Справа № 331/1754/20
Провадження № 1-кс/331/856/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2021 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Відділу поліції № 2 Запорізького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню № 42020081020000043, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 31.03.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Відділу поліції № 2 Запорізького районного управління поліції ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на тимчасовий доступ у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020081020000043 від 31.03.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, погоджене прокурором Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_4 .
В клопотанніоргану досудовогорозслідування вказано,що в ході досудового розслідування, встановлено, що на виконання постанови Кабінеті Міністрів України від 15.11.2017 №877 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних та забезпечення житлом дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа», із змінами в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. №616 « Про затвердження рішення міської комісії», від 09.12.2019 №549, упродовж 2019 року з державного бюджету місту Запоріжжю виділено 16 362 834 гривень. Виходячи із суми бюджетних асигнувань, які було виділено місту ІНФОРМАЦІЯ_1 надано грошову компенсацію 30-ти дітям-сиротам (з них 2 особи з інвалідністю) на загальну суму 16 353 300 гривень.
Згідно з п. 5 Положення про міську комісію для формування пропозицій стосовно потреби щодо спрямування субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4 Порядку та умов надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, зокрема дітей з інвалідністю, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, яким буде придбано житло або призначено грошову компенсацію, перед формуванням пропозицій на спрямування субвенцій за відповідними напрямами підлягає перевірці у дітей майнових прав на нерухоме майно або відчуження такого майна протягом останніх п`яти років, перевірку наявності у дитини статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа, перевірку документів про перебування дітей на квартирному обліку.
Встановлено, що відповідно до отриманої інформації, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 для придбання житла дітям-сиротам залучались одні і ті ж ріелтори, нотаріуси та один і той же суб`єкт оціночної діяльності, що може свідчити про зловживання посадовими особами своїми повноваженням при розпорядженні бюджетними коштами, завищуючи ціни за допомогою підприємств оціночної діяльності.
Під час досудового розслідування було допитано в якості свідка ОСОБА_5 , котрий повідомив, що у квартирі не має добрих умов для життя, вважає що за таку ціну можна було придбати набагато краще квартиру, але не розбирався та не мав часу для цього. Така сама ситуація склалась і з іншими дітьми-сиротами, котрим виділили бюджетні кошти на придбання житла.
На даний час досудовим слідством проводиться перевірка дотримання вимог законодавства України при здійсненні відчуження нерухомого майна, що може свідчити про зловживання посадовими особами своїми повноваженням при розпорядженні бюджетними коштами, завищуючи ціни за допомогою підприємств оціночної діяльності.
У зв`язку з чим виникла необхідність проведення рецензій звітів про експертні грошові оцінки нерухомого майна розташованого на території м. Запоріжжя та Запорізької області.
Відповідно до ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Положення про порядок рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, є ІНФОРМАЦІЯ_3 , його регіональні відділення та представництва, затверджене наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 31.10.2011 № 1585/1 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 р. за № 1351/20089.
Так, відповідно до положень статті 4 Закону про оцінку рецензування звіту про оцінку майна полягає в його критичному розгляді та наданні висновків щодо його повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна в порядку, визначеному Законом та нормативно-правовими актами з оцінки майна.
Статтею 13 Закону про оцінку визначено, що рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється на вимогу особи, яка використовує оцінку майна та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки майна, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів та інших осіб, які мають заінтересованість у неупередженому критичному розгляді оцінки майна, а також за власною ініціативою суб`єкта оціночної діяльності. Підставою для проведення рецензування є письмовий запит до осіб, які відповідно до цієї статті мають право здійснювати рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна).
Крім того, є вимоги щодо письмового запиту на проведення рецензування, що надійшов до ІНФОРМАЦІЯ_4 та його регіональних відділень, тобто додається оригінал звіту про оцінку майна, який має бути прошитий (прошнурований), пронумерований, скріплений підписом суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання, що проводив оцінку або нотаріально засвідчена копія звіту про оцінку майна.
Під час досудового розслідування, у порядку ст.ст. 40. 93 КПК України, а також положень ст. 8 ЗУ «Про нотаріат» надано довідки про вчинені нотаріальні дії щодо звітів про оцінку майна, складеними суб`єктами оціночної діяльності.
На виконання запиту, було отримано лише інформацію, щодо суб`єктів оціночної діяльності, хто проводив оцінки нерухомого майна, серед котрих була ПП « ОСОБА_6 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 .
Під час досудового розслідування виникла необхідність у вилучені оригіналів документів, для документального підтвердження, проведення почеркознавчих експертиз, будівельно-оціночних експертиз, проведення рецензій Державним Фондом майна України, виконавцем та власником яких є Суб`єкт оціночної діяльності ПП « ОСОБА_6 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: звіт про оцінку майна від 26.01.2020, за адресою: АДРЕСА_2 , замовник ОСОБА_7 , договір на послуги, документи які надавались замовником звіту, документи які використовувались при складанні звіту.
Враховуючи наведене, а також те, що вказані документи неможливо отримати в інший спосіб, а також те, що під час тимчасового доступу до речей і документів, можуть бути отримані докази, які самостійно та в сукупності з іншими доказами, можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин злочину та осіб, що його вчинила, в органу досудового розслідування виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до звітів про оцінку нерухомого майна, які перебувають у володінні Суб`єкту оціночної діяльності ПП « ОСОБА_6 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 .
Слідчий у судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання безйого участі, клопотання підтримує, просить його задовольнити.
У відповідності до вимог ч.2 ст. 163 КПК України клопотання розглянуте без виклику особи, в володінні якої знаходяться документи, з огляду на те, що наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення вказаної інформації.
Неприбуття учасниківсудового провадження не перешкоджає розгляду клопотання.
На підставі ч.4 ст. 107 КПК України фіксування кримінального провадження за допомогою технічних засобів не здійснюється з підстав не прибуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Відповідно до ст. 108 КПК України ведеться журнал судового засідання.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає на необхідне відмовити у його задоволенні, виходячи з наступного.
Слідчим відділом Відділу поліції№ 2Запорізького районногоуправління поліціїГУНП вЗапорізькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020081020000043, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 31.03.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з ч.2 ст. 160 КПК України у клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Коментованою статтею встановлено, що суттєвою умовою для задоволення клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів є доведеність наявних обставин, зазначення потреб досудового розслідування, що виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про які йдеться в клопотанні, а також надання стороною кримінального провадження слідчому судді доказів обставин, на які вона посилається.
Разом з тим, слідчим у клопотанні не доведено, що речі та документи до яких він просить надати тимчасовий доступ, самі по собі або в сукупності із іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Оскільки такий захід забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів, зачіпає законні права та інтереси певних осіб, а законодавець визначає підстави та умови, за яких проведення даного засобу забезпечення кримінального провадження вважається можливим, допустимим і правомірним, слідчий суддя вважає, що вмотивованих правових підстав для тимчасового доступу до документів та його мети, клопотання не містить.
За такихобставин надень розглядуклопотання,не вбачаєтьсяпідстав дляйого задоволення,оскільки клопотанняє необґрунтованимта стороноюкримінального провадженняне доведенонеобхідність наданнядоступу довказаних уклопотанні речейта документіву межахцього кримінальногопровадження,а також слідчим не наведено доводів, які дають можливість слідчому судді прийти до висновку, щопотреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який йдеться в клопотанні.
На підставі вказаного та керуючись ст.ст. 159, 162,163, 164 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Відділу поліції № 2 Запорізького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню № 42020081020000043, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 31.03.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97077072 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні