Рішення
від 31.05.2021 по справі 640/3228/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/142

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2021 року м. Київ № 640/3228/19

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Новини 24 години" до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення провизнання протиправним та скасування рішення № 2164 від 06.12.2018 Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Новини 24 години" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення № 2164 від 06.12.2018 року.

Ухвалою суду від 18.03.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.

01.04.2019 р. до суду надано відзив на позов.

27.03.2019 р. до суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.

Ознайомившись з клопотанням, матеріалами справи, суд дійшов висновку про те, що наявних у справі матеріалів достатньо для її розгляду в порядку письмового провадження.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Новини 24 години" (03056, м. Київ, вул. Польова, 21, код 33786517) зареєстровано в якості юридичної особи 21.12.2005 р.; 59.11 Виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм (основний); 60.20 Діяльність у сфері телевізійного мовлення; НР №00034-м від 26.06.2016 р., супутникове мовлення, логотип "NEWSONE".

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 08.02.2018 № 2287- VIII "Про відзначення пам`ятних дат і ювілеїв у 2018 році" 05 вересня 2018 року оголошено Днем пам`яті - 100 років з дня початку "червоного терору" - злочинної репресивної політики комуністичного режиму.

За результатами моніторингу мовлення ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (НР № 00034-м від 26.06.2016), за 05.09.2018 зафіксовано ознаку порушення пункту б) частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Постанови Верховної Ради України від 08.02.2018 № 2287-VIII "Про відзначення пам`ятних дат і ювілеїв у 2018 році" та пункту 4 Правил ведення мовлення на теле - і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам`яті, затверджених рішенням Національної ради від 23.07.2015 № 1146, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 11.08.2015 за №967/27412.

У зв`язку з цим на засіданні Національної ради 27.09.2018 рішенням № 1698 було призначено позапланову виїзну перевірку ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ.

На виконання наказу голови Національної ради № 5а/249 від 03.10.2018 було проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (супутникове мовлення, логотип: "NEWSONE"), за результатами якої складено Акт № 249 від 31.10.2018.

У ході перевірки на підставі моніторингу від 05.09.2018 ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, зафіксовано, що інформація про День пам`яті в ефірі була відсутня у проміжку часу з 18:19 до 23:52, що є порушенням:

пункту б) частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (Телерадіоорганізація зобов`язана виконувати рішення Національної ради та судових органів);

Постанови Верховної Ради України від 08.02.2018 № 2287-VIII "Про відзначення пам`ятних дат і ювілеїв у 2018 році"; - пункту 4 Правил (У день пам`яті телерадіоорганізації зобов`язані внести до телерадіопередач та сітки мовлення такі зміни: поширювати мінімум раз на дві години в ефірному часі інформацію про день пам`яті; припинити трансляцію комедійних та еротичних фільмів, гумористичних передач; під час телетрансляції розмістити на екрані відповідне стилізоване зображення або палаючу свічку, які є доречними до відповідної події; оголосити о 12:00 хвилину мовчання із супроводженням звуку метронома, якщо інше не передбачено відповідним нормативно-правовим актом).

Розглянувши Акт № 249 від 31.10.2018 позапланової виїзної перевірки ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, заслухавши пояснення уповноваженого представника цієї компанії, керуючись пунктом 4 Правил, пунктом б) частини першої статті 59, частиною першою статті 70, частинами першою, другою, п`ятою та шостою статті 72, частинами першою та другою статті 73, частиною першою статті 74, частинами першою та другою статті 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", статтею 13 та частиною другою статті 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення № 2164 від 06.12.2018 р. "Про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (НР № 00034-м від 26.06.2016, супутникове мовлення, логотип: "NEWSONE").

Вказаним рішенням -

визнано порушення ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, пункту б) частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Постанови Верховної Ради України від 08.02.2018 № 2287-VIII "Про відзначення пам`ятних дат і ювілеїв у 2018 році" та пункту 4 Правил ведення мовлення на теле - і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам`яті, затверджених рішенням Національної ради від 23.07.2015 № 1146, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 11.08.2015 за №967/27412;

ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, НР № 00034-м від 26.06.2016, оголошено попередження;

вказано ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, на неприпустимість порушень чинного законодавства у подальшому.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Новини 24 години" - вважає вказане рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач вважає незаконним призначення та проведення позапланової перевірки, оскільки Законами України "Про телебачення і радіомовлення" та "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" не містять норм, які детально регулюють порядок проведення перевірок та інших заходів контролю, і не надають Нацраді права приймати регуляторні акти з цього приводу.

Актами законодавства, зокрема, і Інструкцією про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, затвердженого рішенням Нацради від 08.02.2012 № 115, не регламентовано проведення "офіційного моніторингу".

Акт моніторингу за 05.09.2018 р., що є додатком до акта перевірки, не містить ані аналізу, ані будь-якого тексту щодо того, що виявлено ознаки порушення закону з посиланням на відповідні норми, та що було порушено.

В рішенні № 1698 відсутня належна та обґрунтована мотивація щодо саме необхідності перевірки по результатах проведення моніторингу 05.09.2018 р.

Позивач посилається на порушення принципу юридичної визначеності при прийнятті оскаржуваного рішення, оскільки не є зрозумілим, що саме позивачем порушено.

На думку позивача, Правила ведення мовлення на теле - і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам`яті, затверджені рішенням Національної ради від 23.07.2015 № 1146, прийнято як наглядовий акт, що повністю протирічить та не відповідає положенням чинного законодавства в частині прав та повноважень Нацради, а також суперечить правилам регуляторної політики, що встановлені відповідними законом та порушує ст. 19 Конституції України.

Також порушено принцип правової визначеності і щодо застосування такої санкції як попередження, оскільки питання щодо застосування санкції "оголошення попередження" є розмитим і може бути довільно трактоване.

Позивач посилається на порушення принципу пропорційності (співрозмірності) при прийняття оскаржуваного рішення, оскільки вимоги п. 4 Правил №1146 позивачем виконано, тоді як ними не встановлено чітких меж протягом доби, коли мають виконуватися встановлені вимоги щодо внесення змін до сітки мовлення, за винятком останнього аб. п. 4, де чітко встановлено час для хвилини мовчання.

Відповідач - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Відповідач зазначає, що ст. 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" наділяє регулятора повноваженням здійснювати офіційний моніторинг телерадіопрограм, і акт моніторингу є єдиним належним доказом наявності чи відсутності в ефірі будь-якого ліцензіата порушення.

Повноваження відповідача в межах своїх повноважень приймати регуляторні акти передбачено ст. 17 вказаного Закону.

Інструкція про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, затверджена рішенням Нацради від 08.02.2012 №115, зареєстрована у Міністерстві юстиції України, є чинним нормативно-правовим актом.

Підстави для проведення позапланової виїзної перевірки передбачено рішенням №1698, яке не оскаржувалося, повністю відповідають вимогам чинного законодавства.

Також відповідач зазначає, що про проведення перевірки позивача було завчасно повідомлено рекомендованим листом від 03.10.2018 р. №17/1596; під час перевірки спільно з представником позивача переглянуто відеозапис ефіру ліцензіата за 05.09.2018 р. та зафіксовано непоширення ліцензіатом інформації мінімум раз на дві години про День пам`яті з 18:19 до 23:52.

Право Нацради застосовувати санкцію у вигляді оголошення попередження передбачено ст. 72 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".

Також відповідач зазначає, що на засіданні 06.12.2018 р. представник позивача визнав наявність порушення, проте, лише в проміжку часу з 20:00 до 23:00, зазначивши, що зафіксовані порушення стались до того, як представник позивача став директором каналу.

Проаналізувавши матеріали справи , суд дійшов висновку про те , що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно ч. 1 ст. 70 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21.12.1993 р. № 3759-XII (в редакції станом на 06.12.2018 р.) Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.

Згідно ч. 1, 2, 5, 6 ст. 72 Закону № 3759-XII санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради.

Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.

Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.

Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження.

Згідно ч. 1, 2 ст. 73 Закону № 3759-XII питання про порушення ліцензіатом законодавства або умов ліцензії розглядаються на засіданні Національної ради в порядку, визначеному цим Законом та Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".

Національна рада починає розгляд питання про порушення ліцензіатом законодавства або умов ліцензії на підставі актів перевірки.

Згідно ч. 1, 4 ст. 74 Закону за результатами розгляду питання про порушення ліцензіатом законодавства або умов ліцензії Національна рада приймає рішення про: а) визнання порушення і застосування передбачених цим Законом санкцій.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади.

Згідно ч. 2 ст. 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" від 23.09.1997 року №538/97-ВР виключно на засіданнях Національної ради: приймаються рішення про застосування санкцій та про звернення до суду із заявою про анулювання ліцензії.

В даному випадку оскаржуване рішення № 2164 від 06.12.2018 р. "Про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (НР № 00034-м від 26.06.2016, супутникове мовлення, логотип: "NEWSONE") прийнято Нацрадою за наслідками призначеної позапланової перевірки за результатами моніторингу мовлення ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (НР № 00034-м від 26.06.2016), за 05.09.2018, в межах повноважень Нацради, згідно передбаченої вказаними Законами, а також Інструкцією про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, затвердженої рішенням Нацради від 08.02.2012р. № 115, процедури.

При цьому, окремо щодо посилань позивача суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону №538/97-ВР, яка передбачає наглядові повноваження Нацради, Національна рада здійснює: офіційний моніторинг телерадіопрограм.

Згідно з ч. 1-3 ст. 17 Закону №538/97-ВР Національна рада в межах своїх повноважень приймає регуляторні акти, у тому числі нормативно-правові, а також інші акти індивідуальної дії.

Регуляторні, у тому числі нормативно-правові, акти мають проходити всі стадії прийняття та порядок оприлюднення актів, визначені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Рішення Національної ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Національна рада має право приймати регуляторні акти виключно у випадках, передбачених законом.

Нормативно-правові акти, окрім вимог, передбачених частиною другою цієї статті, мають проходити державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України.

Оскільки згідно зі ст. 1 Закону №538/97-ВР Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами, і ні вказаним Законом, ні іншими Законами України не передбачено повноваження інших органів державної влади приймати регуляторні акти у сфері телерадіомовлення, лише Нацрада наділена повноваженнями ухвалювати регуляторні акти з процедурних питань організації її діяльності та здійснення повноважень.

Рішенням Нацради від 08.02.2012 № 115 затверджено Інструкцією про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу.

Згідно з п. 1-2 р. І Інструкції №115 (в редакції станом на 05.09.2018 р.) ця Інструкція визначає порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.

У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях: акт моніторингу - службовий документ, складений уповноваженою особою Національної ради, в якому відображаються результати моніторингу; акт перевірки - службовий документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності ліцензіата щодо дотримання ліцензіатом вимог законодавства та (або) умов ліцензії та наявність або відсутність ознак порушень; моніторинг - комплекс заходів, спрямованих на фіксацію і аналіз мовлення або програмної послуги, який здійснюється шляхом запису, перегляду (прослуховування) телерадіопрограм, що розповсюджуються ліцензіатами.

В свою чергу, р. ІІ Інструкції №115 визначено порядок здійснення моніторингу.

При чому, використання у ч. 1 ст. 13 Закону №538/97-ВР поняття "офіційний моніторинг", а у Інструкції №115 - "моніторинг" - не може бути підставою для висновку про наявність різних процедур моніторингу в даному випадку, оскільки існує єдиний державний орган, який має право проводити відповідний захід, тому посилання позивача на неоднозначне та недостатнє регулювання вказаної процедури не може бути визнане обґрунтованим.

Згідно з п. 1-3 р. ІІІ Інструкції №115 Національна рада здійснює наглядові повноваження, зокрема шляхом здійснення моніторингу телерадіопрограм, а також проведення перевірок (планових або позапланових, виїзних або безвиїзних).

Виїзна перевірка - планова або позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.

Підставами для призначення позапланових перевірок є, в тому числі, виявлення Національною радою під час проведення моніторингу телерадіопрограм, а також програм, що надаються у складі програмної послуги, ознак порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про здійснення контрольного заходу та прийняття рішення за його наслідками на порушення передбачених законодавством підстав та процедури.

Щодо висновку акту перевірки та оскаржуваного рішення по суті суд зазначає наступне.

Згідно з п. б) ч. 1 ст. 59 Закону № 3759-XII телерадіоорганізація зобов`язана виконувати рішення Національної ради та судових органів).

Згідно з постановою Верховної Ради України від 08.02.2018 № 2287-VIII "Про відзначення пам`ятних дат і ювілеїв у 2018 році" 05 вересня 2018 року оголошено Днем пам`яті - 100 років з дня початку "червоного терору" - злочинної репресивної політики комуністичного режиму.

Згідно з п. 4 Правил ведення мовлення на теле - і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам`яті, затверджені рішенням Національної ради від 23.07.2015 № 1146, у день пам`яті телерадіоорганізації зобов`язані внести до телерадіопередач та сітки мовлення такі зміни: поширювати мінімум раз на дві години в ефірному часі інформацію про день пам`яті; припинити трансляцію комедійних та еротичних фільмів, гумористичних передач; під час телетрансляції розмістити на екрані відповідне стилізоване зображення або палаючу свічку, які є доречними до відповідної події; оголосити о 12:00 хвилину мовчання із супроводженням звуку метронома, якщо інше не передбачено відповідним нормативно-правовим актом.

У ході перевірки на підставі моніторингу від 05.09.2018 ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ, зафіксовано, що інформація про День пам`яті в ефірі була відсутня у проміжку часу з 18:19 до 23:52, що є порушенням вказаних положень законодавства.

Згідно зі змістом наданого відповідачем витягу з протоколу №35 від 06.12.2018 р. засідання Нацради, на якому розглядалося питання про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ "НОВИНИ 24 ГОДИНИ", м. Київ (НР № 00034-м від 26.06.2016), присутній представник позивача Ю.Буряк не заперечив по суті проти виявленого порушення, тоді як зазначив про те, що порушення мало місце з 20:00 по 22:00, повідомлення глядачів протягом дня 179 разів різними способами про день пам`яті ефірними заставками, свічками (порушення складає 0,5% від загального обсягу мовлення), скарги від глядачів відсутні.

У позовній заяві позивач сам факт порушення також не заперечив.

За таких обставин сама подія порушення вказаних вимог законодавства є встановленою.

Щодо застосованої санкції суд зазначає, що згідно з ч. 6 ст. 72 Закону № 3759-XII передбачено такі санкції як оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Оскільки оголошення попередження є найменш суворою санкцією, а законодавство не передбачає права відповідача не застосовувати санкції у випадку встановлення факту правопорушення, то посилання позивача на порушення принципу пропорційності (співрозмірності) при прийнятті оскаржуваного рішення не може бути визнане обґрунтованим.

Щодо посилання позивача на ч. 10 ст. 264 КАС України, згідно з якою якщо у процесі розгляду справи щодо нормативно-правового акта суд виявить, що інші нормативно-правові акти, прийняті відповідачем, чи їх окремі положення, крім тих, щодо яких відкрито провадження в адміністративній справі, безпосередньо впливають на прийняття рішення у справі і без визнання таких нормативно-правових актів протиправними неможливий ефективний захист прав позивача, суд визнає такі акти чи їх окремі положення протиправними в порядку, визначеному цією статтею, суд зазначає наступне.

Вказане положення стосується права суду визнати протиправним нормативно-правовий акт, що не є предметом оскарження, якщо він безпосередньо впливає на прийняття рішення у справі, тобто, стосується надання саме судом оцінки неоскарженого акта і у випадку виникнення такої необхідності саме під час розгляду справи.

Якщо позивач станом на час звернення до суду вважає, що певні нормативно-правові акти, застосовані відповідачем, порушують його права та інтереси, він має право їх оскаржити в загальному порядку.

В даному випадку позивач обґрунтовує позов посиланням на протиправність Інструкції №115 та Правил № 1146, тобто, станом на час звернення до суду вважає, що вони порушують його права та інтереси, і, відповідно, має право оскаржити ці акти в загальному порядку.

Станом на час звернення позивача до суду вказані нормативно-правові акти протиправними та нечинними не визнавалися, тому у суду відсутні підстави не застосовувати їх під час розгляду справи.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про порушення відповідачем вказаних принципів в даному випадку.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ :

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 31.05.2021 р.

Дата ухвалення рішення31.05.2021
Оприлюднено03.06.2021
Номер документу97332577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3228/19

Постанова від 28.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 28.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 31.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Постанова від 28.02.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні