Рішення
від 14.05.2021 по справі 140/2106/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2021 року ЛуцькСправа № 140/2106/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ксензюка А.Я.,

розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Луцької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 - позивач) звернувся в суд із позовом до Луцької міської ради (далі - відповідач), в якому просить:

-задовольнити адміністративний позов в повному обсязі до Луцької міської ради (43025, м.Луцьк, вул.Богдана Хмельницького, буд.19, код ЄДРПОУ: 34745204) про визнання протиправною бездіяльність та забов`язання вчинити певні дії;

- визнати протиправною та скасувати відмову Луцької міської ради, викладену у листі від 25.11.2020 року №6.1-7/4013/2020;

-зобов`язати Луцьку міську раду надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки, орієнтовною площею 2.0000 га, розташованої за межами населених пунктів Прилуцького старостинського округу з кадастровим номером: 0721885800:06:000:2147 за його клопотанням та доданим графічним зображенням від 13.11.2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач з метою реалізації свого права на безоплатну передачу частини земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства 13.11.2020 звернувся із заявою до виконавчого комітету Луцької міської ради щодо надання у власність частини земельної ділянки кадастровим номером 0721885800:06:000:2417, площею 2,0 га, яка розташована за межами населених пунктів Прилуцького старостинського округу.

Позивач вказує, що у відповідь на дану заяву відповідач листом від 25.11.2020 №6.1-7/4013/2020 відмовив, зазначивши, що питання поділу земельної ділянки буде розглянуто на засіданні комісії. Позивач вважає відмову протиправною.

Крім того, ОСОБА_1 , вказав, що Виконавчим комітетом Луцької міської ради, листом від 16.01.2021 №6.1-7/179/2021, не було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою, натомість зазначалося, що звернення позивача буде розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних ділянок, враховуючи вимоги земельного законодавства.

Ухвалою суду від 09.03.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

В поданому до суду відзиві на позовну заяву відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та вважає, що провадження у справі підлягає закриттю у зв`язку з тим, що у відповіді на заяву позивача від 13.11.2020, міськрада зазначила про подальший розгляд заяви на засіданні постійної комісії. Лист Луцької міської ради від 25.11.2020 №6.1-7/4013/2020 не є рішення про відмову. Згідно з ч.1 ст.123 Земельного Кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється органами місцевого самоврядування. Враховуючи вищезазначене, Луцька міська рада має виключні повноваження на вирішення питання про надання або відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної форми власності.

Твердження позивача про те, що даним листом йому було відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, не відповідає дійсності. У відповідь на звернення позивача від 13.11.2020 та повторно від 08.12.2020 міськрадою було надано відповідь листами від 25.11.2020 №6.1-7/4013/2020, від 30.12.2020 №6.1-7/4402/2020 та від 16.01.2021 №6.1-7/179/2021 в яких містилася інформація, що звернення будуть розглянуті на черговому засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин та земельного кадастру.

13.04.2021 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач заперечив доводи, що були зазначені у відзиві на позовну заяву, з тотожних викладених у позовній заяві підстав.

Враховуючи вимоги статті 262 КАС України судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Згідно із частиною першою статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відтак, справу розглянуто по суті у межах строків, визначених частиною першою статті 258, частиною другою статті 262 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що 13.11.2020 позивач звернувся до Луцької міської ради із заявою про надання у власність частини земельної ділянки кадастровим номером 0721885800:06:000:2147, площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, за межами населених пунктів Прилуцького старостинського округу.

До даної заяви позивач додав копію місцевості з кадастрової карти, на якій зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

08.12.2020 позивач звернувся з листом до відповідача, в якому вказав, що відповідно до стаття 34 Конституції України, стаття 5 ЗУ Про інформацію , статті 3,4 ЗУ Про доступ до публічної інформації просив надати йому публічну інформацію, яка знаходиться у розпорядженні Луцької міської ради та зазначав, що згідно з ст.122 Земельного Кодексу, що саме міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

30.12.2020 міськрада листом за №6.1-7/4402/2020 повідомила позивача, що порушені у його зверненнях питання будуть розглянуті на черговому засіданні постійної комісії з питань земельних відносин та земельного кадастру, де буде визначено порядок надання земельних ділянок.

16.01.2021 міськрада листом №6.1-7/179/2021 повідомила позивача, що у зв`язку з великою кількістю звернень АТО/ООС про надання земельних ділянок, питання поділу ділянки кадастровим номером 0721885800:06:000:2147 та підготовки матеріалів і документів відповідної землевпорядної документації, буде розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин та земельного кадастру і буде визначено порядок надання земельних ділянок, згідно з статтями 12, 13, 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту . Лише після такого розгляду, враховуючи рішення вищевказаної комісії буде розроблено схему поділу земельної ділянки.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до частини другої статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту б частини першої статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Згідно з частиною шостою статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини першої статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

При цьому згідно з пунктом б частини першої статті 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Отже, надання відповідного дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є одним з етапів погодження і оформлення документів, які відповідно до вимог чинного законодавства є необхідними для прийняття компетентним органом рішення про набуття громадянами земель у власність.

Частиною сьомою статті 118 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З аналізу вказаних норм вбачається, що законом встановлені виключні підстави, за наявності яких заявникові може бути відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Водночас, пунктами а , б частини першої статті 12 ЗК України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 80 ЗК України передбачено, що суб`єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.

Таким чином, в даному випадку до повноважень Луцької міської ради віднесено розпорядження земельними ділянками комунальної власності територіальної громади.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закону №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з частиною першою статті 46 Закону №280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною першою статті 47 Закону №280/97-ВР визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

На підставі частини четвертої статті 47 Закону №280/97-ВР постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Відповідно до частин першої-третьої статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.

З системного аналізу зазначених норм слідує, що за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою орган місцевого самоврядування приймає одне із рішень, визначених частиною сьомою статті 118 ЗК України. При цьому, зважаючи на норми Закону №280/97-ВР, таке рішення приймається на пленарних засіданнях, прийняттю рішення може передувати попередній розгляд питання на засіданнях постійних комісій ради.

Як слідує з матеріалів справи, заява позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд була адресована виконавчому комітету Луцької міської ради.

На заяву позивача від 13.11.2020 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність виконавчий комітет Луцької міської ради листом від 25.11.2020 №6.1-7/4013/2020 надав відповідь та не відмовляв у наданні такого дозволу.

Крім того, обидва листа від 30.12.2020 №6.1-7/4402/2020 та від 16.01.2021 №6.1-7/179/2021, винесені виконавчим комітетом Луцької міської ради, а не Луцькою міською радою. Відтак, твердження позивача про те, що даними листами міськрада відмовила йому у наданні такого дозволу, є необґрунтованими та безпідставними.

З врахуванням того, що відповідач не приймав рішення щодо відмови позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, та беручи до уваги факт розгляду заяви позивача виконавчим комітетом Луцької міської ради відповідно до вимог чинного законодавства, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Аналізуючи вищенаведене та беручи до уваги фактичні обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними, з огляду на що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Земельного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Луцької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Я.Ксензюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2021
Оприлюднено18.05.2021
Номер документу96927236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2106/21

Рішення від 14.05.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні