Ухвала
від 27.05.2021 по справі 991/3475/21
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

Справа № 991/3475/21

Провадження 1-кс/991/3532/21

ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2021 року м.Київ

Слідчий суддя Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , представника заявника адвоката ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу представника Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України, яка полягає у невнесенні відомостей за заявою про вчинення кримінального правопорушення від 07.05.2021 (вих.№213/1) до Єдиного реєстру досудових розслідувань,

ВСТАНОВИВ:

До Вищого антикорупційного суду надійшла вказана скарга представника Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України, яка полягає у невнесенні відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви про кримінальне правопорушення.

Скаргаобґрунтована тим,щопредставником Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 07.05.2021 було направлено до Національного антикорупційного бюро України заяву про вчинення посадовими особами Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364 КК України.

Вказана заява про кримінальне правопорушення була отримана Національним бюро 11.05.2021, проте станом на 19.05.2021 відповідні відомості до ЄРДР згідно повідомлення про злочин не внесені, тому заявник звернулася до слідчого судді зі скаргою, в якій просила:

-зобов`язати уповноважену особу Національного антикорупційного бюро України внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості на підставі заяви Громадської організації «Дія Кам`янського» про вчинення кримінальних правопорушень, від 07.05.2021 (вх.№204/676-00-ЮО) та розпочати досудове розслідування.

В судовому засіданні представник заявника адвокат ОСОБА_3 , підтримав подану скаргу та просив її задовольнити в повному обсязі.

Представник особи, бездіяльність якої оскаржується, до суду не з`явився, був повідомлений належним чином, будь-яких пояснень по справі до суду не надсилав.

Відповідно до ч. 3 ст. 306 КПК України відсутність представника особи, дії якої оскаржуються, не є перешкодою для розгляду скарги, а тому слідчий суддя вважає за можливе провести розгляд скарги за відсутності представника НАБ України.

Заслухавши представника заявника, дослідивши матеріали скарги, слідчий суддя вважає, що скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 303 КПК Українипередбачено, що на досудовому провадженні можуть бути оскаржені бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.

Статтею 33-1 КПК України встановлено, що Вищому антикорупційному суду підсудні кримінальні провадження стосовно корупційних злочинів, передбачених в примітці статті 45 Кримінального кодексу України, статтями 206-2, 209, 211, 366-1 Кримінального кодексу України, якщо наявна хоча б одна з умов, передбачених пунктами 1-3 частини п`ятої статті 216 Кримінального процесуального кодексу України. Слідчі судді Вищого антикорупційного суду здійснюють судовий контроль за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду відповідно до частини першої цієї статті.

Частиною 1 статті 306 КПК України передбачено, що скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду, а в кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - слідчим суддею Вищого антикорупційного суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими статтями 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави.

Аналіз вказаних положень закону дає підстави зробити висновок, що до Вищого антикорупційного суду оскаржується бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесені відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовно складів злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду.

Відповіднодо ст. 214 КПК України, слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.

Частино 4ст. 214 КПК Українивстановлено, що слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.

Положеннями ч.5 ст. 216 КПК України визначено перелік кримінальних правопорушень, які підслідні детективам Національного антикорупційного бюро України.

Так, детективи Національного бюро здійснюють досудове розслідування злочинів, передбачених статтями 191, 206-2, 209, 210, 211, 354 (стосовно працівників юридичних осіб публічного права), 364, 366-1, 368, 368-2, 369, 369-2, 410 Кримінального кодексу України, за наявності визначених умов.

Як вбачається із матеріалів скарги, представником Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 07.05.2021 було направлено до Національного антикорупційного бюро України заяву про вчинення посадовими особами Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.191, 364 КК України.

Вказана заява, згідно відомостей з офіційного сайту УКРПОШТА була вручена уповноваженій особі НАБУ 11.05.2021 та за твердженням заявника зареєстрована з вхідним номером вх.№204/676-00-ЮО.

Згідно вимог ч.1 та п.4 ч.5ст. 214 КПК України, підставою для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР євиявлення обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.

Тобто, підставами вважати заяву чи повідомлення саме про злочин є наявність у таких заявах або повідомленнях об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Такими даними є посилання у повідомлені про злочин на фактичні обставини, що підтверджують наявність складу відповідного кримінального правопорушення.

В згаданій заяві про кримінальне правопорушення представником Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 зазначено про факт порушення законодавства посадовими особами Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради під час проведення публічних закупівель за кошти місцевого бюджету м. Кам`янське. На думку представника ГО «Дія Кам`янського» в діях посадових осіб Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364 КК України.

Одним із завдань кримінального судочинства є захист особи, суспільства від кримінальних правопорушень. Реалізація вказаного завдання здійснюється з поміж іншого, шляхом забезпечення кожному громадянину права на звернення до уповноважених органів з заявою про вчинене кримінальне правопорушення, що породжує відповідний обов`язок органів досудового розслідування своєчасно реагувати на такі звернення у передбачений законом спосіб, тобто відповідно до встановленої законом процедури.

Частиною 5 статті 214 КПК України визначено, що достатнім для початку досудового розслідування є повідомлення даних, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.

Дана обставина зобов`язує орган досудового розслідування провести перевірку наведених в заяві чи повідомленні про кримінальне правопорушення обставин та фактів, внести передбачені законом відомості до ЄРДР та розпочати досудове розслідування.

В свою чергу, в повідомленні про злочин повинна міститися інформація про сукупність ознак, які свідчили б про вчинення того чи іншого злочину, і дали змогу кваліфікувати дії або бездіяльність, про яку йдеться в повідомлені про злочин, за відповідними статтями кримінального кодексу.

Зі змісту заяви про кримінальне правопорушення від 07.05.2021 вбачається, що в ній зазначені обставини, які на думку представника ГО «Дія Кам`янського» свідчать про порушення законодавства посадовими особами Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради під час проведення публічних закупівель за кошти місцевого бюджету м. Кам`янське, тобто за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364 КК України, що дає змогу органу досудового розслідування провести перевірку зазначених фактів на предмет наявності/відсутності у діях/бездіяльності особи складу злочину.

На підтвердження своїх доводів, заявником в заяві зазначено наступне.

05.01.2021 Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янськеміської ради в електронній системі публічних закупівель України Рrоzоrrо було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на предмет закупівлі «Поточний ремонт внутрішньо- будинкових мереж водопостачання, водовідведення, електропостачання та їх аварійне обслуговування», місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, очікувана вартість: 33000000,00грн. з ПДВ.

Тобто, Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради було оголошено закупівлю послуг по всім багатоквартирним будинкам міста Кам`янське.

Учасниками закупівлі є ТОВ «ГРУПА «КАПІТАЛ СТРОЙ», ТОВ «ДНІПРО- ІНВЕСТГРУП» та ТОВ «АВАРІЙНА СЛУЖБА МІСТА» (код ЄДРПОУ 44134124).

Разом з тим, в період з 11.03.2021 по 26.03.2021, Департаментом житлово- комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради, без використання електронної системи закупівель, без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель було здійснено закупівлі послуг з поточного ремонту внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, водовідведення, електропостачання та їх аварійне обслуговування на території м. Кам`янське окремо по кожному будинку. Всього у вказаний період Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради було укладено 125 договорів з ТОВ «АВАРІЙНА СЛУЖБА МІСТА» (код ЄДРПОУ 44134124) на загальну суму 6 240 769,43 грн. При цьому сума кожного з цих 125 договорів коливається від 49 672,81 грн. до 49 998,46 грн., тобто з різницею менш ніж в 1 тис. грн., незважаючи на те, що послуги надаються за різними адресами будинків, будинки мають різну площу, кількість поверхів, стан комунікацій тощо.

Водночас, Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради, в порушення вимог ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», фактично розділив предмет закупівлі на частини, що не перевищують 50тис. грн. саме з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів та надання переваги лише одному учаснику ТОВ «АВАРІЙНА СЛУЖБА МІСТА», що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації інших учасників.

Поряд з цим варто уваги те, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань ТОВ «АВАРІЙНА СЛУЖБА МІСТА» (код ЄДРПОУ 44134124) було створено лише 21.01.2021, тобто підприємство фактично не має досвіду роботи, відповідної кваліфікації та матеріально- технічної бази.

Зважаючи на це слідчий суддя приходить до висновку, що відомості, зазначені у заяві про кримінальне правопорушення, потребують перевірки.

Крім того злочини, передбачені ст.ст. 191, 364 КК України, про вчинення яких йдеться в заяві про кримінальне правопорушення від 07.05.2021, підслідні Національному антикорупційному бюро України.

Відповідно до ч.2 ст. 218 КПК України якщо слідчому із заяви, повідомлення або інших джерел стало відомо про обставини, які можуть свідчити про кримінальне правопорушення, розслідування якого не віднесене до його компетенції, він проводить розслідування доти, доки прокурор не визначить іншу підслідність.

Тобто згідно наведених вище норм ст. 214 КПК України уповноважена особа повинна була протягом 24 годин з дня отримання заяви про злочин внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.

Однак при цьому відомості про наведені в заяві обставини до Єдиного реєстру досудових розслідувань не вносилися.

Поряд з цим, в силу ст. 214 КПК України та Положення про порядок ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань, затвердженого Наказом Генеральної прокуратури України від 06.04.2016 №139, передача матеріалів та відомостей іншому органу досудового розслідування або за місцем проведення досудового розслідування (ч.5 ст.36,ч.7 ст.214,ст.ст.216,218КПК України) - не звільняє орган, до якого надійшла заява, від обов`язку внесення відомостей до ЄРДР.

За таких обставин слідчий суддя приходить до висновку, що Національним антикорупційним бюро України була допущена бездіяльність, тому відповідно дост.307КПК України, слід зобов`язати уповноважену особу Національного антикорупційного бюро України, невідкладно внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, які містяться в заяві про кримінальне правопорушення представника Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 стосовно порушення законодавства посадовими особами Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради під час проведення публічних закупівель за кошти місцевого бюджету м. Кам`янське, тобто за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364 КК України.

З огляду на викладене скарга заявника підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 7,9,214, 303-307,309,372, 376 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Скаргу представника Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України задовольнити.

Зобов`язати уповноважених осібНаціонального антикорупційногобюро України внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань згідно заяви представника Громадської організації «Дія Кам`янського» ОСОБА_4 про вчинення кримінальних правопрушень від 07.05.2021 (вих.№213/1).

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення. Якщо ухвалу постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2021
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу97325801
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань

Судовий реєстр по справі —991/3475/21

Ухвала від 27.05.2021

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Воронько В. Д.

Ухвала від 27.05.2021

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Воронько В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні