Справа № 522/16304/18
Провадження 1-кс/522/5248/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2021 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання - ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018160000000159 від 10.09.2018 року, щодо підозрюваного:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Одеса, останнє місце проживання: АДРЕСА_1 ,
-у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України.
Учасники процесу:
прокурор - ОСОБА_4 ,
слідчий - ОСОБА_3 ,
захисник - ОСОБА_6
В С Т А Н О В И В:
Суть питання, що вирішується ухвалою, і за чиєю ініціативою воно розглядається.
До слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні № 22018160000000159 від 10.09.2018 року, про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018160000000159 від 10.09.2018 року, щодо підозрюваного ОСОБА_5 у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення територіальної цілісності України, будучі обізнаним щодо порядку зміни території України, в тому числі з положеннями статей 1 та 2Конституції України відповідно до яких визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Так, 06.03.2014 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Одеса, в парку напроти адміністративної будівлі Одеської обласної адміністрації (м. Одеса, проспект Шевченко, буд. 4), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) «YouTube» та в тому числі інформаційному інтернет-порталі міста Одеси «048», умисно, з метою зміни меж території або державного кордону України, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме виведення з-під юрисдикції України окремих адміністративно-територіальних одиниць Автономної Республіки Крим, діючи з власних політичних міркувань, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення тез «Я разговаривал со своим коллегой ОСОБА_7 . Он говорит, что пройдет референдум и крымчане сами определятся со своим статусом» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до дій спрямованих та зміну ліній і вертикальної поверхні, що проходить по цих лініях, які визначають межі території України, а саме суходолу, вод, надр та повітряного простору України та передачу частини території України під юрисдикцію іншої держави або на зменшення території України шляхом утворення на її території іншої суверенної держави.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22218/22288/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні висловлювання, які імпліцитно (приховано, непрямо і тільки в межах цілісного контексту) можуть сприйматись цільовою аудиторією як публічний заклик до зміни шляхом насильства територіальної цілісності України, який має характер (форму) позитивного оцінювання, схвалення дій, спрямованих на ухвалення результатів проведення нелегітимного референдуму щодо самостійності АРК або приєднання вказаних територій України до РФ. Крім того вищевказані висловлювання ОСОБА_5 , імпліцитно (приховано, непрямо і тільки в межах цілісного контексту) можуть сприйматись цільовою аудиторією як публічний заклик до такого способу реалізації дій, як голосування на референдумі щодо самостійності АРК або його приєднання до РФ з метою зміни шляхом насильства територіальної цілісності України.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що згідно ст. 1 п. 16 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» організація «Донецька народна республіка» (далі за текстом «ДНР»), утворена 07 квітня 2014 року у м. Донецьку, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішується виключно всеукраїнським референдумом), тобто стійкого об`єднання невизначеної кількості осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації віднесено до терористичної організації.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі відображено у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією, зокрема, у зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.
Так, 30.10.2014 громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення громадської безпеки, знаходячись в м. Донецьк (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, через засоби масової інформації, при участі у телепередачі «1 каналу» телебачення Російської Федерації, з метою вчинення терористичних актів, а саме ведення бойових дій проти військовослужбовців ЗСУ, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Мы … только что вернулись из Донецкого аэропорта, но там в основном Михаил был, еле удалось его кстати оттуда забрать, ездили поддержать бойцов на передовую…» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до застосування зброї, вчинення вибухів, підпалів, чи інших дій, які б створювали небезпеку для життя чи здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення та впливу на прийняття рішень та вчинення дій органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, службовими особами цих органів або привернення уваги громадськості до своїх політичних поглядів терористів.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22315/22316/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні непрямі заклики до вчинення терористичного акту.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що згідно ст. 1 п. 16 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» організація «Донецька народна республіка» (далі за текстом «ДНР»), утворена 07 квітня 2014 року у м. Донецьку, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішується виключно всеукраїнським референдумом), тобто стійкого об`єднання невизначеної кількості осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації віднесено до терористичної організації.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі відображено у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією, зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.
Так, 31.10.2014 громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення громадської безпеки, знаходячись в м. Донецьк (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, через засоби масової інформації, при участі у телепередачі «Anna News» телебачення т.зв. «ДНР», з метою вчинення терористичних актів, а саме ведення бойових дій проти військовослужбовців ЗСУ, діючи повторно, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Это я только что забрал его с аэропорта, с передовой. Он еще и там стрелял по этим…», «Он ехал поддержать бойцов на передовую» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до застосування зброї, вчинення вибухів, підпалів, чи інших дій, які б створювали небезпеку для життя чи здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення та впливу на прийняття рішень та вчинення дій органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, службовими особами цих органів або привернення уваги громадськості до своїх політичних поглядів терористів.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22311/22312/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні непрямі заклики до вчинення терористичного акту.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення територіальної цілісності України, будучі обізнаним щодо порядку зміни території України, в тому числі з положеннями статей 1 та 2Конституції України відповідно до яких визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Так, 11.12.2014 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) YouTube на каналі ОСОБА_8 , при проведенні засідання так званого «Комітету громадської підтримки жителів Південного Сходу України», який створений та працює при Раді Федерації Федеральних Зборів Російської Федерації (адреса: РФ, м. Москва, вул. Велика Дмитровка, буд. 26) умисно, з метою зміни меж території або державного кордону України, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме виведення з-під юрисдикції України окремих адміністративно-територіальних одиниць Донецької та Луганської областей, діючи з власних політичних міркувань, повторно висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення тез «необходимо найти механизм при котором надо помочь нашим ребятам …», «То есть они согласились … остаться в тюрьме в Украине, но не идти на свободу в Донецк и Луганск» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до дій спрямованих та зміну ліній і вертикальної поверхні, що проходить по цих лініях, які визначають межі території України, а саме суходолу, вод, надр та повітряного простору України та передачу частини території України під юрисдикцію іншої держави або на зменшення території України шляхом утворення на її території іншої суверенної держави.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22309/22310/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять приховані ознаки публічних закликів у вигляді схвальної констатації до зміни меж території, державного кордону України та мають виражені ознаки схвальної констатації незаконно утворених республік ЛНР/ДНР.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення суспільних відносин, що забезпечують внутрішню безпеку України та захист конституційного ладу і державної влади України, основних видів організації і діяльності держави, суспільства та інших суб`єктів конституційно-правових відносин, будучі обізнаним щодо порядку визначення та зміни конституційного ладу України, в тому числі з положеннями статті 5 Конституції України відповідно до яких носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати та змінювати конституційний лад в України належить виключно народу і ніхто не може узурпувати державну владу.
Так, 28.12.2014 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) «YouTube» на каналі ОСОБА_8 , при участі у телепрограмі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на телеканалі «Росія 1» (РФ, АДРЕСА_2 ) умисно, з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади силовим шляхом, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме надання негативної оцінки існуючій державній владі в Україні, надання їй статусу злочинної, нацистської, фашистської, такої що несе злочини та загибель, діючи з власних політичних міркувань, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Родилось новое, неонацистское, фашистское государство», «иначе народ их осенью сметет вместе с вилами!..», «пока наконец-то не поймет уже население о том, что надо брать вилы и выносить их…» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до насильницького припинення існування чинної системи соціальних, економічних та політико-правових відносин, які встановлюються та охороняються Конституцією України, а саме суверенітету держави, форми правління, державного устрою, цілісності територій, державного режиму та здійснення приходу до державної влади неконституційним шляхом, організації перевороту, розпуску або повалення конституційно утворених органів та призначених осіб за відсутності на те повноважень, із застосуванням чи погрозою застосування сили замість обрання чи призначення у порядку визначеному Конституцією чи законом.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22307/22308/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять імпліцитні (приховані, непрямі) ознаки публічних закликів до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення територіальної цілісності України, будучі обізнаним щодо порядку зміни території України, в тому числі з положеннями статей 1 та 2Конституції України відповідно до яких визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Так, 28.12.2014 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) YouTube на каналі ОСОБА_8 , при участі у телепрограмі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на телеканалі «Росія 1» (РФ, АДРЕСА_2 ) умисно, з метою зміни меж території або державного кордону України, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме виведення з-під юрисдикції України окремих адміністративно-територіальних одиниць Донецької та Луганської областей, діючи з власних політичних міркувань, повторно висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Я очень рад и благодарен коллегам…», «Вот эти первые 13 человек были обменяны, обменяны на карателей … и спасибо огромное ребятам из ДНР, которые идут на это», «Пока существует внешний враг в виде России и в виде ополченцев ЛНР/ДНР, это им кровь из носа нужно…», «Люди которые хотят мира, никогда не будут организовывать экономическую блокаду ДНР/ЛНР…» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до дій спрямованих та зміну ліній і вертикальної поверхні, що проходить по цих лініях, які визначають межі території України, а саме суходолу, вод, надр та повітряного простору України та передачу частини території України під юрисдикцію іншої держави або на зменшення території України шляхом утворення на її території іншої суверенної держави.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22307/22308/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять приховані ознаки публічних закликів у вигляді схвальної констатації до зміни меж території, державного кордону України, носять прихований (імпліцитний) характер та мають прояв у формі позитивного оцінювання, схвалення та існування незаконно проголошених ЛНР/ДНР.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що згідно ст. 1 п. 16 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» організація «Донецька народна республіка» (далі за текстом «ДНР»), утворена 07 квітня 2014 року у м. Донецьку, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішується виключно всеукраїнським референдумом), тобто стійкого об`єднання невизначеної кількості осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації віднесено до терористичної організації.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі відображено у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією, зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.
Так, 28.12.2014 громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків в вигляді порушення громадської безпеки, знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) YouTube на каналі ОСОБА_8 , при участі у телепрограмі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на телеканалі «Росія 1» (РФ, м. Москва, Біговий, Ямського поля 5-та вулиця, 19/21), з метою вчинення терористичних актів, а саме ведення бойових дій проти військовослужбовців ЗСУ, діючи повторно, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Пока существует внешний враг в виде … ополченцев ЛНР/ДНР», «Родилось новое, неонацистское, фашистское государство», «иначе народ их осенью сметет вместе с вилами!..», «пока наконец-то не поймет уже население о том, что надо брать вилы и выносить их…» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до застосування зброї, вчинення вибухів, підпалів, чи інших дій, які б створювали небезпеку для життя чи здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення та впливу на прийняття рішень та вчинення дій органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, службовими особами цих органів або привернення уваги громадськості до своїх політичних поглядів терористів.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22307/22308/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні непрямі заклики до вчинення терористичного акту.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення суспільних відносин, що забезпечують внутрішню безпеку України та захист конституційного ладу і державної влади України, основних видів організації і діяльності держави, суспільства та інших суб`єктів конституційно-правових відносин, будучі обізнаним щодо порядку визначення та зміни конституційного ладу України, в тому числі з положеннями статті 5 Конституції України відповідно до яких носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати та змінювати конституційний лад в України належить виключно народу і ніхто не може узурпувати державну владу.
Так, 17.04.2015 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, через засоби масової інформації мережу Інтернет, на власній інтернет сторінці, в соціальній мережі «Facebook», умисно, з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади силовим шляхом, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме надання негативної оцінки існуючій державній владі в Україні, надання їй статусу злочинної, нацистської, фашистської, такої що несе злочини та загибель, діючи повторно та з власних політичних міркувань, виклав пост (висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань) серед змісту якого вказав звернення (словосполучення) «Наш долг перед павшими спасти Украину от фашизма», «дело … обязательно будет продолжено и доведено до конца … падение беззаконной клики и всенародный суд преступлений этого палаческого режима», «гласный вопрос освобождение … Украины от .. лютого зверя имя которому бандеро-фашистский режим» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до насильницького припинення існування чинної системи соціальних, економічних та політико-правових відносин, які встановлюються та охороняються Конституцією України, а саме суверенітету держави, форми правління, державного устрою, цілісності територій, державного режиму та здійснення приходу до державної влади неконституційним шляхом, організації перевороту, розпуску або повалення конституційно утворених органів та призначених осіб за відсутності на те повноважень, із застосуванням чи погрозою застосування сили замість обрання чи призначення у порядку визначеному Конституцією чи законом.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22321/22322/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення (словосполучення) ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні непрямі заклики до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, які носять імпліцитний (прихований) характер та можуть відповідно сприйматись відповідною аудиторією. Вказані заклики мають характер закликів-протиставлень, а саме закликів до дій у протиставленні до характеристики існуючої влади та системи державного управління.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що згідно ст. 1 п. 16 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» організація «Донецька народна республіка» (далі за текстом «ДНР»), утворена 07 квітня 2014 року у м. Донецьку, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішується виключно всеукраїнським референдумом), тобто стійкого об`єднання невизначеної кількості осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації віднесено до терористичної організації.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі відображено у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією, зокрема, у зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.
Так, 03.02.2017 громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення громадської безпеки, знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_3 », після участі у телепрограмі на телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (РФ, АДРЕСА_3 ), при участі у розмові з журналістом ОСОБА_9 , з метою вчинення терористичних актів, а саме ведення бойових проти військовослужбовців ЗСУ, діючи повторно, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань «Ребятам тяжело, но я убежден, что они будут стоять», «Чем больше перебьют, тем меньше нам потом работы будет, вернувшись на Украину!...» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до застосування зброї, вчинення вибухів, підпалів, чи інших дій, які б створювали небезпеку для життя чи здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення та впливу на прийняття рішень та вчинення дій органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, службовими особами цих органів або привернення уваги громадськості до своїх політичних поглядів терористів.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22305/22306/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять публічні непрямі заклики до вчинення терористичного акту.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що 03.02.2017 громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді посягання на суспільні відносини, що забезпечують рівноправність громадян і їх прав, знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_3 », після участі у телепрограмі на телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( ІНФОРМАЦІЯ_5 , АДРЕСА_3 ), при участі у розмові з журналістом ОСОБА_9 , з метою розпалювання національної, расової, чи релігійної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, образи почуттів громадян, висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення висловлювань щодо прирівнювання особового складу добровольчих батальйонів та підрозділів МВС України до бандитів (злочинців), до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до неприязні, почуттів сильної ворожнечі та огиди до вищевказаних осіб, поширення, провокування, стимулювання або виправдання ненависті до них та приниження їх значення та ролі у вирішенні збройного протистояння на території Донецької та Луганської областей.
Відповідно до висновку комплексної психолого-лінгвістичної експертизи №22305/22306/17-61 від 28.12.2017 проведеної КНДІСЕ МЮУ вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять непрямі публічні заклики до розпалювання національної ненависті, приниження національної честі та гідності, образи почуттів громадян у зв`язку з їх належністю до колишніх добровольчих батальйонів, а у подальшому до відповідних підрозділів МВС України.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що громадянин України ОСОБА_5 , виступаючи засновником та головою політичної партії «Родина», різних громадських організацій та рухів, безпосереднім керівником та учасником численних громадських акцій та заходів, будучи обраним народним депутатом України VІІ скликання, в період з 12.12.2012 по 20.09.2013, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення територіальної цілісності України, будучі обізнаним щодо порядку зміни території України, в тому числі з положеннями статей 1 та 2Конституції України відповідно до яких визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Так, 20.01.2019 ОСОБА_5 , знаходячись в м. Москва, Російської Федерації (більш точне місце органом досудового розслідування не встановлено), за невстановлених органом досудового розслідування обставинах, під час публічного виступу який транслювався за допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет, в тому числі викладений на сайті (відеохостінгу) YouTube, в ході участі у телепрограмі на телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (штаб-квартира якого знаходиться в РФ, АДРЕСА_2 ), при участі у телепередачі « ІНФОРМАЦІЯ_7 », під час публічного виступу та дискусії з учасниками вищевказаної телепередачі, умисно, з метою зміни меж території або державного кордону України, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а саме зупинення існування України як держави, діючи з власних політичних міркувань, повторно висловив у відкритому зверненні шляхом проголошення тез «Я- да! Я за то, чтобы Украина прекратила это недоразумение, прекратила свое существование! Верните Киев и Юго-Восток!» до значного кола осіб, в якому висловив власні ідеї, погляди чи вимоги спрямовані на те, щоб шляхом поширення їх серед населення чи його окремих категорій схилити певну кількість осіб до дій спрямованих та зміну ліній і вертикальної поверхні, що проходить по цих лініях, які визначають межі території України, а саме суходолу, вод, надр та повітряного простору України, невизнання української державності та зупинення існування України як суверенної, незалежної,демократичної,соціальної,правової держави,яка єунітарною з територією, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до висновку комплексної судово психолого-лінгвістичної експертизи № 94 від 06.09.2019 проведеної ЗЕС ІСТЕ СБУ УСБУ в Одеській області вищевказані відкриті звернення ОСОБА_5 (висловлювання, тези) містять заклики до опонента повернути «нам», тобто державі яку він репрезентує (ймовірно Російська Федерація), частину території України (Київ та Південний Схід), які стосуються понять як «конституційний лад», так й «державний кордон», «територія України». Крім того демонструється позиція ОСОБА_5 («я за то») у невизнання української державності та висловлюється побажання до України втратити її («Я за то, чтобы Украина прекратила это недоразумение, прекратила сове существование»).
11.09.2014 громадянину України ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчинені кримінальних правопорушень ч. 1 ст. 110, ч.2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2 та ч. 1 ст. 161 КК України.
12.09.2018 ОСОБА_5 оголошено у розшук, здійснення якого доручено ГВ ЗНД Управління СБУ в Одеській області.
03.06.2020 громадянину України ОСОБА_5 , повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри та про нову підозру у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 110, ч.2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2 та ч. 1 ст. 161 КК України.
Згідно відповідей ГВ ЗНД Управління СБУ в Одеській області ОСОБА_5 фактично знаходиться за межами території України і перебуває у РФ, зоні ООС або АР Крим.
Відповідно до відповідей на доручення ГВ ЗНД Управління СБ України в Одеській області № 65/5/2-2281 від 31.03.2020, № 65/5/3-3349 від 18.05.2020 та № 65/5/3-1908 від 13.04.2021 викликати ОСОБА_5 для проведення слідчих дій не видається за можливе, оскільки останній за місцем реєстрації та тимчасового місця проживання відсутній та фактично перебуває за межами території України та знаходиться і постійно проживає у місті Москва (Російська Федерація) або в районі проведення Операції об`єднаних сил на тимчасово непідконтрольній (окупованій) території Донецької області, а саме в м. Донецьк, де продовжує приймати участь в діяльності терористичної організації «ДНР», а також періодично виїжджає до окупованої АР Крим, для участі у деструктивних суспільно-політичних заходах, направлених проти України.
Крім того відповідно до матеріалів кримінального провадження, а саме протоколу огляду від 17.05.2021, встановлено, що ОСОБА_5 , фактично перебуває за межами території України та знаходиться і постійно проживає у місті Москва (Російська Федерація), де постійно перебуває та відвідує ефіри різноманітних програм та телевізійні студії телеканалів, які фактично знаходяться у вказаному місті на території Російської Федерації.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України, переховується від органів досудового розслідування і суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошений в розшук, фактично перебуває на території Російської Федерації та/або в районі проведення антитерористичної операції (Операції об`єднаних сил), а саме на непідконтрольній українській владі (окупованій) території Донецької області, в м. Донецьк, а також періодично перебуває на тимчасово окупованій території АР Крим, що у відповідності до ст. 297-1 КПК України, ч.3ст.12Закону України«Про забезпеченняправ ісвобод громадянта правовийрежим натимчасово окупованійтериторії України»від 15.04.2014№ 1207-VII,ст.5,ч.2ст.6Закону України«Про здійсненняправосуддя такримінального провадженняу зв`язкуз проведеннямантитерористичної операції»№ 1632-VIIвід 12.08.2014 дозволяє проведення щодо нього спеціального досудового розслідування.
Позиція учасників судового розгляду.
Прокурор та слідчий вважали клопотання обґрунтованим, та просили його задовольнити, так як існують процесуальні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування.
Захисник залишив питання на розсуд слідчого судді.
Положення закону, якими керувався слідчий суддя при вирішенні клопотання.
Кримінальний процесуальний кодекс України:
Стаття 297-1. Загальні положення спеціального досудового розслідування
1. Спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.
{Частина перша статті 297-1із змінами, внесеними згідно із Законом№ 1950-VIII від 16.03.2017}
2. Спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, 116, 118, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності або оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
{Частина друга статті 297-1із змінами, внесеними згідно із Законами№ 119-VIII від 15.01.2015,№ 769-VIII від 10.11.2015,№ 1950-VIII від 16.03.2017,№ 2617-VIII від 22.11.2018}
3. Якщо у кримінальному провадженні повідомлено про підозру декільком особам, слідчий, прокурор вправі звернутися до слідчого судді із клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування лише стосовно тих підозрюваних, щодо яких наявні передбачені частиною другою цієї статті підстави, а стосовно інших підозрюваних подальше досудове розслідування у цьому самому кримінальному провадженні здійснюватиметься згідно із загальними правилами, передбаченими цим Кодексом.
Стаття 297-2. Клопотання слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування
1. З клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування до слідчого судді має право звернутися прокурор або слідчий за погодженням з прокурором.
2. У клопотанні зазначаються:
1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;
2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
3) виклад обставин, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини;
4) відомості щодо оголошення особи у міждержавний та/або міжнародний розшук;
{Пункт 4 частини другої статті 297-2в редакції Закону№ 119-VIII від 15.01.2015}
5) виклад обставин про те, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності;
6) перелік свідків, яких слідчий, прокурор вважає за необхідне допитати під час розгляду клопотання.
Стаття 297-4. Вирішення питання про здійснення спеціального досудового розслідування
1. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування, якщо прокурор, слідчий не доведе, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.
{Частина перша статті 297-4із змінами, внесеними згідно із Законом№ 119-VIII від 15.01.2015}
2. Під час вирішення питання про здійснення спеціального досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати наявність достатніх доказів для підозри особи щодо якої подано клопотання у вчиненні кримінального правопорушення.
{Частина друга статті 297-4із змінами, внесеними згідно із Законом№ 1950-VIII від 16.03.2017}
3. За наслідками розгляду клопотання слідчий суддя постановляє ухвалу, в якій зазначає мотиви задоволення або відмови у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування.
Якщо у справі декілька підозрюваних, слідчий суддя постановляє ухвалу лише стосовно тих підозрюваних, щодо яких існують обставини, передбачені частиною другою статті 297-1цього Кодексу.
Повторне звернення з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування до слідчого судді в одному кримінальному провадженні не допускається, крім випадків наявності нових обставин, які підтверджують, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.
{Абзац третій частини третьої статті 297-4із змінами, внесеними згідно із Законом№ 119-VIII від 15.01.2015}
4. Копія ухвали надсилається прокурору, слідчому та захиснику.
5. Якщо підозрюваний, стосовно якого слідчим суддею постановлено ухвалу про здійснення спеціального досудового розслідування, затриманий або добровільно з`явився до органу досудового розслідування, подальше досудове розслідування щодо нього здійснюється згідно із загальними правилами, передбаченими цим Кодексом.
{Частина п`ята статті 297-4в редакції Закону№ 1950-VIII від 16.03.2017}
6. Відомості щодо підозрюваних, стосовно яких слідчим суддею постановлено ухвалу про здійснення спеціального досудового розслідування, невідкладно, але не пізніше 24 годин після постановлення ухвали, вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Стаття 1.Кримінальне процесуальне законодавство України
1. Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
2. Кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положеньКонституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»
Стаття 12.Заходи правового реагування на тимчасово окупованій території
3. Ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває на тимчасово окупованій території України, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченомуКримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.
Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.
Закон України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції»
Стаття 5. Здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження стосовно осіб, які перебувають в районі проведення антитерористичної операції
1. Ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченомуКримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.
Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.
Встановлені слідчим суддею обставини та мотиви, із яких виходив слідчий суддя при постановленні ухвали.
Як встановлено під час судового розгляду, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України, і у кримінальному провадженні щодо таких злочинів може бути здійснено спеціальне досудове розслідування.
Підозра ОСОБА_5 у вчиненні вказаного злочину обґрунтовується наступними доказами: протоколом огляду ЗМІ від 08.11.2017; протоколом огляду ЗМІ від 25.06.2019; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22218/22288/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22315/22316/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22311/22312/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22309/22310/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22307/22308/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22307/22308/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22307/22308/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22321/22322/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної психолого-лінгвістичної експертизи № 22305/22306/17-61 від 28.12.2017; висновком комплексної судово психолого-лінгвістичної експертизи № 94 від 06.09.2019; висновком судової криміналістичної портретної експертизи № 367/1 від 05.11.2019; протоколами допиту свідків ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , відповіддю на запит з ГЦОСІ ДПСУ № 0.184-29471/0/15-18-Вих від 18.07.2018; іншими матеріалами провадження у їх сукупності.
Крім цього, під час розгляду клопотання прокурором належним чином доведено, що ОСОБА_5 з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошений у розшук та перебуває на території Російської Федерації та/або в районі проведення антитерористичної операції (Операції об`єднаних сил), а саме на непідконтрольній українській владі (окупованій) території Донецької області, в м. Донецьк, а також періодично перебуває на тимчасово окупованій території АР Крим.
Враховуючи вище викладене, приходжу до висновку, про наявність підстав для здійснення спеціального досудового розслідування, а тому клопотання слідчого підлягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 297-1, 297-4 372 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018160000000159 від 10.09.2018 року, щодо підозрюваного ОСОБА_5 у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018160000000159 від 10.09.2018 року щодо громадянина України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Одеса, останнє місце проживання: АДРЕСА_1 , за підозрою у вчинені злочинів передбачених ч. 1 ст. 110, ч. 2 ст. 110, ч. 3 ст. 109, ч. 2 ст. 258-2, ч. 1 ст. 161 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
28.05.2021
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2021 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 97263555 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Попревич В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні