ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/11451/20 Суддя (судді) першої інстанції: Аверкова В.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Земляної Г.В., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЛАС ТРЬОШ КИЇВ" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЛАС ТРЬОШ КИЇВ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 04 березня 2020 року №03542615050103 та №003552615050103.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив скасувати оскаржуване рішення, та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник позивача у судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги позивача, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами відповідача проведена документальна планова виїзна перевірка позивача, за результатами якої складено акт від 07 лютого 2020 року №70/26-15-05-01-03/35519082 "Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Глас Трьош Київ".
Актом перевірки встановлені порушення, зокрема:
- пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 513552 грн., у тому числі за липень 2017 року на 4570 грн., вересень 2017 року на 1190 грн., жовтень 2017 року на 1315 грн., квітень 2018 року на 6599 грн., вересень 2018 року на 170733 грн., жовтень 2018 року на 31443 грн., березень 2019 року на 247306 грн., квітень 2019 року на 25981 грн., липень 2019 року на 20661 грн., серпень 2019 року на 3714 грн.;
- пункту 198.5 статті 198, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, в результаті чого не складено та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну за товарами (необоротними активами), придбаними з податком на додану вартість, які використані в операціях, що не є господарською діяльністю на загальну суму ПДВ 513552,65 грн.;
- пункту 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року №4 та пункту 51.1 статті 51, підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України щодо подання не в повному обсязі з недостовірними відомостями податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків за 2 квартал 2017 року, 3 квартал 2019 року.
Листом від 28 лютого 2020 року №38106/10/26-15-05-01-03 за результатами розгляду заперечень на акт перевірки висновки акта перевірки залишено без змін, а заперечення - без задоволення.
На підставі акту перевірки, відповідачем було прийнято податкові повідомлення рішення від 04 березня 2020 року №03542615050103 та №003552615050103.
Так, відповідно до податкового повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03542615050103 згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58, пунктом 57.3 статті 57, пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України за порушення позивачем пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 959 058,00 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на 641 940,00 грн. та за податковими зобов`язаннями 513 552,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 128 388,00 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03552615050103 згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58, пункту 120 1 статті 120 1 , пунктом 198.5 статті 198, 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено відсутність складення та/або реєстрації протягом граничного строку податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 513 552,65 грн., у зв`язку з чим позивача попереджено про необхідність скласти та/або зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування та застосовано штраф у розмірі 50% у сумі 256 776,41 грн.
Рішенням ДПС України від 23 квітня 2020 року №14177/6/99-00-08-05-01-06 за результатами розгляду скарги на податкові повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03542615050103 та №003552615050103 зазначені податкові повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Позивач, не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, звернувся з адміністративним позовом до суду.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 44.2 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.
За визначенням статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку - нормативно-правовий акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, що визначає принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності, що не суперечать міжнародним стандартам; міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - міжнародні стандарти) - прийняті Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку документи, якими визначено порядок складання фінансової звітності; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частина друга статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлює, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з положеннями частин четвертої-шостої Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.
Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов`язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.
З наведених положень законодавства вбачається про наявність у підприємства права на відображення у даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності відповідних сум на підставі первинних документів, складених відповідно до положень Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", які відображають факт вчинення господарських операцій.
Згідно п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Податкового кодексу України, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг. Нарахування податкового кредиту з податку на додану вартість здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно із пунктом 198.5 статті 198 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Податкового кодексу України, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Податковим кодексом України для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
З наведеного вбачається про обов`язок платника ПДВ нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Податкового кодексу України, та скласти у встановлені строки зведену податкову накладну за товарами/послугами.
В акті перевірки зазначено, що в результаті співставлення сум вартості списаних на pax. 947 "Нестачі і втрати від псування цінностей" сировини та матеріалів, продукції, товарів, як використаних не в господарській діяльності, та сум вартості ТМЦ, по яким товариством самостійно визначені податкові зобов`язання з податку на додану вартість, класифікованих підприємством як використані не в господарській діяльності, було встановлено, що сума списань на рах.947 значно більша, ніж та, за якою визначено податкові зобов`язання позивачем.
Втім, відповідачем не було надано суду жодних пояснень та доказів стосовно викладених в акті перевірки порушень щодо сум вартості списаних на pax. 947 "Нестачі і втрати від псування цінностей" сировини та матеріалів, продукції, товарів, як використаних не в господарській діяльності, та сум вартості ТМЦ, по яким товариством самостійно визначені податкові зобов`язання з податку на додану вартість, класифікованих підприємством як використані не в господарській діяльності, зокрема, відповідачем у відзиві на позовну заяву зазначено, що позивачем не доведено під час проведення перевірки правомірність визначення податкових зобов`язань за період, що перевірявся та не підтверджено правомірність не віднесення до складу податкових зобов`язань списання сировини та матеріалів, зв`язок яких з господарською діяльністю підприємством не доведено на загальну суму 282 539,01 грн.
При цьому, в якості доказів відповідачем долучено до матеріалів справи додатки до акта перевірки, проте, не надано оцінку поясненням позивача, викладеним в адміністративному позові та долученим до нього доказам.
Суд зазначає, що відповідачем не заперечується факт складання позивачем зведених податкових накладних, проте, зазначається про заниження податкових зобов`язань.
Відповідно до п.п. 195.1.3 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання таких послуг:
а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом;
б) послуги, що передбачають роботи з рухомим майном, попередньо ввезеним на митну територію України для виконання таких робіт та вивезеним за межі митної території України платником, що виконував такі роботи, або отримувачем-нерезидентом. До робіт з рухомим майном належать роботи з переробки товарів, що можуть включати власне переробку (обробку) товарів - монтаж, збирання, монтування та налагодження, у результаті чого створюються інші товари, у тому числі постачання послуг з переробки давальницької сировини, а також модернізацію та ремонт товарів, що передбачає проведення комплексу операцій з частковим або повним відновленням виробничого ресурсу об`єкта (або його складових частин), визначеного нормативно-технічною документацією, у результаті виконання якого передбачається поліпшення стану такого об`єкта;
в) послуги з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси. До послуг з обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, відносяться послуги, які комплексно необхідні та безпосередньо пов`язані з виконанням міжнародного рейсу, а саме: обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропорту (посадка-зліт повітряного судна, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, забезпечення авіаційної безпеки, наднормативна стоянка повітряного судна); послуги з наземного обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропортах; оренда аеропортових приміщень у частині використання для обслуговування міжнародних рейсів (офіси, стійки реєстрації та інші службові приміщення, які орендуються авіаперевізниками, що виконують міжнародні рейси); послуги персоналу з обслуговування повітряних суден.
Позивачем, в свою чергу, на підтвердження правомірності формування податкових зобов`язань за період, що перевірявся та не віднесення зазначеної суми до складу податкових зобов`язань списання сировини та матеріалів, зв`язок яких з господарською діяльністю підприємством не доведено, зазначено наступне: при розрахунку бази для нарахування суми податкового зобов`язання під час перевірки була взята балансова вартість сировини і матеріалів, проте, відповідачем не було враховано, що більшість сировини і матеріалів, які використовує позивач, є імпортованими, а тому балансова вартість митну вартість та товарно-заготівельні витрати, які обкладаються ставкою ПДВ 0%. Таким чином, балансова вартість сировини і матеріалів, які списуються позивачем на рахунок 947 відрізняється від митної вартості сировини, а сума податкового зобов`язання розраховувалась позивачем за період, що перевірявся, виходячи із суми отриманого податкового кредиту відповідно до митних декларацій.
На підтвердження зазначеного, позивачем наведено приклад розрахунку податкових зобов`язань за період, що перевірявся, та надано докази, які підтверджують правомірність невключення всієї суми балансової вартості, яка відображена за товар, до складу податкових зобов`язань, а лише митної вартості товару без врахування понесених транспортних витрат, які оподатковуються за ставкою 0%, а саме: митна декларація від 27 листопада 2017 року №UA125110/2017/580818, рахунок-фактура від 24 листопада 2017 року №FV2017111525, акт здачі-прийняття робіт від 27 листопада 2017 року №370, акт від 27 листопада 2017 року№ТТ-0000583 та акт списання матеріалів від 29 грудня 2017 року №12Н.
Позивачем надавалися пояснення у запереченнях на акт перевірки з обґрунтуванням невключення до складу податкових зобов`язань понесених транспортних витрат, які оподатковуються за ставкою 0%, проте, як вбачається з позиції відповідача, акта перевірки, зазначені доводи та докази не враховані під час винесення спірних податкових повідомлень-рішень.
З урахуванням викладеного, оскільки відповідачем не доведено правомірність обчислення податкового зобов`язання, виходячи з балансової вартості списаної сировини та матеріалів без вирахування вартості понесених транспортних витрат по імпортованим товарам, які оподатковуються за ставкою 0%, висновки ГУ ДПС про заниження податкових зобов`язань на загальну суму 282 539,01 грн. є необґрунтованими, адже не знайшли свого документального та нормативного підтвердження під час розгляду справи.
Щодо доводів відповідача в частині списання позивачем товарно-матеріальних цінностей (герметики) на промивку обладнання, які, на думку контролюючого органу, не мають прямого зв`язку із господарською діяльністю позивача.
Під час проведення перевірки відповідач дійшов висновку, що асортимент використаних у виробництві номенклатур поліуретанів та герметиків значно більший за той, що використовується при промивці обладнання, а характер списань у зв`язку із промивкою обладнання не має ознак постійності, а тому не має прямого зв`язку з виробничою діяльністю позивача, а позивачем не надано документального підтвердження зв`язку проведених списань герметиків на рахунок 947 з конкретними замовленнями, простоями (зупинками) обладнання, запусками або тестуваннями, не підтверджено переходи на нові види герметиків, не надано документів, які б регламентували періодичність обовязкових промивок та підтверджували дати їх проведення.
З пояснень позивача та матеріалів справи вбачається, що позивач займається таким видом діяльності, як виготовлення металопластикових склопакетів та обробка скла, в процесі яких використовується герметик для роботи спеціалізованого обладнання. Зокрема, відповідно до технічної документації, чистку та промивку обладнання з метою виготовлення якісної продукції необхідно проводити у випадках переходу на новий вид герметика, після зупинки обладнання на певний період, та стандартна промивка.
Відповідно до копії довідки від 22 травня 2020 року №1 позивачу на праві власності чи користування належить обладнання, яке знаходиться у м. Кам`янське, м. Харків, м. Київ, м. Львів, м. Одеса, яке використовується у власній господарській діяльності, що не оспорюється відповідачем.
Позивачем надано пояснення щодо необхідності промивки та чистки обладнання постійно та регулярно, що прописано у технічній документації до кожної одиниці обладнання (екструдеру), на підтвердження чого позивачем долучено до матеріалів справи копію витягу з технічної документації та зазначено про наявність іншої документації на обладнання німецькою мовою та про можливість надання в якості доказів зазначеної документації разом з перекладом пізніше, оскільки позивач обмежений у процесуальних строках.
Матеріали справи містять копії актів на списання на підтвердження правомірності проведених списань герметиків для промивки обладнання.
При цьому, відповідачем не висловлено жодних пояснень чи клопотань стосовно необхідності залучення до матеріалів справи технічної документації по кожній одиниці обладнання, не вказано, що відповідач заперечує наявність обладнання у позивача та використання його у власній господарській діяльності, з урахуванням чого суд вважає, що у даному випадку відсутня необхідність витребування зазначених документів. Крім того, як вбачається із копії заперечень на акт перевірки, скарги на податкові повідомлення-рішення, у додатках до заперечень та скарги зазначено про надання контролюючому органу документації на обладнання, проте, з тексту рішення ДПС України за результатами розгляду скарги на податкові повідомлення-рішення та листа ГУ ДПС у м. Києві за результатами розгляду заперечень на акт перевірки не вбачається про дослідження зазначених документів та прийняття їх до уваги контролюючими органами при складенні, зокрема, спірних податкових повідомлень-рішень.
Крім того, матеріалами справи підтверджено, що наказом від 03 січня 2017 року №4 ТОВ "Глас Трьош Київ" затверджено технологічні карти на виготовлення продукції. Наказом від 03 січня 2017 року №5 з метою обліку природного убутку, порчі та псування ТМЦ, які є невід`ємною частиною господарської діяльності позивача встановлено норми природного убутку ТМЦ; наказом від 03 січня 2017 року №6 з метою правильного виробничих запасів, відображення їх в складі виробничих витрат та оптимізації їх використання, запобігання нераціональному використанню та порчі виробничих витрат, встановлено перелік причин витрат понад норми, встановлені в технологічних картах, які безпосередньо пов`язані з виробництвом та можуть бути віднесені на конкретний об`єкт витрат (замовлення), які віднесені до виробничих та відносяться на готову продукцію не по конкретному замовленню, а по певному підрозділу пропорційно витратам згідно з технологічною картою на реалізовану продукцію у місяці списання. Наказом від 02 січня 2018 року змінено норми списання герметику на промивку обладнання в межах одного підрозділу.
Позивачем під час проведення перевірки також надавалися контролюючому органу письмові пояснення та документальне підтвердження списання через рахунок 947, відповідно до яких на даному рахунку ведеться облік списання виробничих запасів як нестачі від інвентаризації, списання браків і переробок, що відноситься до негосподарської діяльності підприємства, а також витрати згідно наказу позивача від 03 січня 2017 року №6, які безпосередньо пов`язані із процесом виробництва, тобто виробнича діяльність яких неможлива або не відповідає вимогам (списання герметику на промивку обладнання, перший запуск нового обладнання, тендерні замовлення при наявності нестандартних розмірів та при використанні скла з особливим напиленням, списання витрат на готовий продукт на рекламні цілі або тестові зразки, виготовлення продукції для сертифікації), витрати по наказу від 03 січня 2017 року №5; надано реєстр документів по операціям, по яким ПДВ донараховувався.
Крім того, матеріали справи містять висновок експерта №ED-1725-6-1552.20 за результатами проведеної судової товарознавчої експертизи рухомого майна, а саме обладнання та сировини для виготовлення склопакетів у справі №640/11451/20 за позовом ТОВ "Глас Трьош Київ" до ГУ ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, складений 25 серпня 2020 року, підготовлений для подання до суду експертом Ілюшик Ю.С. Суд звертає увагу, що вказаний висновок містить відмітку про повідомлення експерта про кримінальну відповідальність за надання завідомо неправдивого висновку та за відмову від надання висновку.
За результатами проведення експертизи, експертом було зазначено наступне:
1) промивка та/або прочистка основним матеріалом потрібна тільки обладнанню із групи "Екструдери, станки герметизації, змішувальні та дозуючі установки для двохкомпонентних герметиків" проводиться під час використання його за призначенням у наступних випадках: з метою уникнення затвердіння вже приготовленої сировини в системі трубопроводів самого обладнання при перервах в його роботі. Виконується перед запланованою перервою в роботі шляхом подачі в систему трубопроводів обладнання основного компоненту для герметизації без додавання закріплюючого компоненту до моменту повного заміщення в системі трубопроводів суміші основного та закріплюючого компоненту основним компонентом, який сам по собі не затвердіє тривалий час. При цьому, сировина, що виходить з трубопроводу в процесі такої промивки та/або прочистки не може використовуватись при виготовленні продукції та вважається відходами; з метою відновлення працездатності обладнання після короткої або тривалої перерви в його роботі. Виконується шляхом подачі в систему трубопроводів обладнання основного компоненту для герметизації із додаванням закріплюючого компоненту до моменту повного заміщення в системі трубопроводів основного компоненту змішаною сумішшю, яка швидко затвердіває та готова до нанесення на склопакети для їх герметизації. При цьому, сировина, що виходить з трубопроводу в процесі такої промивки та/або прочистки не може використовуватись при виготовленні продукції та вважається відходами;
2) промивка та/або прочистка основним матеріалом обладнання потрібна із наступною частотою: обов`язкові промивки та/або прочистки (кожен робочий день зранку промивка та/або прочистка після нічної перерви в експлуатації обладнання; кожен робочий день перед обідом промивка та/або прочистка перед перервою на обід; кожен робочий день після обіду промивка та/або прочистка після перерви на обід, перед відновленням роботи у другій половині дня; кожен робочий день ввечері після завершення роботи, перед нічною перервою); промивки та/або прочистки за необхідністю (протягом робочого дня у випадку необхідності зробити перерву в роботі обладнання на час понад 6-8 хвилин; протягом робочого дня після таких перерв для відновлення працездатності обладнання);
3) герметики (поліуретани та силікони) можуть використовуватись при промивці та/або прочистці основним матеріалом обладнання із групи "Екструдери, станки герметизації, змішувальні та дозуючі установки для двохкомпонентних герметиків";
4) відсутність промивки та/або прочистки обладнання із групи "Екструдери, станки герметизації, змішувальні та дозуючі установки для двохкомпонентних герметиків" в цілому призведе до неможливості використовувати обладнання у відповідності до його цільового призначення в порядку, передбаченому виробником і, як наслідок, до неможливості виготовлення якісної продукції чи до виготовлення продукції взагалі;
5) процес промивки та/або прочистки основним матеріалом є невід`ємною частиною експлуатації обладнання із групи "Екструдери, станки герметизації, змішувальні та дозуючі установки для двохкомпонентних герметиків".
З урахуванням викладеного, відповідачем не було доведено правомірність висновків щодо використання у діяльності підприємства поліуретанів та силіконів у кількості номенклатур значно більшій за ті, що використовувались підприємством у зв`язку з промивкою обладнання; відсутності ознак постійності списань у зв`язку з промивкою та, як наслідок, відсутності прямого зв`язку виробничою діяльністю позивача.
За наведеного, відповідачем було протиправно збільшено ТОВ "Глас Трьош Київ" суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 959 058,00 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на 641 940,00 грн. та за податковими зобов`язаннями 513 552,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 128 388,00 грн., а тому податкове повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03542615050103 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03552615050103, яким встановлено відсутність складення та/або реєстрації протягом граничного строку податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 513552,65 грн., у зв`язку з чим позивача попереджено про необхідність скласти та/або зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування та застосовано штраф у розмірі 50% у сумі 256776,41 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 120 1 .2 статті 120 1 Податкового кодексу України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.
Матеріалами справи підтверджено, що застосування штрафних санкцій у відношенні позивача відбулось, оскільки ГУ ДПС у м. Києві податковим повідомленням-рішенням від 04 березня 2020 року №03542615050103 донараховано ТОВ "Глас Трьош Київ" податкові зобов`язання.
Водночас, беручи до уваги, що вищевказане податкове повідомлення-рішення було скасовано, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність правових підстав для застосування штрафних санкцій за відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної, а тому податкове повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №03552615050103 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
cуддя Г.В.Земляна
суддя В.В.Файдюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2021 |
Оприлюднено | 20.05.2021 |
Номер документу | 96975754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні