) належить до сфери управління Міндовкілля.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777 затверджено Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, (далі - Порядок 777, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), згідно з п. 1 якого, цей Порядок визначає процедуру конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки (далі - підприємства) у разі прийняття міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об`єктами державної власності, рішення про необхідність проведення такого відбору, а також процедуру конкурсного відбору керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, та керівника особливо важливого для економіки підприємства (підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень).

Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посаду голови виконавчого органу господарських товариств, які належать до державного сектору економіки.

Відповідно до п. 3 Порядку № 777 для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, крім керівників особливо важливих для економіки підприємств, суб`єкт управління утворює постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств (далі - комісія). Склад комісії затверджується відповідним актом суб`єкта управління.

Судом встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777 Про проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки та Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2020 № 614, 02.10.2020 відповідачем винесено наказ № 167, яким утворено постійно діючу комісію для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, та затверджено їх склад.

Приписами п. 4 Порядку № 777 встановлено, що Комісія: розробляє та затверджує вимоги до осіб, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі (далі - претенденти), критерії їх оцінювання; оприлюднює на офіційному веб-сайті суб`єкта управління не пізніше ніж протягом п`яти днів після затвердження вимог до претендентів, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною (далі - оголошення), та результати конкурсного відбору не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати його завершення; приймає, реєструє та перевіряє на відповідність вимогам цього Порядку документи і пропозиції, подані претендентами; надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно надання інформації щодо відсутності (наявності) у них судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності; ухвалює рішення про допуск претендентів до конкурсного відбору або відхилення їх кандидатур; розглядає документи і пропозиції з управлінням підприємством, подані учасниками конкурсного відбору; забезпечує відкритість конкурсного відбору та на підставі результатів оцінювання учасників за затвердженими критеріями шляхом голосування визначає його переможця.

Отже, вказана норма є імперативною та зобов`язує комісію, серед іншого, оприлюднити на офіційному веб-сайті суб`єкта управління не пізніше ніж протягом п`яти днів після затвердження вимог до претендентів, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною; приймати, реєструвати та перевіряти на відповідність вимогам цього Порядку документи і пропозиції, подані претендентами тощо.

Пунктом 8 Порядку № 777 визначено, що в оголошенні зазначаються такі відомості: найменування та місцезнаходження підприємства, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом; строк і місце приймання документів для участі у конкурсному відборі та номер телефону для довідок; перелік документів, що подаються претендентом, та вимоги щодо їх оформлення; дата і місце проведення конкурсного відбору та оприлюднення його результатів; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; інформація про фінансово-економічний стан підприємства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5); адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи, зазначені у пункті 9 цього Порядку.

Судом встановлено, що 18.12.2020 о 17 год. 05 хв. відповідачем на офіційному веб-сайті https://mepr.gov.ua/ розміщено оголошення про те, що 27.11.2020 в Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України відбулося засідання постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - Комісія), з розкриття пакетів документів, поданих претендентами на посади керівників таких установ природно-заповідного фонду, в т.ч: Національний природний парк Хотинський .

Після розкриття пакетів документів претендентів на посади керівників вказаних установ природно-заповідного фонду, їх розгляду та перевірки на відповідність вимогам, визначеним Порядком проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777, Комісія, серед іншого, вирішила не допустити до участі в конкурсному відборі на посаду директора Національний природний парк Хотинський ОСОБА_1 у зв`язку з невідповідністю освіти встановленим вимогам та поданням неповного пакету документів, а саме відсутністю: сторінок паспорта, окрім першої сторінки; конкурсної пропозиції; згоди на обробку персональних даних.

Дослідженням протоколу № 4 засідання постійно діючої комісії для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27.11.2020 встановлено, що одним із питань порядку денного комісією розглядалося питання про розкриття пакетів та розгляд документів поданих претендентами для участі в конкурсному відборі керівників, серед іншого, Національного природного парку Хотинський .

За результатами розкриття та розгляду пакетів документів комісією встановлено, що освіта позивача не відповідає встановленим вимогам, а також ним не подано повний пакет документів, а саме відсутністю: сторінок паспорта, окрім першої сторінки; конкурсної пропозиції; згоди на обробку персональних даних.

За результатами голосування конкурсною комісією, керуючись положеннями Порядку № 777, прийнято рішення щодо не допущення до участі в конкурсному відборі на посаду директора Національний природний парк Хотинський ОСОБА_1 у зв`язку з невідповідністю освіти встановленим вимогам та поданням неповного пакету документів, а саме відсутністю: сторінок паспорта, окрім першої сторінки; конкурсної пропозиції; згоди на обробку персональних даних.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно п. 9 вказаного Порядку для участі в конкурсному відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою на адресу, зазначену в оголошенні про проведення відбору, такі документи: заяву про участь у конкурсному відборі; копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство; копію трудової книжки або документів, що засвідчують досвід роботи. Така інформація має містити точний період роботи; назви посад; обов`язки, які виконувалися на зазначених посадах; кількість працівників, що перебували у підпорядкуванні; копію документа про вищу освіту; біографічну довідку (резюме); конкурсну пропозицію; згоду на обробку персональних даних; інші документи на його розсуд (у разі наявності). Відповідальність за недостовірність документів несе претендент.

Документи приймаються у строк не менше 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів після дати оприлюднення оголошення і реєструються в журналі. Зміст документів, поданих претендентами, не розголошується до початку засідання комісії, на якому проводиться їх розгляд (п. 10, 11 Порядку №777).

Відповідно до п. 13 Порядку № 777 претендент не допускається до участі в конкурсному відборі, якщо до закінчення встановленого строку приймання документів не усунуто:

- неподання ним одного із зазначених у пункті 9 цього Порядку документів;

- невідповідність встановленим вимогам до документів та конкурсних пропозицій.

Згідно п. 5 Порядку № 777 засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу. Рішення комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні її членів і оформляється протоколом. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комісії.

Суд погоджується з доводами позивача та підтверджується матеріалами справи, що 03.11.2020 позивачем подав на ім`я голови постійно діючої комісії заяву про участь у конкурсному відборі на посаду директора Національного природного парку Хотинський , до якої додано повний пакет документів.

Так, дослідженням змісту заяви, поданої позивачем на ім`я голови постійно діючої комісії, встановлено, що позивач просив залучити його до участі в конкурсному відборі на посаду директора Національного природного парку Хотинський , що належать до сфери управління Міндовкілля. Крім того, в заяві позивачем зазначено, що у зв`язку з наміром прийняти участь в конкурсному відборі, він надав згоду на обробку персональних даних.

Беручи до уваги вище наведене, суд приходить до висновку, що позивач надав згоду на обробку персональних даних під час прийняття участі в конкурсному відборі на посаду директора Національного природного парку Хотинський .

Стосовно подання позивачем неповного пакету документів, а саме: сторінок паспорта, окрім першої сторінки та конкурсної пропозиції, що на думку відповідача є порушенням вимог Порядку № 7777, суд зазначає наступне.

Розглядом справи по суті встановлено та не заперечувалося учасниками справи, що позивач до заяви про участь у конкурсному відборі від 03.11.2020 додано, серед іншого, завірену копію документа, що посвідчує особу позивача та підтверджує його громадянство, а саме копію першої сторінки паспорту громадянина України.

Суд звертає увагу, що в оголошенні про проведення конкурсного відбору керівників установ природно-заповідного фонду, в т.ч.: Національного природного парку Хотинський у переліку документів, що подаються претендентом особисто та/або електронною поштою разом із заявою не конкретизовано та не зазначено про необхідність надання копії всього документу, що посвідчує та підтверджує громадянство, а також відомості про видачу закордонного паспорту, про сімейний стан, про місце реєстрації тощо.

Водночас, суд звертає увагу, що на підставі поданої позивачем належним чином посвідченої копії першої сторінки паспорту громадянина України серії НОМЕР_3 , конкурсна комісія могла встановити особу та громадянство позивача.

Необґрунтованими, на думку суду, є також доводи відповідача щодо неподання позивачем разом із заявою, конкурсної пропозиції, оскільки наведена обставина спростовується матеріалами справи, в т. ч. скріншотом з електронної пошти.

Дослідженням заяви про участь у конкурсному відборі від 03.11.2020 встановлено, що позивачем додано до заяви, серед іншого, конкурсну пропозицію.

Під час розгляду справи відповідач, в супереч вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, не надав до суду докази надходження до конкурсної комісії неповного пакету документів, які надіслані позивачем. Зокрема, відповідач на надав до суду акт відсутності в додатку до заяви позивача про участь у конкурсному відборі від 03.11.2020 конкурсної пропозиції.

З огляду на наведене, суд вважає, що позивач надав повний пакет документів для участі в конкурсному відборі.

Стосовно тверджень відповідача щодо невідповідності освіти позивача встановленим вимогам, суд зазначає наступне.

Статтею 12 Закону України Про природно-заповідний фонд України встановлено, що управління природними заповідниками, біосферними заповідниками, національними природними парками, ботанічними садами, дендрологічними та зоологічними парками загальнодержавного значення, а також регіональними ландшафтними парками здійснюється їх спеціальними адміністраціями. Спеціальні адміністрації очолюють керівники, які мають екологічну, біологічну або географічну освіту та які призначаються за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а на території Автономної Республіки Крим - також з Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про вищу освіту" вища освіта - сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у закладі вищої освіти (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень повної загальної середньої освіти.

Галузь знань - основна предметна область освіти і науки, що включає групу споріднених спеціальностей, за якими здійснюється професійна підготовка.

Спеціальність - складова галузі знань, за якою здійснюється професійна підготовка.

Таким чином, для вирішення питання чи відноситься та чи інша спеціальність до біологічної, екологічної та географічної освіти, необхідно встановити до якої галузі знань віднесена певна спеціальність.

Відповідно до оголошення, розміщеного на офіційному веб-сайті відповідача вимоги до претендентів на участь у конкурсному відборі керівників установ природно-заповідного фонду включають наявність екологічної, біологічної або географічну освіти другого рівня за ступенем магістра.

Перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 266 (далі - Перелік № 266).

Переліком № 266 визначено галузь знань 09 Біологія , яка містить лише одну спеціальність 091 Біологія .

Цим же Переліком визначено, що спеціальності 101 Екологія та 106 Географія віднесені до галузі знань 10 Природничі науки та мають споріднені спеціальності 102 Хімія , 103 Науки про Землю *, 104 Фізика та астрономія , 105 Прикладна фізика та наноматеріали .

Разом з тим, спеціальності 205 Лісове господарство та 206 Садово-паркове господарство віднесені до галузі 20 Аграрні науки та продовольство .

З матеріалів справи видно, що до заяви про участь у конкурсному відборі від 03.11.2020 позивачем додано, серед іншого, завірені копії документів про вищу освіту.

Так, позивачем додано наступні дипломи, а саме:

- диплом про серії НОМЕР_4 від 01.07.1992, реєстраційний номер № 42450, згідно якого позивач у 1992 році закінчив Московський лісотехнічний інститут за спеціальністю Лісове та садово-паркове господарство та отримав кваліфікацію інженера лісового господарства;

- диплом серії СК № 37769182 від 24.04.2010, згідно якого позивач закінчив у 2010 році Одеську національну юридичну академію і отримав повну вищу освіту за спеціальністю Правознавство та здобув кваліфікацію юриста.

За таких обставин, на переконання суду, жодна з двох освітніх спеціальностей позивача не відноситься до біологічної, екологічної чи географічної, оскільки не співпадає не за кодами спеціальностей, а також не за шифрами галузі знань.

Разом з тим, суд акцентує увагу, що обов`язковою ознакою, яка наведена у вимогах до претендента на проходження конкурсного відбору та згідно Закону України Про природно-заповідний фонд України є вища біологічна, екологічна чи географічна освіта другого рівня за ступенем магістра.

Доказів здобуття вищої біологічної, екологічної чи географічної освіти, позивач до суду не надав.

Беручи до уваги вище наведене, суд вважає, що конкурсна комісія правомірно, на підставі п. 13 Порядку № 777, відмовила позивачу у допуску до участі в конкурсному відборі.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на вище встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що відповідач під час прийняття оскаржуваного рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений чинним законодавством України.

Згідно ст. 129 Конституції України основними засадами судочинства є, в т.ч: змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За змістом ч. 1 ст. 9 та ч. 1 ст. 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Положеннями ч. 1, п. 4, 5, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України встановлено, що у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування. В позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Отже, адміністративне судочинство спрямоване на справедливе вирішення судом спорів з метою захисту саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Обов`язковою умовою визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень є доведеність позивачем порушених його прав, свобод та інтересів цим рішенням суб`єкта владних повноважень, тобто, обов`язковою умовою задоволення позову є доведеність позивачем порушення його прав та інтересів з боку відповідача.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.

Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно ст. ст. 74 та 75 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 76 КАС України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 90 КАС України).

Позивач під час судового розгляду справи, не довів належними засобами доказування обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, натомість відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів належними засобами доказування правомірність та обґрунтованість прийняття оскаржуваного рішення.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та наявні докази, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Посилання позивача на те, що ним подано повний пакет документів для участі у конкурсному відборі судом не заперечується. Однак, наведена обставина, на переконання суду, не спростовує наявність підстав для не допуску позивача до участі у конкурсному відборі згідно п. 13 Порядку № 777, оскільки останній не має вищої біологічної, екологічної чи географічної освіти.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Частиною 5 ст. 139 КАС України встановлено, що у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки, у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю, та за відсутності понесення відповідачем судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. ст. 72, 73, 77, 90, 139, 241-243, 246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про визнання протиправним рішення, - відмовити повністю.

Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Повне найменування учасників справи:

позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 );

відповідач - Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (вул. В. Липківського, 35, м. Київ, код ЄДРПОУ 43672853).

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2021
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96899333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/403/21-а

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 14.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні