ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2021 року м. Київ № 640/11550/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" звернулось до суду з позовом про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1168973/40189861 від 22.05.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 17.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 17.04.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" в Єдиному реєстрі податкових накладних (внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної) у встановленому відповідним законодавством порядку;
- визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у м. Києві, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстpi податкових накладних, оформлене протоколом №176 від 31.01.2019, в частині визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ", як підприємства, що відповідає критеріям ризиковості п. 1.6 "Критеріїв ризиковості платника податків", затверджених ДФС України від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18;
- зобов`язання ГУ ДФС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Ухвалами суду від: 01.08.2019 - відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, надано строк для подання заяв по суті; від 20.05.2021 - замінено відповідача Державну фіскальну службу України на правонаступника - Державну податкову службу України, відповідача Головне управління ДФС у м. Києві на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (відокремлений підрозділ).
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що контролюючим органом не було дотримано законодавчо визначених вимог при вирішенні питання щодо зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкових накладних, внаслідок чого оскаржуване рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представником Головного управління ДФС у м. Києві подано відзив, відповідно до якого представник просить відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав викладених у відзиві, зазначивши що позивачем не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси , акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Представником Державної фіскальної служби України подано відзив, відповідно до якого представник просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки за результатами моніторингу податкових накладних за 31.01.2019 встановлено 4 підприємства, яким подано на реєстрацію податкові накладні з постачання товарів (робіт, послуг) відмінних від придбаних, та які відповідають пункту 1.6 "Критеріїв ризиковості платника податків".
Дослідивши матеріали справи, судом установлено.
Відповідно до витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.01.2019 №176, визнано ТОВ "БСК "Антей БТ" та інші, як підприємства, що відповідають критеріям ризиковості пункту 1.6 "Критеріїв ризиковості платника податків" затверджених ДФС України 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04, та введено відповідну інформацію до "Журналу ризиковості платників" АІС "Податковий блок" - 4 підприємства.
Листом від 11.03.2019 №009 ТОВ "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" звернулось до Головного управління ДФС в м. Києві щодо вирішення питання для прийняття до реєстрації податкових накладних та виключити ТОВ "БСК "Антей БТ" з переліку ризикових суб`єктів господарювання, що мають ризикові операції або надати більш детальну та змістовну інформацію під які критерії оцінки ступеня ризиковості підпадає товариство, до якого долучив копії: квитанції від 26.02.2019 №9032615225; повідомлення про надання пояснень та копій документів від 07.02.2019 №1; рішень від 11.02.2019 №1073896/40189861 та від 25.02.2018 №10993/40189861/2; виписки з банку за січень 2019 року; договору підряду від 10.12.2018 №1149; договору транспортно-експедиційного обслуговування від 01.06.2018 №227; видаткових накладних від 11.01.2019 №4547, №270; чеків ТОВ "Епіцентр" на 12 арк. ТОВ "Леруа Мерлен" на 3 арк.; акту надання послуг від 11.01.2019 №000092; видаткових накладних від 11.01.2019 №00091 та №00088; реєстру чеків від 30.01.2019; актів здачі-приймання робіт/надання послуг від 10.01.2019 №227-006 від 15.01.2019 №227-007; видаткових накладних від 17.01.2019 №10, від 29.01.2019 №138, №139, від 18.12.2018 №1218-1, від 24.01.2019 №157, від 04.02.2019 №420, від 08.01.2019 №ТС-8935, від 31.01.2019 №24, від 22.01.2019 №11, від 21.01.2019 №143, від 14.01.2019 №1614, № 28, від 18.01.2019 №152, від 08.01.2019 №10; договору від 21.11.2018 №2112/18; актів приймання-передачі робіт №1, №2, №3, №4; банківської виписки за 07.02.2019; договору від 12.11.2018 №1211-м; актів виконаних робіт від 28.02.2019 №4, від 01.03.2019 №5; договору від 05.02.2019 №0502/19; акту виконаних робіт від 27.02.2019 №1; чеків Епіцентр К від 13.02.2019; чеку ПАТ "Солді" від 20.02.2019; видаткової накладної від 06.02.2019 №1781; рішення комісії від 04.03.2019 №1093322/40189861; квитанції від 04.03.2019 №9036986071.
Листом від 22.03.2019 №52459/10/26-45-41-05-14 Головне управління ДФС у м. Києві повідомило позивача, що за результатами проведеного моніторингу ТОВ "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" відповідає критеріям ризиковості згідно вимог пункту 1.6, а саме: наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головне управління ДФС у м. Києві листом від 02.05.2019 №81890/10/26-14-41-05-14 на адвокатський запит від 23.04.2019 №23/04-19 повідомило ТОВ "БСК "Антей БТ", що підприємство віднесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання у зв`язку з наявністю податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Позивачем сформовано податкову накладну від 17.04.2019 №2 та подано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Квитанцією ГУ ДФС у м. Києві від 13.05.2019 №9097244232 реєстрацію податкової накладної №2 від 17.04.2019 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Підставами зупинення реєстрації зазначеної податкової накладної визначено те, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Крім того, в зазначеній квитанції платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
Позивачем направлено до ГУ ДФС у м. Києві повідомлення від 20.05.2019 №1 разом з поясненнями та копіями документів, що підтверджують реальність господарських операцій.
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 22.05.2019 №1168973/40189861 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.04.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної від 03.17.2019 №2 зазначено: "Ненадання платником податку копій зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".
Відповідно до протоколу засідання комісії Головного управління ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з напрямку розгляду питання щодо доцільності виключення платника податків з переліку ризикових суб`єктів господарювання від 04.06.2019 №43 ТОВ "БСК "Антей БТ" залишено у переліку ризикових суб`єктів господарювання.
Позивач, не погоджуючись з діями відповідача щодо зупинення реєстрації податкової накладної та включення його до переліку ризикових платників податків, а також рішенням щодо відмови у реєстрації податкової накладної, звернувся з відповідним позовом до суду.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми ПК України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"; "Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"; "Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації".
Згідно з пунктом 3 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3).
"Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" також встановлено: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Отже, за змістом наведених норм підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Реєстрацію поданої позивачем податкової накладної від 17.04.2019 №2 зупинено (як зазначено в квитанції) через те, що "податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку".
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
На сайті ДФС України 13.11.2018 оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно з листом від 31.10.2018 за №26010-06-05/28170), затверджені керівником ДФС України 05.11.2018.
Згідно з листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку" Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1- 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС .
Відповідно до витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.01.2019 №176 за результатами моніторингу податкових накладних за 31.01.2019 встановлено 4 підприємства, якими подано на реєстрацію податкові накладні з постачання товарів (робіт, послуг) відмінних від придбаних, та які відповідають пункту 1.6 "Критеріїв ризиковості платника податку", затверджених ДФС України 05.11.2018 за №4065/99-99-07/05-04, з них: ТОВ "БСК "Антей БТ" - націнка на послуги ремонтно-будівельні роботи в приміщенні розташованому за адресою: м. Умань, вул. Гайдамацька, 4 більше 100% із залученням контрагента-постачальника ТОВ "Ізомікс", який здійснює ризикову діяльність в 581. ГУ ДФС у Донецькій обл. Власні основні фонди для виконання будівельних робіт відсутні.
Як убачається з матеріалів судової справи, Головне управління ДФС у м. Києві листом від 02.05.2019 №81890/10/26-14-41-05-14 повідомило ТОВ "БСК "Антей БТ", що підприємство віднесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання у зв`язку з наявністю податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, водночас комісією не визначено будь-якої із підстав щодо встановлення ризиковості позивача.
Відповідачем не надано матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку, іншої інформації, доказів, що розглядалися Комісією, яка, відповідно до "Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків", обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
Також суд звертає увагу, що витяг з протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.01.2019 №176 не містить жодних обґрунтувань з посиланнями на докази, як і зазначення конкретного виду критерію який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".
Відповідно до правової позиції Верховного Суду, зокрема, у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18 листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Відтак суд погоджується з доводами позивача про віднесення товариства до категорії ризикових без достатніх на те підстав та необґрунтованість оскаржуваного рішення.
Згідно з "Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних": у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).
Судом вказувалось, що позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних з метою реєстрації.
Зокрема, як вбачається з матеріалів справи позивачем до ГУ ДФС у м. Києва направлено повідомлення від 20.05.2019 №1, відповідно до якого позивачем було надано пояснення, що: "Для реалізації свого права за вказаними видами діяльності ТОВ "БСК Антей БТ" закуповує будівельні матеріали, комплектуючі, матеріали (гайки, саморізи, свердла, муфти, хомути, анкери, шпильки, електроди, круги відрізні, мідні трубки, клеї, різного роду повітропроводи, шпаклівки, фарби тощо) і таке інше з метою подальшої реалізації та одержання прибутку".
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, позивачем до даних пояснень додано документи на їх підтвердження, а саме: рахунок-фактура від 29.04.2019 №0429-1, видаткова накладна від 29.04.2019 №0429-1, накладна від 25.04.2019 №194, рахунок-фактура від 19.04.2019 №100479, рахунок на оплату від 24.04.2019 №620, видаткова накладна від 02.05.2019 №620, рахунок-фактура від 02.05.2019 №101, видаткова накладна від 02.05.2019 №РН-02/05-1, від 03.05.2019 №Г-1635, рахунок-фактура від 19.04.2019 №Г-3431, рахунок на оплату від 26.04.2019 №4323, видаткова накладна від 03.05.2019 №2284, від 03.05.2019 №РН-00003-05, рахунок-фактура від 17.04.2019 №РФ-041701, виписка по рахунку з 01.04.2019 по 30.04.2019, табелі обліку робочого часу. Також контролюючому органу надавались договір підряду від 10.12.2018 №1149 між ТОВ "БСК Антей БТ" та ТОВ "Альвар", договір на виконання робіт від 21.12.2018 №2112/18 з ТОВ "Ізомікс", договори поставки та акти виконаних робі.
В оскаржуваному рішенні від 22.05.2019 №1168973/4018861 зазначено про ненадання зовнішньоекономічних контракті, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - не надано.
У відзиві не вказано підстав неврахування поданих товариством первинних документів щодо здійснення оплати за товарно-матеріальні цінності, не зазначено підстав вимагання міжнародних контрактів з урахуванням того, що позивачем надано пояснення про здійснення господарських операцій з резидентами. Не спростовано доводів представника позивача, що на підтвердження правомірності складення податкової накладної (після надходження коштів від ТОВ "Альвар") за господарською операцією з реалізації товарно-матеріальних цінностей надано достатньо первинних документів. Натомість контролюючим органом визнавано перелік документів, які необхідно подати без обґрунтування відхилення пояснень та на поданих документів товариством.
З огляду на наведене, суд вважає аргументованими доводи позивача про необґрунтованість оскаржуваного рішення, оскільки під час його прийняття відповідачем не враховано пояснень товариства, не проаналізовано поданих первинних документів, не наведено мотивів відхилення пояснень та неврахування первинних документів.
Відтак, підлягають задоволенню вимоги про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві оформлене протоколом від 31.01.2019 №176 та рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019 №1168973/40189861.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 17.04.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.
Відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами).
Згідно з пунктами 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на зазначені норми та висновок суду про протиправність рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних, та враховуючи що ДПС України є правонаступником ДФС України і розпочала роботу, підлягає задоволенню вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну від 17.04.2019 №2 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення її на реєстрацію позивачем.
Представником позивача заявлено вимогу про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрат на правову допомогу в розмірі 4000,00 грн.
Відповідачі заперечень щодо розміру витрат на правову допомогу у відзивах не висловили.
Статтею 132 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (частина перша). До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи (частина третя).
За змістом статті 134 КАС України розмір витрат на правничу допомогу адвоката, серед іншого, складає гонорар адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, які визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою. Розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина третя). Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина четверта).
Принцип співмірності витрат на оплату послуг адвоката визначено частиною п`ятою статті 134 КАС України. При цьому розмір витрат на правничу допомогу встановлюється судом на підставі оцінки доказів щодо детального опису робіт, здійснених адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Як убачається з наданої суду копії договору про надання правової допомоги від 11.06.2019 №11/06-19/А, укладеного між ТОВ "БСК "Антей БТ" та Адвокатським об`єднанням "Адвокатський центр", останнє погоджується надавати позивачу консультації та роз`яснення з правових питань; складати та подавати процесуальні та інші документи правового характеру в тому числі заяви, позовні заяви, скарги, доповнення до них, пояснення, довідки, складати договори, контракти тощо; здійснювати складання правових висновків; здійснювати судове представництв, представництво перед державними установами, підприємствами, організаціями, органами ДФС, здійснювати представництво у судах України будь-якої юрисдикції та усіх інстанцій, здійснювати представництво інтересів перед правоохоронними органами, прокуратурою, СБУ, та іншими особами; надавати інші послуги правового характеру, які не заборонені законом (підпункт 1.2 розділу 1 договору).
Встановлення вартості послуг за даним договором визначається у додатку №1, що є невід`ємною частиною цього Договору підпункт 2.1 пункту 2 договору).
Відповідно до Додатку №1 до Договору про надання правової (правничої) допомоги №11/06-19/А від 11.06.2019 вартість послуг підготовки та подання позовної заяви складає 960,50 грн. за кожну годину роботи адвоката; передплата, враховуючи об`єм документів та кількість позовних вимог, складає 4000,00 грн.; вартість підготовки відповіді на відзив складає 960,50 грн. за кожну годину роботи адвоката; вартість за участь у судовому засіданні - 2000,00 грн.
Згідно з актом про надання послуг від 31.03.2020 виконавцем надано послуги з супроводження судової справи №640/11550/19, згідно з договором про надання правничої (правової) допомоги від 11.06.2019 №11/06/19/А: вивчення документів господарської діяльності щодо операцій стосовно предмету позову 1 год. - 960,50 грн.; підготовка доказів та обов`язкових документів для подачі в суд 1 год. - 960,50 грн.; підготовка позовної заяви (вивчення нормативної бази, опис обставин справи, складання правової позиції, формулювання позовних вимог) 1,2 год. - 1152,60 грн.; оформлення та подання позовної заяви з додатками 1 год. - 960,50 грн. всього - 4034,10 грн.
В матеріалах справи наявне платіжне доручення від 11.06.2019 №864 на суму 6500,00 грн. з приміткою щодо призначення платежу: "Оплата за надання юридичних послуг згідно рах. №110619 від 11.06.2019".
На думку суду, наведені докази є достатніми для висновку про понесення позивачем витрат з надання професійної правничої допомоги.
Разом з тим, відповідно до рахунку-фактури від 11.06.2019 №110619, наявного в матеріалах справи, в розділі: "Найменування" вказано: "передплата подання позову" про виключення з ризикових платників, про скасування рішення та про реєстрацію ПН в ЄРПН по операціям з ТОВ "Веда" 4000,00 грн.
Відтак, суд доходить висновку про понесення позивачем витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 4000,00 грн.
Відповідно до вимог часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір за дві вимоги немайнового характеру у розмірі 3842,00 грн. (платіжне доручення від 11.06.2019 №865). Оскільки позов задоволено повністю судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3842,00 грн. та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДПС у м. Києві.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у м. Києві яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22 травня 2019 року №1168973/40189861.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 17 квітня 2019 року №2 , подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДФС у м. Києві оформлене протоколом від 31 січня 2019 року №176 в частині Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ".
Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" з переліку ризикових платників податків.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні) та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 4000,00 грн. (чотири тисячі гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у м. Києві.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельно-Сервісна компанія "Антей БТ" (ідентифікаційний номер 40189861; місцезнаходження: 04119, місто Київ, вулиця Сім`ї Хохлових, будинок 8).
Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44116011, місцезнаходження 04116, м. Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2021 |
Номер документу | 97062912 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні