ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
У Х В А Л А
27.05.2021 Справа № 905/15/19
Господарський суд Донецької області у складі судді Аксьонової К.І. за участю секретаря судового засідання Парахотіна Ю.А., розглянувши матеріали
заяви ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м. Дружківка, Донецька область
про визнання кредиторських вимог
у справі №905/15/19
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан , м.Київ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область
про визнання банкрутом
ліквідатор Кінішенко М.В.
За участю:
ліквідатор не з`явився
від кредитора (заявника) : представник не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 05.02.2019 відкрито провадження у справі про банкрутство за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан (код ЄДРПОУ 41401605), м. Київ, до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м.Дружківка, Донецька область.
06.02.2019 за №57343 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення про порушення справи №905/15/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод .
Ухвалою від 23.04.2019 з урахуванням змін, внесених постановою Східного апеляційного господарського суду від 09.07.2019, за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997), м. Дружківка, Донецька область, що складається з вимог: Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Делоріан (код ЄДРПОУ 41401605, м. Київ) на суму 23052,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 141596419,56грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення, 156749024,22грн (додаткові вимоги, які не є конкурсними) - вимоги шостої черги задоволення; Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028), м. Маріуполь, Донецька область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 16484896,49грн (податки, збори (обов`язкові платежі) - вимоги третьої черги задоволення; Товариства з обмеженою відповідальністю ДДАП РАКС (код ЄДРПОУ 33984335), м. Кам`янське, Дніпропетровська область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення; 4535000,00грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення; Товариства з обмеженою відповідальністю Транс Інтер Компані (код ЄДРПОУ 38125605), м. Дніпро, Дніпропетровська область, на суму 3842,00грн (судовий збір) - вимоги першої черги задоволення, 35000грн (основний борг) - вимоги четвертої черги задоволення; 4052,65грн (неустойка (штраф, пеня) - вимоги шостої черги задоволення.
Постановою господарського суду Донецької області від 09.01.2020 припинено процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область, та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Кінішенка М.В.; визнано боржника Товариство з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997, вул. Педагогічна, 18, м. Дружківка, Донецька область, 84205) банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; призначено ліквідатором боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод арбітражного керуючого Кінішенка Михайла Володимировича (свідоцтво арбітражного керуючого № 598 від 18.03.2013; РНОКПП НОМЕР_1 ; вул. Василя Стуса, 50/27, м.Краматорськ, Донецька область, 84313).
10.01.2020 за №64429 на офіційному веб-порталі судової влади України оприлюднено оголошення про визнання боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 19.03.2020 визнано грошові вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826) в сумі основного зобов`язання 7557771,89грн як вимоги третьої черги, штрафні санкції та пеню у сумі 10726221,89грн як вимоги шостої черги та витрати зі сплати судового збору в сумі 4204,00грн як вимоги першої черги реєстру вимог кредиторів.
06.05.2021 до Господарського суду Донецької області надійшла заява ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, про визнання кредиторських вимог до боржника на загальну суму 10698234,90грн, у тому числі: 71,00грн - основний борг, 10693623,90грн - штрафні санкції, 4540,00грн - судовий збір.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 11.05.2021 заяву ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, призначено до розгляду у судовому засіданні на 27.05.2021.
24.05.2021 на електронну адресу суду від ліквідатора надійшов відзив та клопотання про розгляд заяви за відсутності ліквідатора боржника.
03.06.2020 у судове засідання ліквідатор боржника та представник кредитора, ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, не з`явились; про місце, дату та час судового засідання були повідомлені належним чином.
Під час розгляду заяви ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, про визнання кредиторських вимог у справі №905/15/19 судом встановлено таке.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).
За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код юридичної особи 43142826) - в стані припинення, 20.10.2020, запис 1002741100011017695, Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області.
За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровано філію (інший відокремлений підрозділ) Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Донецькій області, з ідентифікаційним кодом відокремленого підрозділу 44070187 (дата створення: 30.09.2020; номер запису:1000741030008085321).
Здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893, розпочато з 01.01.2021 відповідно до наказу Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій .
Відповідно до Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Донецької області; є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826); відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, проводить роботу щодо застосування до платників податків (платників єдиного внеску) процедур банкрутства відповідно до законодавства з питань банкрутства; забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС. ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Отже в даному випадку відбулось передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого. Функції Головного управління ДПС у Донецькій області, в тому числі щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу тощо перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Відповідно до ст.43 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Згідно зі ст.52 Господарського процесуального кодексу України процесуальне правонаступництво відбувається у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір. В такому випадку господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Процесуальне правонаступництво в розумінні ст.52 Господарського процесуального кодексу України допускається на будь-якій стадії судового процесу і здійснюється господарським судом шляхом винесення відповідної ухвали.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку про необхідність заміни кредитора, Головного управління ДПС у Донецькій області на правонаступника - Державну податкову службу України в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області.
21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII, відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом втратив чинність з дня введення в дію цього Кодексу.
Згідно з п.4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу, отже, перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у справі здійснюється відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч.4 ст.60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом; заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів; вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Статтею 67 Податкового кодексу України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст.175 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковим зобов`язанням є сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
Положеннями ст.46 Податкового кодексу України на платників податків покладено обов`язок з подання податкових декларацій контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі яких здійснюється нарахування (сплата) податкового зобов`язання.
Податковою декларацією є документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до приписів п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За приписами ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому, у третю чергу задовольняються, зокрема, вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Як встановлено судом, за обліковими даними кредитора за Товариством з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод обліковується податковий борг у розмірі 10693694,90грн, який виник з причини несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій, у тому числі:
1) податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікації доходів бюджету 14010100) у розмірі 10693694,90, а саме:
- донарахованих в поточному році штрафних санкцій згідно з п.120.1.1, п.120.1.2 ст.120.1 Податкового кодексу України за актом минулих років на податкове повідомлення - рішення (форма "Н") №0003100510 від 20.12.2019 на суму 10693623,90 грн ;
- 71,00грн нараховано ПДВ (податкова декларація з податку на додану вартість №9332280590 від 20.01.2020 термін сплати 30.01.2020).
Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі акту №161/05-99-05-10/32616997 від 05.11.2019 документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод з питань перевірки факту реєстрації податкових накладних, відсутність реєстрації яких визначена актом документальної позапланової виїзної перевірки від 24.05.2019 №505/05-99-14-11/32616997 за період з 01.12.2018 по 30.04.2019 було винесено податкове повідомлення-рішення №0003100510 від 20.12.2019, яким боржнику донараховано штрафні санкції у загальній сумі 10693623,90грн на підставі п.120.1.1, п.120.1.2 ст.120.1 Податкового кодексу України.
Таким чином, сума податкової заборгованості в розмірі 10693694,90грн є доведеною матеріалами справи, докази сплати якої відсутні.
З огляду на викладене суд визнає кредиторські вимоги в сумі 10693694,90грн такими, що підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів на загальну суму 10693694,90грн, з яких: 71,00грн (основне зобов`язання) - вимоги третьої черги та 10693623,90грн (штрафні санкції) - вимоги шостої черги.
Крім того за звернення до суду із заявою про визнання кредиторських вимог ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область (код ЄДРПОУ 25707002) м. Маріуполь, Донецька область, платіжним дорученням №747 від 20.04.2021 сплачено судовий збір в розмірі 4540,00грн, витрати зі сплати якого у відповідності до п.1 ч.1 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства є витратами, пов`язаними з провадженням у справі про банкрутство, з огляду на що підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів як вимоги першої черги погашення.
Керуючись ст.ст.43, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
Замінити кредитора у справі №905/15/19, Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826), на правонаступника, Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, б.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу - Головне управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, б.59, код ЄДРПОУ 44070187).
Задовольнити заяву ДПС України в особі Головного управління ДПС у Донецькій області, м. Маріуполь, Донецька область, до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод , м. Дружківка, Донецька область, про визнання кредиторських вимог.
Визнати кредиторські вимоги ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393) в особі Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 44070187) м. Маріуполь, Донецька область, до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський фарфоровий завод (код ЄДРПОУ 32616997) щодо сплати податку на додану вартість в сумі 71,00 грн як вимоги третьої черги задоволення; штрафні санкції на суму 10693623,90 грн як вимоги шостої черги задоволення та витрати зі сплати судового збору в сумі 4540,00 грн (судовий збір) як вимоги першої черги задоволення.
Ліквідатору включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів відповідно до статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 27.05.2021 та може бути оскаржена в апеляційному порядку за приписами Глави 1 Розділу IV Господарського процесуального кодексу України з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя К.І. Аксьонова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2021 |
Оприлюднено | 31.05.2021 |
Номер документу | 97241360 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Аксьонова Катерина Іллівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні