Рішення
від 27.05.2021 по справі 500/1161/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1161/21

27 травня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд у складі судді Чепенюк О.В., розглянувши у письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Скалатської міської ради про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Скалатської міської ради, у якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Скалатської міської ради №385 від 23.02.2021 Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки 2,8000 га з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, для цільового призначення - 01.13 інше сільськогосподарське призначення, яка розташована в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області ;

зобов`язати Скалатську міську раду прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки загальною площею 2,8000 га з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, яка розташована в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.

В обґрунтування позову вказує, що оскаржуваним рішенням Скалатської міської ради йому відмовлено у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки загальною площею 2,8000 га. Це рішення вважає протиправним з посиланням на положення статті 128 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України). Вказує, що до заяви додав копії усіх документів, які передбачені цією статтею, у самій заяві зазначив про згоду на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки, тобто дотримався усіх вимог частини другої статті 128 ЗК України.

Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що підставою для відмови у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки є положення пункту 15 Перехідних положень ЗК України, які передбачають, що до набрання чинності закону про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2020 року, не допускається купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності колективних сільськогосподарських підприємств, які передбачені пунктом 21 даних положень закону.

Позивач вказує, що спірна земельна ділянка належить до земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) і перебуває у комунальній власності. У зв`язку із цією обставиною посилання відповідача на заборону продажу земель сільськогосподарського призначення комунальної власності є необгрунтованою, оскільки на момент звернення ОСОБА_1 до відповідача спірна земельна ділянка не відносилась до земель сільськогосподарського призначення. Із змісту оскаржуваного рішення вбачається, що заборона купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення стосується виключно земель державної чи комунальної власності колективних сільськогосподарських підприємств. Земельна ділянка з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 не належала і не належить до земель жодного із колективних сільськогосподарських підприємств.

Вважає, що саме по собі судове рішення про визнання рішення відповідача протиправним не зможе відновити порушеного права позивача без зобов`язання прийняття відповідачем рішення щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою. А тому вказує, що при вирішенні даного спору слід застосувати механізм захисту порушеного права у вигляді зобов`язання відповідача прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради рішення про надання позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу спірної земельної ділянки.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 31.03.2021 після усунення недоліків позовної заяви прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи суддею одноособово, призначено у справі судове засідання.

15.04.2021, у строк, встановлений судом, від відповідача до суду надійшов відзив на позов (а.с.37-39), відповідач позов не визнає, просить відмовити у його задоволенні.

Скалатська міська рада вказує, що підставою для відмови позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою є пункт 15 Перехідних положень ЗК України, який визначає, що до набрання чинності Законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2020 року, не допускається, зокрема, купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності,... крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб. Угоди (у тому числі довіреності), укладені під час дії заборони на купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок в частині їх купівлі-продажу та іншим способом відчуження, а так само в частині передачі прав на відчуження цих земельних ділянок на майбутнє є недійсними з моменту їх укладення.

Відповідач вказує, що ЗК України встановлена заборона купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності. Тому невірним є трактування позивача щодо заборони купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення, що стосується виключно земель державної чи комунальної власності колективних сільськогосподарських підприємств.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення , який набере чинності з 01.07.2021, запроваджуються певні механізми стосовно обігу земель сільськогосподарського призначення, які перебувають у приватній власності громадян. Згідно частини сьомої статті 130 ЗК України (в редакції відповідно до цього Закону) продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної і комунальної власності забороняється.

Також відповідач вказує, що відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність від 22.12.2018 №19-4389/ 14-18-СТ Скалатській міській раді Підволочиського району у комунальну власність передано земельні ділянки сільськогосподарського призначення, у тому числі і ділянку за кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 на території Городницької сільської ради. 28.01.2019 було проведено державну реєстрацію спірної земельної ділянки на території Городницької сільської ради. На даний час вона перебуває у комунальній власності територіальної громади в особі Скалатської міської ради.

Помилковим вважає відповідач твердження позивача щодо цільового призначення даної земельної ділянки, адже пунктом 2 статті 19 ЗК України визначено, що земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі. Землі запасу не є окремою категорією земель і можуть бути будь-якого цільового призначенця. Тобто невірним і не обґрунтованим є посилання позивача щодо визначення цільового призначення даної земельної ділянки.

22.04.2021 до суду надійшла відповідь на відзив (а.с.51-52). Представник позивача у такій заяві по суті справи зауважує, що відповідач вказує на те, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення була та обставина, що земельна ділянка з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 належить до земель сільськогосподарського призначення, а тому її продаж заборонено згідно з частиною сьомою статті 130 ЗК України. Такі посилання відповідача суперечать дійсним обставинам справи.

Зокрема, до своєї заяви позивач долучав викопіювання з Публічної кадастрової карти із зображенням земельної ділянки з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, з якого вбачається, що вказана земельна ділянка станом на момент звернення, як і на даний час, належить до земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) і перебуває у комунальній власності. У зв`язку із цією обставиною посилання відповідача на заборону продажу земель сільськогосподарського призначення комунальної власності є необгрунтованою, оскільки на момент звернення ОСОБА_1 вказана земельна ділянка не відносилась до земель сільськогосподарського призначення.

Належність бажаної для позивача земельної ділянки до земель запасу також підтверджується долученим до відзиву актом приймання-передачі земельних ділянок із державної у комунальну власність, з якого вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 на момент її передачі належала до земель запасу. При цьому, як вказує сам відповідач у відзиві, землі запасу за чинним Земельним кодексом України, не є окремою категорією земель і можуть бути будь-якого цільового призначення.

Представник позивача просив позов задовольнити.

Також представником позивача подано до суду докази на підтвердження витрат на правничу допомогу (а.с.53, 57-58).

27.04.2021 ухвалою суду, постановленою у судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати, розгляд справи відкладено до 07.05.2021.

07.05.2021 ухвалою суду, постановленою у судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати, оголошено перерву у розгляді справи до 27.05.2021 та витребувано у відповідача додаткові докази.

У судовому засіданні 07.05.2021 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові та відповіді на відзив, просив позов задовольнити.

Представник відповідача належним чином повідомлявся про судові засідання у цій справі, проте у жодне судове засідання не прибув.

27.05.2021 представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, зазначив, що позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити.

З огляду на відсутність повідомлення відповідача про причини неприбуття його представника у судове засідання 27.05.2021 (а відтак підстав для відкладення розгляду справи), та заяву представника позивача про розгляд справи у порядку письмового провадження, враховуючи положення частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи письмовими доказами, встановив такі обставини.

ОСОБА_1 22.12.2020 звернувся до Скалатської міської ради із заявою, в якій просив надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки загальною площею 2,8000 га з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, яка розташована в селі Городниця Підволочиського району Тернопільської області (а.с.9). До вказаної заяви мною було долучено відповідні графічні матеріали, копії документів, які посвідчували його особу, а також копії документів, які посвідчували право власності заявника на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на вищевказаній земельній ділянці (а.с.10-19).

23.02.2021 Скалатською міською радою прийнято рішення за №385 Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки 2,8000 та з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, для цільового призначення - 01.13 інше сільськогосподарське призначення, яка розташована на території Городницької сільської ради , яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки загальною площею 2,8000 га, з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, яка розташована на території Городницької сільської ради (а.с.6-7).

Як вбачається зі змісту цього рішення, міська рада, розглянувши звернення ОСОБА_1 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки площею 2,8000 га з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, на якій розташовано ряд об`єктів нерухомого майна в селі Городниця, які належать позивачу на праві власності, а саме нежитлова будівля, склад пального (свідоцтво від 30.07.2008), нежитлова будівля, склад (свідоцтво від 14.07.2008), нежитлова будівля, склад (свідоцтво від 14.07.2008) для цільового призначення 01.13. інше сільськогосподарське призначення , при прийняті рішення взяла до уваги наказ Держкомзему України від 23.07.2010 № 548, яким затверджено Класифікацію цільового призначення земель, де передбачено самостійний вид земель "для іншої сільськогосподарського призначення", проте статтею 22 ЗК України не передбачено отримання громадянами у власність земельних ділянок з цільовим призначенням "для іншого сільськогосподарського призначення" та врахувала пункт 15 Перехідних положень ЗК України, в якому зазначено, що до набрання чинності закону про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2020 року не допускається купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності колективних сільськогосподарських підприємств, які передбачені пунктом 21 даних положень закону, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб на підставі підпункту 4 пункту 5 статті 128 ЗК України (а.с.6-7).

Також в оскаржуваному рішенні зазначено, що відповідач взяв до уваги лист Головного управління Держгеокадастру в. Тернопільській області щодо роз`яснення по даному питанні та врахував пропозиції комісії з питань земельних відносин природокористування, планування території, будівництва та охорони природи. На вимогу суду такі додаткові докази міською радою до суду не були надані.

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача щодо відмови у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність шляхом викупу, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує частину другу статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Рішення відповідача (дії, вчиненні при його прийнятті) як суб`єкта владних повноважень, що є предметом даного позову, підлягають оцінці судом на відповідність критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

Статтею 18 ЗК України визначено, що до земель України належать усі землі в межах її території, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Кожна категорія земель має узагальнене цільове призначення, що визначає специфіку її особливого правового режиму.

Згідно зі статтею 19 ЗК України землі сільськогосподарського призначення визначені як окрема категорія земель.

Землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей (частина перша статті 22 ЗК України).

Наведене свідчить, що визначення поняття землі сільськогосподарського призначення насамперед пов`язано з використанням їх для такої цілі, як виробництво сільськогосподарської продукції, що зумовлено їх природними властивостями.

Частина перша статті 23 ЗК України закріплює принцип пріоритетності використання земель, придатних для сільського господарства, згідно з яким такі землі повинні надаватися насамперед для сільськогосподарського використання.

Пріоритетність правового режиму цих земель передбачає необхідність їх цільового використання.

Стаття 22 ЗК України визначає види використання сільськогосподарських земель, які відповідають їх цільовому призначенню, та осіб, які мають право на отримання таких земель у власність та у користування.

Різний правовий режим земель сільськогосподарського призначення за видами використання підтверджується положеннями статті 121 ЗК України, якою встановлено норми безоплатної передачі у власність земельних ділянок громадянам. Розмір земельної ділянки для ведення садівництва, яку можна приватизувати безоплатно, становить не більше 0,12 га, у той час як розмір земельної ділянки для ведення фермерського господарства згідно з нормами безоплатної передачі земельних ділянок громадянам України визначається розміром земельної частки (паю), встановленим для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, становить не більше 2,0 га. Наведена норма передбачає можливість збільшення цього розміру у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) та її успадкування членами господарства. Вочевидь це зумовлено особливостями кожного виду використання земельної ділянки і спрямовано на дотримання основного з принципів земельного законодавства - раціонального використання земель.

Здійснення прав власника землі передбачає дотримання ним обов`язків, пов`язаних з володінням земельною ділянкою, першочерговим з яких згідно з пунктом а частини першої статті 90 ЗК України визначено обов`язок забезпечення її використання за цільовим призначенням.

Стаття 1 Закону України від 22.05.2003 № 858-ІV Про землеустрій містить визначення поняття цільове призначення земельної ділянки , згідно з яким це є її використання за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою в установленому законодавством порядку.

Судом встановлено, що земельна ділянка, на яку претендує позивач, площею 2,8000 га з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151, і на якій розташовано ряд об`єктів нерухомого майна в селі Городниця, які належать позивачу на праві власності, відповідно до відомостей витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку віднесена до категорії земель сільськогосподарського призначення , цільове призначення: 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), форма власності: комунальна, вид використання земельної ділянки: землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) (а.с.44).

Наведена офіційна інформації з Державного земельного кадастру підтверджує, що земельна ділянка, яка бажає отримати у власність позивач віднесена до земель сільськогосподарського призначення.

У частині першій статті 81 ЗК України визначені способи набуття громадянами України права власності на земельні ділянки, якими є: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Нормами частини першої статті 128 ЗК України визначено, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до частини другої статті 138 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Відповідно до частини третьої статті 128 ЗК України визначено, що орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Водночас, суд зауважує, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які надаються у власність або передаються у користування, за конкретними цілями використання поділяються на види. Віднесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення до того чи іншого виду позначається на їх правовому режимі (порядку використання), який відповідає їх цільовому призначенню (використанню).

Відповідно до положень статей 13, 14 Конституції України земля є об`єктом права власності Українського народу і є національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, у зв`язку з чим гарантоване Конституцією право власності на землю має набуватися і реалізовуватися громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Саме на виконання зазначених конституційних положень та створення необхідної законодавчої бази (прийняття законів про ринок земель та державний земельний кадастр) для запровадження повноцінного ринку земель, а також з метою збереження стратегічно важливого для аграрного сектору економіки держави виду сільськогосподарських земель законодавець згідно з підпунктом а пункту 15 Перехідних положень ЗК України запровадив мораторій на купівлю-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, земель, що перейшли до комунальної власності відповідно до пункту 21 цього розділу або передані до комунальної власності відповідно до статті 14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб.

Також у пункті 15 Перехідних положень ЗК України вказано, що купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами а та б цього пункту, запроваджується за умови набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2020 року, в порядку, визначеному цим Законом.

Угоди (у тому числі довіреності), укладені під час дії заборони на купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами а та б цього пункту, в частині їх купівлі-продажу та іншим способом відчуження, а так само в частині передачі прав на відчуження цих земельних ділянок та земельних часток (паїв) на майбутнє є недійсними з моменту їх укладення (посвідчення).

Судом встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 була передана Скалатській міській раді у комунальну власність відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність від 22.12.2018 №19-4389/ 14-18-СТ та акта приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність (а.с.41-43). Земельна ділянка передана відповідно до статей 15-1, 117, 122, 148-1 ЗК України та розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 № 60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад .

Згідно з вимогами цього розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 № 60-р Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 01.02.2018 мала забезпечити формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах, визначених перспективним планом формування територій громад, шляхом проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад згідно із статтею 117 Земельного кодексу України та передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об`єднаних територіальних громад після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок.

Сторонами не заперечується той факт, що земельна ділянка з кадастровим номером 6124681600:01:003:0151 включена до масиву земельних ділянок, які були передані Скалатській міській раді у комунальну власність відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність від 22.12.2018 №19-4389/ 14-18-СТ та акта приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність

Наведені обставини підтверджують той факт, що земельна ділянка, яку бажає придбати позивач перебуває у комунальній власності і віднесена до земель сільськогосподарського призначення, а тому для неї встановлений мораторій на купівлі-продаж.

Віднесення земельної ділянки до земель запасу не змінює її категорії, а саме те, що земельна ділянка залишається у категорії земель сільськогосподарського призначення, цільове призначення (землі запасу) на категорію земель не вливає.

Аналіз наведених положень земельного законодавства та встановлені обставини у цій справі дають підстави для висновку, що відповідач правомірно відмовив ОСОБА_1 у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність шляхом викупу земельної ділянки 2,8000 га на підставі підпункту а пункту 15 Перехідних положень ЗК України.

Частиною першою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при прийнятті оскаржуваного рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, відтак у задоволення позовних вимог слід відмовити.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 72-77, 90, 241-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Скалатської міської ради про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).

Відповідач: Скалатська міська рада (47851, Тернопільська область, місто Скалат, вулиця Грушевського, 2, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 04058445).

Повний текст рішення складено та підписано 27 травня 2021 року.

Суддя Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2021
Оприлюднено28.05.2021
Номер документу97210297
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1161/21

Рішення від 27.05.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні