КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
щодо відстрочення (розстрочення) виконання рішення суду
21 травня 2021 року м.Київ П/320/1129/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області про відстрочення виконання рішення від 29.12.2020 за позовном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Східна, 22-А, шляхом зобов"язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об"єкту до повного усунення порушень, зазначених в акті планової перевірки від 03.01.2020 № 3.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020 позов задоволено в повному обсязі.
Дане рішення суду 17.03.2021 набрало законної сили, що підтверджується постановою Шостого апеляційного адміністративного суду.
07.04.2021 від Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області надійшла заява про відстрочення виконання рішення суду на один рік, оскільки наразі інснують реальні обставини, що роблять неможливим виконати рішення суду, у зв"язку з складною епідеміологічною ситуацією пов"язоною з поширенням і подоланням наслідків гострої респіраторної хворобою COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2 та відповідною відсутністю у відповідача та засновника закладу освіти, а саме Білоцерківської міської ради можливості одночасно у короткі строки усунути усі порушення.
Вказана заява була передана на розгляд судді 27.04.2021, що підтверджується відповідним актом, який склдаено відділом ДЗК (канцелярія).
Розгляд вказаної заяви було призначено на 21.05.2021, однак від учасників справи надійшла заява про подальший розгляд в порядку письмового провадження.
Частиною 2 ст. 378 КАС України визначено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення від 29.12.2020 один рік, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).
Згідно із положеннями ч. 4 ст. 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Із системного аналізу наведеної статті слідує, що відстрочення, розстрочення виконання рішення суду здійснюється у виняткових випадках і є правом, а не обов`язком суду, а відповідне рішення приймається судом на основі закону та власних переконань.
Необхідною умовою для надання відстрочення виконання рішення суду є наявність виняткових обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.
Так, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020 до Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області (код ЄДРПОУ 24215490) було застосувано заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будівлі Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Східна, 22-А, шляхом зобов"язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об"єкту до повного усунення порушень зазначених в акті планової перевірки від 03.01.2020 № 3.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.03.2021 рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020 залишено без змін.
Як вбачається з матеріалів справи, 03.01.2020 за результатами перевірки відповідача представниками Головного управління ДСНС України у Київській області був складений акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 03.01.2020 №3 (далі - акт № 3, копія наявна в матеріалах справи), у якому було зафіксовано 21 порушення.
25.11.2020 було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 25.11.2020 № 429, відповідно до якого у приміщенні лишилось невиконаними такі порушення:
не обладнано будівлю (об`єкт) системами протипожежного захисту у відповідності до вимог діючих норм ДБН А.2.5-56:2014 (п. 1.2 глави 1 розділ V Правил пожежної безпеки в Україні);
не обладнано будівлю (об`єкт) системою оповіщення про пожежу (п. 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);
не виконано вогнезахисне обробляння дерев`яних конструкцій даху будівлі що знаходиться на території закладу, зі складанням відповідного акту ліцензованою організацією (п. 2.5, 2.6 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в України);
не здійснено навчання керівного складу з питань цивільного захисту (п. 8, ч. 1 ст. 20 КЦЗ України п. 10 постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 № 819).
Водночас, відповідно до наказу Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації від 29.01.2020 №120-адм Про заходи щодо недопущення занесення і поширення на території Київської області випадків захворювань спричинених новим коронавірусом, виявленим у місті Ухань (Провінція Хубей, Китай) , Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради Білоцерківська міська лікарня №3 (Київська обл., м. Біла Церква, вул. Карбишева, 12, код ЄДРПОУ 01994586) визначено госпітальною базою для надання медичної допомоги особам, які відповідають визначенню випадку 2019-пСоУ, при ускладненні епідемічної ситуації, пов`язаної з вірусом 2019-пСоУ.
Статтею 5 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" органи місцевого самоврядування у сфері захисту населення від інфекційних хвороб забезпечують зокрема доступність і безоплатність надання медичної допомоги хвогим інфекттійні хвороби у державних і комунальних закладах охорони здоров`я.
Зазначена вище норма визначає, що медична допомога хворим на інфекційні хвороби, в тому числі на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, має надаватись закладами охорони здоров`я міста Білої Церкви безоплатно, тобто за кошти місцевого бюджету.
Отже, для здійснення комплексних заходів, спрямованих на подолання гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2 та лікування хворих мешканців міста Біла Церква та інших міст Київської області, Білоцерківською міською радою було затверджено обсяг фінансування в розмірі 18 681 900,00 грн, з яких вже виділено 11 524 600,00 грн.
Крім того, відповідно до рішення Білоцерківської міської ради від 30.08.2018 № 2543-55-УІІ Про затвердження Білоцерківської міської цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на друге півріччя 2018-2022 роки , зі змінами від 05.02.2020 № 5004-90-УІІ, затверджено Білоцерківську міську цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на друге півріччя 2018-2022 роки. Програмою, зокрема, передбачено розв`язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру шляхом:
системного здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
реконструкції (модернізації) існуючої регіональної системи централізованого оповіщення, як складової частини єдиної державної системи централізованого оповіщення,
будівництва міської автоматизованої системи централізованого оповіщення шляхом впровадження розробленої проектно-кошторисної документації Будівництво системи оповіщення в рамках міської програми удосконалення і розвитку системи централізованого оповіщення і зв`язку м. Біла Церква на друге півріччя 2017-2018 року ,
використання в системі оповіщення цифрових телекомунікаційних систем і систем комутації, сучасних побутових електронних пристроїв отримання аудіовізуальної інформації для забезпечення збільшення чисельності населення, яке своєчасно отримує повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, та значного розширення території оповіщення,
створення умов для доведення сигналів та повідомлень до осіб з інвалідністю,
створення умов для інтеграції автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх внншзення. якими обладнуються об`єкти підвищеної небезпеки, до міської системи автоматизованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечення непрацюючого населення і особового складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту;
вдосконалення системи забезпечення техногенної та пожежної безпеки міста;
створення міського та об`єктових матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
Розв`язання проблеми забезпечення пожежної безпеки полягає у комплексному вирішенні проблемних питань у сфері пожежної безпеки шляхом впровадження організаційних засад функціонування системи протипожежного захисту на всіх рівнях, підвищення ефективності управління з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань забезпечення пожежної безпеки, удосконалення науково- технічної і ресурсної бази, що сприятиме підвищенню рівня пожежної безпеки на території міста.
Джерелами фінансування Програми є кошти міського бюджету, кошти підприємств, установ і організацій всіх форм власності, добровільні пожертвування фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та об`єднань громадян, інші, не заборонені законодавством джерела.
Фінансування Програми за рахунок коштів міського бюджету здійснюється в обсягах, передбачених рішеннями міської ради про міський бюджет на відповідний рік, виходячи з реальних можливостей міського бюджету та його пріоритетів, через управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, департамент житлово-комунального господарства і інші підрозділи міської ради та комунальні підприємства, установи і заклади.
Відповідно до додатку 6 рішення Білоцерківської міської ради від 19.03.2021 № 521-11-УІІІ Про внесення змін до рішення міської ради від 29.12.2020 № 85-06-УІІІ Про бюджет Білоцерківської міської територіальної громади на 2021 рік виділено кошти міського бюджету для капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації ДНЗ (ясла- садок) комбінованого типу № 33 Калинка вул. Східна, 22-А в м. Біла Церква (Програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2018-2021 р.).
Разом із тим, Білоцерківською міською радою вже виділені кошти для усунення пунктів порушень, вказаних у акті № 3, що підтверджується листом управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради від 23.03.2021 № 99.
Наведені обставини вказують на те, що дії відповідача спрямовані на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020, однак вищевикладені обставини істотно ускладнюють своєчастність виконання рішення суду, зокрема епідеміологічна ситуація пов`язаною з поширенням і подоланням наслідків гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2 та відповідною відсутністю фінансування.
Суд наголошує на тому, що підставою для відстрочення виконання рішення можуть бути лише конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.
З урахуванням обставин, які унеможливлюються виконання рішення суду від 29.12.2020, суд вважає за можливе заяву про відстрочення виконання рішення суду задовольнити частково.
Водночас, заявлений Дошкільним навчальним закладом ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області час, строком один рік для відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020 є необгрунтованим, у зв"язку з чим строк для відстрочення виконання рішення суду має бути зменшено до 6 місців з дня набрання даною ухвалою законної сили.
Керуючись ст. 243, 248, 378 КАС України, суд
у х в а л и в:
Заяву Дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу № 33 "Калинка" Білоцерківської міської ради Київської області про відстрочення виконання рішення від 29.12.2020 - задовольнити частково.
Відстрочити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2020 у справі № 320/1129/20 за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 33 Калинка Білоцерківської міської ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд строком на 6 (шість) місяців для надання часу, необхідного для виконання рішення суду.
Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2021 |
Оприлюднено | 04.06.2021 |
Номер документу | 97351764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні