Постанова
від 28.08.2006 по справі 11/204а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/204а

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-99-18, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

 "28" серпня 2006 р.                                                  Справа № 11/204а

11 год. 15 хвил.

За позовом: Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області

14000, м. Чернігів, вул. Комсомольська, 11

До: Дочірнього підприємства „Інвест –Екоїр – 1” Товариства з обмеженою відповідальністю СП „Інвест –Екоїр”

15575, Чернігівський район, смт. Олишівка, вул. Леніна, 21

Про стягнення 3400 грн. штрафу      

                                                                                           Суддя  Ю.М.Бобров

                                                                                           Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача:  Скорінов В.О. –заст. нач. відділу, дов. від 20.07.06 р. № 2360/9/21-234.

Від Відповідача:  не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

        Подано позов про стягнення штрафних санкцій в сумі 3400 грн. за продаж алкогольних напоїв на розлив за відсутності статусу підприємства громадського харчування.

          На підставі ст. 150 КАСУ розгляд справи відкладався.

          В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, викладені у позовній заяві. Обґрунтовуючи в позовній заяві позовні вимоги, позивач посилається на те, що при перевірці магазину, який належить відповідачу, було встановлено реалізацію алкогольних напоїв на розлив за відсутності у закладу статусу підприємства громадського харчування. За вказане порушення до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 3400 грн., які відповідачем добровільно не сплачені і повинні стягуватись за рішенням суду.

         Відповідач представника у призначене судове засідання не направив. Заяв та клопотань від відповідача до суду не надходило.

         Відповідач судову повістку отримав та про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення № 110022 та № 110448.

         Частиною 2 ст. 128 КАСУ, передбачено, що неприбуття  в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення  ними про причини неприбуття, не є перешкодою для розгляду справи.

         Оскільки стороною по справі (відповідачем) є юридична особа, зважаючи на те, що відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду і ним не повідомлено про причини неприбуття його представника та від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності, суд вважає за можливе розглянути справу по суті за наявними в ній матеріалами (доказами).     

         Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення  представника позивача, суд встановив наступне.  

         Дочірнє підприємство „Інвест –Екоїр –1” Товариства з обмеженою відповідальністю СП „Інвест –Екоїр” зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності –юридичну особу.

         Чернігівською МДПІ 06.05.06 р. була проведена перевірка магазину, розташованого за адресою: Чернігівський район, смт. Олишівка, вул. Газопровід, 16, що належить відповідачу, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, за результатами якої складено акт перевірки від 06.05.06 р. № 25220047/2320.        

          Як вбачається із акту перевірки, перевіряючими було повторно встановлено продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статусу підприємства громадського харчування, а саме:

-          згідно Z –звіту № 1914 від 16.01.06 р. реалізовано 100 грамів горілки по ціні 1,48 грн., 100 грамів горілки по ціні 2,98 грн. 2 рази, 100 грамів горілки по ціні 3,18 грн.;

-          згідно Z –звіту № 1902 від 04.01.06 р.  реалізовано 100 грамів горілки по ціні 1,48 грн., 100 грамів горілки по ціні 2,78 грн., 100 грамів горілки по ціні 3,18 грн.;

-          згідно Z –звіту № 1887 від 20.12.05 р. реалізовано 150 грамів горілки по ціні 2,22 грн., 100 грамів горілки по ціні 1,94 грн., 100 грамів горілки по ціні 2,98 грн.;

-           згідно Z –звіту № 1886 від 19.12.05 р. реалізовано 250 грамів горілки по ціні 6,95 грн., 100 грамів горілки по ціні 2,98 грн.,

чим порушено ч. 4 ст. 15-3 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.95 р. № 481/95-ВР зі змінами і доповненнями (далі –Закон № 481). Раніше 14.10.05 р. в ході проведення перевірки зазначеного магазину встановлено реалізацію алкогольних напоїв на розлив за відсутності у закладу статусу підприємства громадського харчування.

          На підставі акту перевірки начальником РУ ДААК прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 25.05.06 р. № 250171/00/22/21/102, яким до відповідача, відповідно до абзацу 8 ч. 2 ст. 17 Закону № 481, застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 3400 грн.

          Вищевказане рішення не скасовано, недійсним в судовому порядку не визнавалося. На день прийняття рішення по справі сума штрафу відповідачем добровільно не сплачена.

          Тому, відповідно до ст. 17 Закону № 481, сума штрафу повинна стягуватись за рішенням суду.        

                    Закон № 481 визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом –сирцем виноградним, спиртом –сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України. Його дія поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва.

                   Частиною 4 статі 15-3 Закону № 481 передбачено, що продаж  алкогольних  напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки підприємствам громадського харчування  та спеціалізованим відділам, що мають статус підприємств громадського харчування,  підприємств  з  універсальним  асортиментом  товарів.

                   Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.02 р. № 219 затверджені Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування (далі – Правила).

Згідно Правил підприємство громадського харчування - заклад /сукупність закладів/,  який є самостійним статутним суб'єктом господарської діяльності, має права юридичної особи і здійснює свою діяльність з метою одержання прибутку.

Заклад громадського харчування - організаційно-структурна статистична одиниця у сфері громадського харчування, яка виробляє, доготовляє та продає кулінарну продукцію,  булочні,  борошняні кондитерські  вироби  та  закупні  товари.

Заклади (підприємства) громадського харчування поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних  виробів,  кафетерії,  а  ресторани  та бари - також на класи (перший, вищий, люкс).

Згідно абз. 1 п. 22 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.96 р. № 854, продаж  алкогольних  напоїв  на розлив для споживання на місці здійснюється тільки підприємствами громадського харчування та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус підприємств громадського  харчування, підприємств з універсальним асортиментом  товарів.

                     До суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкцій у вигляді штрафів за порушення  вимог статті 15-3 цього Закону - 1 700 гривень, у разі повторного протягом року порушення - 3 400 гривень ( абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону № 481).

                     Рішення про стягнення штрафів, передбачених ч. 2 ст. 17 Закону № 481, приймаються органом, який видав ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

                   У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, уповноважених примати дані рішення, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

          Постановою КМУ від 02.06.03 р. № 790, затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону № 481 (далі –Порядок). Згідно до п.п. 2, 9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій до суб'єкта підприємницької діяльності за порушення норм Закону приймається керівником органу, який видав ліцензію, та надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку.

         У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду (п. 10 Порядку).

         Таким чином рішення про застосування до відповідача штрафних санкцій в сумі 3400 грн. прийнято відповідно до чинного законодавства, підтверджується матеріалами справи.  Рішення направлено відповідачу з повідомленням про вручення та отримано ним 31.05.06 р.

         Враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і  підлягають задоволенню. Оскільки позовні вимоги підтверджені належними і допустимим доказами, суд вважає за можливе прийняти рішення по справі без участі в судовому засіданні представника відповідача.

        Представник позивача проти прийняття рішення по справі без участі представника відповідача не заперечує.

         Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

         Керуючись Законом України “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”,  ст.ст. 94, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд    

ПОСТАНОВИВ:

         1. Позов задовольнити повністю.

         2. Стягнути з Дочірнього підприємства „Інвест –Екоїр –1” Товариства з обмеженою відповідальністю СП „Інвест –Екоїр” (15575, Чернігівський район, смт. Олишівка, вул. Леніна, 21, р/р 26002718 в ЧОД АППБ “Аваль”, МФО 353348, код 31082654) в доход Державного бюджету Чернігівського району, на р/р 31118106600522, банк УДК в Чернігівській області, МФО 853592     3400 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

         Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

         У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

         Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.     

         Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

         Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.

         Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного господарського суду.

         Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

         Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 28.08.06 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

          Постанова суду в повному обсязі виготовлена 01.09.06 р.

        Суддя                                                                                Ю.М.Бобров                                                                          

Дата ухвалення рішення28.08.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу97118
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/204а

Постанова від 26.07.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 31.05.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Постанова від 28.08.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні