ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
У Х В А Л А
27.05.2021 Справа № 905/15/19
Господарський суд Донецької області у складі судді Аксьонової К.І. за участю секретаря судового засідання Парахотіна Ю.А., розглянувши матеріали
заяви ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м. Дружківка, Донецька область
про визнання кредиторських вимог
у справі №905/15/19
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан , м.Київ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область
про визнання банкрутом
ліквідатор Кінішенко М.В.
За участю:
ліквідатор не з`явився
від кредитора (заявника) : представник не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 05.02.2019 відкрито провадження у справі про банкрутство за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан (код ЄДРПОУ 41401605), м. Київ, до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м.Дружківка, Донецька область.
06.02.2019 за №57343 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення про порушення справи №905/15/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод .
Ухвалою від 23.04.2019 з урахуванням змін, внесених постановою Східного апеляційного господарського суду від 09.07.2019, за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м. Дружківка, Донецька область, що складається з вимог: Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан (код ЄДРПОУ 41401605, м. Київ) на суму 23052,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 141596419,56грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення, 156749024,22грн (додаткові вимоги, які не є конкурсними) - вимоги шостої черги задоволення; Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028), м. Маріуполь, Донецька область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 16484896,49грн (податки, збори (обов`язкові платежі) - вимоги третьої черги задоволення; Товариства з обмеженою відповідальністю ДДАП РАКС (код ЄДРПОУ 33984335), м. Кам`янське, Дніпропетровська область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 4535000,00грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення; Товариства з обмеженою відповідальністю Транс Інтер Компані (код ЄДРПОУ 38125605), м. Дніпро, Дніпропетровська область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення, 35000грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення; 4052,65грн (неустойка (штраф, пеня) - вимоги шостої черги задоволення.
Постановою господарського суду Донецької області від 09.01.2020 припинено процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область, та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Кінішенка М.В.; визнано боржника Товариство з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997, вул. Педагогічна, 18, м. Дружківка, Донецька область, 84205) банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; призначено ліквідатором боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод арбітражного керуючого Кінішенка Михайла Володимировича (свідоцтво арбітражного керуючого № 598 від 18.03.2013; РНОКПП НОМЕР_1 ; вул. Василя Стуса, 50/27, м.Краматорськ, Донецька область, 84313).
10.01.2020 за №64429 на офіційному веб-порталі судової влади України оприлюднено оголошення про визнання боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 19.03.2020 визнано грошові вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826) в сумі основного зобов`язання 7557771,89грн як вимоги третьої черги, штрафні санкції та пеню у сумі 10726221,89грн як вимоги шостої черги та витрати зі сплати судового збору в сумі 4204,00грн як вимоги першої черги реєстру вимог кредиторів.
06.05.2021 до Господарського суду Донецької області надійшла заява ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, про визнання кредиторських вимог до боржника на загальну суму 10698234,90грн, у тому числі: 71,00грн - основний борг, 10693623,90грн - штрафні санкції, 4540,00грн - судовий збір.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 11.05.2021 заяву ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, призначено до розгляду у судовому засіданні на 27.05.2021.
24.05.2021 на електронну адресу суду від ліквідатора надійшов відзив та клопотання про розгляд заяви за відсутності ліквідатора боржника.
03.06.2020 у судове засідання ліквідатор боржника та представник кредитора, ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, не з`явились; про місце, дату та час судового засідання були повідомлені належним чином.
Під час розгляду заяви ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, про визнання кредиторських вимог у справі №905/15/19 судом встановлено таке.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).
За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код юридичної особи 43142826) - в стані припинення, 20.10.2020, запис 1002741100011017695, Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області.
За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровано філію (інший відокремлений підрозділ) Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Донецькій області, з ідентифікаційним кодом відокремленого підрозділу 44070187 (дата створення: 30.09.2020; номер запису:1000741030008085321).
Здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893, розпочато з 01.01.2021 відповідно до наказу Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій .
Відповідно до Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Донецької області; є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826); відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, проводить роботу щодо застосування до платників податків (платників єдиного внеску) процедур банкрутства відповідно до законодавства з питань банкрутства; забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС. ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Отже в даному випадку відбулось передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого. Функції Головного управління ДПС у Донецькій області, в тому числі щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу тощо перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Відповідно до ст.43 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Згідно зі ст.52 Господарського процесуального кодексу України процесуальне правонаступництво відбувається у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір. В такому випадку господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Процесуальне правонаступництво в розумінні ст.52 Господарського процесуального кодексу України допускається на будь-якій стадії судового процесу і здійснюється господарським судом шляхом винесення відповідної ухвали.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку про необхідність заміни кредитора, Головного управління ДПС у Донецькій області на правонаступника - Державну податкову службу України в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області.
21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII, відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом втратив чинність з дня введення в дію цього Кодексу.
Згідно з п.4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу, отже, перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у справі здійснюється відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч.4 ст.60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом; заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів; вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Статтею 67 Податкового кодексу України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст.175 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковим зобов`язанням є сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
Положеннями ст.46 Податкового кодексу України на платників податків покладено обов`язок з подання податкових декларацій контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі яких здійснюється нарахування (сплата) податкового зобов`язання.
Податковою декларацією є документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до приписів п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За приписами ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому, у третю чергу задовольняються, зокрема, вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Як встановлено судом, за обліковими даними кредитора за Товариством з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод обліковується податковий борг у розмірі 10693694,90грн, який виник з причини несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій, у тому числі:
1) податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікації доходів бюджету 14010100) у розмірі 10693694,90, а саме:
- донарахованих в поточному році штрафних санкцій згідно з п.120.1.1, п.120.1.2 ст.120.1 Податкового кодексу України за актом минулих років на податкове повідомлення - рішення (форма "Н") №0003100510 від 20.12.2019 на суму 10693623,90 грн ;
- 71,00грн нараховано ПДВ (податкова декларація з податку на додану вартість №9332280590 від 20.01.2020 термін сплати 30.01.2020).
Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі акту №161/05-99-05-10/32616997 від 05.11.2019 документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод з питань перевірки факту реєстрації податкових накладних, відсутність реєстрації яких визначена актом документальної позапланової виїзної перевірки від 24.05.2019 №505/05-99-14-11/32616997 за період з 01.12.2018 по 30.04.2019 було винесено податкове повідомлення-рішення №0003100510 від 20.12.2019, яким боржнику донараховано штрафні санкції у загальній сумі 10693623,90грн на підставі п.120.1.1, п.120.1.2 ст.120.1 Податкового кодексу України.
Таким чином, сума податкової заборгованості в розмірі 10693694,90грн є доведеною матеріалами справи, докази сплати якої відсутні.
З огляду на викладене суд визнає кредиторські вимоги в сумі 10693694,90грн такими, що підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів на загальну суму 10693694,90грн, з яких: 71,00грн (основне зобов`язання) - вимоги третьої черги та 10693623,90грн (штрафні санкції) - вимоги шостої черги.
Крім того за звернення до суду із заявою про визнання кредиторських вимог ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область (код ЄДРПОУ 25707002) м. Маріуполь, Донецька область, платіжним дорученням №747 від 20.04.2021 сплачено судовий збір в розмірі 4540,00грн, витрати зі сплати якого у відповідності до п.1 ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства є витратами, пов`язаними з провадженням у справі про банкрутство, з огляду на що підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів як вимоги першої черги погашення.
Керуючись ст.ст.43, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
Замінити кредитора у справі №905/15/19, Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826), на правонаступника, Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, б.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу - Головне управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, б.59, код ЄДРПОУ 44070187).
Задовольнити заяву ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область, про визнання кредиторських вимог.
Визнати кредиторські вимоги ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393) в особі Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 44070187) м. Маріуполь, Донецька область, до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997) щодо сплати податку на додану вартість в сумі 71,00 грн як вимоги третьої черги задоволення; штрафні санкції на суму 10693623,90 грн як вимоги шостої черги задоволення та витрати зі сплати судового збору в сумі 4540,00 грн (судовий збір) як вимоги першої черги задоволення.
Ліквідатору включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів відповідно до статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 27.05.2021 та може бути оскаржена в апеляційному порядку за приписами Глави 1 Розділу IV Господарського процесуального кодексу України з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя К.І. Аксьонова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2021 |
Оприлюднено | 31.05.2021 |
Номер документу | 97241360 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Аксьонова Катерина Іллівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні