Ухвала
від 19.05.2021 по справі 826/7765/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

19 травня 2021 року м. Київ № 826/7765/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Мамедової Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника позивача про заміну боржника виконавчого провадження у адміністративній справі за позовом про заміну боржника виконавчого провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентал Груп" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) від 25 травня 2018 року в адміністративній справі №826/7765/17 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентал Груп" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

22 грудня 2020 року позивачу в адміністративній справі №826/7765/17 видано виконавчий лист.

Разом з тим, представником позивача до суду подано письмову заяву про заміну боржника виконавчого провадження, а саме, ГУ ДФС у м. Києві замінити на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві) , а також визнати виконавчий лист від 22 грудня 2020 року, таким що не підлягає виконанню (далі- подана заява) .

В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено, що ГУ ДПС у м. Києві є правонаступником всіх прав та обов`язків реорганізованого ГУ ДФС у м. Києві

Розгляд та вирішення поданої заяви призначено до судового розгляду у судове засідання.

У відповідне судове засідання представники сторін не прибули хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином, у зв`язку із чим, судом вирішено продовжити розгляд поданої заяви в порядку письмового провадження.

Так, судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019р. №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі - постанова №537) утворено як юридичну особу публічного права - ГУ ДПС у м. Києві та реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема, ГУ ДФС у м. Києві приєднано до ГУ ДПС у м. Києві.

Відповідно до п. 1, 3 Постанови №1200, Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з п. 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Отже, ГУ ДПС у м. Києві є правонаступником ГУ ДФС у м. Києві.

Щодо вимоги позивача про визнання виконавчих листів такими, що не підлягають виконанню, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Судом не встановлено а позивачем не доведено, що обов`язок відповідача відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням.

При цьому, у разі заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив, тобто виконання судового рішення у справі покладається на ГУ ДПС у м. Києві (боржника), як на правонаступника ГУ ДФС у м. Києві.

Також, суд звертає увагу, що КАС України не передбачає видачу нових виконавчих листів, вказана ухвала суду є невід`ємною частиною виконавчих листів.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому листі з ГУ ДФС у м. Києві на правонаступника - ГУ ДПС у м. Києві, а тому подана заява підлягає частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 241-243, 248, 256, 374, 379 України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву представника позивача про заміну боржника виконавчого провадження задовольнити частково.

2. Замінити боржника у виконавчому листі №826/7765/17 виданому Окружним адміністративним судом міста Києва 22 грудня 2020 року з Головного управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ: 39439980) на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ: 43141267).

3. В іншій частині клопотання відмовити.

Ухвалу може бути оскаржено.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя Мамедова Ю.Т.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2021
Оприлюднено24.05.2021
Номер документу97040394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7765/17

Ухвала від 20.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мамедова Ю.Т.

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мамедова Ю.Т.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мамедова Ю.Т.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні