Головуючий у 1 інстанці ї - Бєломєстнов О.Ю.
Суддя-доп овідач - Сіваченко І.В.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
27 травня 2010 року справа № 2а-22156/09/0570
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого Сіваченко І.В. суддів
при секретарі
за участі
представника позивача Дяченко С.П., Нікуліна О.А .
Запорожцевій Г.В.
Капустинської О.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «Вибір» на постанову Донецького окружного адм іністративного суду від 8 лютого 2010 року у справі № 2а-22156/09/0570 за позовом Державної податкової інс пекції у Орджонікідзевськом у районі м. Маріуполя до Приватного підприємства «Вибір» про зобов' язання допустити посадових осіб Державної по даткової інспекції у Орджоні кідзевському районі м. Маріу поля до проведення позаплано вої документальної перевірк и з питань дотримання вимог п одаткового , валютного та інш ого законодавства за період з 01.10.2007 року по 31.12.2008 року, -
В С Т А Н О В И Л А :
Постановою Донець кого окружного адмініст ративного суду від 8 лютого 2010 р оку у справі № 2а-22156/09/0570 позов бул о задоволено, а саме: зобов'яза но Приватне підприємство «Ви бір» допустити посадових осі б ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя, яких було призначено керівництвом інс пекції до проведення позапла нової документальної переві рки з питань дотримання вимо г податкового, валютного та і ншого законодавства за періо д з 01.10.07р. по 31.12.2008р.
Не погодившись з таким суд овим рішенням, відповідач по дав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скас увати, посилаючись на неправ ильне застосування судом нор м матеріального права, та ухв алити нове рішення, яким у зад оволенні позову відмовити у повному обсязі.
Представник позивача у суд овому засіданні заперечував проти доводів апеляційної с карги та просив постанову су ду першої інстанції залишити без змін. Представник відпов ідача до апеляційного суду н е прибув, в апеляційній скарз і зазначив прохання розгляда ти справу за своєї відсутнос ті.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, перевіривши мат еріали справи, вивчивши дово ди апеляційної скарги, колег ія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а су дове рішення таким, що підляг ає залишенню без змін з насту пних підстав.
При розгляді справи в апеля ційній інстанції встановлен о наступне.
Приватне підприємство «В ибір» згідно із свідоцтвом п ро державну реєстрацію, вида ним виконавчим комітетом Мар іупольської міської ради 13.05.199 6р., про що зроблено запис у жур налі обліку реєстраційних сп рав № 1359, є юридичною особою, ко д ЄДРПОУ 22002643.
16.05.1995р. ПП «Вибір» узятий на об лік як платник податків в ДПІ у Орджонікідзевському район і м. Маріуполя.
Згідно із планом-графіком було призначено проведення виїзної планової документал ьної перевірки з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва ПП «Вибір» з 25.08.2009р. по 07.09.2009р.
Направлення на проведенн я перевірки № 000495/476 від 25.08.2009р. було отримано директором ПП «Виб ір» ОСОБА_1.
25.08.2009р. фахівцями ДПІ у Орджо нікідзевському районі м. Мар іуполя був здійснений виїзд на місцем розташування підпр иємства: м. Маріуполь, вул. Лан дшафна, 14/43 для проведення пере вірки.
Розпочати перевірку ПП «В ибір» 25.08.2009р. виявилось неможли вим у зв'язку з відмовою посад ових осіб підприємства від п роведення перевірки, про що с кладений акт № 153/23-111/22002643 від 25.08.2009р. Також, стосовно директора ПП «Вибір» ОСОБА_1. був склад ений протокол КР №379426 від 25.08.2009р. п ро адміністративне правопор ушення, передбачене ч.1 ст. 163-3 КУ пАП. Зазначений протокол був направлений до Орджонікідзе вського районного суду м. Мар іуполя.
06.11.2009р. Орджонікідзевським ра йонним судом м. Маріуполя вин есена постанова № 3-2946/2009, якою ОСОБА_1. було визнано винним в скоєнні правопорушення, пе редбаченого ч.1 ст. 163-3 КУпАП.
Вказана постанова не оск аржена.
У відповідності до ч.6 ст. 1 1-1 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні », позаплановою виїзною пере віркою вважається перевірка , яка не передбачена в планах р оботи органу державної подат кової служби і проводиться з а наявності хоча б однієї з та ких обставин: 1) за наслідками перевірок інших платників по датків виявлено факти, які св ідчать про порушення платник ом податків законів України про оподаткування, валютного законодавства, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту; 2) платником под атків не подано в установлен ий строк податкову деклараці ю або розрахунки, якщо їх пода ння передбачено законом; 3) вия влено недостовірність даних , що містяться у податковій де кларації, поданій платником податків, якщо платник подат ків не надасть пояснення та ї х документальні підтверджен ня на обов'язковий письмовий запит органу державної пода ткової служби протягом десят и робочих днів з дня отриманн я запиту; 4) платник податків п одав у встановленому порядку скаргу про порушення законо давства посадовими особами о ргану державної податкової с лужби під час проведення пла нової чи позапланової виїзно ї перевірки, в якій вимагає по вного або часткового скасува ння результатів відповідної перевірки; 5) у разі виникненн я потреби у перевірці відомо стей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на обов'язковий пи сьмовий запит органу державн ої податкової служби протяго м десяти робочих днів з дня от римання запиту; 6) проводиться реорганізація (ліквідація) п ідприємства; 7) стосовно платн ика податків (посадової особ и платника податків) у порядк у, встановленому законом, под атковою міліцією заведено оп еративно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у пров еденні позапланової виїзної перевірки фінансово-господа рської діяльності такого пла тника податків; 8) у разі, коли в ищестоящий орган державної п одаткової служби в порядку к онтролю за достовірністю вис новків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документ ів обов'язкової звітності пл атника податків або висновкі в акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим о рганом, та виявив їх невідпов ідність вимогам законів, що п ризвело до ненадходження до бюджетів сум податків та збо рів (обов'язкових платежів). По запланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюва тися вищестоящим органом дер жавної податкової служби лиш е у тому разі, коли стосовно по садових або службових осіб н ижчестоящого органу державн ої податкової служби, які про водили планову або позаплано ву виїзну перевірку зазначен ого платника податків, розпо чато службове розслідування або порушено кримінальну сп раву; 9) платником подано декла рацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, я ке становить більше 100 тис. гри вень.
Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податков их органів, визначених закон ами України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», «Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інш их випадках - за рішенням суду .
Позапланова виїзна перев ірка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Орг ан державної податкової служ би, який ініціює проведення п озапланової виїзної перевір ки, подає до суду письмове обґ рунтування підстав такої пер евірки та дати її початку і за кінчення, склад осіб, які буду ть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті с відчать про виникнення підст ав для проведення такої пере вірки, інформацію про вид та к ількість перевірок, проведен их органами державної податк ової служби щодо суб'єкта гос подарської діяльності та нас лідки таких перевірок за поп ередні три роки, а також на вим огу суду - інші відомості. У ро згляді питання про надання д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки мают ь право брати участь предста вники суб'єкта господарської діяльності. Повідомлення пр о місце, дату та час розгляду п итання про надання дозволу н а проведення позапланової ви їзної перевірки направляєть ся не пізніше ніж за три робоч і дні до дати такого розгляду .
Позапланова виїзна перев ірка здійснюється на підстав і виникнення обставин, викла дених у цій статті, за рішення м керівника податкового орга ну, яке оформляється наказом .
Згідно зі ст. 11-2 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» посадові о соби органу державної податк ової служби вправі приступит и до проведення планової або позапланової виїзної переві рки за наявності підстав для їх проведення, визначених ци м та іншими законами України , та за умови надання платнику податків під розписку: 1) напр авлення на перевірку, в якому зазначаються дата його вида чі, назва органу державної по даткової служби, мета, вид (пла нова або позапланова), підста ви, дата початку та дата закін чення перевірки, посади, зван ня та прізвища посадових осі б органу державної податково ї служби, які проводитимуть п еревірку. Направлення на пер евірку є дійсним за умови ная вності підпису керівника орг ану державної податкової слу жби, скріпленого печаткою ор гану державної податкової сл ужби; 2) копії наказу керівника податкового органу про пров едення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначают ься підстави проведення поза планової виїзної перевірки, дата її початку та дата закін чення.
Відповідно до вказаних вищ е вимог, уповноваженій особі Приватного підприємства «Ви бір» були надані відповідні документи, а саме направленн я № 000495/476 від 25.08.2009р. Перевірку пров ести було неможливо, у зв'язку з тим, що директор Приватного підприємства «Вибір» - ОСО БА_1. № 5 відмовився від допус ку перевіряючих до перевірки .
Про даний факт не допуску пе ревіряючи до перевірки було складено акт відмови від доп уску до проведення планової виїзної документальної пере вірки від 25.08.2009 року № 153/23-111/22002643.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво вимагати від платників податків, діяльність яких пе ревіряється, усунення виявле них порушень податкового зак онодавства, контролювати вик онання законних вимог посадо вих осіб органів державної п одаткової служби, а також при пинення дій, які перешкоджаю ть здійсненню повноважень по садовими особами органів дер жавної податкової служби.
Згідно ст. 2 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні», завданнями орга нів державної податкової слу жби є здійснення контролю за додержанням податкового зак онодавства, правильністю обч ислення, повнотою і своєчасн істю сплати до бюджетів, держ авних цільових фондів податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів), а також неподаткових до ходів, установлених законода вством (далі - податки, інші пл атежі); внесення у встановлен ому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового з аконодавства; прийняття у ви падках, передбачених законом , нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з п итань оподаткування; формува ння та ведення Державного ре єстру фізичних осіб - платник ів податків та інших обов'язк ових платежів та Єдиного бан ку даних про платників подат ків - юридичних осіб; роз'яснен ня законодавства з питань оп одаткування серед платників податків; запобігання злочи нам та іншим правопорушенням , віднесеним законом до компе тенції податкової міліції. ї х розкриття, припинення, розс лідування та провадження у с правах про адміністративні п равопорушення.
Перелік функцій державн их податкових інспекцій в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонних та об'єднаних державн их податкових інспекцій міст иться в ст. 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні».
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 11-1 вказаного закону, органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право здійснюват и документальні невиїзні пер евірки (на підставі поданих п одаткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ.
Аналізуючи вказані норми Закону України «Про державн у податкову службу в Україні », суд першої інстанції дійшо в вірного висновку, що органи державної податкової служби повинні виконувати покладен і на них функції та здійснюва ти надані законом повноважен ня з неухильним дотриманням законодавства України, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и.
У відповідності до ст. 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
В даному випадку місцевим с удом правильно встановлено, що орган державної податково ї служби, заявляючи вимоги що до зобов'язання відповідача до допуску проведення позапл анової перевірки, діє в межах повноважень, наданих йому за конодавством України, на під ставі та у спосіб, що передбач ені законами України.
Як вже зазначалось, постан овою Орджонікідзевського ра йонного суду м. Маріуполя по с праві № 3-2946/2009 визнано винним О СОБА_1. в скоєнні правопоруш ення, передбаченого ч. 1 ст. 163-3 КУ пАП, тобто не виконання закон них вимог посадових осіб орг анів державної податкової сл ужби.
Вказана постанова не оск аржена.
Відповідно до ч. 4 ст. 72 КАС України вирок суду в криміна льній справі або постанова с уду у справі про адміністрат ивний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковим и для адміністративного суду , що розглядає справу про прав ові наслідки дій чи бездіяль ності особи, щодо якої ухвале ний вирок або постанова суду , лише в питаннях, чи мало місц е діяння та чи вчинене воно ці єю особою.
Зважаючи на це, доведено невиконання відповідачем за конних вимог позивача.
Тобто, суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права. Доводи апеляційн ої скарги не спростовують ви сновків місцевого суду. Таки м чином, підстав для задоволе ння апеляційної скарги та ск асування постанови суду не в бачається.
Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Прив атного підприємства «Вибір» - залишити без задоволення .
Постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду від 08 лютого 2010 року у справ і № 2а-22156/09/0570 за позовом Державно ї податкової інспекції у Орд жонікідзевському районі м. М аріуполя до Приватного підпр иємства «Вибір» «про зобов' язання допустити посадових о сіб Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Маріуполя до пров едення позапланової докумен тальної перевірки з питань д отримання вимог податкового , валютного та іншого законод авства за період з 01.10.2007 року по 31.12.2008 року» - залишити без змі н.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України протяго м одного місяця з моменту наб рання законної сили.
Головуючий: І.В.Сіваченко
Судді: С.П .Дяченко
Нікулі на О.А.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2010 |
Оприлюднено | 13.09.2010 |
Номер документу | 9702534 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Дяченко С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні