18/158
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"19" вересня 2007 р. Справа № 18/158
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді ТимошевськоїВ.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи №18/158
за позовом: Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Знам'янка Кіровоградської області
до відповідача: Селянської спілки приватних власників "Зоря України", с. Суботці Знам'янського району Кіровоградської області
про припинення юридичної особи
За участю представників:
від позивача - Буріко О.А., довіреність б/н від 27.03.2007 р.
від відповідача - Шарко Р.М. , довіреність № б/н від 25.05.07.
Знам'янською об'єднаною державною податковою інспекцією (далі по тексту - Знам"янська ОДПІ) подано позовну заяву про припинення юридичної особи – селянської спілки приватних власників "Зоря України" у зв'язку з неподанням до органів державної податкової служби податкової звітності згідно із законодавством.
Представник позивача в судовому засіданні 19.09.2007 р. підтримав адміністративний позов в повному обсязі.
Відповідач позов заперечив з тих підстав, що неподання фінансової звітності не є порушенням правил здійснення господарської діяльності, за наслідками якого має скасовуватись державна реєстрація. Крім того, позивачем не вжито заходів досудового врегулювання спору та не подано доказів на підтвердження викладених у позові вимог. Поряд з цим, відповідач є стороною по іншим судовим справам, а тому його припинення негативно вплине на інших фізичних і юридичних осіб, які пов'язані з відповідачем цивільно-правовими відносинами та господарськими зобов'язаннями.
Розглянувши наявні матеріали справи та оцінивши докази, заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Селянська спілка приватних власників "Зоря України" зареєстрована в якості суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи Знам"янською районною державною адміністрацією 16 березня 2000 р., про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за № 04055050100020057, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с. 7).
Відповідач зареєстрований в Знам"янській ОДПІ з 03.04.2000 р. як платник податків (а.с. 20).
Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів покладається на державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції (п. 3 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").
Як вбачається з акту №24 від 03.08.2007 р. перевірки Знам"янскою ОДПІ справи платника - Селянської спілки приватних власників "Зоря України", останній не подає до податкового органу податкову звітність, пов'язану з нарахуванням податків і зборів, починаючи з дня реєстрації в податкових органах та до дати проведення перевірки (а.с.20).
Згідно довідки Знам"янської ОДПІ №8123 від 07.08.2007 р. заборгованість відповідача до бюджету відсутня (а.с.19).
Частиною 1 статті 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з частиною 1 статті 247 у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Однак, господарський суд прийшов до висновку, що неподача відповідачем органам ДПІ звітності не є діяльністю, яка суперечить закону або установчим документам. Це бездіяльність, а тому посилання позивача на дану норму закону як на підставу для припинення юридичної особи є безпідставним.
Поряд з цим, з 01 липня 2004 р. набрав чинності Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", згідно з яким юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням, постановленим з підстав неподання юридичною особою протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону (ч.1. ст. 33, ч.2. ст. 38 Закону).
Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 значеного Закону. Зокрема, суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
На вказаних нормах Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" обґрунтовує свої позовні вимоги і позивач.
З огляду на зміст статті 124 Конституції України, статті 10, 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", рішення Конституційного суду України від 9 липня 2002 року по справі № 1-2/2002 господарський суд вважає, що державна податкова інспекція є уповноваженим органом держави, який має право на звернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спору у даній справі.
Викладені відповідачем заперечення щодо відсутності доказів на підтвердження позову, невжиття позивачем заходів досудового врегулювання спору та наявність інших судових справ, по яким відповідач є стороною, не приймаються судом, виходячи з наступного.
В матеріалах справи містяться докази, які підтверджують порушення відповідачем вимог закону щодо своєчасного подання звітності, а саме - акт перевірки №24 від 03.08.2007 р. (а.с. 20). Крім того, відповідачем на вимогу суду не надано доказів своєчасного подання податковому органу податкових декларацій та інших документів бухгалтерської звітності.
Чинним законодавством України не передбачено обов'язковості досудового врегулювання спору за даним предметом позову. Крім того, згідно рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі № 1-2/2002 право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
Розгляд інших судових справ за участю відповідача не позбавляє можливості вирішення справи про припинення його діяльності.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги Знам"янської ОДПІ про припинення юридичної особи - селянської спілки приватних власників "Зоря України" підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", ст. ст. 33, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ст. ст. 71, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу – селянська спілка приватних власників "Зоря України" (27444, Кіровоградська область, Знам"янський район, с. Суботці, код ЄДРПОУ 24147593), зареєстрованого Знам"янською районною державною адміністрацією 16.03.2000 р., про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації за номером 04055050100020057.
Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Реєстраційній Палаті виконавчого комітету Знам'янської міської ради для внесення запису до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи - селянської спілки приватних власників "Зоря України".
Копію постанови направити сторонам у справі та головному управлінню статистики у Кіровоградській області.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2007 |
Оприлюднено | 26.09.2007 |
Номер документу | 969595 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні