Ухвала
від 26.05.2021 по справі 757/27402/21-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/27402/21-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку,

ВСТАНОВИВ:

25.05.2021 в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 , погоджене прокурором другого відділу організації процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами центрального апарату Національної поліції України Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення обшуку.

У судовому засіданні слідчий внесене клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Згідно норми ч. 1 ст. 107 КПК України здійснювалась фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею.

Слідчий суддя заслухавши пояснення слідчого в обґрунтування клопотання, дослідивши матеріали провадження, приходить до наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів клопотання, Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000001014 від 06.05.2021 за фактом розтрати бюджетних коштів у великих розмірах, що виділені закладам охорони здоров`я України на закупівлю медичних виробів за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що упродовж 2020 року службові особи Міністерства охорони здоров`я України, Державної служби з контролю якості лікарських засобів, обласних лабораторних центрів Одеської, Чернівецької, Хмельницької та інших областей, діючи за попередньою змовою із службовими особами ряду комерційних структур, до яких окрім інших належать ТОВ «АКРОБУД-СЕРВІС», ТОВ «КОРНМЕД», ТОВ «Ордер Спектр», ТОВ «Астравір Текнолоджі», ТОВ «ТД Кратас Плюс», ТОВ «Лізоформ Медікал», ТОВ «Нова Лабораторія», шляхом зловживання своїм службовим становищем та всупереч інтересам служби, під час проведення державних закупівель за бюджетні кошти з дотриманням вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19), тобто без проведення процедур закупівель, вчинили розтрату бюджетних коштів у великих розмірах.

Зокрема, як вбачається з клопотання, службові особи розпорядників бюджетних коштів, зловживаючи своїм службовим становищем, під час проведення державних закупівель за бюджетною програмою (КПКВ 2301230) - «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров`я на спалахи гострої респіраторної хвороби «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та забезпечення засобами індивідуального захисту закладів охорони здоров`я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та її наслідками», діючи в інтересах указаних вище комерційних структур, без проведення аналізу ринку цін на товари, укладали угоди про придбання та закуповували реагенти для тестування та засоби індивідуального захисту у суб`єктів приватного сектору економіки за завищеними цінами.

Так, наказом МОЗ України № 1257 від 27.05.2020 затверджено паспорт бюджетної програми на 2020 рік (КПКВ 2301230) - «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров`я на спалахи гострої респіраторної хвороби «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та забезпечення засобами індивідуального захисту закладів охорони здоров`я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та її наслідками». Цим паспортом визначено головного розпорядника бюджетних коштів Міністерство охорони здоров`я України, відповідального виконавця апарат Міністерства охорони здоров`я України, обсяг бюджетних призначень складає 2 990 045,4 тис. грн. Зазначений паспорт бюджетної програми розроблено, складено службовими особами (працівниками) МОЗ України, де проведено повний розрахунок потреби у бюджетних коштах, кількісних та вартісних показників затрат, продукту, якості надання послуг, який підписано заступником міністра ОСОБА_6 та на яку покладено контроль за його виконанням.

07.10.2020 наказом МОЗ України № 2276 до зазначеного паспорту внесено зміни в частині використання бюджетних коштів, а також з інших питань.

У ході розслідування слідством отримано відомості про витрачання коштів, що виділені для виконання бюджетної програми на 2020 рік (КПКВ 2301230) - «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров`я на спалахи гострої респіраторної хвороби «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та забезпечення засобами індивідуального захисту закладів охорони здоров`я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою «COVID-19», спричиненої коронавірусом «SARS-CoV-2», та її наслідками» за напрямками, що не передбачені паспортом указаної бюджетної програми.

З клопотання вбачається, що у ході досудового розслідування слідством встановлено, що до вчинення розслідуваного кримінального правопорушення можуть бути причетні службові особи Державної установи «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» код ЄДРПОУ 38461727.

Крім цього, під час виконання доручення № 09/2/2/2-5183 від 14.05.2021 про проведення слідчих (розшукових) дій, наданого прокурором у порядку ст.ст. 36, 41, 93 КПК України, співробітниками Департаменту захисту економіки Національної поліції України досудовим розслідуванням встановлено, що Державна установа «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» код ЄДРПОУ 38461727 фактично розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 27.

Слідчий в клопотанні зазначає, що за місцем знаходження ДУ «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» код ЄДРПОУ 38461727 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 27, можуть знаходяться речі та документи, які можуть містити сліди злочину або бути використані як докази у кримінальному провадженні.

Згідно відомостей інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна установлено, що право власності на нежитлові приміщення, що розміщені за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 27 зареєстровані за ПАТ «Запоріжжяобленерго», державою в особі Запорізької обласної державної адміністрації, державою Україна, ТОВ «Асгард Юніон».

Відповідно до ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь - якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного кримінального правопорушення, так як вони викладені в клопотанні сторони обвинувачення, його правове обґрунтування, приходжу до висновку, що є достатні підстави вважати, що у вказаному об`єкті нерухомого майна, можуть знаходитись відшукувані речі, предмети та документи, які мають значення для досудового розслідування, а також те, що відомості, які містяться у відшукуваних речах, предметах та документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.

Слідчим в судовому засіданні доведено, що за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи, а відтак приходжу до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.

Наряду з вказаним, клопотання в частині надання дозволу на проведення обшуку з метою вилучення речей, предметів та документів, що використовувались та використовуються особами причетними до вищевказаного кримінального правопорушення у своїй злочинній діяльності, майна, цінностей, в тому числі грошових коштів, одержаних злочинним шляхом, які можуть містити відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також інших предметів та документів, які відповідають критеріям, визначеним ст. 98 КПК України, задоволенню не підлягає, оскільки клопотання в цій частині є неконкретизованим, недоведеним та як наслідок, у такому випадку сторону обвинувачення буде наділено широкими повноваженнями на власний розсуд вирішувати походження виявленого майна, що може призвести до їх незаконного вилучення, що є порушенням ст. 6 Конвенції з прав людини (рішення Європейського суду з прав людини від 7 липня 2007 року у справі «Смирнов проти Росії», рішення ЄСПЛ від 15 липня 2003 року у справі «Ернст та інші проти Бельгії»).

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 107, 167, 233 - 235, 309 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_4 , старшому слідчому в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи, яким доручено здійснення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, прокурорам групи прокурорів Офісу Генерального прокурора у кримінальному провадженні № 42021000000001014, на проведення обшуку нежитлових приміщень Державної установи «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» код ЄДРПОУ 38461727 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 27, право власності на які зареєстроване за ПАТ «Запоріжжяобленерго», державою в особі Запорізької обласної державної адміністрації, державою Україна, ТОВ «Асгард Юніон», з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення та майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а саме: виявлення та вилучення:

1.1. обґрунтованого розрахунку очікуваної вартості предмету закупівлі, у тому числі експертних оцінок, висновків щодо вартості (ціни) придбання, аналізу мережі Інтернет, каталогу «Прозоро», інших довідників відносно вартості ціни подібних аналогічних товарів щодо придбання у період з 01.02.2020 по день виконання ухвали слідчого судді реагентів для лабораторних досліджень, допоміжних матеріалів, надання послуг з проведення лабораторних досліджень;

1.2. договорів, угод, контрактів з усіма додатками, доповненнями та змінами до них, укладених із ТОВ «АКРОБУД-СЕРВІС», ТОВ «КОРНМЕД», ТОВ «Ордер Спектр», ТОВ «Астравір Текнолоджі», ТОВ «ТД Кратас Плюс», ТОВ «Лізоформ Медікал», ТОВ «Нова Лабораторія» на купівлю-продаж медичних виробів, реагентів для лабораторних досліджень, допоміжних матеріалів, надання послуг з проведення лабораторних досліджень, придбання засобів захисту, постачання медичних виробів і комплектуючих до них, а також надання послуг за період з 01.02.2020 по день виконання ухвали слідчого судді;

1.3. протоколів переговорів, листування, яке велось із указаними суб`єктами господарювання щодо організації та проведення закупівель за бюджетні кошти;

1.4. первинних бухгалтерських, фінансово-господарських, банківських та інших документів по фінансово-господарським взаємовідносинам указаних вище суб`єктів господарювання, у тому числі із фізичними особами-підприємцями, а саме: оригіналів документів бухгалтерської звітності, договорів, угод, контрактів з усіма додатками, доповненнями та змінами до них, видаткових накладних, податкових накладних, товарно-транспортних накладних, специфікацій, інших документів, що стосуються проведених фінансово-господарських операцій, підтверджуючих документів щодо отримання компенсаційних знижок, банківських виписок, платіжних доручень, інших банківських платіжних документів, грошових чеків та грошових (чекових) книжок, рахунків на оплату (рахунків-фактур), заяв та довіреностей на отримання грошових коштів, інших предметів та документів, які свідчать про обготівкування коштів, дійсної реалізації товарів, банківських карток та документів щодо їх відкриття, митних декларацій (МД), ВМД, інвойсів, ЦМР, міжнародних контрактів, договорів та додатків до них, актів виконаних робіт, актів приймання-передачі ТМЦ (виконаних робіт, послуг), листів, доручень, актів взаємозвірок, довідок про дебіторську та кредиторську заборгованість, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, реєстрів бухгалтерського обліку (оборотно-сальдових відомостей) по рахунках: 10, 11, 20, 22, 23, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 36, 37, 40, 63, 64, 67, 68, 70, 74, 79, сертифікатів якості та технічної документації на виготовлені, придбані та реалізовані ТМЦ, карток складського обліку, журналів складського обліку, журналів обліку виготовленої продукції, реєстраційних посвідчень на лікарські засоби (медичні вироби), висновків про якісний та кількісний склад лікарських засобів (медичних виробів), висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, ліцензій на виробництво лікарських засобів (медичних виробів), журналів обліку в`їзду/виїзду автотранспорту, чистих аркушів або/та бланків документів з відбитками печаток СГД, актів списання, меморіальних ордерів відносно оприбуткування, використання, руху та списання ТМЦ,

1.5. статуту (статутів) в редакції 2020 року; наказів про призначення, звільнення, переміщення, а також посадових інструкцій директора та головного бухгалтера; структуру та штатний розпис підприємства, у тому числі структурних підрозділів; ліцензії з додатками на провадження господарської діяльності;

1.6. документів щодо державної реєстрації суб`єктів господарювання, які не зареєстровані за адресою, де проводиться обшук, документів щодо відкриття та використання указаними суб`єктами господарювання банківських рахунків, печаток указаних суб`єктів господарювання, а також документів юридичних осіб нерезидентів: реєстраційних документів, банківських документів, ключів доступу до банківських рахунків, печаток, тощо;

1.7. чорнових записів, блокнотів, робочих зошитів, печаток та штампів інших суб`єктів господарської діяльності, системних блоків комп`ютерів, моноблоків, ноутбуків, іншої комп`ютерної техніки, на яких готувалась указана вище документація, магнітних носіїв інформації, флеш-накопичувачів, серверів, електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів, інших засобів зв`язку, на яких може зберігатись зазначена вище документація.

В задоволенні решти вимог клопотання відмовити.

Визначити строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.05.2021
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу97324540
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку

Судовий реєстр по справі —757/27402/21-к

Ухвала від 26.05.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Литвинова І. В.

Ухвала від 26.05.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Литвинова І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні