Рішення
від 13.05.2021 по справі 200/1191/21-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2021 р. Справа№200/1191/21-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Шинкарьова І.В., при секретарі судового засідання Заїченко Я.В., за участю представника позивача Наумова В.І., розглянувши у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства ТРАНСМОЛ СЕРВІС про стягнення з платника податків податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач - Відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства ТРАНСМОЛ СЕРВІС про стягнення податкового боргу в розмірі 195038,92 грн.

В обґрунтування заявлених вимог Позивач зазначив наступне.

Відповідач не сплатив у визначений законодавством строк податковий борг, який виник внаслідок несплати поточних нарахувань грошових зобов`язань самостійно задекларованих у податкових деклараціях. З посиланням на статті 59 Податкового кодексу України Позивач просив стягнути з Відповідача суму податкового боргу у розмірі 195038,92 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08 лютого 2021 року провадження по справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

Станом на час розгляду справи Відповідачем не надано відзив на адміністративний позов.

Ухвалою суду від 02 квітня 2021 року розгляд справи вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження; замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.

Ухвалою суду від 27 квітня 2021 року закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 13 травня 2021 року о 15:30 год.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідач - Приватне підприємство "ТРАНСМОЛ СЕРВИС" (код ЄДРПОУ 31055018) (далі - ПП ТРАНСМОЛ СЕРВРІС ) зареєстровано Слов`янським міськрайонним управлінням юстиції Донецької області від 17.10.2000 за № 12771200000001107. ПП ТРАНСМОЛ СЕРВИС взято на податковий облік Слов`янською ОДПІ у Донецькій області 15.11.2000 за № 2815. Основний вид діяльності підприємства: інші види оптової торгівлі. Адреса підприємства згідно засновницьким документам: Україна, 84107, Донецька область. м. Слов`янськ, вул. Дем`яна Бєдного. Буд. 109.

Станом на 14.12.2020 по ПП " ТРАНСМОЛ СЕРВИС" обліковується податковий борг, що раніше не був заявлений до суду, у розмірі 195 038,92 грн., який виник з причини несплати поточних нарахувань, а саме:

- орендна плата з юридичних осіб (код платежу 18010600), який виник з причини несплати поточних нарахувань грошових зобов`язань самостійно задекларованих у податкових деклараціях:

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.08.2018 у сумі 7223,66 грн.

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.09.2018 у сумі 7223,66 грн.

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.10.2018 у сумі 7223,66 грн.

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.11.2018 у сумі 7223,66 грн.

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.12.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 12933 від 20.02.2018 з терміном сплати 30.01.2019 у сумі 7223,71 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 02.03.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.03.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.04.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.05.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.06.2019 у сумі 7223.66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.07.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.08.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.09.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.10.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.11.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.12.2019 у сумі 7223,66 грн.

№ 9089 від 19.02.2019 з терміном сплати 30.01.2020 у сумі 7223,71 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 01.03.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.03.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 29.06.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.06.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.07.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.08.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.09.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.10.2020 у сумі 7223,66 грн.

№ 6994 від 19.02.2020 з терміном сплати 30.11.2020 у сумі 7223.66 грн.

Також позивачем додано до матеріалів справи:

- Договір оренди № 04-17 від 14 березня 2017 року, як укладений між Слов`янською міською радою в особі міського голови Ляха В.М. та відповідачем про строкове платне користування земельною ділянкою, яка розташована у місті Слов`янськ, вул. Центральна, 52-а;

- Розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності , грошова оцінка яких проведена, на 02 березня 2017 року;

- Витяг Держгеокадастру №2-15-10-0630/2 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- Договір оренди землі від 27 жовтня 2010 року, як укладений між Слов`янською міською радою та відповідачем про строкове платне користування земельною ділянкою не сільськогосподарського призначення, яка розташована у місті Слов`янськ, вул. К. Маркса, 52-а;

- Витяг Держкомзем №23/1006 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1414100000:01:003:0026, 1414100000:01:003:0027;

- Рішення Слов`янської міської ради від 26.02.2010 року та 24 .09.2010 року щодо надання земельної ділянки на умовах оренди відповідачу;

- Звітні податкові декларації відповідача з плати за землю за 2018 -2020 роки;

- Облікові картки по Приватному підприємству "ТРАНСМОЛ СЕРВИС" за кодом класифікації доходів бюджету (Орендна плата з юридичних осіб) за період 31 грудня 2017 року по 30 листопада 2020 року.

22 лютого 2011 року ГУ ДФС у Донецькій області була сформована податкова вимога № 103 на суму 2116,47 гривень станом на 21 лютого 2011 року.

Вказана вимога була отримана відповідачем та оскаржена не була.

Прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 16 Кодексу визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.175 Кодексу, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Кодексу, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з пп. 14.1.265 п.14.1 ст.14 Кодексу, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно п. 46.1 ст.46 Кодексу, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

У відповідності з п. 54.1 ст. 54 Кодексу, платник податків самостійно обчислює суму податкового та /або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності;

Пунктом 57.3 ст. 57 Кодексу визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст.129 Кодексу, нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до приписів п. 59.1. ст. 59 Кодексу, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога № 103 від 22.02.2011 була отримана відповідачем 24.02.2011. Вказана вимога не оскаржувалась та не відкликалась.

Пунктом 42.4 ст. 42 Кодексу передбачено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків. їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Підпунктом 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 кодексу передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.3 ст. 95 Кодексу встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до довідки про наявність рахунків відповідач має відкриті розрахункові рахунки у банківських установах.

На час розгляду справи доказів погашення Відповідачем податкового боргу у розмірі 195 038,92 грн. суду не надано.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, враховуючи наявність у Відповідача податкового боргу, підтвердженого наданими Позивачем доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати стягненню з Відповідача не підлягають, оскільки за приписами частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно витрати, пов`язані із залученням свідків та проведення експертизи.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства ТРАНСМОЛ СЕРВІС про стягнення з платника податків податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне підприємство "Трансмол Сервис" (ЄДРПОУ 31055018) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 195 038,92 грн.

Вступна та резолютивна частини рішення оголошено у судовому засіданні 13 травня 2021 року. Повний текст рішення складено та підписано 21 травня 2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Шинкарьова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2021
Оприлюднено24.05.2021
Номер документу97058787
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1191/21-а

Рішення від 13.05.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні