Ухвала
від 16.04.2021 по справі 757/20277/21-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/20277/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі судових засідань ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -

В С Т А Н О В И В :

16.04.2021 старший слідчий в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 , за погодженням із прокурором третього відділу організації процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами центрального апарату Національної поліції України Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , звернувся до суду із клопотанням про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Обґрунтовуючи клопотання слідчий посилається на наступні обставини.

Головним слідчим управлінням Національної поліції України проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42020000000001529 від 17.08.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні одержання службовою особою, неправомірної вигоди для себе в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого службового становища, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Так, слідчий вказує у клопотанні, що розпорядженням міського голови Ірпінської міської ради Київської області від 17.03.2017 № 38-о ОСОБА_5 прийнято на службу та призначено на посаду заступника начальника відділу містобудування та архітектури з 20.03.2017 з дев`ятим рангом державного службовця.

20.03.2017 ОСОБА_5 приступив до здійснення покладених на нього повноважень, які визначалися наступними документами: «Положенням про відділ містобудування та архітектури Ірпінської міської ради в новій редакції», затвердженим рішенням четвертої сесії сьомого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 23.11.2015 № 119-4-VII, Посадовою інструкцією заступника начальника відділу містобудування та архітектури, затвердженою керуючим справами виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області у 2018 році, «Порядком розміщення зовнішньої реклами та визначення розміру плати за користування місцями, які перебувають у комунальній власності та надаються розповсюджувачам зовнішньої реклами для розташування спеціальних конструкцій в м. Ірпінь», затвердженим рішенням четвертої сесії сьомого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 23.11.2015 № 119-4-VII, Законом України «Про Рекламу» від 03.07.1996 №270-/96-ВР, Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067.

29.07.2020, в денний період часу, ОСОБА_7 , діючи на підставі довіреностей товариства з обмеженою відповідальністю «МСА-ГРУП УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 43368476) (далі ТОВ «МСА-ГРУП УКРАЇНА») від 27.07.2020 та підприємства з 100% іноземними інвестиціями «БІЛЛА-УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 25288083) (далі ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА») від 29.07.2020, якими останню уповноважили подавати листи та заяви від імені ТОВ «МСА-ГРУП УКРАЇНА» та ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» відповідно, отримувати документи (дозволи та документацію, акти виконаних робіт, рахунки, накладні, податкові накладні, угоди на договори), підписувати необхідні документи для отримання дозвільних документів в усіх установах, необхідних для отримання дозвільних документів на розміщення зовнішньої реклами, а також на виконання договорів про надання послуг від 31.07.2018 № 31/07/18 та від 14.04.2020 №14-04/20-1, укладених приватним підприємством «Легалайз» (ЄДРПОУ 37855458) (далі ПП «Легалайз»), звернулася до заступника начальника відділу містобудування та архітектури міськвиконкому Ірпінської міської ради ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , із питанням щодо з`ясування можливості отримання для ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» дозволів на розміщення об`єктів зовнішньої реклами мережі супермаркетів «БІЛЛА» у м. Ірпінь.

Відповідно до розділу 1 договору про надання послуг від 31.07.2018 № 31/07/18, укладеного між ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» (далі «Замовник») та ПП «Легалайз» (ЄДРПОУ 37855458) (далі «Виконавець»), Виконавець зобов`язується надати послуги з внесення змін в дозвільну документацію на об`єкти зовнішньою реклами згідно Додатку до Договору №2, а Замовник зобов`язуються прийняти надані послуги та оплатити їх.

Відповідно до розділу 1 договору про надання послуг від 14.04.2020 № 14-04/20-1, укладеного між ПП «Легалайз» (далі «Замовник») та ТОВ «МСА-ГРУП УКРАЇНА» (далі «Виконавець»), Виконавець зобов`язується надати послуги з отримання та оформлення дозвільної документації на об`єкти зовнішньої реклами, а Замовник зобов`язується прийняти надані послуги та оплатити їх. Перелік та кількість об`єктів може змінюватися за домовленістю сторін. Найменування (перелік, вид і зміст) послуг, терміни надання вказані в Додатку № 1.

Відповідно до Додатку №2 до Договору від 14.04.2020 №14-04/20-1 ТОВ «МСА-ГРУП УКРАЇНА» повинно надати послуги з отримання та оформлення дозвільної документації на 15 об`єктів зовнішньої реклами за адресами: АДРЕСА_1 (дві типу «вивіска»), АДРЕСА_2 (три типу «вивіска») та АДРЕСА_3 (шість типу «паркан», дві типу «щит», одна типу «конструкція на даху» та одна типу «банер»).

Пунктом 1.3 Розділу 1 Додатку до рішення сесії сьомого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 23.05.2019 № 5255-68-VII, - «Порядку розміщення зовнішньої реклами та визначення розміру плати за користування місцями, які перебувають у комунальній власності та надаються розповсюджувачам зовнішньої реклами для розташування спеціальних конструкцій в м. Ірпінь» (далі Порядок), регламентовано, що цей Порядок регулює здійснення діяльності і розміщення у місті Ірпінь зовнішньої реклами з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища, тощо.

Відповідно до п.1.4 Розділу 1 Порядку, його дія поширюється на всі підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності та відомчої належності, а також фізичних осіб, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами у місті Ірпінь. Порядок є обов`язковим для виконання всіма учасниками рекламної діяльності.

Згідно розділу 2 Порядку визначено терміни, у тому числі:

банер графічне зображення рекламного характеру, тканинне полотно прямокутної форми інформаційного або рекламного змісті;

білборд (щит) рекламний щит, великоформатна конструкція, що стоїть окремо з зовнішнім і внутрішнім підсвічуванням, розміром 6х3м, сторона А розташовується праворуч по напрямку руху людей, а сторона В ліворуч;

брандмауер рекламна конструкція, розташована на стіні будинку. Щити 6х3 м, розташовані на стінах, теж відносяться до брандмауерів;

вивіска (інформаційна) конструктивний елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією (якщо не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на внутрішній поверну власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення (крім випадків, коли суб`єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу в таке приміщення, який не вважається рекламою;

вивіска (як реклама) гармонічне сполучення таких елементів зовнішньої реклами як: фриз, світлові короби, об`ємні букви, накладні елементи у виді панелей-кронштейнів, електронні статичні і динамічні компоненти. Це складові частини, вихідний матеріал для майбутньої вивіски. Вони компонуються і видозмінюються дизайнером у процесі розробки макета вивіски; рекламоносій, що являє собою конструкцію невеликого формату з назвою і профілем діяльності фірми, несе в собі елементи фірмового стилю корпоративні кольори, особливий дизайн, властиві компанії. Розміщуються при вході (або над входом) у будинок або організацію;

виконавчий орган ради виконавчий комітет Ірпінської міської ради;

дозвіл документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;

зовнішня реклама інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-якій спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг;

особа фізична особа, в тому числі суб`єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні;

робочий орган структурний підрозділ виконавчого органу Ірпінської міської ради, відділ містобудування та архітектури Ірпінської міської ради Київської області, на який покладено виконання функцій щодо регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами у місті Ірпінь;

розповсюджувач реклами особа, яка здійснює розповсюдження реклами;

Відповідно до п.2.2 Розділу 2 Порядку, зовнішня реклама розміщується відповідно до Закону України «Про рекламу» на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчим комітетом Ірпінської міської ради у відповідності до цих Правил. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою на території населених пунктів.

Стягнення плати за видачу зазначених дозволів виконавчими органами міської ради забороняється.

Розділом 3 Порядку визначено повноваження робочого органу, на підставі яких останній, серед іншого:

- у межах своєї компетенції забезпечує контроль за виконанням вимог Закону України «Про рекламу», типових правил розміщення зовнішньої реклами, цього Порядку всіма особами незалежно від форм власності та відомчої належності, а також звертається до юридичних і фізичних осіб з вимогами про усунення виявлених порушень в визначений у вимогах термін;

- приймає рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову у встановленні такого пріоритету, скасування пріоритету на підставі заяви заявника, за якою було встановлено пріоритет;

- реєструє та розглядає заяви розповсюджувачів зовнішньої реклами щодо надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії;

- готує проекти рішень виконавчого комітету щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, внесення змін до дозволів (у разі зміни технологічної схеми рекламного засобу, яка передбачає зміну площі рекламної поверхні рекламного засобу), скасування дії дозволів та подає на розгляд виконавчого комітету у встановленому порядку;

- керівник робочого органу підписує, реєструє та видає дозволи на розміщення зовнішньої реклами на підставі відповідного рішення виконавчого комітету.

Відповідно до п.4.1 Розділу 4 Порядку, розміщення зовнішньої реклами у м. Ірпінь проводиться виключно на підставі дозволів, що видаються робочим органом відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради.

Зовнішня реклама розміщується: на тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості; на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання та над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно з п.4.5.24 Розділу 4 Порядку забороняється вимагати від суб`єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.

Відповідно до п.5.1 Розділу 5 Порядку для одержання дозволу розповсюджувач зовнішньої реклами розповсюджувач зовнішньої реклами особисто або рекомендованим листом через Центр надання адміністративних послуг подає у виконавчий комітет Ірпінської міської ради заявку за формою (затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1173 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності», додаток №1 до цього Порядку), до якої додаються:

- фотокартка або комп`ютерний макет місця, на кому планується розташування рекламного засобу з прив`язкою до місцевості на топогеодезичному плану масштабу 1:500 з нанесеними комунікаціями, що виданий ліцензійною організацією, давністю виготовлення не більше 1 року;

- ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням спеціальної конструкції та кольорове зображення рекламного встановлено, що під час подання заяви через Центр надання адміністративних послуг та по роботі зі звіреннями громадян «Прозорий офіс»(далі ЦНАП) виконавчого комітету Ірпінської міської ради, адміністратор або представник робочого органу, в присутності заявника перевіряє комплектність документів згідно з додатками до цих Правил і вимогами, вказаними у даному пункті, видає заявнику довідку з описом поданих документів у день реєстрації заяви або наступного робочого дня передає поданий пакет документів робочому органу.

Відповідно до п. 5.3 Розділу 5 Порядку за наявності документів, передбачених у підпункті 5.1. цих Правил, заява одразу після доставки документів з управління реєструється робочим органом у журналі реєстрації заяв.

Пунктом 5.4. Розділу 5 Порядку регламентовано, що робочий орган протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет його відповідності вимогам зовнішньої реклами, наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого у встановленому порядку дозволу.

Відповідно до п.5.5 Розділу 5 Порядку, після перевірки місця та в межах терміну, відведеного робочому органу на його перевірку, робочий орган приймає рішення про встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленому пріоритету.

Відповідно до п.5.16 Розділу 5 Порядку, при розміщенні рекламних засобів на місцях, що належать до державної чи приватної (колективної) власності, заявник у термін 5-ти робочих днів з дати прийняття робочим органом рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, подає робочому органу лист за підписом власника місця або уповноваженого ним органу (особи), який надає згоду на розміщення зовнішньої реклами на об`єкті державної або приватної (колективної) власності, або копію договору на тимчасове користування цим місцем, укладеного з власником або уповноваженим ним органом (особою), та у будь-якому разі копії документів про підтвердження права власності або управління відповідно об`єктом приватної (колективної) та державної власності.

Відповідно до п.5.17 Розділу 5 Порядку, у разі ненадання заявником у встановлений термін документів, зазначених, у тому числі в пункті 5.16 Правил, пріоритет на місце розташування рекламного засобу втрачається, документи повертаються робочим органом заявнику через ЦНАП, про що робочий орган робить відповідний запис у журналі реєстрації.

Відповідно до п.5.20 Розділу 5 Порядку, додатково на вимогу робочого органу видача дозволу погоджується робочим органом, у тому числі, з власником місця або уповноваженим ним органом (особою). Дії щодо отримання зазначеного погодження вчиняються робочим органом без залучення заявника протягом строку, встановленого для отримання дозволу.

Відповідно до п.5.23 Розділу 5 Порядку, робочий орган протягом не більш як двох робочих днів з дати одержання від органів, з якими погоджується видача дозволу, подає виконавчому органу ради пропозиції та проект відповідного рішення.

Відповідно до п.5.24 Розділу 5 Розділу 5 Порядку, виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

В свою чергу, 29.07.2020, у вказаний вище час заступник начальника відділу містобудування та архітектури міськвиконкому Ірпінської міської ради ОСОБА_5 , діючи умисно з корисливих мотивів, використовуючи своє службове становище та пов`язані із цим можливості, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків і бажаючи їх настання, в порушення згаданих вище положень Порядку розміщення зовнішньої реклами, у тому числі заборони виконавчим органами міської ради стягувати плату за видачу дозволів на розміщення об`єктів зовнішньої реклами у м. Ірпінь, знаходячись за місцем своєї роботи в приміщенні кабінетів 62-63 адміністративної будівлі Ірпінської міської ради за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2-а, під час особистої розмови з ОСОБА_7 , оголосив останній як представнику за довіреністю ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» вимогу про передачу йому неправомірної вигоди за вирішення ним питання щодо видачі ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» 14 дозволів на розміщення об`єктів зовнішньої реклами мережі супермаркетів «БІЛЛА» у м. Ірпінь на загальну суму 28 тис. грн., з розрахунку 2 тис. грн. за один дозвіл.

На виконання свого злочинного умислу ОСОБА_5 запевнив ОСОБА_7 в тому, що здійснення або нездійснення повноважень відділу містобудування та архітектури Ірпінської міської ради, на який Порядком покладено виконання функцій щодо регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами у місті Ірпінь, зокрема: прийняття, реєстрація та розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами щодо надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами; готування проектів рішень виконавчого комітету щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, а також підписання, реєстрація та видача дозволів на розміщення зовнішньої реклами на підставі відповідного рішення виконавчого комітету, залежить саме від нього. ОСОБА_5 наполягав на тому, що всі документи від ОСОБА_7 повинні передаватися до робочого органу саме через нього, що необхідно виконувати всі його вказівки і лише в такому випадку ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» отримає необхідні дозволи.

В свою чергу ОСОБА_7 , як представник ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА», з метою запобігання настання для останнього шкідливих наслідків у вигляді ненадання необхідних для здійснення господарської діяльності дозволів на розміщення зовнішньої реклами або затягування процесу надання таких дозволів, попередньо погодилась на надання такої неправомірної вигоди.

Цього ж дня ОСОБА_7 подала як представник ТОВ «МСА-ГРУП Україна» по довіреності від 27.07.2020 та ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» по довіреності від 29.07.2020 документи щодо отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами на 13 об`єктів у м. Ірпінь, за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 .

В подальшому, 22.09.2020 близько 11 год. 30 хв. у м. Ірпінь ОСОБА_5 продовжуючи вчинення дій, спрямованих на виконання свого злочинного корисливого умислу, зустрівся з ОСОБА_7 .. Під час зустрічі ОСОБА_5 діючи умисно з корисливих мотивів, використовуючи своє службове становище та пов`язані з цим можливості, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, підтвердив раніше оголошену ним вимогу про передачу йому неправомірної вигоди, та отримав частину цієї вигоди у сумі 14 тисяч гривень., у кількості 70 купюр номіналом по 200 грн., а також додатково документи щодо отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами на 1 об`єкт у АДРЕСА_3 .

Цього ж дня ОСОБА_5 , у свою чергу, передав ОСОБА_7 5 перших обіцяних дозволів, зокрема:

- від 17.09.2020 № 958 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 14.09.2020 № 120/5, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: АДРЕСА_1 надано дозвіл на розміщення «вивіски» розміром 0,69х6,37м на фасаді будинку терміном до 14.09.2023;

- від 17.09.2020 № 959 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 14.09.2020 № 120/5, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: АДРЕСА_1 надано дозвіл на розміщення «вивіски» розміром 1,30х11,56м на фасаді будинку терміном до 14.09.2023;

- від 17.09.2020 № 960 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 14.09.2020 № 120/6, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: АДРЕСА_2 надано дозвіл на розміщення «вивіски» розміром 0,57х5,84м на фасаді будинку терміном до 14.09.2023;

- від 17.09.2020 № 961 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 14.09.2020 № 120/6, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: АДРЕСА_2 надано дозвіл на розміщення «вивіски» розміром 1,11х5,02м на фасаді будинку терміном до 14.09.2023;

- від 17.09.2020 № 962 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 14.09.2020 № 120/6, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Пушкінська, 25-в надано дозвіл на розміщення «вивіски» розміром 0,65х5,45м на фасаді будинку терміном до 14.09.2023.

В подальшому, 16.02.2021 близько 12 год. 00 хв. у м. Ірпінь ОСОБА_5 знаходячись за місцем своєї роботи в приміщенні кабінетів 62-63 адміністративної будівлі Ірпінської міської ради за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2-а, продовжуючи вчинення дій, спрямованих на виконання свого злочинного корисливого умислу, зустрівся з ОСОБА_7 .. Під час зустрічі ОСОБА_5 діючи умисно з корисливих мотивів, використовуючи своє службове становище та пов`язані з цим можливості, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, підтвердив раніше оголошену ним вимогу про передачу йому неправомірної вигоди, та отримав ще частину цієї вигоди у сумі 14 тисяч гривень від ОСОБА_7 , у кількості 70 купюр номіналом по 200 грн.

Водночас, ОСОБА_5 одразу передав ОСОБА_7 9 останніх обіцяних дозволів, зокрема:

- від 11.12.2020 № 972 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламний щит» розміром 2,50х5,0м на фасаді супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 973 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламний щит» розміром 2,50х5,0м на фасаді супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 974 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,0м біля супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 975 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,00м біля супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 976 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,0м біля супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 977 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,0м біля супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 978 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,0м біля супермаркету терміном до 08.12.2023;

- від 11.12.2020 № 979 на підставі рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 08.12.2020 № 145/7, відповідно до якого ПІІ «БІЛЛА-УКРАЇНА» за адресою: м. Ірпінь, вул. Авіаконструкторів Антонова №6,6/1,8,8-б надано дозвіл на розміщення «рекламна вивіска» розміром 2,50х5,0м біля супермаркету терміном до 08.12.2023.

16.04.2021 ОСОБА_5 затримано в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

17.04.2021 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

18.02.2021 слідчим суддею Печерського районного суду міста Києва стосовно ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, із забороною залишати місце проживання в період доби з 22.00 до 07.00 год. за адресою: АДРЕСА_4 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги, строком до 16.04.2021.

Слідчий зазначає, що ризики визначені ст. 177 КПК України, повністю підтверджуються матеріалами кримінального провадження, а також необхідність забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, і саме обраний запобіжний захід у вигляді домашнього арешту забезпечить виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків та надасть можливість досягти органу досудового розслідування завдань, передбачених ст. 2 КПК України.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримала внесене клопотання, посилаючись на його обґрунтованість та необхідність у продовженні строку дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, оскільки наявні ризики, передбачені ст. 177 КПК України.

Захисник ОСОБА_8 у судовому засіданні заперечив щодо задоволення клопотання, вказавши на необґрунтованість пред`явленої підозри.

Підозрюваний у кримінальному провадженні у судовому засіданні підтримав позицію захисників.

Вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, заслухавши пояснення підозрюваного, його захисника, прокурора, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Із матеріалів клопотання вбачається, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42020000000001529 від 17.08.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні одержання службовою особою, неправомірної вигоди для себе в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого службового становища, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Відповідно до положень ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

При вирішенні даного клопотання підлягають встановленню та врахуванню обставини, визначені ч.1 ст.178, ч.1 ст.194 КПК України, та підстави застосування запобіжного заходу, регламентовані ст.177 КПК України.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з практики Європейського суду з прав людини, а саме: рішення «Нечипорук і Йонкало проти України», п. 175; «Cebotari v. Moldova», п. 48; «Fox, Campbell and Hartley v. the UK», n. 32, яка вказує на те, що слова «обґрунтована підозра» означають наявність фактів чи інформації, котрі могли би переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин, та в даному випадку вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру, та навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, містяться в долучених в обґрунтування клопотання матеріалах.

Пунктом 3 частини 2 ст. 87 КПК України, визначено, що істотними порушеннями прав людини і основоположних свобод, зокрема серед іншого є порушення права особи на захист.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 20 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, виправданий, засуджений має право на захист, яке полягає у наданні йому можливості надати усні або письмові пояснення з приводу підозри чи обвинувачення, право збирати і подавати докази, брати особисту участь у кримінальному провадженні, користуватися правовою допомогою захисника, а також реалізовувати інші процесуальні права, передбачені цим Кодексом.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого злочину, підтверджується наявними у матеріалах клопотання доказами.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 177 КПК України підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті, тобто з метою запобігання спробам:

1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;

2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;

4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;

5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення та наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, але не доведе обставин щодо недостатності застосування більш м`яких запобіжних заходів, слідчий суддя має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначено у клопотанні.

Основні доводи внесеного стороною кримінального провадження клопотання зводяться до наявності кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 , а обставини, які вказують на ризики є те, що останній буде переховуватись від органів досудового розслідування та суду, у зв`язку із тяжкістю інкримінованого йому кримінального правопорушення, також може впливати на свідків, експертів, спеціалістів, також наявний ризик знищити, сховати або спотворити будь-яку з речей та документів, в тому числі перешкоджати кримінальному провадженні.

Відповідно до вимог п. п. 3, 4 ст. 5 Конвенції про захист прав людини та практику Європейського суду з прав людини, обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою.

Відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини, при вирішені питання, чи було особу «обвинувачену в кримінальному правопорушенні» для цілей статті 6 Конвенції, необхідно виходити з таких трьох критеріїв: категорія даного провадження згідно з національним законодавством; суттєві характерні риси цього провадження; вид та суворість міри покарання, яке може бути призначено заявникові. [«O. v. Norway», n. 33926].

ЄСПЛ визнав, що абстрактна можливість перешкоджання кримінальному провадженню є недостатньою для обґрунтування обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Виходячи із правової позиції ЄСПЛ при розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою слідчий суддя, суд у кожному випадку повинен принципово та критично ставитися до доводів прокурора, якими він обґрунтовує необхідність застосування саме цього запобіжного заходу, об`єктивно оцінюючи її переконливість. При цьому прокурор повинен довести, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не може запобігти ризикам передбачених ст. 177 КПК України.

Між тим, долучені до матеріалів клопотання документи, вказують на можливу подію складу інкримінованого злочину, про те вони в собі не містять даних на підтвердження ризиків задекларованих в клопотанні про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.

При цьому, прокурором не наведено обставин та не надано доказів того, що підозрюваний має намір переховуватись від органу досудового розслідування та суду або вчиняє будь-які дії для цього, може впливати на хід кримінального провадження незаконними діями, чи впливати на свідків, спеціалістів, а відтак приходжу до висновку, що заявлені ризики стороною обвинувачення не містять доказового обґрунтування та до таких доводів прокурора слідчий суддя ставиться критично.

За наведених обставин, слідчий суддя приходить переконання про наявність на даній стадії досудового розслідування обґрунтованої підозри, а враховуючи те, що сторона обвинувачення не довела суду виняткових обставин, які б виправдовували застосування до підозрюваного запобіжного заходу та свідчили б про наявність ризиків регламентованих ст. 177 КПК України, що слугували б підставами у обрані запобіжного заходу у вигляді застави, слідчий суддя приходить до переконання про відмову у задоволенні клопотання, окрім того, слідчий суддя не вбачає підстав для застосування і менш суворого запобіжного заходу, у зв`язку із недоведеністю існування ризиків, проте в силу процесуального статусу підозрюваного на ОСОБА_5 покладено обов`язок прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст. ст. 177, 178, 181, 193, 194, 196, 205, 206, 309 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 залишити без задоволення.

Зобов`язати підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.04.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу97124293
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом

Судовий реєстр по справі —757/20277/21-к

Ухвала від 16.04.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Вовк С. В.

Ухвала від 16.04.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Вовк С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні