Ухвала
від 29.04.2021 по справі 487/2815/21
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/2815/21

Провадження № 1-кс/487/2363/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.04.2021 року місто Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Миколаєва клопотання слідчого Другого слідчоговідділу (здислокацією ум.Одесі)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого вмісті Миколаєві ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №62020150000000412 від 30.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

26.04.2021 року слідчий Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Одесі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого в місті Миколаєві ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про продовження строку досудовогорозслідування укримінальному проваджені,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №62020150000000412 від 30.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,на шість місяців, тобто до 30.10.2021.

Слідчий у судове засідання не прибув, до початку розгляду справи подав до суду заяву, в якій просив розглянути клопотання за його відсутності, просив задовольнити клопотання.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Другим слідчим відділом (з дислокацією у м. Одесі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві проводиться досудового розслідування кримінального провадження, відомості за яким внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62020150000000412 від 30.04.2020за ознаками кримінального правопорушення,передбаченогоч. 2 ст. 367 КК України.

Досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні розпочато на підставі ухвали слідчого судді Заводського районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 від 30.03.2020 (справа №487/1785/20 провадження №1-кс/487/2121/20), якою зобов`язано службових осіб ТУ ДБР, розташованого у м. Миколаєві внести до ЄРДР відомості із колективної заяви ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 від 11.03.2020 про вчинення кримінального правопорушення співробітниками ГУДСНС в Одеській області, що потягло за собою тяжкі наслідки.

У вищевказаній заяві вказано, що будучи службовою особою, відповідальною за здійснення державного нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки заступник начальника Головного управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_8 неналежним чином виконував свої службові обов`язки, в результаті чого 15.09.2017 на території Комунального позашкільного навчального закладу «Одеський міський дитячий оздоровчо спортивний комплекс «Вікторія», за адресою: м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93 в сталася пожежа та загинули діти.

В ході досудового розслідування встановлено, що 15 вересня 2017 року, близько 23 години, в кімнаті № 4 корпусу № 5, який знаходився на території Комунального позашкільного навчального закладу «Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс «Вікторія» (надалі табір «Вікторія»), за адресою : м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93, виникла пожежа. Внаслідок пожежі загинуло троє дітей, а саме ОСОБА_9 , 2005 року народження, ОСОБА_10 , 2007 року народження та ОСОБА_11 , 2009 року народження.

Діти проживали в кімнаті № 11, що розташовувалася на другому поверсі корпусу № 5, з північної сторони.

В ході пожежі були знищені будівельні конструкції дерев`яного корпусу № 5.

За наслідками розслідування трагедії до суду спрямовано обвинувальні акти відносно працівників ДСНС.

Так,в судіна розглядіперебуває кримінальнепровадження заобвинуваченням працівниківДСНС інспектора ОСОБА_12 та керівникаКиївського РВ ОСОБА_13 (Київський районний суд міста Одеси, справа №520/3194/18), суддя ОСОБА_14 за ч. 2 ст. 367 КК України службова недбалість.

Згідно обвинувального акту, ОСОБА_12 обвинувачується в тому, що «.. будучи службовою особою, несумлінно ставлячись до виконання службових обов`язків, будучи обізнаним про порушення правил пожежної безпеки в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не передбачаючи наслідки у вигляді знищення майна вказаного комплексу та загибелі людей, в результаті пожежі, хоча маючи можливість їх передбачати, будучи зобов`язаним це зробити відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та наказу начальника Головного управління ДСНС України в Одеській області № 85 від 29.02.2016 року «Про організацію роботи підрозділів Головного управління при застосуванні санкцій за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки», не склав відповідний рапорт з клопотанням про звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи комунального позашкільного навчального закладу «Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс «Вікторія», який через начальника Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області не подав до Головного управління протягом 2-х робочих днів з часу завершення перевірок, що призвело до знищення в результаті пожежі, яка відбулась 15.09.2017, корпусу № 5 Одеського міського оздоровчо-спортивного комплексу «Вікторія» за адресою: АДРЕСА_1 та загибелі трьох осіб, що перебували в ньому».

ОСОБА_13 обвинувачується в тому, що «.. будучи службовою особою, начальником Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області внаслідок недбалого ставлення до своїх службових обов`язків, з метою створення штучного уявлення щодо безпечної експлуатації комунального позашкільногонавчального закладу «Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивнийкомплекс «Вікторія», не вчинив будь-яких дій щодо звернення доадміністративного суду для застосування заходів реагування у вигляді повногоабо часткового зупинення роботи комунального позашкільного навчальногозакладу «Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс«Вікторія», крім того не вжив заходів, направлених на приведення станувказаного об`єкту у відповідність до правил пожежної безпеки затвердженихнаказом Міністерства внутрішніх справ України за № 1417 від 30.12.2014.»

Потерпілі ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 вважають, що обвинувальний акт не містить аналізу всіх обставин справи та чинного законодавства. Так, відповідно до ч. 2 ст. 101 Кодексу Цивільного захисту України порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом таположеннямпро порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України, а відповідно до ч. 3 цього Кодексу на рядовий і начальницький склад служби цивільного захисту поширюється діяДисциплінарного статуту, затвердженого законом.

Згідно матеріалів кримінального провадження, у своїх показах ОСОБА_12 вказав, що не мав права подавати рапорт до Головного управління ДСНС України в Одеській області, міг це зробити тільки за дорученням начальника Київського РВ ДСНС України в Одеській області, який йому такого наказу чи розпорядження не давав. Такі ж покази він давав в судовому засідання, будучи допитаним в якості свідка по справі за обвинуваченням директора табору Вікторія ОСОБА_15 (справа № 520/2424/18, суддя ОСОБА_16 ).

Відповідно до п. 14 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. № 593 (Далі Положення про порядок проходження служби) основним принципом служби цивільного захисту є принцип єдиноначальності, який полягає у:

наділенні керівника (начальника) у повному обсязі розпорядчою владою стосовно підлеглих і покладенні на нього персональної відповідальності перед державою за організацію діяльності очолюваного ним органу чи підрозділу цивільного захисту та кожної особи рядового і начальницького складу;

наданні керівникові (начальникові) права одноособово приймати рішення, видавати накази чи розпорядження;

забезпеченні виконання рішень, наказів чи розпоряджень керівника (начальника), виходячи з результатів всебічної оцінки умов і обставин та керуючись вимогами законодавства.

Відповідно до п. 11 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, який затверджений Законом України «Про дисциплінарний статут служби цивільного захисту» № 1068-VI від 5 березня 2009 року (Далі Дисциплінарний статут) найближчий за посадою до підлеглого прямий начальник є безпосереднім начальником. У даному випадку це начальник Київського РВ ДСНС України в Одеській області.

Пункт 29 Дисциплінарного статуту встановлює, що правом начальника є віддання (видання) наказів чи розпоряджень, а обов`язком підлеглого - їх виконання.

Згідно до п. 31 Положення про порядок проходження служби, особи рядового і начальницького складу зобов`язані:

звертатись із службових питань до свого безпосереднього керівника (начальника) і з його дозволу - до старшого прямого керівника (начальника), з особистих питань - до свого безпосереднього керівника (начальника), а у разі, коли він нездатний їх вирішити, - до старшого прямого керівника (начальника);

доповідати своєму безпосередньому керівникові (начальникові) про події та обставини, що стосуються виконання службових обов`язків, а також про зроблені їм іншими керівниками (начальниками) зауваження.

Тобто, відповідно до Положення про проходження служби та Дисциплінарного статуту ОСОБА_12 не має права без дозволу свого безпосереднього керівника начальника Київського РВ ДСНС України в Одеській області звертатись до старшого прямого керівника будь-якої посадової особи Головного управління ДСНС в Одеській області.

ОСОБА_12 у відповідності до Дисциплінарного Статуту та Положення про порядок проходження служби доповів своєму безпосередньому керівництву про виявлені недоліки щодо відповідності стану готовності об`єкта вимогам пожежної безпеки в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі « ІНФОРМАЦІЯ_1 »

На свою чергу ОСОБА_17 29.06.2017 направив листа до Київської районної адміністрації про виявлені порушення правил пожежної безпеки, та рапорт на ім`я заступника начальника Головного управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_8 про виявлені порушення правил пожежної безпеки, у тому числі і в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі «Вікторія», що підтверджується матеріалами кримінального провадження, а саме:

1.Рапорт ОСОБА_12 про проведені тренування в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та виявлені порушення правил пожежної безпеки;

2.Лист начальника Київського РВ ГУ ДСНС № 786 від 29.06.2017 року ОСОБА_13 на адресу голови Київської районної адміністрації про виявлені порушення правил пожежної безпеки, у тому числі і в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі «Вікторія»;

3.Доповідь начальника Київського РВ ГУ ДСНС на апаратній нараді голови Київської райадміністрнації 03.07.2017 р.;

4.Протокол допиту ОСОБА_13 , який підтвердив, що ОСОБА_12 йому доповідав про виявлені порушення правил пожежної безпеки в Одеському міському дитячому оздоровчо-спортивному комплексі «Вікторія»;

5.Рапорт начальника Київського РВ ГУ ДСНС № 788 від 29.06.2017 року ОСОБА_13 на ім`я заступника начальника Головного управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_8 ;

6.Припис № 73 від 23.06.2017 року директору Одеського міського дитячого оздоровчо-спортивного комплексу «Вікторія» ОСОБА_15 , на якому стоїть підпис від 23.06.2017 р. заступника начальника Київського РВ ДСНС Стерненко

Однак, лише після трагедії керівництво ГУ ДСНС в Одеській області звернулося до Одеського окружного адміністративного суду 27 лютого 2018 року Одеським окружним адміністративним судом винесено рішення про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального позашкільного навчального закладу «Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс «Вікторія» у вигляді повного зупинення роботи Комунального позашкільного навчального закладу «Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс «Вікторія» (ідентифікаційний код юридичної особи 26434078) розташованого за адресою: 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, наведених в Акті перевірки №154 від 21.12.2017 року.

На данийчас врамках кримінального№62020150000000412 від 30.04.2020необхідно встановити та опитати свідків події, здійснити тимчасові доступи до речей та документів, у тому числі матеріалів судової справи №520/3194/18. Крім того, необхідно надати оцінку діям службових осіб ГУ ДСНС України в Одеській області на предмет наявності в діях складу кримінального правопорушення передбаченого ст. 367 КК України.

Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення передбачене ч. 2 ст. 367 КК України відноситься до категорії нетяжких.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудовогорозслідування змоменту внесеннявідомостей прокримінальне правопорушеннядо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань додня повідомленняособі пропідозру становить дванадцять місяців - у кримінальному провадженн нетяжких злочинів.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цьогоКодексу.При цьомузагальний строкдосудового розслідуванняне можеперевищувати шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину.

Відповідно до ч. 4 ст. 294 КПК України, строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 295-1 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Слідчим доведено, що закінчити досудове розслідування у строк до 30.04.2021 не виявляється можливим, у зв`язку із тим, що необхідно виконати великий обсяг роботи, а саме: встановити та опитати свідків події, здійснити тимчасові доступи до речей та документів, у тому числі матеріалів судової справи №520/3194/18, надати оцінку діям службових осіб ГУ ДСНС України в Одеській області на предмет наявності в діях складу кримінального правопорушення передбаченого ст. 367 КК України.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що провести вищевказані слідчі дії у передбачений законом строк є неможливим з об`єктивних причин, враховуючи тривалість проведення необхідних процесуальних дій, складність кримінального провадження, особливості розслідуваного злочину, а за такого клопотання слідчого підлягає задоволенню. При цьому суд враховує, що продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні сприятиме досягненню виконання завдань кримінального провадження, визначених ст. 2 КПК України та виконанню вимог ст. 9 КПК.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 219, 294, 295, 295-1, 370, 372, 376 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідуванняу кримінальномупроваджені,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №62020150000000412 від 30.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,на шість місяців, тобто до 30.10.2021.

Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.04.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу96942034
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №62020150000000412 від 30.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України

Судовий реєстр по справі —487/2815/21

Ухвала від 29.04.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні