Рішення
від 28.04.2021 по справі 504/151/20
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 504/151/20

Провадження № 2/504/717/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.04.2021 року смт.Доброслав

Комінтернівський районний суд Одеської області у складі:

Головуючого судді -Барвенко В.К.,

секретаря- Мельникової В.М., -

розглянувши у відкритому підготовчому засіданні, в залі суду № 10, смт. Доброслав, позовну заяву ОСОБА_1 до Трояндівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області, код ЄДРПОУ 26506197, Директора Трояндівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області Латул Віталія Григоровича, треті особи без самостійних вимог на предмет спору - Лиманська районна рада Одеської області, код ЄДРПОУ 24527249, Лиманська районна державна адміністрація Одеської області, код ЄДРПОУ 04057155, Трояндівська сільська рада Лиманського району Одеської області, Фермерське господарство Назари , ОСОБА_2 , про визнання протиправними дій директора школи щодо надання приміщення спортзалу освітньої установи для вирішення питання дострокового припинення повноважень голови сільської ради, стягнення моральної шкоди, -

ВСТАНОВИВ:

У січні 2020 року позивач звернувся до суду із вказаним позовом до відповідачів, яким просив суд визнати протиправними дії директора Трояндівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області- Латула Віталія Григоровича, які пов`язані із наданням депутатам Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області приміщення (спортзалу) Трояндівської ЗАШ І-ІІІ ступенів для проведення 13 лютого 2019 року о 14.00 годині позачергової 29 сесії Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII- скликання з приводу вирішення питання щодо дострокового припинення повноважень сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 в зв`язку з порушенням Конституції України, Законів України, Присяг посадових осіб органів місцевого самоврядування, прав і свобод громадян та незабезпечення здійснення наданих йому повноважень; стягнути з Трояндівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області моральну шкоду у сумі 10000 грн.

Ухвалою судді Комінтернівського районного суду Одеської області від 23.01.2020 року відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання.

Адвокат Фомін А.І. діючи в інтересах Латул В.Г. у березні 2020 року подав відзив на позовну заяву.

Голова Лиманської Районної ради Тефтул Г.О. подав письмові пояснення від 13.03.2020 року, якими вважав позовні вимоги необгрунтованими, і просив у їх задоволенні відмовити повністю.

Представники Лиманської РДА Одеської області, Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Фермерського господарства Назари , а також ОСОБА_2 свої правові позиції суду не надіслали, сповіщені про дату, час та місце проведення судового засідання, їх неявка не перешкоджає розгляду справи по суті.

Позивач просив суд розглянути справу у свою відсутність за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку:

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року у справі № 420/5324/19 відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог ОСОБА_1 щодо визнання протиправними дій директора Трояндівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області - Латула Віталія Григоровича щодо надання депутатам Трояндівської сільської ради приміщення (спортзалу) Трояндівській ЗОШ для проведення 13.02.2019 року о 14 годині 00 хвилин позачергової двадцять дев`ятої сесії Трояндівської сільської ради VІІ-скликання з приводу вирішення питання щодо достроково припинення повноважень сільського голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області - ОСОБА_2 в зв`язку з порушенням Конституції України, законів України, Присяги посадових осіб місцевого самоврядування, прав і свобод громадян та незабезпечення здійснення наданих йому повноважень та стягнення з Трояндівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області моральної шкоди на користь ОСОБА_1 в розмірі - 5000 грн. Роз`яснено позивачу, що даній частині спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства у загальному місцевому суді за правилами, встановленими Цивільним процесуальним Кодексом України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року.

Відповідно до абз. 7 ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.

Обсяг повноважень районних рад визначений статтями 43 - 44 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідно до приписів п.20) ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, як зокрема, вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Відповідно до ч. 1, 5 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Отже, наведеними нормами Закону встановлено, що районна рада приймає рішення на сесіях ради та виключно в межах своїх повноважень визначених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні .

Судом встановлено, що на ім`я голови Лиманської районної ради Одеської області - ОСОБА_4 надійшло запрошення групи депутатів Трояндівської СР від 08 лютого 2019 року, яким голову Лиманської районної ради - ОСОБА_5 запрошено на позачергову сесію Трояндівської СР, яка відбудеться 13 лютого 2019 року о 14.00 годині в приміщенні Трояндівського будинку культури.

08 лютого 2019 року депутати Трояндівської СР звернулись з листом до голови Лиманської РДА, в якому зазначили, що з метою недопущення зриву позачергової сесії Трояндівської СР, яка відбудеться 13 лютого 2019 року о 14.00 годині в приміщенні Трояндівського будинку культури, через можливість ненадання даного приміщення депутатами сільської ради для проведення сесії, просять надати приміщення в Трояндівській ЗОШ для проведення позачергової сесії.

Як вбачається з протоколу пленарного засідання позачергової двадцять дев`ятої сесії Трояндівської СР VII скликання №29 від 13 лютого 2019 року, позачергову сесію відкрила ОСОБА_6 , яка зауважила, що сесія проводиться в приміщенні Трояндівської ЗОШ, оскільки на звернення депутатів щодо забезпечення приміщення Трояндівського будинку культури для проведення позачергової сесії, керівництво Трояндівської СР не відреагувало. Трояндівський будинок культури зачинений, депутатам двері не відкрили. Також відмітила, що сесія проводиться на території Трояндівської СР.

Позивач вважає протиправними дії директора Трояндівської ЗОШ Латул В.Г. що пов`язані з наданням депутатам Трояндівської СР приміщення (спортзалу) Трояндівської ЗОШ для проведення 13 лютого 2019 року позачергової сесії.

При цьому жодного нормативного обгрунтування доводів позову в цій частині ОСОБА_1 не наводить.

Рішенням Комінтернівської районної ради від 12 серпня 2016 року №11-УІІ "Про внесення змін та доповнень до типового Статуту загальноосвітнього навчального закладу Комінтернівської районної ради Одеської області", затвердженого рішенням районної ради від 19 липня 2013 року №460-УІ, внесені зміни та доповнення до типового Статуту загальноосвітнього навчального закладу Комінтернівської районної ради Одеської області, затвердженого рішенням районної ради 19 липня 2013 року №460-УІ.

Так, відповідно до типового Статуту Трояндівської ЗОШ, засновником є Лиманська районна рада Одеської області.

Орган управління Трояндівської ЗОШ - відділ освіти Лиманської РДА.

У разі делегування місцевим державним адміністраціям районними чи обласними радами відповідних повноважень в їх управлінні перебувають також об`єкти спільної власності територіальних громад (ч.2 ст. 15 Закону України "Про місцеві державні адміністрації").

Відповідно до п.10.1 Статуту управління навчальним закладом здійснює начальник відділу освіти Лиманської РДА на праві господарського відання та оперативного управління згідно рішення районної ради від 28 грудня 2011 року №183-VI "Про затвердження регуляторного акту "Порядок проведення конкурсу на право оренди майна спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ Комінтернівського району - закладів соціальної сфери, управління яким здійснює Комінтернівська районна рада".

Керівництво закладом здійснює його директор.

Директор призначається і звільняється начальником відділу освіти за погодженням з головою Лиманської РДА та головою Лиманської районної ради відповідно до вимог чинного законодавства. (п.10.2 Статуту).

Згідно з п.10.3 Статуту керівник закладу, зокрема, розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами.

Відповідно до п.п.14.1, 14.2, 14.3, 14.4 Статуту державний контроль за діяльністю закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Основною формою державного контролю за діяльністю закладу будь-якого типу і форми власності є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому МОН. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням МОН за поданням органу громадського самоврядування закладу або відділу освіти.

Таким чином, контроль за діяльністю загальноосвітнього закладу покладається на державну районну адміністрацію.

Судом встановлено, що група депутатів зверталась з проханням надати приміщення Трояндівської ЗОШ для проведення позапланової сесії Трояндівської сільської ради 13 лютого 2019 року саме до Лиманської РДА.

Відповідно до рішення районної ради від 28 грудня 2011 року №183-VI "Про затвердження регуляторного акту "Порядок проведення конкурсу на право оренди майна спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ Комінтернівського району - закладів соціальної сфери, управління яким здійснює Комінтернівська районна рада" - Лиманська РДА здійснює управління навчальним закладом на праві господарського відання та оперативного управління.

Трояндівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Лиманської районної ради Одеської області є юридичною особою публічного права, яка наділена цивільною правоздатністю та цивільною дієздатністю і може самостійно виступати у взаємовідносинах з іншими особами .

Приміщення школи перебувають у комунальній власності, тому для забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування та для забезпечення інтересів територіальної громади можуть надаватися органам місцевого самоврядування на безоплатній основі .

Таким чином, надання приміщення Трояндівської ЗОШ для проведення сесії органу місцевого самоврядування не протирічать чинному законодавству, а відповідно не може порушувати прав будь-кого з жителів територіальної громади .

Вищевказане стосується і доводів позову в частині посилання на знехтування контролем за діями директора Трояндівською ЗОШ І-ІІІ ступенів Латула В.Г . Лиманською районною радою в особі ОСОБА_4 .

Суд повторює, що до повноважень Лиманської районної ради не належить функції контроль за діяльністю загальноосвітнього закладу.

Відтак ці доводи позову з безпідставними та голослівними.

Суд не вбачає, що прийнятим рішенням надати приміщення спортзалу Трояндівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, права та законні інтереси громадянина ОСОБА_1 не тільки порушені, а навпаки, забезпечено гарантоване державою право та реальну здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

З вищевикладених підстав не знайшли свого підтвердження і доводи позову в частині завдання діями відповідачів моральної шкоди.

Таким чином суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суді, та відмінності, які існують у держава-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо надання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки з огляду на конкретні обставини справи (Проніна проти України, № 63566/00 § 23, ЄСПЛ від 18 липня 2006 року.

Вирішуючи питання судового збору, суд виходить з того що ОСОБА_1 відповідно до довідки серії 2-18 ОД № 061822 є людиною, яка має інвалідність ІІ групи, тому в силу закону він звільнений від сплати судового збору.

Отже, відповідно до статтей 141-142 ЦПК України судовий збір відноситься на рахунок держави.

На підставі наведеного, керуючись ч. 1, 5 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч.2 ст. 15 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. ст. 12, 78, 116 ЗК України, ст. ст. 12, 196-200, 258-260, 353 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 , - відмовити повністю.

Судовий збір віднести на рахунок держави.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Якщо справу розглянуто за заявою осіб, визначених частиною другою статті 4 цього Кодексу, рішення суду, що набрало законної сили, є обов`язковим для особи, в інтересах якої було розпочато справу.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до п. 15 Розділу ХІІІ Перехідні положення ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.К. Барвенко

СудКомінтернівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення28.04.2021
Оприлюднено18.05.2021
Номер документу96956137
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —504/151/20

Постанова від 03.02.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Ухвала від 02.09.2021

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Ухвала від 02.09.2021

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Рішення від 28.04.2021

Цивільне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

Ухвала від 01.02.2021

Цивільне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

Ухвала від 23.01.2020

Цивільне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні