Шостий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/16931/20 Головуючий у І інстанції - Кузьменко А.І.
Суддя-доповідач - Губська Л.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Губської Л.В.,
суддів: Карпушової О.В., Степанюка А.Г.,
за участю секретаря Кондраток А.В.,
представника позивача Пречепи Т.В.,
представника відповідача Борисова І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства Конон Інвест на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 грудня 2020 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Конон Інвест до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство Конон Інвест звернулось до суду з даним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.04.2020 №0008910511, яким збільшено позивачу грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 1 466 439, 67 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення Бориспільської районної ради від 13.10.2015 №476-36-VI та рішення Гірської сільської ради Бориспільського району від 21.03.2017 №630-32-VII, на яке посилається відповідач в акті перевірки, може бути застосовано починаючи з 02.07.2018, тобто з дня внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 грудня 2020 року у задоволені адміністративного позову відмовлено. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що рішенням Бориспільської районної ради від 13.10.2015 року №476-36-VI земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району. Отже, при обчисленні розміру орендної плати необхідно застосовувати нормативну грошову оцінку землі, яка затверджена рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21.03.2017 року №630-32- VIІ саме з 01 січня 2018 року.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати та постановити нове про задоволення позовних вимог у повному обсязі. Свої доводи обґрунтовує тим, що саме з 02.07.2018, тобто з дати, коли оновлені відомості про межі відповідної адміністративно-територіальної одиниці були внесені до Держаного земельного кадастру, він мав сплачувати вказану орендну плату за землю, оскільки рішення Гірської сільської ради Бориспільського району від 21.03.2017 року №630-32- VIІ є ничинним, бо не було доведено до населення у порядку, встановленому чинним законодавством.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін та зазначає про безпідставність доводів, викладених в апеляційній скарзі.
В судовому засіданні представник позивача вимоги апеляційної скарги підтримала, наполягала на їх задоволенні, в той час, як представник відповідача проти цього заперечував, просив рішення суду залишити без змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Так, судом першої інстанції установлено і підтверджується матеріалами справи, що Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України на підставі наказу Державної податкової служби України від 19.02.2020 №461 проведено документальну позапланову виїзну перевірку з метою встановлення дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку (орендної плати) за період з 01.01.2018 по 31.12.2018, за результатом якої складено акт від 06 березня 2020 року №255/10-36-05-11/33483856.
Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271, п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку з орендної плати за земельні ділянки за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 на загальну суму 1 173 151, 77 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.04.2020 №0008910511, яким збільшено позивачу грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 1 466 439, 67 грн. (за основним платежем 1 173 151,77 грн,. за штрафними (фінансовими) санкціями 293 287, 90 грн.).
Рішенням Державної податкової служби України від 13 липня 2020 року №21773/6/99-00-06-02-06-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 03 квітня 2020 року №0008910511без змін.
Не погоджуючись із рішеннями контролюючого органу та вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відмовляючи у задоволені позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень довів суду, що діяв правомірно, з чим погоджується і колегія суддів з огляду на наступне.
Відповідно до п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування земельним податковим, в контексті приписів ст. 271 ПК України, є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення Рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Згідно з п. 288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно із п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.
Пунктом 288.7 статті 288 ПК України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Згідно із статтею 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається 01 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Зі змісту п. 286.2 ст.286 ПК України вбачається, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п. 286.4 статті 286 ПК України за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
У разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Згідно із п. 289.1 ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до п. 289.2 ст. 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
За встановленими обставинами справи, Приватне підприємства Конон Інвест у перевіряємий період використовувало земельну ділянку кадастровий номер 3220883200:02:003:0007 на території Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
При цьому, Рішенням Бориспільської районної ради від 13.10.2015 №476-36-VI затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району та за інформацією Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 24.07.2018 №10-10-0.331-11570/2-18 вищевказана земельна ділянка увійшла в межі села Гора Бориспільського району.
Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21.03.2017 №630-32- VIІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель села Гора Бориспільського району та п. 4 зазначеного рішення Гірська сільська рада вирішила ввести в дію нормативну грошову оцінку земель села Гора Бориспільського району Київської області з 01 січня 2018 року.
Отже, при обчисленні розміру орендної плати необхідно застосовувати нормативну грошову оцінку землі, яка затверджена згадуваним рішенням від 21.03.2017 №630-32-VIІ та з урахуванням ставки податку відповідно до договору оренди земельної ділянки.
В свою чергу, доводи апелянта, що дане рішення не було доведено до населення, не знайшли соє підтвердження.
Так, відповідно до ч.3 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-В рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених п.п. 4 і 16 ст. 26, п.п. 1, 29 і 31 ст. 43 та ст.ст. 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Матеріали справи містять роздруківку з офіційного веб-сайту сільської ради, яке підтверджує, що Рішенням Гірської сільської ради Бориспільського району від 21.03.2017 №630-32- VIІ було опубліковано, тобто доведено до населення, а тому підлягає виконанню (а.с. 120-121).
Відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Київській області позивач отримав витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 3220883200:02:003:0007, вартість якої складає 23 456 635,19 грн. на 2018 рік.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивач повинен був здійснювати розрахунок податку з орендної плати за земельні ділянки за 2018 рік на підставі зазначеної нормативно грошової оцінки.
Доводи позивача про те, що рішенням Бориспільської районної ради від 13.10.2015 року №476-36-VI лише затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гора Бориспільського району Київської області, що є підставою для прийняття рішення про зміну меж зазначеного села, не приймаються колегією суддів до уваги, оскільки відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, підставою для зміни межі адміністративно-територіальної одиниці села Гора зазначено саме рішення Бориспільської районної ради від 13.10.2015 №476-36-VI.
В обсязі встановлених в цій справі фактичних обставин колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства Конон Інвест - залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 грудня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.
Постанова в повному обсязі складена року 19.05.2021.
Головуючий-суддя: Л.В. Губська
Судді: О.В. Карпушова
А.Г. Степанюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2021 |
Номер документу | 97042943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні