Ухвала
від 31.05.2021 по справі 580/3294/21
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

31 травня 2021 року справа № 580/3294/21

м. Черкаси

Суддею Черкаського окружного адміністративного суду Трофімовою Л.В. перевірено матеріали позовної заяви у справі № 580/3294/21

за позовом виконавчого комітету Христинівської міської ради

до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відділу у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області

про скасування записів про державну реєстрацію земельних ділянок, прийнято ухвалу.

25.05.2021 виконавчий комітет Христинівської міської ради, звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відділу у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, просить:

скасувати:

- записи про державну реєстрацію земельних ділянок в Державному земельному кадастрі здійснені державним кадастровим реєстратором Відділу у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, за адресою: Україна, Черкаська область, Христинівський район, село Ліщинівка, із кадастровим номером: 7124683500:03:001:0062, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0060, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0058, площею 1,8668 га; 7124683500:03:001:0061, площею 1,8667 га; 7124683500:03:001:0060, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0059, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0057, площею 1,8665 га; 7124683500:03:001:0056, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0055, площею 1,8668 га; 7124683500:03:001:0054, площею 1,8666 га; 7124683500:03:001:0053, площею 1,8667 га; 7124683500:03:001:0052, площею 1,8667 га;

- кадастрові номери та записи в Державному земельному кадастрі про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами: 7124683500:03:001:0062; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0058; 7124683500:03:001:0061; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0059; 7124683500:03:001:0057; 7124683500:03:001:0056; 7124683500:03:001:0055; 7124683500:03:001:0054; 7124683500:03:001:0053; 7124683500:03:001:0052;

зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області поновити запис у Державному земельному кадастрі про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 7124683500:03:001:0047, скасований кадастровий номер 7124683500:03:001:0047 та поновити запис у поземельній книзі щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7124683500:03:001:0047, загальною площею 20,5332, що розташована за адресою: село Ліщинівка, Христинівський район, Черкаської області;

стягнути на користь Виконавчого комітету Христинівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області сплачений судовий збір у сумі 13 620 (тринадцять тисяч шістсот двадцять) грн та витрати на правову допомогу в сумі 16 000 (шістнадцять тисяч) гривень.

Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому повинна бути залишена без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.

Згідно з пунктом 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

У позові у якості відповідача визначено Відділ у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, проте не зазначено ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ.

Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

У позові не сформовано позовних вимог до другого відповідача - Відділу у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області.

Справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

ВП ВС у постанові від 4.11.2018 у справі № 183/1617/16 зазначила, що вважає помилковим поширення юрисдикції адміністративних судів на усі спори, стороною яких є суб`єкт владних повноважень. Для розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і цивільних справ недостатньо застосування виключно формальних критеріїв - визначення суб`єктного складу спірних правовідносин і предмета спору. Для правильного вирішення питання про юрисдикцію суду визначальним є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин. До юрисдикції адміністративного суду належить спір, що виник між двома чи більше суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний (зобов`язані) виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень (аналогічний висновок сформульований у постанові Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 справі № 914/2006/17). Рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин може оспорюватися з погляду його законності, а вимога про визнання такого рішення незаконним і про його скасування - розглядатися за правилами цивільного або господарського судочинства, якщо внаслідок реалізації такого рішення у фізичної чи юридичної особи виникло цивільне право, і спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер (висновки Великої Палати Верховного Суду, викладені у постановах від 24.04.2018 у справі № 401/2400/16-ц, від 15.05.2018 у справі № 809/739/17, від 20.09.2018 у справі № 126/1373/17). Якщо у результаті прийняття рішення суб`єктом владних повноважень особа набула речове право на земельну ділянку, то вимога про визнання незаконним такого рішення та про його скасування стосується приватноправових відносин і є цивільно-правовим способом захисту права позивача.

Відповідно до частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України під час вибору і застосування норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду.

У позові не обґрунтовано наявність ознак змісту та характеру публічно-правового спору.

Відповідно до пунктів 4, 5, 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві має бути зазначений зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а у разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів, виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, що має сформулюватися максимально чітко і зрозуміло, а тому, особа, звертаючись до суду із позовною заявою, повинна чітко зазначити дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень (його рішення), що порушили її право, та повинна вказати спосіб захисту свого порушеного права.

Відповідно до офіційного тлумачення частини 1 статті 55 Конституції України, наданого у рішенні Конституційного Суду України від 25.12.1997 № 9-зп: частину 1 статті 55 Конституції України треба розуміти так, що кожному гарантується захист прав і свобод у судовому порядку. Суд не може відмовити у правосудді, якщо особа вважає, що права і свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод.

Право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб не є абсолютним. Людина має таке право за умови, якщо вважає, що рішення, дія чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб порушують або ущемляють її права і свободи чи перешкоджають їх здійсненню, а тому потребують правового захисту в суді.

Згідно з частиною 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

У обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачами порушено право позивача на мирне володіння майном у зв`язку з віднесенням земельних ділянок до земель державної власності. До позову надано витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124683500:03:001:0062; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0058; 7124683500:03:001:0061; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0059; 7124683500:03:001:0057; 7124683500:03:001:0056; 7124683500:03:001:0055; 7124683500:03:001:0054; 7124683500:03:001:0053; 7124683500:03:001:0052 станом на 30.03.2021 (позов здано на пошту 24.05.2021).

Позивачем у позовній заяві не зазначено, яке право позивача порушено кожним з відповідачів з огляду на критерії частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням того, що станом на 31.05.2021 у публічній кадастровій карті містяться відомості, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7124683500:03:001:0062; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0058; 7124683500:03:001:0061; 7124683500:03:001:0060; 7124683500:03:001:0059; 7124683500:03:001:0057; 7124683500:03:001:0056; 7124683500:03:001:0055; 7124683500:03:001:0054; 7124683500:03:001:0053; 7124683500:03:001:0052 перебувають у комунальній, а не державній власності.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 2, 6-16, 19, 160, 161, 169, 241, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву за позовом виконавчого комітету Христинівської міської ради до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відділу у Христинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про скасування записів про державну реєстрацію земельних ділянок залишити без руху.

Надати позивачеві для усунення вказаних вище недоліків позовної заяви п`ять днів з моменту отримання копії даної ухвали.

Позивачем вказані недоліки можуть бути усунуті шляхом надання:

нової редакції позовної заяви із зазначенням: ідентифікаційного коду юридичної особи в ЄДРПОУ - відповідача 2; позовних вимог, сформованих до відповідача 2; обґрунтування порушених відповідачами прав позивача з огляду на критерії частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України; обґрунтування наявності публічно-правового спору;

докази на підтвердження обґрунтування позовних вимог.

У разі невиконання вимог, зазначених в ухвалі, позовна заява буде повернута позивачеві.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не оскаржується.

Суддя Л.В. Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2021
Оприлюднено03.06.2021
Номер документу97328366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3294/21

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні