Ухвала
від 19.05.2021 по справі 127/10278/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/10278/21

Провадження № 1-кс/127/4575/21

У Х В А Л А

Іменем України

19 травня 2021 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1

секретар судового засідання: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання старшого слідчого з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Вінницькій області підполковника податкової міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийз ОВСслідчого управлінняфінансових розслідуваньГоловного управлінняДФС уВінницькій областіпідполковник податковоїміліції ОСОБА_3 звернувся досуду зклопотанням,яке погодженоз прокурором ОСОБА_4 ,про тимчасовийдоступ до документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).

Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000003 від 06.01.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 , основний вид діяльності - роздрібна торгівля пальним (мережа АЗС « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») в період січня-лютого 2020 року сформувало податковий кредит з податку на додану вартість від ризикових суб`єктів господарювання: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 , Львівська область, м. Пустомити) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 , Львівська область, м. Пустомити) на суму 9,6 млн. грн. за рахунок відображення операцій з придбання насіння кукурудзи, придбання якого по ланцюгу постачання не прослідковується.

Згідно даних єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, вищевказані ризикові суб`єкти підприємницької діяльності зареєстровані за однією і тією ж адресою: АДРЕСА_3 та одночасно починаючи з 19.06.2020 перебувають у стані припинення.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » відображають наявність складських приміщень за адресою: АДРЕСА_4 , однак за результатами обстеження зазначеної адреси встановлено складські приміщення у занедбаному стані, непридатному для використання у господарській діяльності, що свідчить про відсутність реальної можливості зберігання там сільськогосподарської продукції, яка в подальшому була реалізована в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Досудовим розслідуванням встановлено, що вищевказані суб`єкти господарської діяльності здійснюють придбання даної сільськогосподарської продукції від ряду сумнівних юридичних осіб, які в свою чергу придбавали її від підприємств, на яких відбувається заміна позицій товарних груп та взагалі відсутня в придбанні будь-яка сільськогосподарська продукція.

В ході аналізу ланцюга постачання зазначеної продукції встановлено, що вищезазначені суб`єкти господарської діяльності документально оформили придбання вказаної сільськогосподарської продукції від суб`єктів господарювання з ознаками «ризиковості», які фактично не мали можливості здійснити постачання даного товару, так як в період реалізації кукурудзи здійснювали лише придбання охоронних послуг, кондитерських виробів, напоїв, тютюнових виробів, меблів та іншої продукції, тобто згідно єдиного реєстру податкових накладних вищезазначені постачальники не здійснювали придбання кукурудзи, а здійснювали лише підміну товарів по ланцюгу постачання від сумнівних суб`єктів господарської діяльності.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно товарно-транспортних накладних транспортування сільськогосподарської продукції (кукурудзи 3-го класу, врожаю 2019 року) здійснювалось автомобільним перевізником - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) з використанням наступних вантажних транспортних засобів:

- MAN д.н.з. НОМЕР_5 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_6 ;

- MAN д.н.з. НОМЕР_7 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_8 ;

- DAF д.н.з. НОМЕР_9 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_10 ;

- DAF д.н.з. НОМЕР_11 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_12 .

Однак, згідно відомостей отриманих від ІНФОРМАЦІЯ_6 (лист №31/2 від 27.01.2021) вищевказані транспортні засоби належать зовсім іншій юридичній особі, а саме: ФГ « ОСОБА_5 » (код - НОМЕР_13 ), службові особи якого повідомили, що дані транспортні засоби будь-яким іншим суб`єктам господарської діяльності в користування не надавались та перевезень не здійснювали.

Враховуючи вищевикладене, під час здійснення досудового розслідування у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі з можливістю вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) по проведеним господарським операціям вказаного товариства з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ) у період з 01.01.2019 по 31.12.2020, тобто можливість ознайомитися з ними та вилучити їх для запобігання їх можливому знищенню, проведення судово-криміналістичних експертиз (здійснити їх виїмку), а саме: договорів надання транспортних послуг (транспортування, перевезення) сільськогосподарської продукції (кукурудзи 3-го класу, врожаю 2019 року), додатків до них, додаткових угод, актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), видаткових та податкових накладних, документів, які свідчать про транспортування сільського-господарської продукції (товарно-транспортних накладних), подорожніх (шляхових) листів, договорів оренди транспортних засобів, аркушів журналів обліку проведення передрейсових інструктажів водіїв з безпеки дорожнього руху та журналів в`їзду-виїзду транспортних засобів за грудень 2019 та січень-лютий 2020, платіжних доручень, рахунків - фактур, прибуткових та видаткових касових ордерів, банківських виписок з оплати наданих транспортних послуг, актів звірки взаємних розрахунків між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ) за період 2019-2020, обороти по рахунку 281, аналіз рахунку 281, обороти по рахунку 631, інших фінансово-господарських документів що підтверджують проведення взаємовідносин із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ) протягом 2019-2020, які мають значення для встановлення істини по кримінальному провадженню і можуть виступати в подальшому в якості речових доказів скоєного кримінального правопорушення.

Вказані документи є речовими доказами у кримінальному провадженні, так як являються знаряддям вчинення злочину, зберегли на собі його сліди та містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час досудового розслідування, а також необхідні для використання під час проведення судово-криміналістичних експертиз.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин скоєного правопорушення, з метою швидкого, повного та неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, проведення документальних перевірок та експертиз, забезпечення відшкодування завданих збитків, а також з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення у органу досудового розслідування виникла необхідність у здійснені тимчасового доступу з можливістю вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських документів щодо проведених фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 ) із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ) протягом 2019-2020 рр.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак 19.05.2021 звернувся до суду із заявою про розгляд клопотання у його відсутність, у якій також зазначив про те, що вказане клопотання останній підтримує в повному обсязі.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечило, хоча про дату, час та місце розгляду клопотання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » повідомлялось завчасно та належним чином шляхом направлення судової повістки на електронну адресу товариства.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії в судове засідання не з`явилися, слідчий суддя вважає за можливе розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання, з огляду на таке.

Згідно зі статтею 159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до статті 160КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Пунктами 1 та 2 частини п`ятої статті 163КПК України передбачено, що ухвала про надання тимчасового доступу до речей і документів постановляється, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Як вбачається з матеріалів справи, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000003 від 06.01.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 , основний вид діяльності - роздрібна торгівля пальним (мережа АЗС « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») в період січня-лютого 2020 року сформувало податковий кредит з податку на додану вартість від ризикових суб`єктів господарювання: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 , Львівська область, м. Пустомити) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 , Львівська область, м. Пустомити) на суму 9,6 млн. грн. за рахунок відображення операцій з придбання насіння кукурудзи, придбання якого по ланцюгу постачання не прослідковується.

Згідно даних єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, вищевказані ризикові суб`єкти підприємницької діяльності зареєстровані за однією і тією ж адресою: АДРЕСА_3 та одночасно починаючи з 19.06.2020 перебувають у стані припинення.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » відображають наявність складських приміщень за адресою: АДРЕСА_4 , однак за результатами обстеження зазначеної адреси встановлено складські приміщення у занедбаному стані, непридатному для використання у господарській діяльності, що свідчить про відсутність реальної можливості зберігання там сільськогосподарської продукції, яка в подальшому була реалізована в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Досудовим розслідуванням встановлено, що вищевказані суб`єкти господарської діяльності здійснюють придбання даної сільськогосподарської продукції від ряду сумнівних юридичних осіб, які в свою чергу придбавали її від підприємств, на яких відбувається заміна позицій товарних груп та взагалі відсутня в придбанні будь-яка сільськогосподарська продукція.

В ході аналізу ланцюга постачання зазначеної продукції встановлено, що вищезазначені суб`єкти господарської діяльності документально оформили придбання вказаної сільськогосподарської продукції від суб`єктів господарювання з ознаками «ризиковості», які фактично не мали можливості здійснити постачання даного товару, так як в період реалізації кукурудзи здійснювали лише придбання охоронних послуг, кондитерських виробів, напоїв, тютюнових виробів, меблів та іншої продукції, тобто згідно єдиного реєстру податкових накладних вищезазначені постачальники не здійснювали придбання кукурудзи, а здійснювали лише підміну товарів по ланцюгу постачання від сумнівних суб`єктів господарської діяльності.

Як зазначено слідчим у клопотанні встановлено, що згідно товарно-транспортних накладних транспортування сільськогосподарської продукції (кукурудзи 3-го класу, врожаю 2019 року) здійснювалось автомобільним перевізником - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) з використанням наступних вантажних транспортних засобів:

- MAN д.н.з. НОМЕР_5 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_6 ;

- MAN д.н.з. НОМЕР_7 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_8 ;

- DAF д.н.з. НОМЕР_9 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_10 ;

- DAF д.н.з. НОМЕР_11 причіп / напівпричіп д.н.з. НОМЕР_12 .

Однак, згідно відомостей отриманих від ІНФОРМАЦІЯ_6 (лист №31/2 від 27.01.2021) вищевказані транспортні засоби належать зовсім іншій юридичній особі, а саме: ФГ « ОСОБА_5 » (код - НОМЕР_13 ), службові особи якого повідомили, що дані транспортні засоби будь-яким іншим суб`єктам господарської діяльності в користування не надавались та перевезень не здійснювали.

Вказані обставини підтверджуються витягом з ЄРДР №42021020000000003 від 06.01.2021, повідомленням про виявлення кримінального правопорушення без номеру та дати, товарно-транспортною накладною №3 від 18.02.2020, протоколом допиту свідка від 01.02.2021, листом-відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_6 №31/2-186 від 27.01.2020 на запит слідчого №70/9/02-97-03-03- від 19.01.2021.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що матеріалами клопотанням підтверджено факт того, що документи, про доступ до яких клопоче слідчий, перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », оскільки слідчим було доведено що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, при цьому неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

З огляду на вказане слідчий суддя вважає, що на час розгляду клопотання наявні достатні підстави для надання дозволу слідчому на тимчасовий доступ до засвідчених копій документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », оскільки слідчим було доведено, що вказані документи самі по собі або в сукупності із іншими речами і документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Що стосується надання дозволу слідчому на вилучення оригіналів документів, то клопотання в цій частині задоволенню не підлягає, оскільки слідчим у клопотанні не доведено необхідності, на даний час, вилучення оригіналів документів.

Так, відповідно до пункту 7 частини другої статті 160 КПК України у клопотанні зазначається обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Як слідує з клопотання, слідчим порушується питання вилучення оригіналів документів, однак жодного обґрунтування необхідності вилучення оригіналів клопотання не містить.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 159 - 164, 309, 310, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити частково.

Надати дозвіл старшим слідчим з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , старшому слідчому СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_12 , начальнику другого відділу РКП СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_13 , заступнику начальника першого відділу РКП СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_14 та на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) по проведеним господарським операціям вказаного товариства із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_5 (код - НОМЕР_4 ) у період з 01.01.2019 по 31.12.2020, тобто можливість ознайомитися з оригіналами та вилучити належним чином засвідчених копій документів, а саме:

-договорів надання транспортних послуг (транспортування, перевезення) сільськогосподарської продукції (кукурудзи 3-го класу, врожаю 2019 року), додатків до них, додаткових угод;

-договорів оренди транспортних засобів укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та іншими суб`єктами господарської діяльності (юридичними та фізичними особами - підприємцями) та фізичними особами - громадянами протягом 2019-2020 рр.;

-актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), видаткових та податкових накладних, документів, які свідчать про транспортування сільського-господарської продукції (товарно-транспортних накладних), подорожніх (шляхових) листів, аркушів журналів обліку проведення перед рейсових інструктажів водіїв з безпеки дорожнього руху та журналів в`їзду-виїзду транспортних засобів за грудень 2019 та січень-лютий 2020;

-платіжних доручень, рахунків - фактур, прибуткових та видаткових касових ордерів, банківських виписок з оплати наданих транспортних послуг, актів звірки взаємних розрахунків між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код - НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ) за період 2019-2020 рр., оборотів по рахунку 281, аналізу рахунку 281, оборотів по рахунку 631, інших фінансово-господарських документів що підтверджують проведення взаємовідносин із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код - НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код - НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код - НОМЕР_4 ) протягом 2019-2020 рр., які мають значення для встановлення істини по кримінальному провадженню і можуть виступати в подальшому в якості речових доказів скоєного кримінального правопорушення.

Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення19.05.2021
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу97071517
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/10278/21

Ухвала від 19.05.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні