Постанова
від 24.09.2007 по справі а10/307-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А10/307-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

20.09.07р.

Справа № А10/307-07

За позовом  Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" , м. Київ  

до  Дніпропетровської міської ради , м. Дніпропетровськ

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Позивача: Відкрите  акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Дніпрогаз", м.Дніпропетровськ 

про скасування рішення

Суддя  Кощеєв І.М.

Представники сторін:

  Від позивача: Єнік Є.В.(дов.№ 370/10 від 29.12.06р.)-юрисконсульт

Від відповідача: Максименко С.М.(дов.№ 4/11-68 від 29.01.07р.)-гол. спеціаліст

Від третьої особи:Дудка Д.В.(дов.№ 131юр від 18.01.07р.)-начальник сектору  

СУТЬ СПОРУ:

     Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з адміністративним позовом до  Відповідача про :

-  визнання дій міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради по прийняттю рішення , зазначеного у пункті 1 Протоколу №15 від 14.05.2007 року неправомірними ;

- скасування Рішення  міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради, прийняте на засіданні комісії, яке відбулося 14.05.2007 року та відображене у Протоколі засідання № 15.  

          Компанія вважає дії міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яка є органом Дніпропетровської міської ради неправомірними, а Протокол № 15 від 14.05.2007 р. таким, що підлягає скасуванню в порядку адміністративного судочинства з наступних підстав.

          Так, компанія, відповідно до «Порядку пооб'єктового припинення (обмеження) газопостачання споживачам, крім населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2006 року № 1687 надала Відкритому акціонерному товариству «Дніпрогаз»на підставі Договору на виконання робіт з відключення, відновлення газопостачання та обмеження газопостачання № 06/07-427 від 11.06.2007 р. укладеного між Компанією та ВАТ «Дніпрогаз»доручення від 11.05.2007 р. № 67 на відключення від газопостачання підприємств - боржників за спожитий природний газ та пломбування вхідної запірної арматури. Відкрите акціонерне товариство «Дніпрогаз»доручення Компанії від 11.05.2007 р. № 69 не виконало, так як міська комісія з питань техногенпо-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради своїм рішенням від 14.05.2007 р. Протокол № 15 заборонила Відкритому акціонерному товариству «Дніпрогаз»припиняти постачання газу МКП «Дніпропетровські міські теплові мережі».

         Отже, враховуючи вищенаведене Позивач вважає дії міської комісії з питань техногенпо-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій по прийняттю рішення про заборону Відкритому акціонерному товариству «Дніпрогаз»припиняти постачання газу МКП «Дніпропетровські міські теплові мережі»- неправомірними, а вчинені радою  дії такими, що виходять за межі її повноважень та у спосіб, який суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

         Третя особа вказує на те, що між Відкритим акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації “Дніпрогаз” та ДК “Газ України” НАК “Нафтогаз України” було укладено договір № 06/07-427 від 11.06.2007 р. на виконання робіт з відключення, відновлення газопостачання та обмеження газопостачання. На виконання доручення № 67 ВАТ “Дніпрогаз” відключило від системи газопостачання 217 котельних із працюючих 233 котельних МКП “Дніпропетровські міські теплові мережі”.  Не дивлячись на заборону комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради ВАТ “Дніпрогаз” неоднаразово намагалось відключити від систем газопостачання котельні МКП “Дніпропетровські міські теплові мережі”, але у зв'язку з тим, що працівники підприємства не допустили працівників ВАТ “Дніпрогаз” до проведення робіт по примусовому припиненню газопостачання котелень, які забезпечують подачу горячої води до обєктів соціальної сфери тому вони не були відключені від системи газопостачання.

        Таким чином, Третя особа стверджує, що підприємством були вжиті всі можливі заходи щодо відключення від системи газопостачання котелень МКП “Дніпропетровські міські теплові мережі”, але з причин вищевикладених наше підприємство не змогло відключити від системи газопостачання котельні, які забезпечують подачу гарячої води до закладів освіти, дошкільних дитячих закладів, лікарень, пологових будинків, закладів для дітей з обмеженими фізичними можливостями, будинків для людей похилого віку та інших об'єктів соціальної сфери.   

         Відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечує, зазначаючи на  його безпідставності та необґрунтованості, оскільки протокол міської комісії з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 14.05.2007 р. № 15 не є правовим актом в розумінні приписів чинного законодавства. Позивачем не доведено здійснення порушень саме Відповідачем –Дніпропетровською міською радою. Щодо оскарження дій   міської  комісії з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, Позивач вважає, що заявлена позовна вимога суперечить чинному законодавству, оскільки зазначена  комісія не є юридичною особою та не може виступати суб'єктом владних повноважень. Міська комісія з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій не  вважається органом державної влади чи органом місцевого самоврядування. Вищезазначена міська комісія створена відповідно до рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 16.10.2006 р. № 3798, яким затверджено положення та склад цієї комісії.  Підставою для прийняття такого рішення  послужили Закон  України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру” та постанова Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 р. № 1198  «Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру», якою затверджено Положення, що визначає засади створення зазначеної єдиної державної системи, її основні завдання і т.д. Діяльність комісії, виключає будь-яку підпорядкованість чи підконтрольність її роботи міській раді. Здійснення  контролю за роботою цих комісій не  встановлено і рішенням виконавчого комітету міської ради від 16.10.2006 р. № 3798.

            Відповідач також вважає, що Позивачем не доведено  наявність  зв'язку між оскаржуваним протоколом та невиконанням третьою особою доручення і тому  зауваження дочірньої компанії  щодо неправомірності протоколу та порушення ним її прав та інтересів  є надуманими.

            В судовому засіданні 20.09.2007 р. було оголошено вступну та резолютивну частини судової постанови.

           Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін,   господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

          Міська комісія з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій була створена відповідно до рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 16.10.2006 р. № 3798, яким затверджено положення та склад цієї комісії.    

          Підставою для прийняття такого рішення  став Закон  України „ Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру” та постанова Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 № 1198 „Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру”, якою затверджено Положення, що визначає засади створення зазначеної єдиної державної системи, її основні завдання і т.д.

          Відповідно до п. 10 Положення комісії виконавчих органів рад з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій є координуючим органом єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру на місцевому рівні.

          П. 13 Положення визначено постійні органи управління з питань техногенно –екологічної безпеки, цивільної оборони та надзвичайних ситуацій. На місцевому рівні це районні державні адміністрації та виконавчі органи рад, уповноважені органи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.                                                          

          Принципи діяльності комісії, передбачені вищезазначеним Положенням, виключають будь –яку підпорядкованість чи підконтрольність її роботи міській раді. Здійснення  контролю за роботою цих комісій не  встановлено і рішенням виконавчого комітету міської ради від 16.10.2006 р. № 3798.

        14.05.2007 р. на засіданні міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради було прийнято рішення про заборону Відкритому акціонерному товариству по газопостачанню та газифікації “Дніпрогаз” припиняти постачання природного газу до котелень теплопостачальних організацій, які забезпечують подачу горячої води до закладів освіти, дошкільних дитячих закладів, лікарень, пологових будинків, закладів для дітей з обмеженими фізичними можливостями, будинків для людей похилого віку та інших об'єктів соціальної сфери.   

        Між Відкритим акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації “Дніпрогаз” ( Виконавець ) та ДК “Газ України” НАК “Нафтогаз України” ( Замовник )  укладено договір № 06/07-427 від 11.06.2007 р. на виконання робіт з відключення, відновлення газопостачання та обмеження газопостачання. Згідно з умовами даного договору ВАТ “Дніпрогаз” на підставі письмового доручення Замовника проводить роботи по відключенню споживачів, які мають заборгованість за спожитий природний газ.

        Відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації “Дніпрогаз” отримало від Замовника доручення : № 67 від 11.05.2007 р.; № 82 від 01.06.2007 р. на відключення від газопостачання підприємств-боржників, а саме МКП  “Дніпропетровські міські теплові мережі”, яке  заборгувало ДК “Газ України” НАК “Нафтогаз України”  -          60 217 671 грн. 23 коп. за постачання природного газу згідно договорів № №                      06/07-1547-ТЕ-4, 06/06-1548-БО-4.

         За інформацією наданою третьою особою, на виконання доручення № 67 ВАТ “Дніпрогаз” відключило від системи газопостачання 217 котельних із працюючих 233 котельних МКП “Дніпропетровські міські теплові мережі”.

        Компетенція адміністративних судів, згідно із п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України  поширюється на спори юридичних  осіб  із  суб'єктом  владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

        Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

       Міська комісія з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій не  вважається органом державної влади чи органом місцевого самоврядування. Рішення  міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради, прийняте на засіданні комісії, яке відбулося 14.05.2007 року та відображене у Протоколі засідання № 15 і яке оспорює Позивач - не є юридичною формою рішення Дніпропетровської  міської ради, тобто офіційним письмовим документом, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

        Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову                  ( роз'яснення Вищого арбітражного суду України N 02-5/35 від 26.01.2000 р. «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів»).

         Позиваем не наведено жодного аргументованого доказу порушення протоколом міської комісії його прав та охоронюваних законом інтересів. Спірний протокол міської комісії безпосередньо стосується Відкритого акціонерного товариства „Дніпрогаз”.

         Із змісту позовної заяви вбачається, що підставою для звернення Позивача до суду стало не виконання ВАТ „Дніпрогаз” доручення Дочірньої  компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 11.05.2007 р. щодо відключення від газопостачання підприємств –боржників за спожитий природний газ та пломбування вхідної запірної арматури.

          Суд не знаходить зв'язку між оскаржуваним протоколом та невиконанням третьою особою доручення Позивача. Крім того, як зазначає сама третя особа - не звертаючи уваги  на заборону комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпропетровської міської ради, ВАТ “Дніпрогаз” неоднаразово намагалось відключити від систем газопостачання котельні МКП “Дніпропетровські міські теплові мережі”, але у зв'язку з тим, що працівники підприємства не допустили працівників ВАТ “Дніпрогаз” до проведення робіт по примусовому припиненню газопостачання котелень, які забезпечують подачу горячої води до обєктів соціальної сфери тому вони не були відключені від системи газопостачання. Тобто причиною не виконання ВАТ “Дніпрогаз” доручення Позивача стало не спірне рішення, а дії робітників відповідних підприємств.

         Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги Позивача безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

         Згідно зазначеного, керуючись ст. ст.  49, 71, 87, 94, 98, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КАС України, господарський суд, -   

ПОСТАНОВИВ :

         В задоволенні адміністративного позову Позивача –відмовити.

Постанова набирає законної сили у відповідності зі ст. 254 Кодексу Адміністративного судочинства України та оскаржується в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу Адміністративного судочинства України.

Суддя

І.М. Кощеєв

                Дата підписання постанови, оформленої у відповідності до ст.163 КАС України –24.09.2007 р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення24.09.2007
Оприлюднено26.09.2007
Номер документу971846
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а10/307-07

Постанова від 06.08.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Постанова від 24.09.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Ухвала від 30.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Ухвала від 16.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Ухвала від 17.07.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні