Постанова
від 22.06.2007 по справі 8/33-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

8/33-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

22.06.2007р.м.Київ№ 8/33-А

За позовом             Контрольно-ревізійне управління в Київській області

До                           Київська обласна санітарно-епідеміологічна станція

Предметадміністративногопозову зобов'язання вчинити певні дії та стягнення 70,92 тис. грн.

Суддя

Секретар с.з. Вознюк М.В.

Представники:

від позивача:     Калінін І.М. –представ. (дов. в справі)

від відповідача: не з‘явилися

від третьої особи: не з'явились

                            

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 22.06.2007 о 09 год. 35 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 02.07.2007р. на 15.00 год., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні 22.06.2007 з урахуванням вимог ч. 4 ст.  167 КАС України.

З технічних підстав повний текст постанови виготовлений 09.07.2007р.

Обставини справи:

Позивач звернувся до господарського суду з позовом, в якому просить зобов'язати відповідача виконати вимоги КРУ в  Київській області, шляхом приведення у відповідність штатного розпису; стягнути з відповідача за рахунок коштів спеціального фонду в доход державного бюджету кошти у сумі 70920,00 грн.

Позивач уточнив вимоги і просив зобов'язати Київську обласну санітарно-епідеміологічну станцію виконати вимоги Контрольно-ревізійного управління в Київській області шляхом внесення змін до діючого штатного розкладу щодо скорочення зайво введених чотирьох посад лікарів (лікар-лаборант гігієніст відділення фізико –хімічних методів дослідження; лікар-лаборант гігієніст групи стандартизації та метрологічного контролю; лікар-лаборант гігієність токсилогічної лабораторії; лікар-бактеріолог бактеріологічної лабораторії) як таких, що не передбачені додатком №42 “Типові штатні нормативи медичного та інженерно-технічного персоналу республіканської (Автономна Республіка Крим), обласних та міських міст Києва і Севастополя санітарно-епідеміологічних станцій” до наказу Міністерства охорони здоров”я України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” та посади заступника головного бухгалтера, стягнути з відповідача за рахунок коштів спеціального фонду в доход державного бюджету кошти у сумі 70920,00 грн.

Позивач уточнив вимоги і просить стягнути з відповідача в доход державного бюджету кошти у сумі 70920,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, позивачем було проведено ревізію використання бюджетних коштів відповідачем за друге півріччя 2004 р., 2005 рік, перший квартал 2006 р. Ревізією встановлено незаконних видатків на оплату праці в сумі 70920,00 грн. На 2005 та 2006 роки у штатному розписі по загальному фонду установи зайво затверджені чотири штатні одиниці посад лікарів, не передбачені додатком № 42 “Типові штатні нормативи медичного та інженерно-технічного персоналу республіканської, обласних та міських, міст Києва і Севастополя санітарно-епідеміологічних станцій” до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я”. Вказане порушення призвело до незаконних видатків бюджетних коштів по оплаті праці на загальну суму 36,86 тис. грн. Також в порушення додатку № 46 “Типові штати адміністративно-управлінського та господарсько-обслуговувального персоналу закладів охорони здоров'я (крім аптечних) до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” зайво введено посаду заступника головного бухгалтера,  що передбачено лише для закладів охорони здоров'я, які працюють в умовах централізації управління та фінансування. Вказане порушення призвело до незаконних видатків бюджетних коштів по оплаті праці на загальну суму 9,7 тис. грн. В установі функціонує Відділ санітарно-гігієнічних досліджень та природоохоронних технологій, який госпрозрахунковим і утримується за рахунок спеціальних коштів. Однак на посадах відділу, затверджених штатним розписом по спецфонду, працюють за сумісництвом посадові особи установи, посади яких передбачені у штатному розписі, які утримуються за рахунок коштів загального фонду. Функціонування здійснюється в супереч вимогам наказу  МОЗ України від 23.02.00 № 33. Вказане порушення призвело до незаконних видатків бюджетних коштів по оплаті праці на загальну суму 24,36 тис. грн.

Позивачем було направлено на адресу відповідача лист-вимогу про усунення виявлених ревізією порушень від 03.07.06 № 04-13/2713 та повторний лист-вимогу від 12.09.06 № 04-13/3738.

Станом на день розгляду справи незаконні видатки не відшкодовані та інформація від відповідача про усунення порушень не надходила.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує в повному обсязі, і просить відмовити. Відповідач зазначає, що відповідно до п. 3 Наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” у разі організації структурних підрозділів, для яких не передбачені штатні нормативи цим наказом, штати для них затверджуються з дозволу Міністерства охорони здоров'я України. Листами-дозволами № 10.03.68/1023 від 08.06.06 та № 10.03.68/1051 від 09.06.06. МОЗ України не заперечує щодо збереження посад лікарів, введених до штатного розпису Київської облСЕС.

Функціонування відділу санітарно-гігієнічних та природоохоронних технологій підтверджується роз'ясненням Мінфіну України від 21.04.03 № 03152-12/139/11-4814 в якому вказано, що коли роботи виконуються підрозділами бюджетної установи, або працівниками, зайнятими наданням цих послуг, понад норми їх робочого часу і відповідно підлягають оплаті за відпрацьований час, то за штатним розписом мають бути затверджені відповідні посади, які утримуються за рахунок спеціального фонду. Відпрацьований час підтверджується журналами обліку та табелями обліку використання робочого часу.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, оглянувши в судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться у матеріалах справи, господарський суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачем була проведена ревізія Київської обласної санітарно-епідеміологічної станції, за результатами якої складено акт від 31.05.06 № 04-08/09.

Ревізією встановлено, що в порушення п.п. 5.2 п.5 наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 установою допущено збільшення штатної чисельності працівників у кількості 2,5 штатних одиниць. На 2005, 2006 роки у штатному розписі по загальному фонду установи затверджені чотири штатні одиниці посад лікарів, які не передбачені додатком № 42 “Типові штатні нормативи медичного та інженерно-технічного персоналу республіканської (Автономна Республіка Крим), обласних та міських міст Києва і Севастополя санітарно-епідеміологічних станцій” до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я”. В зв'язку з цим в порушення п. 29 Постанови КМУ від 28.02.02 № 228 “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” в розрахунку до кошторису доходів і видатків на 2005 рік та 1 квартал 2006 року допущено завищення потреби бюджетних асигнувань на утримання чотирьох лікарських посад по КЕКВ 1110, 1120 на загальну суму 36,86 тис. грн.. та затверджено кошторисом по вказаних КЕКВ.

Також в порушення додатків № 45 “Типові штатні нормативи персоналу централізованих бухгалтерій при бюджетних закладах охорони здоров'я” та р. 6 додатку № 46 “Типові штати адміністративно-управлінського та господарсько-обслуговувального персоналу закладів охорони здоров'я (крім аптечних) до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” до штатних розписів за 2004 р, 2005 р., 2006 р. зайво введено посаду заступника головного бухгалтера. Це порушення призвело до незаконних видатків по оплаті праці зайво введеної посади на загальну суму 9,7 тис. грн.

Крім цього, станом на 01.01.04 за рахунок спеціальних коштів, в установі функціонує Відділ санітарно-гігієнічних досліджень та природоохоронних технологій. Відповідно до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” госпрозрахунковий відділ утримується за рахунок спеціальних коштів і повинен бути створений для виконання профілактичної дезінфекції, дезінсекції та дератизації. Разом з тим відповідно до установчих документів облСЕС Відділ вищевказаної функції не виконує.  Крім того, на посадах Відділу затверджених штатним розписом по спецфонду працюють за сумісництвом посадові особи установи, посади яких передбачені в штатному розписі загального фонду. Вказане порушення при створенні та функціонуванні вказаного відділу призвело до незаконних видатків по оплаті праці на загальну суму 24,36 тис. грн.

Відповідач надав заперечення та пояснення від 13.06.06 № 1816 до акту КРУ в Київській області від 31.05.06 № 04-08/09. Щодо зайвого введення штатних одиниць в штатний розпис по загальному фонду бюджету –штатні розписи Київської обласної СЕС затверджує МОЗ України, таким чином перепрофілювання ставок лікарів проводилось протягом 1987-2004 років в межах штатної чисельності по рекомендації Центральної санітарно-епідеміологічної станції та за згодою МОЗ України (лист від 09.06.06 № 10.03.68/1051). Також в зв'язку з централізацією фінансування санітарно-епідеміологічних закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Київської області (25 районних та 2 міських і 1 обласна СЕС) штати бухгалтерії обласної СЕС формуються за нормативами, наведеними у додатку № 45 до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” (п. 6.6  додатку 46). Посада заступника головного бухгалтера вводиться в обласній СЕС відповідно до п. 2 додатку № 45 за наявності від 4 до 10 посад спеціалістів. Враховуючи, що у штаті бухгалтерії за нормативами введено 7 посад спеціалістів, посада заступника головного бухгалтера вводиться на підставі встановлених нормативів (лист МОЗ України від 08.06.06 № 10.03.08/1023).

Щодо утримання Відділу санітарно-гігієнічних досліджень та природоохоронних технологій за рахунок спеціальних коштів, то згідно роз'яснення МФУ від 21.04.03 № 03152-12/139/11-4814 у разі, коли роботи виконуються  госпрозрахунковими структурними підрозділами бюджетної установи, або працівниками, зайнятими наданням цих послуг, понад норми їх робочого часу і відповідно підлягають оплаті за відпрацьований час, то за штатним розписом мають бути затверджені відповідні посади, які утримуються за рахунок спеціального фонду. На підставі вищевказаного і був створений Відділ санітарно-гігієнічних досліджень та природоохоронних технологій.

Позивач надав висновок від 30.06.06 на заперечення до акту ревізії виконання кошторисів доходів та видатків та державних програм, в Київській обласній санітарно-епідеміологічній станції від 13.06.06 № 1816, в якому зазначено, що заперечення відповідача не приймаються.

Позивачем на адресу відповідача направлено лист вимогу про усунення порушень, виявлених під час ревізії від 03.07.06 № 04-13/2713.

Відповідач направив лист - відповідь від 19.07.06 № 01/03-16-2227, в якому наголошує на якнайшвидшому усуненні недоліків та врахуванні зауважень, виявлених ревізією. Це підтверджується Наказом по Київській обласній СЕС від 13.07.06 № 176 щодо усунення виявлених недоліків та притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності.

12.09.06 позивачем було направлено відповідачу лист-вимогу № 04-13/3738 про направлення повторних вимог про усунення порушень, виявлених під час ревізій.

Однак, виявлені ревізією КРУ порушення, не були усунуті в повному обсязі.

Вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 3 Положення “Про державну санітарно-епідеміологічну службу Міністерства охорони здоров'я України” заклади держсанепідемслужби МОЗ України у  своїй  діяльності керуються Конституцією  України,  законами України, актами  Президента  України   та   Кабінету   Міністрів   України, Положенням   про  державний  санітарно-епідеміологічний  нагляд  в Україні Положенням про     державну санітарно-епідеміологічну  службу  України,  цим Положенням,  наказами  МОЗ  України,   наказами   та   постановами головного  державного  санітарного  лікаря  України,  статутами та положеннями про ці заклади.

Відповідно до абз. 3 п. 28 Постанови КМУ від 28.02.02 № 228 “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” штатний розпис установ затверджується наказом відповідного Міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади.

Відповідно до п. 2 наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” керівникам закладів охорони здоров'я надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатним нормативом для даного закладу, за рахунок посад інших структурних підрозділів в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії медичного (лікарі, середній медичний персонал, молодший медичний персонал), фармацевтичного персоналу та господарсько-обслуговуючого персоналу.

Відповідачем було перевищено дозволену чисельність лікарського персоналу на 4 лікарські посади.

Додатком № 45 до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” визначаються типові штатні нормативи персоналу централізованих бухгалтерій при бюджетних закладах охорони здоров'я.

П. 10 додатку № 45 визначає, що заклади охорони здоров'я, що не мають стаціонарів застосовують нормативи для введення посад спеціалістів з розрахунку числа лікарських посад.

П. 6 додатку № 46 “Типові штати адміністративно-управлінського та господарсько-обслуговувального персоналу закладів охорони здоров'я до наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” визначає, що посада заступника головного бухгалтера, бухгалтера, обліковця, старшого касира вводиться за штатними нормативами централізованих бухгалтерій при бюджетних закладах охорони здоров'я виходячи з показників закладів, які працюють в умовах централізованого управління та фінансування.

Відповідач не надав суду доказів того, що він працює централізованою бухгалтерією. Натомість санітарно-епідеміологічні станції районів і міст, області є окремими юридичними особами та мають окремі бухгалтерії. Відповідачем введена до штатного розпису понаднормативна посада заступника головного бухгалтера.

Листи МОЗ України від 08.06.06 № 10.03.08/1023 та від 09.06.06 № 10.03.68/1051 датовані червнем 2006 року, в той час як,  понаднормативні посади лікарів та заступника головного бухгалтера  включені до штатних розписів на 2005 та 2006 роки. Тобто вказані листи не можна вважати належно оформленими дозвільними документами на період, за який встановлено порушення. Дозвіл наданий саме з червня 2006 року.

Примітками до додатку № 42 наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я”, передбачено перелік випадків (для виконання профілактичної дезінсекції, дезінфекції, дератизації) при настанні яких збільшується чисельність санітарно-епідеміологічних станцій, і що вказані посади утримуються за рахунок спеціальних коштів.

Положеннями “Про відділ санітарно-гігієнічних досліджень та природоохоронних технологій”, затверджених в.о. головного лікаря ОблСЕС від 26.06.04 та головним лікарем ОблСЕС від 03.01.06, передбачено, що основними функціями Відділу є проведення державної  санітарно-епідеміологічної експертизи документів, які супроводжують вантаж усіма видами транспортних засобів, що надходять по імпорту в Київську область; проведення державної  санітарно-епідеміологічної експертизи матеріалів з розділу здійснення державного запобіжного санітарного нагляду в частині підготовки матеріалів експертизи щодо відведення земельних ділянок під будівництво, реконструкцію об'єктів та висновків експертиз проектних матеріалів.

Тобто Відділ, передбачених наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” функцій не виконує і вони не передбачені положенням про нього.

Відповідно до п. 5.1 наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” штатна чисельність працівників закладів охорони здоров'я, визначена згідно з цими штатними нормативами і типовими штатами, є граничною.

Відповідно до п. 6.1. наказу МОЗ України від 23.02.00 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я” керівникам закладів та установ охорони здоров'я формувати штати працівників закладів на підставі штатних нормативів і типових штатів в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату та з дотриманням вимог п. 5 цього положення.

Відповідно до п. 8 ст. 10 ЗУ “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” від 26.01.93 № 2939-ХІІ органам контрольно-ревізійної служби України надано право у судовому порядку стягувати в дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами, за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.

Відповідач без достатніх підстав та в порушенням норм чинного законодавства, що було встановлено вище, отримав з державного бюджету коштів на оплату праці у сумі 70920,00 грн., яка підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Отже, як вбачається з матеріалів справи відповідачем  порушено вимоги чинного законодавства: без достатніх підстав та в порушенням норм чинного законодавства, отримано з державного бюджету коштів на оплату праці у сумі 70920,00 грн.; введено понаднормативні штатні одиниці та порушено норми про порядок створення та функціонування госпрозрахункового відокремленого підрозділу, тому позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.  

Керуючись ст. ст. п.1 ст.71, п. 1 ст. 72, ст. 98, ст. 160, п.4 ст.167, ст. 185, ст.186,  ч.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Господарський суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Київської обласної санітарно-епідеміалогічної станції  (04050, м. Київ, вул. Герцена, 31, ідентифікаційний код 02010391, р/р № 35228002000721 в ГУ ДКУ, МФО 820018) в доход державного бюджету України (р/р 31118106600001, одержувач УДК у Київській області, код ЗКПО 24074109, банк: УДК у Київській області, МФО 821018) –суму 70920,00 грн. (сімдесят тисяч дев'ятсот двадцять грн. 00 коп).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Суддя                                                                                І.В.Усатенко

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі – 09.07.2007р.

Дата ухвалення рішення22.06.2007
Оприлюднено26.09.2007
Номер документу969064
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/33-а

Постанова від 22.06.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні