Постанова
від 27.05.2021 по справі 908/2106/20
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.05.2021 року м.Дніпро Справа № 908/2106/20

м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал засідань 207

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Березкіної О.В. (доповідач),

суддів: Дарміна М.О., Іванова О.Г.

Секретар судового засідання Ковзиков В.Ю.

Представники сторін:

від позивача: Пеньков О.Ю. (в режимі відеоконференції) адвокат, довіреність №09/07 від 01.01.2021 р.;

від відповідача: Воробьов Т.В. (в режимі відеоконференції) представник, довіреність №07-39/0185 від 02.03.2021 р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «Курорти Приазов`я»

на рішення господарського суду Запорізької області від 03.12.2020 (суддя Боєва О.С.) у справі № 908/2106/20

за позовом Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» , код ЄДРПОУ 31508370 (71100, м. Бердянськ, Запорізька область, Мелітопольське шосе, 84/1)

до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 03193005 (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 48)

про стягнення 288796,57 грн.

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» звернувся до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації із позовом про стягнення збитків у сумі 288 796,57грн.

Рішенням господарського суду Запорізької області від 03.12.2020 у справі 908/2106/20 відмовлено у задоволені позовних вимог .

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач - Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» , звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю, стягнути з відповідача на користь позивача збитки в розмірі 288 796,57 грн.

В обґрунтування своєї скарги апелянт посилається на порушення судом норм матеріального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду встановленим обставинам справи, застосування закону, який не підлягав застосуванню, не застосування закону, який підлягав застосуванню.

Апелянт посилається на те, що суд з власної ініціативи застосував положення про випадок та непереборну силу як підставу для звільнення від відповідальності, для спростування чого необхідно встановлювати нові обставини та досліджувати нові докази.

Для підтвердження обставин непереборної сили діють торгово-промислові палати, проте суд встановив дану обставину без належного підтвердження, при цьому не конкретизувавши, що саме мало місце: казус (випадок) чи форс-мажор (непереборна сила).

Також апелянт посилається на те, що суд повністю оминув увагою доводи позивача про те, що після визначення переможця торгів неможливо відмінити процедуру закупівлі. (Постанови КГС ВС від 03.04.2018 р. у справі № 910/5798/17, від 06.02.2020 р. у справі № 904/4036/18 та інші).

Всі доводи відповідача, викладені у протоколі № 53 від 21.08.2020 р., могли б мати суто теоретично сенс до моменту повідомлення про намір укласти договір.

Тобто, за даних обставин п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону України Про публічні закупівлі , посилання на яку є у протоколі про відміну закупівлі, не підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Суд також не надав ніякої оцінки позиції позивача, що позов не було подано передчасно, як вважає відповідач, посилаючись на протокол № 50 від 10.07.2020 р.

Всі ці обставини, на думку апелянта, є підставами для скасування рішення Господарського суду Запорізької області від 03.12.2020 року у справі 908/2106/20.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 18.01.2021 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» на рішення господарського суду Запорізької області від 03.12.2020 у справі № 908/2106/20, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 03.03.2021 року на 09:30 год. в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду за адресою: м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал судових засідань №207.

В судовому засіданні 27.05.2021 року представником позивача підтримано доводи апеляційної скарги, а представник відповідача заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення ( відзив на апеляційну скаргу а.с.217, т.1).

Відповідно до статті 269 ГПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, перевіривши відповідність оскаржуваного рішення нормам діючого законодавства, Центральний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що згідно з Протоколом № 48 засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації від 24.06.2020, за результатами проведення електронного аукціону, Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» визначено переможцем відкритих торгів: Послуги центрів і будинків відпочинку, код 55240000-4 ДК 021:2015 (путівки для дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку), а саме:

за Лотом № 1 - путівки на ІІІ зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 208 штук, за найменшою приведеною ціною пропозиції - 1535040,00 грн. без ПДВ, та прийнято рішення про намір укласти договір;

за Лотом № 2 - путівки на ІV зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 222 штуки, за найменшою приведеною ціною пропозиції - 1403395,20 грн. без ПДВ, та прийнято рішення про намір укласти договір.

Департаментом соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» 24.06.2020 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі (відкритих торгів) - Приватним підприємством «Курорти Приазов`я» (позивач у справі) на послуги центрів і будинків відпочинку (путівки для дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку): Лот № 1 - путівки на ІІІ зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 208 штук, Лот № 2 - путівки на ІV зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 222 штуки.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з 12 березня на усій території України установлено карантин. На засіданні Уряду 25.03.2020, запроваджено режим надзвичайної ситуації по всій території України на 30 днів, всі карантинні обмеження також подовжені на 30 днів - до 24 квітня 2020. В подальшому дія карантину постійно продовжувалась.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 392 дію карантину, встановленого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211, продовжено на всій території України до 22.06.2020. Відповідно до підпункту 6 пункту 3 цієї Постанови в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2020 № 500 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» (згідно з якою карантин продовжено на строк до 31.07.2020) на період дії карантину заборонялася діяльність дитячих закладів оздоровлення відпочинку.

Відповідно до Протоколу № 50 засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації від 10.07.2020, враховуючи рішення Уряду (постанова КМУ від 17.06.2020 № 500), було прийнято рішення про продовження строку для укладання договорів з переможцем відкритих торгів ПП «Курорти Приазов`я» до 60 днів.

На засіданні Уряду 22 липня 2020 року постановлено продовжити дію карантину на всій території України до 31 серпня 2020 (постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641). З урахуванням рішень Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Запорізька область була віднесена до «зеленої зони» рівня епідемічної безпеки, який дозволяє діяльність з 01.08.2020 закладів оздоровлення та відпочинку дітей.

Згідно з протоколом регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Запорізької області № 29 від 31.07.2020 було, зокрема, вирішено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641: продовжити з 01 серпня 2020 року по 31 серпня 2020 року на території Запорізької області карантин; структурним підрозділам облдержадміністрації предписано забезпечити, зокрема: здійснення контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, в тому числі: отримання дозволів на роботу за формою № 318/О «Акт приймання дитячого оздоровчого табору» .

Звертаючись до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації із позовом про стягнення збитків в розмірі 288 796,57грн., позивач - Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» посилався на те, що внаслідок ухилення відповідача від укладання договору, позивачу заподіяні збитки, які складаються з реальних збитків, понесених позивачем у сумі 133 996,57 грн. у вигляді витрат на фонд оплати праці найманих працівників, та 154 800 грн. упущеної вигоди у вигляді рентабельності 430 путівок.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, господарський суд першої інстанції виходив з того, що не укладення відповідачем договору про закупівлю з позивачем обумовлено об`єктивними причинами, які не залежали від волі відповідача, а саме: введення карантину та пов`язаних із цим обмежень, впроваджених в тому числі на місцевому рівні в межах Запорізької області, що виключає вину останнього. Факту вичиненого відповідачем правопорушення, який є підставою для правової відповідальності, судом не встановлено.

Крім того, суд зазначив, що позивачем не доведено наявності складу правопорушення, який був би підставою для стягнення збитків, та розмір заявленої до стягнення суми збитків, які в тому числі складаються з реальних збитків.

Проте, колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

За змістом ч.ч. 1, 2 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено судом першої інстанції, Департаментом соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації було оголошено процедуру публічної закупівлі путівок для дітей в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку, яка складалася з 2-х лотів:

лот № 1 - 208 путівок на III зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій з очікуваною вартістю 1685254,00 грн.;

лот № 2 - 222 путівок на IV зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій з очікуваною вартістю 1798696,00 грн.

За результатами торгів, згідно з протоколом № 48 засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації від 24.06.2020 Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» було визнано переможцем цієї процедури з такими тендерними пропозиціями:

лот № 1 - 1535040,00 грн.,

лот № 2 - 1754244,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідач 24.06.2020 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Згідно з пунктом 4.4 Тендерної документації строк поставки послуг - липень-серпень 2020 року.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Таким чином, строк для укладення договору з ПП «Курорти Приазов`я» , як з переможцем процедури закупівлі, визначений в ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» , закінчувався 14.07.2020.

Згідно з Протоколом № 50 засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації від 10.07.2020, враховуючи Постанову КМУ від 17.06.2020 № 500, згідно з якою карантин, впроваджений для запобігання поширенню COVID-19, продовжено до 31.07.2020 та встановлено заборону діяльності дитячих закладів оздоровлення відпочинкуна період дії карантину, було прийнято рішення про продовження строку для укладання договорів з переможцем відкритих торгів ПП «Курорти Приазов`я» з 20 до 60 днів, що відповідає приписам ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» .

Таким чином строк укладення договору з позивачем був продовжений до 23.08.2020.

Згідно з рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та рішенням регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в Запорізькій області (протокол № 29 від 31.07.2020) Запорізька область була віднесена до так званого «зеленого» рівня епідемічної безпеки, який дозволяє діяльність з 01.08.2020 закладів оздоровлення та відпочинку дітей. Дане рішення було оприлюднено 03.08.2020 року, а тому у відповідача з 03.08.2020 року виник обов`язок укласти договір надання послуг з оздоровлення дітей в ДЗоВ СТ Факел з ПП «Курорти Приазов`я» , як з переможцем процедури закупівлі за лотом № 2 - на IV зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій.

Оскільки відповідач не вчинив дій щодо укладення договору, Приватне підприємство «Курорти Приазов`я» звернулося до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації з листом № 120/7 від 07.08.2020 (направлений електронною поштою) з вимогою про виконання зобов`язань замовника послуг по тендерній процедурі з надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей в кількості 430 путівок в ДОЗ СТ «Факел» та ДЗОВ «Факел» .

У подальшому, на адресу Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації електронною поштою було направлено лист № 121/7 від 07.08.2020 з проханням повідомити невиконання своїх зобов`язань замовника тендерних торгів (вхідний №4067/03.2-29 від 10.08.2020).

Згідно з Протоколом засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації № 53 від 21.08.2020 вирішено: відмінити тендер (Лот 1 - путівки на ІІІ зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 208 путівок; Лот 2 - путівки на ІV зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 222 путівки) процедури відкритих торгів Послуги центрів і будинків відпочинку, код 55240000-4 ДК 021:2015 (путівки для дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку) на підставі п.1, ч. 1 ст. 32 Закону України «Про закупівлі» .

Зі змісту вказаного протоколу вбачається, що стосовно лоту № 1 наявні підстави для відміни тендеру та/або визнання його таким, що не відбувся, оскільки заявлений початок зміни припав на період дії постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 392, п.п. 6 п. 3 якої забороняв діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

За лотом № 2, з урахуванням часу, який потрібен для розподілу путівок по адміністративним територіальним одиницям області, проходження дітьми медичного огляду, організації транспортування, за умови отримання ДЗОФ «Факел» ПП «Курорти Приазов`я» права на прийом дітей на оздоровлення лише 08.08.2020, заїзд дітей був можливим не раніше 16.08.2020, а тому з огляду на тривалість заїзду у 18 днів, заїзд завершився б 02.09.2020, тобто після початку навчального року, порушивши право дітей на освіту.

З огляду на викладене, у протоколі зазначено про об`єктивну неможливість виконання зобов`язань, передбачених умовами закупівлі і відсутність у Замовника потреби на отримання послуг та вирішено відмінити вищевказаний тендер на підставі п.1 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» , згідно з яким Замовник відміняє тендер у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Листом від 31.08.2020 вих. № 4067/03.2-29 Департамент повідомив ПП «Курорти Приазов`я» щодо відміни процедури торгів.

Верховний Суд у своїх постановах неодноразово зазначав, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції позивача вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, а тому колегія суддів вбачає вину відповідача у неукладанні договору за лотом № 2 надання послуг з оздоровлення дітей на ІV зміну на 18 днів.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 224 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Згідно з частиною 1 ст. 225 ГК України до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства; додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб`єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов`язання другою стороною; неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов`язання другою стороною; матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.

Частиною 2 статті 16 ЦК України передбачено, що одним із способів захисту цивільних прав та інтересів може бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Статтею 22 ЦК України передбачено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Збитками є: витрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Реальні збитки - це втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також втрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права.

Упущена вигода - це доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене.

При цьому, неодержаний дохід (упущена вигода) - це рахункова величина втрат очікуваного приросту в майні, що базується на документах, які беззастережно підтверджують реальну можливість отримання потерпілим суб`єктом господарювання грошових сум (чи інших цінностей), якби учасник відносин у сфері господарювання не допустив правопорушення.

Пред`явлення вимоги про відшкодування неодержаних доходів (упущеної вигоди) покладає на кредитора обов`язок довести, що ці доходи (вигода) не є абстрактними, а могли б бути ним реально отримані при належному виконанні зобов`язання.

Тобто, вимагаючи відшкодування збитків у вигляді упущеної вигоди, особа повинна довести, що за звичайних обставин вона мала реальні підстави розраховувати на одержання певного доходу.

Відповідна правова позиція в питанні критеріїв упущеної вигоди неодноразово та послідовно викладалась Верховним Судом, зокрема в постановах: від 13.12.2018 у справі № 923/700/17, від 11.11.2019 у справі № 904/7601/17, від 12.11.2019 у справі № 910/9278/18, 12.08.2020 у справі № 910/15883/14, від 27.08.2019 у справі № 910/9095/18, від 26.02.2020 у справі № 914/263/19.

Як вбачається з матеріалів справи, для прийняття на оздоровлення дітей за 2 лотом, позивачем була здійснена підготовка ДЗоВ Факел ; за умовами процедури закупівлі позивач розраховував на прийняття за путівками на 4 зміну на 18 днів 222 дітей; згідно калькуляції вартості послуг за 1 путівкою, рентабельність складає 360 грн., а тому колегія суддів вважає доведеним позивачем розмір заподіяних збитків у вигляді упущеної вигоди у сумі 79 920 грн.

Разом з цим, вимоги позивача про стягнення збитків у сумі 133 996,57 грн., як реальних збитків, які поніс позивач внаслідок прийняття на роботу додаткового персоналу, є недоведеними з огляду на наступне.

Так, позивач на підтвердження реальних збитків посилається на списки працівників, прийнятих на структурний підрозділ ПП Курорти Приазов`я ДЗоВ Факел по вулиці Бахчисарайська 8 та вул.Бахчисарайська 6, та на розрахункову відомость за серпень 2020 року витрат на фонд оплати праці.

Проте, колегія суддів в цій частині погоджується з запереченнями відповідача, оскільки позивач не надав доказів того, що ці працівники були прийняті на роботу саме за цією процедурою закупівлі, та докази того, що нараховані суми були безпосередньо виплачені зазначеним працівникам.

Статтею 617 Цивільного кодексу визначено що особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Аналогічний припис містить ч.2 ст. 218 Господарського кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, суд, дослідивши докази, оцінивши обставини справи, дійшов обгрунтованого висновку, що з огляду на введення карантину та пов`язаних із цим обмежень, впроваджених в тому числі на місцевому рівні в межах Запорізької області, які діяли до 01.08.2020 року, не укладення відповідачем договору про закупівлю з позивачем за Лотом № 1 - путівки на ІІІ зміну на 18 днів для дітей пільгових категорій - 208 путівок, обумовлено об`єктивними причинами, які не залежали від волі відповідача, що виключає вину останнього, і як наслідок, відсутність підстав для стягнення заподіяних збитків.

Разом з цим, колегія суддів вважає, що позивачем належними доказами доведено вину відповідача, розмір заподіяних збитків та наслідково-причиний зв`язок між діями відповідача та заподіяння позивачу збитків у вигляді упущеної вигоди за лотом № 2, оскільки за умов послаблення карантину та перехід Запорізької області у зелену зону з 01.08.2020 року, відповідач був зобов`язаний укласти договір з позивачем, як з переможцем торгів, а прийняття 21.08.2020 року рішення про відміну торгів, суперечило нормам Закону України Про публічні закупівлі , а тому вимоги позивача підлягають частковому задоволенню та стягненню з відповідача на його користь 79 920 грн. упущеної вигоди.

При цьому, доводи відповідача про те, що він не мав можливості укласти договір з позивачем за лотом № 2, оскільки отримав від позивача копію Акту приймання дитячого оздоровчого табору на 2020 рік (форма 318/о, затверджена наказом МОЗ України від 11.07.2000 № 160) лише 21.08.2020 року, є неспроможними, оскільки даний акт був наданий у складі тендерної документації позивача, і умови процедури закупівлі не передбачали необхідності надання даного акту до укладання договору.

Крім того, згідно з протоколом засідання тендерного комітету Департаменту соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації № 53 від 21.08.2020 на структурні підрозділи облдержадміністрації покладено обов"язок здійснити контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, в тому числі: отримання дозволів на роботу за формою № 318/О "Акт приймання дитячого оздоровчого табору", а не на позивача.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів вважає помилковими висновки суду першої інстанції в частині відсутності вини відповідача у заподіяні збитків у вигляді упущеної вигоди за лотом № 2 та недоведеність їх розміру.

Оскільки при розгляді справи суд першої інстанції не з`ясував всі обставини, що мають значення для справи, зробив висновки, які не відповідають встановленим обставинам справи, апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а рішення суду у відповідності до статті 277 ГПК України,скасуванню з ухваленням нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст.ст.275-282 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» - задовольнити частково.

Рішення господарського суду Запорізької області від 03.12.2020 у справі № 908/2106/20 - скасувати.

Позовні вимоги Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» - задовольнити частково.

Стягнути з Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 03193005 (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 48) на користь Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» (код ЄДРПОУ 31508370, 71100, м. Бердянськ, Запорізька область, Мелітопольське шосе, 84/1) 79 920 грн. упущеної вигоди.

В решті частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 03193005 (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 48) на користь Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» (код ЄДРПОУ 31508370, 71100, м. Бердянськ, Запорізька область, Мелітопольське шосе, 84/1) судовий збір за розгляд справи в суді першої інстанції 1198грн., за розгляд апеляційної скарги у сумі 1797грн.

Видачу відповідних наказів доручити господарському суду Запорізької області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення у порядку та випадках, передбачених ст. 287 ГПК України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 01.06.2021року.

Головуючий суддя О.В.Березкіна

Суддя О.Г.Іванов

Суддя М.О.Дармін

У зв`язку з припиненням відправлення поштової кореспонденції в Центральному апеляційному господарському суді, про що складений акт від 23.11.2020, копії постанови Центрального апеляційного господарського суду від 27.05.2021 у справі №908/2106/20 поштою не надсилаються.

Надіслати копії цієї постанови на електронну адресу: Приватного підприємства «Курорти Приазов`я» , Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації.

Дата ухвалення рішення27.05.2021
Оприлюднено03.06.2021
Номер документу97348421
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2106/20

Судовий наказ від 18.06.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 18.06.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Постанова від 27.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 29.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 28.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 26.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 18.03.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 03.03.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 23.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 25.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні