Ухвала
від 14.05.2021 по справі 27/83б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


У Х В А Л А

14.05.2021 Справа № 27/83б

Суддя Господарського суду Донецької області Фурсова С.М., розглянувши матеріали клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 27.04.2021 про заміну сторони її правонаступником

у справі за заявою кредитора (заявника) Головного управління державної фіскальної сліжби у Донецькій області (87526, Донецька обл, місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114 (код ЄДРПОУ 39406028) (правонаступник Мангуської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39885059)

до боржника Комунального підприємства «Володарськ-тепловодомережа» ( 87000, Донецька область, Нікольський район, селище міського типу Володарське(п), вулиця Леніна, будинок 134; код ЄДРПОУ 32147649)

про банкрутство

без виклику представників сторін

В С Т А Н О В И В

Господарським судом Донецької області ухвалою від 29.06.2010 порушена справа про банкрутство Комунального підприємства «Володарськ-тепловодомережа» смт.Володарське відповідно до ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Постановою суду від 16.08.2010 Комунальне підприємство «Володарськ-тепловодомережа» смт.Володарське визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці до 16.11.2010, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Коваленко Ксенію Олександрівну.

Ухвалами суду від 25.08.2011 та 27.12.2011 строк ліквідаційної процедури продовжений відповідно до 15.12.11 та до 15.03.2012.

Ухвалою від 10.04.2012 припинені повноваження ліквідатора Коваленко К.О. за її заявою, ліквідатором по справі №27/83Б призначений арбітражний керуючий Погоріло В.А., строк ліквідаційної процедури встановлений до 10.07.2012.

Ухвалою суду від 11.05.2012 замінено кредитора у справі №27/83Б - Державну податкову інспекцію у Володарському районі на її правонаступника Мангуську міжрайонну державну податкову інспекцію Донецької області Державної податкової служби.

Строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався, про що судом були винесені відповідні ухвали. Ухвалою суду від 05.05.2014 строк ліквідаційної процедури по справі та повноваження ліквідатора продовжено до 05.09.2014.

У зв`язку з проведенням на території міста Донецька антитерористичної операції матеріали справи №27/83б втрачені.

Ухвалою суду господарського суду Донецької області від 18.10.2017 відновлено втрачену справу №27/83б про банкрутство Комунального підприємства «Володарськ-тепловодомережа» смт.Володарське на стадії ліквідаційної процедури частково в межах наданих документів; замінено кредитора по справі - Мангуську міжрайонну державну податкову інспекцію Донецькій області Державної податкової служби на Мангуську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області; припинено повноваження ліквідатора - арбітражного керуючого Погоріло В.А.; ліквідатором по справі №27/83б про банкрутство Комунального підприємства «Володарськ-тепловодомережа» смт.Володарське призначено арбітражного керуючого Скачко Артема Сергійовича (свідоцтво №1831 від 14.08.2017, адреса місцезнаходження: 87050, Донецька область, Нікольський р-н, с.Тополине, вул.Нахимова, б.60; ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ).

Ухвалою суду від 24.04.2019 задоволено клопотання Мангуської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області №23/8/05-40 від 12.04.19; замінено кредитора у справі №27/83б про банкрутство Комунального підприємства «Володарськ-тепловодомережа» - Мангуську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39885059) на його правонаступника - Головне управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028). Розпорядженням керівника апарату суду №02-01/302 від 28.10.2020, у зв`язку з відрахуванням судді Тарапати С.С. зі штату суддів Господарського суду Донецької області, призначено повторний автоматизований розподіл справи №27/83б.

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.10.2020 для розгляду даної справи визначено суддю Фурсову С.М. Ухвалою суду від 16.11.2020 прийнято справу №27/83б до провадження судді Фурсової С.М.

06.05.2021 від кредитора Головного управління ДПС у Донецькій області через канцелярію суду надійшло клопотання б/н від 27.04.2021 про заміну сторони її правонаступником, з додатками за переліком.

Суд визнає за можливе розглянути зазначене клопотання без виклику представників сторін.

Розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області та надані документи, судом встановлено наступне.

Головне управління ДПС у Донецькій області звернулось до суду із клопотанням б/н від 27.04.2021, в якому просить замінити кредитора у справі №27/70б Головне управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028) на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187), посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» №893 від 30.09.2020, відповідно до якої прийнято рішення про ліквідацію територіальних органів ДПС як юридичних осіб публічного права.

Згідно з ст.3 Господарського процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ч.6 ст.12 Кодексу господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) передбачено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.

Згідно ст.43 КУзПБ у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.1 ст.80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права. Юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Юридична особа приватного права може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом. Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом (ч.2 і 3 ст.81 Цивільного кодексу України).

Згідно із ч.3 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, дані про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифікаційний код відокремленого підрозділу; найменування відокремленого підрозділу; місцезнаходження відокремленого підрозділу; види діяльності відокремленого підрозділу; відомості про керівника відокремленого підрозділу: прізвище, ім`я, по батькові, посада, дата призначення та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Згідно із Законом України "Про центральні органи виконавчої влади":

ч.1 ст.5. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України;

ч.3 ст.3 Положення про міністерства, інші центральні органи виконавчої влади затверджує Кабінет Міністрів України;

ч.1 і 2 ст.21-1. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.19 №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДФС у Донецькій області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Донецькій області.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 31.07.19 внесено запис про проведення державної реєстрації Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826), з 07.08.19 Головне управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028) перебуває у процесі припинення.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.19 №682-р, функції Головного управління ДФС у Донецькій області, в т.ч. щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу тощо, перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» №893 від 30.09.2020 Головне управління ДПС у Донецькій області ліквідовано як юридичну особу публічного права; визначено, що територіальні органи Державної податкової служби, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код юридичної особи 43142826) - в стані припинення, 20.10.2020, запис 1002741100011017695, внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровано філію (інший відокремлений підрозділ) юридичної особи Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393) - Головне управління ДПС у Донецькій області, з ідентифікаційним кодом відокремленого підрозділу 44070187 (Дата створення: 30.09.2020; Номер запису:1000741030008085321).

Наказом Державної податкової служби України «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» №643 від 12.11.2020 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області.

Пунктом 1 зазначеного Положення передбачено, що Головне управління ДПС у Донецькій області є територіальним органом утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. Головне управління забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Донецької області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області.

Головне управління ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів (п.15 Положення).

Отже відокремлений підрозділ це підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням, здійснює всі або частину її функцій, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.

Відокремлений підрозділ не є юридичною особою. Такий підрозділ наділяється майном юридичної особи, що його створила, і діє на підставі затвердженого нею положення. Відомості про відокремлені підрозділи юридичних осіб містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і їм присвоюється ідентифікаційний код. Однак ці норми не змінюють правового статусу філії, не дають їй права самостійно, від свого імені виступати особою в цивільному обороті, не наділяють її самостійною правоздатністю і дієздатністю, не дають їй права самостійно бути позивачем та відповідачем у суді, а відповідно і кредитором у цій справі про банкрутство.

Право на звернення до Господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, мають юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування (ч.2 ст.4 ГПК України).

Згідно з ч.1 ст.44 ГПК України усі фізичні і юридичні особи здатні мати процесуальні права та обов`язки сторони, третьої особи, заявника, боржника (процесуальна правоздатність). Згідно із ст. 45 Кодексу сторонами в судовому процесі - позивачами і відповідачами - можуть бути особи, зазначені у статті 4 цього Кодексу. Відповідно до ст. 4 такими особами можуть бути юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.95 Цивільного кодексу України відокремлені підрозділи не є юридичними особами, вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

З огляду на зазначене, процесуальною правоздатністю наділені виключно юридичні особи та саме вони можуть виступати учасниками провадження в судових справах, їх відокремлені підрозділи лише здійснюють всі або частину її функцій від імені юридичної особи, при цьому не є самостійними суб`єктами матеріальних та процесуальних відносин, що виключає можливість здійснення процесуального правонаступництва від юридичної особи до відокремленого підрозділу в порядку, передбаченому нормами чинного законодавства.

В поданому клопотання Головне управління ДПС у Донецькій області просить здійснити заміну кредитора у справі про банкрутство з юридичної особи публічного права на відокремлений підрозділ, який не має статусу юридичною особою.

Отже, відокремлений підрозділ Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (юридичної особи), не має права юридичної особи, тому не є самостійною особою в цивільному обороті відповідно до Цивільного кодексу України і не може виступати "особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб" (ч.3 ст.4 ГПК України), однак може пред`являти позови за місцезнаходженням філії "у спорах, що виникають з діяльності філії" (ч.3 ст.29 ГПК України). Такі позови, заяви про відкриття справи про банкрутство (і відповідно усі заяви у відкритих справах) подаються до суду від імені і в інтересах юридичної особи (ч.1 ст.45 і ч.2 ст.4 ГПК України), а не у власних інтересах філії, та подаються особами, які здійснюють самопредставництво юридичної особи (ч.3 ст.56 ГПК України) чи є представниками ДПС України (ч.1 ст.58 ГПК України).

На підставі викладеного, суд не вбачає правових підстав для заміни Головного управління ДПС у Донецькій області - юридичної особи публічного права на Головне управління ДПС у Донецькій області - відокремленого підрозділ Державної податкової служби, у зв`язку з чим відмовляє у задоволенні клопотання б/н від 27.04.2021 про заміну сторони її правонаступником.

Враховуючи відсутність доказів настання обставин, за яких, за змістом Постанови КМУ № 893 від 30.09.2020, припиняються повноваження територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються (абз.3 п.2 Постанови), суд не вбачає підстав для вирішення питання правонаступництва відносно Головного управління ДПС у Донецькій області, яка заявила вимоги в межах справи №27/83б.

Керуючись ст.ст.1, 2, 9, 43, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.3, 12, 52, 234, 235, 255 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

У Х В А Л И В

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 27.04.2021 про заміну сторони її правонаступником - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 14.05.2021.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua .

Суддя С.М. Фурсова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення14.05.2021
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96905656
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/83б

Ухвала від 18.10.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Ухвала від 14.05.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 18.10.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 29.08.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 05.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 20.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 05.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні